Lowlands 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Ja vond je? Visueel was het veelal wel hetzelfde inderdaad, muzikaal vond ik het tóch weer beter dan de keren ervoor.
Mwah het is natuurlijk wel een beetje hetzelfde, maar elk opeenvolgend concert was muzikaal wel steeds beter inderdaad (Lowlands -> AB -> DTRH -> Ziggo)
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
312
407
Iets heel anders.

Ik blader af en toe de faq / huisregels door. Net als op andere festivals zijn de regels mbt sterke drank gewijzigd: max. 15% en in orginele verpakking (dus niet overschenken in plastic).

De huisregels en faq komen niet overeen mbt meenemen 1 blikje het terrein op. Volgens huisregels mag dit niet meer, faq is deels aangepast.
 
  • Thinking
Waarderingen: Athos

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Iets heel anders.

Ik blader af en toe de faq / huisregels door. Net als op andere festivals zijn de regels mbt sterke drank gewijzigd: max. 15% en in orginele verpakking (dus niet overschenken in plastic).

De huisregels en faq komen niet overeen mbt meenemen 1 blikje het terrein op. Volgens huisregels mag dit niet meer, faq is deels aangepast.
FAQ is ook wel iets aangepast in de richting van 'het mag niet'. Ik moet zeggen dat ik dit best een heftige aanpassing vind. Dit kost me meer dan die verhoging van een paar tientjes op de kaartprijs
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.566
2.049
Iets heel anders.

Ik blader af en toe de faq / huisregels door. Net als op andere festivals zijn de regels mbt sterke drank gewijzigd: max. 15% en in orginele verpakking (dus niet overschenken in plastic).

De huisregels en faq komen niet overeen mbt meenemen 1 blikje het terrein op. Volgens huisregels mag dit niet meer, faq is deels aangepast.
Als ze dit bij elke bezoeker willen controleren, wens ik ze veel succes. Elke fles of elke verpakking controleren of deze al eens is open geweest? Dat is natuurlijk niet te doen.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Iets heel anders.

Ik blader af en toe de faq / huisregels door. Net als op andere festivals zijn de regels mbt sterke drank gewijzigd: max. 15% en in orginele verpakking (dus niet overschenken in plastic).

De huisregels en faq komen niet overeen mbt meenemen 1 blikje het terrein op. Volgens huisregels mag dit niet meer, faq is deels aangepast.
15% van wat? Edit: oh ik snap m, alcoholpercentage.

Gaan ze dan serieus bij elke fles coca cola controleren of deze nog gesealed is zodat er geen whisky of rum in is gegooid? Kan het me haast niet voorstellen...

Blikje mee op het terrein heeft volgens mij nooit in de huisregels gestaan. Stond volgens mij altijd dat blik niet was toegestaan en dat je het over moest gieten in een plastic beker.
 
Laatst bewerkt:

copieright

Playlistbediener
3 feb 2024
5
2
Als ze dit bij elke bezoeker willen controleren, wens ik ze veel succes. Elke fles of elke verpakking controleren of deze al eens is open geweest? Dat is natuurlijk niet te doen.
Dit gaan ze nooit doen idd. Sowieso is het niet heel lastig een plastic fles te “resealen”
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
t enige waar ze op controleren is glas.
niemand gaat de inhoud van een plastic fles controleren
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Ik denk niet dat aan de controle bij de hoofdingang iets gaat veranderen. Dit stond er allemaal al in hoofdlijnen. Het stuk over de controle bij het festivalterrein zelf lijkt wel anders.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
797
480
Maar hoe neem je "sterkere" drank dan mee volgens hun eigen huisregels. Dat zit namelijk altijd in glas.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
overgieten in een flastic fles;)
8 waterflesjes van n halve liter vullen met sterke drank.
simpel mee te nemen, bij de ingang naar t festival terrein even de dop in je zak.
en klaar.....
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
121
220
15% van wat? Edit: oh ik snap m, alcoholpercentage.

Gaan ze dan serieus bij elke fles coca cola controleren of deze nog gesealed is zodat er geen whisky of rum in is gegooid? Kan het me haast niet voorstellen...

Blikje mee op het terrein heeft volgens mij nooit in de huisregels gestaan. Stond volgens mij altijd dat blik niet was toegestaan en dat je het over moest gieten in een plastic beker.
De laatste jaren mocht je zeker een open blikje meenemen en dit stond ook in de huisregels. Overgieten in een beker hoeft(of hoefde) al jaren niet meer. Staat ook nog steeds in de huisregels:

Dit is wel toegestaan op het festivalterrein:
Één plastic flesje water van max. 0,5l zonder dop en/ of één geopend blikje, zonnebrandcrème, deo’s, parfum, kleine tassen, kleine dunne vlaggenstokken, camera’s zonder verwisselbare lens, medische krukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Daaronder staat nog wel:

Dit is niet toegestaan op het festivalterrein:
Drank (m.u.v. water in plastic flessen van max. 0,5l zonder dop), bidons of vergelijkbare harde plastic flessen, eten, spuitbussen (m.u.v. zonnebrandcrème, deo’s en parfum), navullingen voor e-sigaretten, grote tassen of rugzakken, grote vlaggenstokken, Selfiesticks, Go-Pro’s of professionele foto-/videoapparatuur, wandelstokken (m.u.v. medische krukken).


En verder:

Op het festivalterrein zijn eigen etenswaren en blikjes niet toegestaan. Per persoon is het toegestaan om een lege een drankverpakking van maximaal 0,5 liter toegestaan mee naar het festivalterrein te nemen. Deze kan bij de gratis watertappunten worden gevuld. Drankverpakkingen met een inhoud van meer dan 0,5 liter, blikjes en glazen verpakkingen zijn niet toegestaan.

Maar misschien dat het wel losloopt...
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
De laatste jaren mocht je zeker een open blikje meenemen en dit stond ook in de huisregels. Overgieten in een beker hoeft(of hoefde) al jaren niet meer. Staat ook nog steeds in de huisregels:

Dit is wel toegestaan op het festivalterrein:
Één plastic flesje water van max. 0,5l zonder dop en/ of één geopend blikje, zonnebrandcrème, deo’s, parfum, kleine tassen, kleine dunne vlaggenstokken, camera’s zonder verwisselbare lens, medische krukken.
Ik wist idd dat het mocht omdat ik het zelf vaak gedaan heb maar dacht dat het meer een gedoogregel dan een huisregel was.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Daaronder staat nog wel:

Dit is niet toegestaan op het festivalterrein:
Drank (m.u.v. water in plastic flessen van max. 0,5l zonder dop), bidons of vergelijkbare harde plastic flessen, eten, spuitbussen (m.u.v. zonnebrandcrème, deo’s en parfum), navullingen voor e-sigaretten, grote tassen of rugzakken, grote vlaggenstokken, Selfiesticks, Go-Pro’s of professionele foto-/videoapparatuur, wandelstokken (m.u.v. medische krukken).


En verder:

Op het festivalterrein zijn eigen etenswaren en blikjes niet toegestaan. Per persoon is het toegestaan om een lege een drankverpakking van maximaal 0,5 liter toegestaan mee naar het festivalterrein te nemen. Deze kan bij de gratis watertappunten worden gevuld. Drankverpakkingen met een inhoud van meer dan 0,5 liter, blikjes en glazen verpakkingen zijn niet toegestaan.

Maar misschien dat het wel losloopt...
En anders wordt het weer smokkelen in plaats van gewoon doodleuk meenemen. Al doe ik dat eigenlijk nog steeds, aangezien ik af en toe met drie blikken bier het terrein op wandel.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.881
1.820
Ik wist idd dat het mocht omdat ik het zelf vaak gedaan heb maar dacht dat het meer een gedoogregel dan een huisregel was.
Sinds het jaar dat de Bravo en ingang op de schop is hebben ze openlijk gecommuniceerd dat dit wel echt een huisregel was inderdaad. Volgensmij was het EvE in de rondleiding vooraf die het er al over had.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken