Lowlands 2023

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
321
331
Ja, denk dat het nu ook gewoon te laat is vrees ik. Staan tot nu toe nog net iets te weinig dingen die mij bekoren, maar dat kan nog veranderen natuurlijk. Uiteindelijk kennen we nog maar 39 namen. Mijn (enige) must sees zouden Steve Lacy, Billie Eilish en Turnstile zijn.

Pukkelpop, Rock Werchter, Best Kept Secret en Down The Rabbit Hole vind ik allemaal op hun manier wel de moeite, dus wou dat . Zowel Pinkpop en Graspop ooit elk één dagje gedaan maar daar kan ik minder over zegen en vinden.
Steve Lacy is echt een aanrader, in Melkweg was hij niet topfit maar alsnog genoten. Je kan heel het Lowlands publiek bij zn show neerzetten en 9/10 man zou t waarderen
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Ben benieuwd of dit de trend van komende jaren gaat zijn. Dan, zou je kunnen zeggen, heeft corona ze helemaal niet zo slecht gedaan.

Ik vrees het wel, maar in de periode 2014 tot en met 2016 was Lowlands ook niet uitverkocht na enkele jaren waarin het ook binnen 1 uur was uitverkocht, dus je weet het nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

eva84

Dagopener
30 jan 2019
534
582
Er wordt door niemand in dit artikel ingegaan op de kern van het probleem: de 120% percentage van de oorspronkelijke ticketprijs.

Die servicekosten zijn idioot hoog inderdaad, maar op z'n minst zijn we wel af van oplichters die 1 ticket/barcode 10x verkopen, dit is dus niet meer mogelijk.

Maar met de 120% blijf je met het probleem dat iemand gewoon 5 tickets koopt, doorverkoopt voor de maximaal toegestane prijs en dus per ticket 50 euro winst maakt zonder er enige moeite voor te doen. Dit is waar het probleem ligt, en waarom Ticketmaster hiervoor kiest is echt een raadsel...
Wat nog zou kunnen werken om het te ontmoedigen is als mensen lang moeten wachten op hun geld. Niet iedereen kan weken/maanden paar duizend euro missen om vervolgens paar honderd euro winst te maken.

Ik vond het iig erg storend dat Swap het geld achter hield boven een bepaald bedrag. Gewoon omdat ik m'n geld wil en niet van (af) wachten hou.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

eva84

Dagopener
30 jan 2019
534
582
Ik vind het Lowlands publiek juist heel relax! Tuurlijk lopen er Juppen en nachtvlinders rond. Maar als ik zorg dat ik een beetje vooraan sta bij een concert komt ook daadwerkelijk iedereen voor dat concert.
Ik zie op Lowlands nooit ruzie en iedereen is bereid elkaar te helpen op de Camping. Ik praat de hele dag met tal van mensen en ik kan juist genieten van de variëteit qua mensen die rondloopt!
Ik ben ook op DTRH, BKS en Pinkpop geweest. Daar zijn ook mensen die door concerten heen ouwehoeren of meer komen voor de hangmatten dan de concerten.
Mooi gesproken ik sluit mij hier bij aan.

Ben zelf van een concert naar concert renner langzaam veranderd in een sfeer spons. Natuurlijk kijk ik maar de lineup maar zodra ik in biddinghuizen ben laat ik het los en zie ik het wel. Verbondje sluiten met de buren, kletsen, eten en drinken uitwisselen. Praatje maken hier en daar. Het is gewoon even helemaal los van het dagelijks leven en genieten. We hebben er ooit dagen bij dat we pas om 18u naar het veld gaan omdat het te gezellig is op de camping.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
mattman, ik denk dat je Lowlands in de jaren 90 en net na de eeuwwisseling geweldig had gevonden. Kwalitatief sterke programma's en alleen maar muziekliefhebbers. Daar is tegenwoordig helemaal niks meer van over. Dan heb je op DTRH een betere ervaring gehad. Dat heb ik althans zelf zo ervaren.
ik was er voor t eerst in 2005
en t/m 2010 was Lowlands echt geweldig
daarna werd t langzaam aan minder
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Sjakie de Wit

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Wilco niet naar Lowlands... Staan in een zaal in augustus.

Edit: twee keer zelfs.
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
ik was er voor t eerst in 2005
en t/m 2010 was Lowlands echt geweldig
daarna werd t langzaam aan minder
Ik vond het na 2002 echt een pak minder worden. Terrein werd ook steeds kleiner en capaciteit van publiek alleen maar groter. Dat was vooral te merken bij de eet- en drankstands, maar ook bij wc's en op de campings. Ik heb het toen nog een paar jaar geprobeerd, omdat er gewoonweg geen vergelijkbaar festival was. Uiteindelijk ben ik vanaf 2004 naar Sziget gegaan i.p.v. Lowlands. Helaas is dat ook niet meer wat het geweest is.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
Wilco niet naar Lowlands... Staan in een zaal in augustus.

Edit: twee keer zelfs.
Wellicht ook beter dat die een zaalshow doen en niet op een Lowlands/DTRH staan dit jaar. Aantal mensen bij Wilco op DTRH was op z'n zachtst gezecht niet best.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Die speelden de tent vorig jaar op DTRH inderdaad vakkundig leeg met een voor liefhebbers wel mooie set.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Wellicht ook beter dat die een zaalshow doen en niet op een Lowlands/DTRH staan dit jaar. Aantal mensen bij Wilco op DTRH was op z'n zachtst gezecht niet best.
Best raar eigenlijk, steengoede liveband dit.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
Daarbij wel zeggende dat er vorig jaar op DTRH een soort omgekeerde correlatie was tussen publiek en hoe goed een band was. Phoebe, Wilco, the Smile speelden allemaal voor 3 man en een paardenkop
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Daarbij wel zeggende dat er vorig jaar op DTRH een soort omgekeerde correlatie was tussen publiek en hoe goed een band was. Phoebe, Wilco, the Smile speelden allemaal voor 3 man en een paardenkop
Letterlijk de 3 namen die ik het liefste zou willen zien uit die lineup. Badu als vierde dan (al was dat niet zo'n beste show blijkbaar). En Little Simz als vijfde.

Dat zijn toch net de namen die DTRH voor mij zo de moeite maken.
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Viel mij vooral persoonlijk op hoe weinig ik ken van de huidige drop eigenlijk haha. Ben ik nou zo oud, of moet in gewoon meer in de nieuwe muziek duiken?

Ik ben ook wel benieuwd wat er nog te verwachten valt in de undercard eigenlijk. Iemand suggesties? Zou mega verrast zijn als the Killers ineens bij de volgende drop zitten, maar goed, das ook geen undercard natuurlijk. Maar, LL verrast wel vaker (zowel positief als negatief 😂).
 

pietmoeskops

Campingartiest
3 jun 2020
97
201
Nadat ik zaterdag één van de gelukkige was die net op tijd wél vier kaartjes heeft kunnen bemachtigen, heb ik net alle pagina’s doorgelezen. Ondanks dat de discussie overgegaan is in andere veel leukere onderwerpen en ik hiermee waarschijnlijk niemand blij maak (omdat we het toch allemaal met elkaar eens zijn), wil ik er toch graag nog één ding over kwijt.

In mijn ogen haalt EvE/Mojo een paar dingen door elkaar. Het tegen gaan van de zwarthandel kan volgens mij niemand op tegen zijn én dat (dit onder het mom van het tegen gaan van die zwarthandel) je het geld wat Ticketswap met de doorverkoop van jouw festivalkaartjes verdiende liever in je eigen zak wil steken waarschijnlijk ook niet. Maar dat het (door)verkopen van festivalkaartjes een verdienmodel is geworden, is voor niemand goed volgens mij (behalve dan die hebzucht beluste graaiers).

Oplossing is makkelijk en hadden andere hier al bedacht; 0% ophoging bij doorverkoop en alleen de servicekosten (€43,50 pppk?!?!) doorberekenen aan de nieuwe eigenaar.
 

anniek

Playlistbediener
13 jul 2020
23
40
Na wat getwijfel wegens de line-up, ben ik toch wel erg blij dat ik als #1477 in de wachtrij werd geplaatst en twee tickets heb bemachtigd. Vooral al erg veel zin in Steve Lacy. Wij zullen waarschijnlijk pas donderdag avond/vrijdag ochtend op de camping komen en vinden graag een plekje waar we met weinig rumoer onze nachtrust kunnen pakken. Is er een specifieke camping aan te raden?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken