Lowlands 2024

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
348
324
Blokken
Goldband heeft het goed gedaan op Sziget las ik op 3FM.

Dit stukje tekst kan ook zo 2 weken geleden al geschreven zijn. Alleen even foto's bijvoegen en we hebben weer een mooi stukje over Goldband.
 
  • Leuk
Waarderingen: putdeksel14

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
91
184
Blokken

Dit stukje tekst kan ook zo 2 weken geleden al geschreven zijn. Alleen even foto's bijvoegen en we hebben weer een mooi stukje over Goldband.
Het is vrij niks zeggend inderdaad. Nou doet Google dat wel vaker hoor, mij lastig vallen met niets zeggende info.
 
  • Haha
Waarderingen: hendrik1

MrFloppy

Randprogramma
30 jul 2016
114
243
Soms zijn algoritmes op social media wel handig.
Of dit nu waar is of niet, ik moest er wel om lachen:

Vrouw boos op Marktplaats-verkoper omdat Lowlandskaartjes veel duurder zijn dan 30 jaar geleden


In een tijd waarin alles duurder wordt, ontdekt een vrouw, laten we haar “Retro Ria” noemen, dat de prijzen van Lowlandskaartjes significant zijn gestegen sinds haar laatste bezoek aan het Lowlands festival in 1993. Toen was een ticket slechts 75 gulden, een bedrag dat tegenwoordig nauwelijks voldoende is voor een kleine snack op het festivalterrein.

De prijs van een Lowlandskaartje​


Nu, in het jaar 2024, staan de ticketprijzen op 325 euro inclusief servicekosten, een aanzienlijke stijging ten opzichte van decennia geleden. Ria, vastberaden om weer naar het festival te gaan, zoekt naar Lowlandskaartjes op Marktplaats en vindt een verkoper, “Marktplaats Martin”, die tickets aanbiedt voor 650 euro per paar. Martin verdedigt zijn prijzen door te zeggen dat het leven duurder is geworden, wat Ria’s gevoel voor wat redelijk is uitdaagt.

1-1-473x1024.png

2-1-473x1024.png

3-1-473x1024.png

4-1-473x1024.png

Einde gesprek​


Ondanks haar frustratie, besluit Ria niet verder in te gaan op Martin’s aanbod en verlaat de conversatie teleurgesteld. Martin blijft achter met zijn Lowlandskaartjes, mogelijk nog steeds overtuigd dat iemand bereid zal zijn om zijn prijs te betalen. In een tijdperk waarin kosten stijgen, blijkt sentiment iets te zijn dat steeds moeilijker te rechtvaardigen is.

5-1-473x1024.png

6-473x1024.png
 

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
364
486
Aantal tickets op ts loopt sinds vandaag weer naar beneden. Gisteren stonden er nog 652, zaterdagochtend zijn dit er 560.

Toch die vrienden die aan het begin van het weekend besluiten zin in iets leuks hebben? Op maandag - dinsdag zullen de mensen die dit weekend te hard (geld uit hebben gegeven) hun kaartje miss weer te koop zetten. We gaan het het zien.

Verkoopstats 2024:
Zat 10 augustus
Ticketswap: Nog 560 tickets te kopen, goedkoopste 251 euro
Ticketmaster: Nog xx resale tickets vanaf 251

Zondag 4 aug
Ticketswap: Nog 524 tickets te kopen, goedkoopste 276 euro
Ticketmaster: Nog 553 resale tickets vanaf 275

Maandag 5 augustus
Ticketswap: Nog 562 tickets te kopen, goedkoopste 270 euro
Ticketmaster: Nog 573 resale tickets vanaf 253-275,4

Dinsdag 6 augustus
Ticketswap: Nog 576 tickets te kopen, goedkoopste 267 euro
Ticketmaster: Nog 566 resale tickets vanaf 262

Woensdag 7 augustus
Ticketswap: Nog 620 tickets te kopen, goedkoopste 262,03 euro
Ticketmaster: Nog 587 resale tickets vanaf 229,50(!) (goedkoopster daarna 255).

Donderdag 8 augustus
Ticketswap: Nog 639 tickets te kopen, goedkoopste 260 euro
Ticketmaster: Nog 577 resale tickets vanaf 255

Vrijdag 9 augustus
Ticketswap: Nog 652 tickets te kopen, goedkoopste 242 euro
Ticketmaster: Nog 570 resale tickets vanaf 252

Note: er komen soms kaartjes van 1-2 tientjes lager voorbij die zijn dan snel weg
Tussentijdse update. De tickets vliegen nu weg via swap en de prijs is daar alweer opgelopen naar bijna 300. Op ticketmaster a 285, het kantelpunt lijkt nu.
 

smearsel

Randprogramma
2 feb 2019
109
238
Hoe zit het eigenlijk nou met de ‘scan’ voor je tassen? Hoor telkens weer dat je tas blijkbaar door een scan kan gaan, maar heb dat oprecht nog nooit gezien op LL?

Staan die dingen altijd op dezelfde plek ofzo? Of is het een fabeltje?
Ze bestaan zeker! Eerder dit jaar naar Biddinghuizen afgereisd voor Defqon, en daar mocht ik ook met de bolderkar afslaan naar de scanners. Had in m'n tas één en ander aan supplementen en een glazen flesje aftershave, maar dat maakte blijkbaar allemaal niet uit want ik mocht zo weer door. Denk dat ze alleen geïnteresseerd zijn in dingen als wapens, gasflessen en grote glazen flessen. Popup tent paste verder niet door de scanner, dus iemand van de beveiliging besloot daar maar even los naar te kijken. Hij heeft na wat gehannes uiteindelijk enkel de buitenkant (dus de tas) bekeken. Was zeker bang dat de hele tent zichzelf uit zou vouwen als hij de boel open ritste :ROFLMAO:

Lang verhaal kort, ik zou me er niet heel druk om maken als ik jou was.
 

Spook

Playlistbediener
25 jul 2024
8
74
Hoe zit het eigenlijk met de verkoop van de band merchandise?
Is dat net als vroeger te krijgen op de dag van optreden bij de LL merch?
 

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
340
620
Hoe zit het eigenlijk met de verkoop van de band merchandise?
Is dat net als vroeger te krijgen op de dag van optreden bij de LL merch?

Vorig jaar kon je het hele weekend merchandise van de meeste bands kopen. Sommige bands pakken dat echter niet handig aan, of zijn hier niet van op de hoogte. Vorig jaar had Underworld en CdW volgens mij genoeg t-shirts voor een dag, dus die vlogen er meteen uit. Op BKS dit jaar had Justice (volgens de vrouw die bij de merch stand stond) maar 40 t-shirts meegegeven, dus die waren op zaterdag al uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spook

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Volgens mij tegenwoordig heel het weekend al
Ligt een beetje aan de band. Driekwart van de merch ligt er het hele weekend en dat is met name van de headliners / grote namen.

Een aantal kleinere namen heeft alleen op de dag zelf merch. Maar 80-90% van de artiesten heeft überhaupt niks liggen. Waarschijnlijk deels door de hoge fees die festivals vragen voor de verkoop. Echt zonde, want ik zou anders veel meer kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Spook

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
304
330
Ligt een beetje aan de band. Driekwart van de merch ligt er het hele weekend en dat is met name van de headliners / grote namen.

Een aantal kleinere namen heeft alleen op de dag zelf merch. Maar 80-90% van de artiesten heeft überhaupt niks liggen. Waarschijnlijk deels door de hoge fees die festivals vragen voor de verkoop. Echt zonde, want ik zou anders veel meer kopen.
Zonde voor jou of zonde voor je portemonnee?

Overigens ben ik exact hetzelfde hoor, 50% van mijn tshirts zijn al band merch maar anders zou t waarschijnlijk meer zijn.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.955
2.691
Zonde voor jou of zonde voor je portemonnee?

Overigens ben ik exact hetzelfde hoor, 50% van mijn tshirts zijn al band merch maar anders zou t waarschijnlijk meer zijn.
Het is positief voor mijn portemonnee, zonde voor de rest van mij. En ook zonde voor alle bands die bij eerlijkere afdrachtfees (en wellicht minder gedoe qua brengen en ophalen van merch) wel extra inkomsten zouden hebben. Kan me voorstellen dat een Fat Dog, Model/Actriz best blij zouden zijn als ze nog wat shirts verschuiven na een show.

Festivals mogen een voorbeeld nemen aan Left of the Dial en hoe ze het daar geregeld hebben.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
304
330
Het is positief voor mijn portemonnee, zonde voor de rest van mij. En ook zonde voor alle bands die bij eerlijkere afdrachtfees (en wellicht minder gedoe qua brengen en ophalen van merch) wel extra inkomsten zouden hebben. Kan me voorstellen dat een Fat Dog, Model/Actriz best blij zouden zijn als ze nog wat shirts verschuiven na een show.

Festivals mogen een voorbeeld nemen aan Left of the Dial en hoe ze het daar geregeld hebben.
Ik hoor dus zo veel goeie verhalen over LOTD, als inwoner van Rotterdam moet ik dan toch maar eens daar heen gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Gebruikers die dit onderwerp bekijken