Lowlands 2023

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Dat mag je vinden en dat is jouw referentiekader. Blijkbaar is dat toch niet zo. Wat deze mensen hebben gedaan is gehoord van vrienden dat het geweldig is daar en dat ze er absoluut bij moeten zijn. Jij bent dan meer het type van dat je dat eerst zelf op je gemakje wilt uitzoeken of dat wel zo is. Dat kan.
Dit is ook de reden dat ik ooit op Lowlands ben beland. Vrienden vertellen hoe tof het festival is. Dan wil je dat ook een keer meemaken toch?! Ik ging eerder naar Werchter en Pinkpop voor de grote namen. En het is juist Lowlands dat mij heeft geleerd dat als je van te voren goed influistert de kleine namen vaak nog veel toffer zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Buddha84 en @Marc

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Dus eigenlijk verkoopt Lowlands dan puur op hype en fomo uit en doet het programma er voor veel mensen opzich weinig toe?
Ik ben nog niet helemaal weg van de line Up tot nu toe maar juist de onderkant maakt het festival vaak zo tof! Dus verwacht dat het nog wel goed komt. Daarnaast blijft de sfeer op Lowlands waanzinnig.
Maar feit is dat als de line Up in zijn totaal uiteindelijk tegen valt mensen net als een jaar of 10 geleden vanzelf weer weg gaan blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Dit jaar vallen beide erg tegen wat mij betreft. Vorig jaar had DTRH de mooiste lineup van de Benelux, nu lijkt het de magerste te gaan worden.

Maar daar moet natuurlijk nog veel aan de bovenkant bij neem ik aan.
Ben je al eens op LL geweest?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Sure, dat kan, en blijkbaar gebeurt het ook. Maar ik mag daar wel wat van vinden toch? Ik denk dat deze trend de toekomst van het festival geen goed doet. En dat vind ik jammer. Vanuit mijn eigen perspectief inderdaad.
Zeker mag je daar wat van vinden, alleen verbaasd het mij dat jou het verbaasd wat de motivatie is voor sommige mensen om naar LL te gaan. Dat is toch al jaren zo en heel normaal? Als jij een nieuwe gave band hebt ontdekt dan vertel je daar toch ook enthousiast over of dat je een gaaf optreden hebt gezien. Mond op mond reclame zeg maar….
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Ik had mijn lijstje al gedropt hier, maar als ik dan weer tips hoor van Hannibal (ze waren al opgevallen in de shuffle) en dan ook weer KG&TLW, dan heb ik nu al veel te ontdekken (is dan weer mijn gebrek dat ik dat niet ken). Heb er in ieder geval veel zin in.

Andere vraag, iemand ervaring met Glamping op camping 1, de aparte parkeerplaats (hoe ver lopen dan?) en de algehele ervaring daar. Ik ben net als Hannibal 😉 doe ook eerst onderzoek.
Twijfel of ik weer Europarcs doe of Glamping.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Nu gaan mensen er voornamelijk heen voor de feestjes en de nacht heb ik de indruk.
Lijkt me een meer dan prima uitgangspunt voor een festival dat zich richt op vooral jongeren?

Nogmaals, als zoveel mogelijk goede concerten met een fijn publiek bezoeken je doel is, raad ik je echt geen Lowlands aan.

Vorig jaar voor het eerst geweest, instant verliefd op dit festival. Terwijl ik normaal toch eerder wel voor zeker 95% naar een festival ga omwille van de line-up. Daarvoor zijn RW/Primavera/BKS. Lowlands is een prachtige uitzondering daarop.
 

Flynn

Nieuw lid
5 feb 2023
1
6
Ik had mijn lijstje al gedropt hier, maar als ik dan weer tips hoor van Hannibal (ze waren al opgevallen in de shuffle) en dan ook weer KG&TLW, dan heb ik nu al veel te ontdekken (is dan weer mijn gebrek dat ik dat niet ken). Heb er in ieder geval veel zin in.

Andere vraag, iemand ervaring met Glamping op camping 1, de aparte parkeerplaats (hoe ver lopen dan?) en de algehele ervaring daar. Ik ben net als Hannibal 😉 doe ook eerst onderzoek.
Twijfel of ik weer Europarcs doe of Glamping.
Yep ik heb vorig jaar op de Glamping gestaan omdat de tickets waren uitverkocht en we wilden supergraag gaan, dus dat werd een Awaji tentje + 2 tickets. Voor wie er iets aan heeft:

Glamping pros:
- Parkeerplaats is kei rustig en heel dichtbij de camping, ligt er letterlijk achterom - 2-5 min lopen
- Het was aankomen en meteen binnenkomen - geen wachtrij bij de tickets
- We hebben heerlijk geslapen, het was super rustig en stil op de camping. Vooral dit was heel fijn.
- Hangstoelen inbegrepen, lekker voor je tent zitten in het zonnetje.
- Veel plek tussen de tenten in/veel ruimte
- Echt bed met beddengoed was ook heerlijk slapen
- Eigen stroom dus je kan je telefoon opladen
- Awaji tent is op stelten gebouwd en dus werd niet te koud 's nachts of te heet overdag (hielp ook met uitslapen)
- Kastje met slot waar je je waardevolle spullen kan laten liggen
- Relaxte camping verder met een bar/cafe, sauna, en rustice WCs en douches
- Heb ze zelf niet gebruikt maar er is ook sauna + relax area, en een opmaakruimte
- Bar/cafe waar je de hele dag eten kan kopen.
- Andere ruimtes op Glamping om te chillen bijv. fire pit of hangmatten ook wel relaxed

Cons:
- Iedereen was erg op zichzelf, die gemoedelijke Lowlands sfeer was er totaal niet. Je zegt wel hallo naar je buren enzo maar daar bleef het ook compleet bij. Kan ook dat dat een gevolg van Covid was en iedereen was verlegen geworden! Maar het viel wel echt op
- Je hebt die extra's wel maar eigenlijk het enige wat je wil doen is het terrein opgaan en onder de mensen zijn. Dus van al die extra's hebben wij zelf niet zoveel gebruik genomen. Het beter slapen was wel echt top
- Flink duurdere tickets
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Yep ik heb vorig jaar op de Glamping gestaan omdat de tickets waren uitverkocht en we wilden supergraag gaan, dus dat werd een Awaji tentje + 2 tickets. Voor wie er iets aan heeft:

Glamping pros:
- Parkeerplaats is kei rustig en heel dichtbij de camping, ligt er letterlijk achterom - 2-5 min lopen
- Het was aankomen en meteen binnenkomen - geen wachtrij bij de tickets
- We hebben heerlijk geslapen, het was super rustig en stil op de camping. Vooral dit was heel fijn.
- Hangstoelen inbegrepen, lekker voor je tent zitten in het zonnetje.
- Veel plek tussen de tenten in/veel ruimte
- Echt bed met beddengoed was ook heerlijk slapen
- Eigen stroom dus je kan je telefoon opladen
- Awaji tent is op stelten gebouwd en dus werd niet te koud 's nachts of te heet overdag (hielp ook met uitslapen)
- Kastje met slot waar je je waardevolle spullen kan laten liggen
- Relaxte camping verder met een bar/cafe, sauna, en rustice WCs en douches
- Heb ze zelf niet gebruikt maar er is ook sauna + relax area, en een opmaakruimte
- Bar/cafe waar je de hele dag eten kan kopen.
- Andere ruimtes op Glamping om te chillen bijv. fire pit of hangmatten ook wel relaxed

Cons:
- Iedereen was erg op zichzelf, die gemoedelijke Lowlands sfeer was er totaal niet. Je zegt wel hallo naar je buren enzo maar daar bleef het ook compleet bij. Kan ook dat dat een gevolg van Covid was en iedereen was verlegen geworden! Maar het viel wel echt op
- Je hebt die extra's wel maar eigenlijk het enige wat je wil doen is het terrein opgaan en onder de mensen zijn. Dus van al die extra's hebben wij zelf niet zoveel gebruik genomen. Het beter slapen was wel echt top
- Flink duurdere tickets
Dank je!! Mooie info dit. Ik vraag me af of er verschil is tussen Gllamcamp Delluxe of Easy camp, want ik kijk na de budget variant 😅 ik ga uit van wel. Gaat mij vooral om de afstand parkeerplaats lopen. Maar nogmaals dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Flynn

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Ben je al eens op LL geweest?
Nee, als enige echt grote Benelux festival eigenlijk... Altijd op de bucketlist maar toen de lineup werd gedropt was mijn zin weer snel over.

Ik ben echt wel iemand die komt voor de lineup. Is de sfeer errond goed, dan is dat extra leuk meegenomen natuurlijk. Op papier vind ik het leuk die stand up comedy shows en gekke dingetjes errond maar ben iemand die op zulke moment altijd bang ben om goede concerten te missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Lijkt me een meer dan prima uitgangspunt voor een festival dat zich richt op vooral jongeren?

Nogmaals, als zoveel mogelijk goede concerten met een fijn publiek bezoeken je doel is, raad ik je echt geen Lowlands aan.

Vorig jaar voor het eerst geweest, instant verliefd op dit festival. Terwijl ik normaal toch eerder wel voor zeker 95% naar een festival ga omwille van de line-up. Daarvoor zijn RW/Primavera/BKS. Lowlands is een prachtige uitzondering daarop.
Mja, ook vroeger was het heel erg gericht naar jongeren denk ik, en dat waren toch altijd lineups waar ik met grote ogen naar kijk.

Voor een goede sfeer en gekkigheid zonder nadruk op muziek ga ik dan maar naar de Gentse Feesten. ;) Drie keer zo uitgebreid als Lowlands op "beleving"vlak en 300 euro goedkoper. Naar een duur festival ga ik echt voor de goede concerten. En zoveel mogelijk.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Nee, als enige echt grote Benelux festival eigenlijk... Altijd op de bucketlist maar toen de lineup werd gedropt was mijn zin weer snel over.

Ik ben echt wel iemand die komt voor de lineup. Is de sfeer errond goed, dan is dat extra leuk meegenomen natuurlijk. Op papier vind ik het leuk die stand up comedy shows en gekke dingetjes errond maar ben iemand die op zulke moment altijd bang ben om goede concerten te missen.
Jammer dat je nog niet geweest bent. Kom gewoon eens langs. Ik ga ook voor de line up, maar ik laat me graag voorschotelen wat de programmacommissie bedacht heeft. Het is ook vaak vanaf februari een soort van soundtrack voor mij t/m het festival. Ook met de tips en adviezen van andere forumbezoekers. En ik ben nog nooit teleurgesteld.

Dit jaar pak ik ook de zaterdag van GMM mee vanwege de line up. Maar die leveren ook altijd wel volgens mij.

Welk festival zou je kunnen adviseren om heen te gaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Juist bij Lowlands ben ik van 13:00 tot 23:00 altijd van bandje naar bandje aan het rennen. Ik hou van veel verschillende genres dan zit je bij Lowlands goed. Ik kan me voorstellen dat als je alleen van hiphop of metal houdt je, jezelf inderdaad een stuk minder vermaakt. Maar dan moet je inderdaad naar een metal of hiphop festival.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.670
Nee, als enige echt grote Benelux festival eigenlijk... Altijd op de bucketlist maar toen de lineup werd gedropt was mijn zin weer snel over.

Ik ben echt wel iemand die komt voor de lineup. Is de sfeer errond goed, dan is dat extra leuk meegenomen natuurlijk. Op papier vind ik het leuk die stand up comedy shows en gekke dingetjes errond maar ben iemand die op zulke moment altijd bang ben om goede concerten te missen.
mattman, ik denk dat je Lowlands in de jaren 90 en net na de eeuwwisseling geweldig had gevonden. Kwalitatief sterke programma's en alleen maar muziekliefhebbers. Daar is tegenwoordig helemaal niks meer van over. Dan heb je op DTRH een betere ervaring gehad. Dat heb ik althans zelf zo ervaren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Het is ook wel een bepaald riedeltje geworden dat het Lowlands publiek per definitie slecht is enkel voor de pillen en feestjes komen. Ik heb meer dan genoeg prima optredens en prima publiek gezien in die karen dat ik nu ga. Het is echt niet slecht dan een BKS publiek of DTRH. Voor mij is het festival juist leuk dat je een combi van alles kan maken. Het hoeft ook niet altijd diep te gaan, soms kan iets gewoon leuk zijn. Ik vind het juist tof dat ik op de kleinere stages toffe onbekendere bands kan zien, maar dat ik soms wel een meet commerciële act mee kan pakken.
 

Molis040

Campingartiest
6 aug 2022
98
148
Dank je!! Mooie info dit. Ik vraag me af of er verschil is tussen Gllamcamp Delluxe of Easy camp, want ik kijk na de budget variant 😅 ik ga uit van wel. Gaat mij vooral om de afstand parkeerplaats lopen. Maar nogmaals dank!
Wij stonden vorig jaar op Easycamp.

Geen stoelen en bedden daar (luchtbed met slaapzak in een tent), maar wij vonden dat wel ideaal. En toen was er nog geen speciale parkeerplaats!

Gllamcamp was op Camping 4.

Die parkeerplaatsen hebben we dit jaar wel gelijk bijgeboekt! Dat is echt wel meerwaarde bij je tent. Geen rij, geen ellende met aankomen en wegrijden. Maakt de hele ervaring veel relaxter.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en @Marc

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Het is ook wel een bepaald riedeltje geworden dat het Lowlands publiek per definitie slecht is enkel voor de pillen en feestjes komen. Ik heb meer dan genoeg prima optredens en prima publiek gezien in die karen dat ik nu ga. Het is echt niet slecht dan een BKS publiek of DTRH. Voor mij is het festival juist leuk dat je een combi van alles kan maken. Het hoeft ook niet altijd diep te gaan, soms kan iets gewoon leuk zijn. Ik vind het juist tof dat ik op de kleinere stages toffe onbekendere bands kan zien, maar dat ik soms wel een meet commerciële act mee kan pakken.
Ik vind het Lowlands publiek juist heel relax! Tuurlijk lopen er Juppen en nachtvlinders rond. Maar als ik zorg dat ik een beetje vooraan sta bij een concert komt ook daadwerkelijk iedereen voor dat concert.
Ik zie op Lowlands nooit ruzie en iedereen is bereid elkaar te helpen op de Camping. Ik praat de hele dag met tal van mensen en ik kan juist genieten van de variëteit qua mensen die rondloopt!
Ik ben ook op DTRH, BKS en Pinkpop geweest. Daar zijn ook mensen die door concerten heen ouwehoeren of meer komen voor de hangmatten dan de concerten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.386
1.066
Wij stonden vorig jaar op Easycamp.

Geen stoelen en bedden daar (luchtbed met slaapzak in een tent), maar wij vonden dat wel ideaal. En toen was er nog geen speciale parkeerplaats!

Gllamcamp was op Camping 4.

Die parkeerplaatsen hebben we dit jaar wel gelijk bijgeboekt! Dat is echt wel meerwaarde bij je tent. Geen rij, geen ellende met aankomen en wegrijden. Maakt de hele ervaring veel relaxter.
Top! Dank je voor de info. Ik begreep dat het nu op camping 1 komt te staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Jammer dat je nog niet geweest bent. Kom gewoon eens langs. Ik ga ook voor de line up, maar ik laat me graag voorschotelen wat de programmacommissie bedacht heeft. Het is ook vaak vanaf februari een soort van soundtrack voor mij t/m het festival. Ook met de tips en adviezen van andere forumbezoekers. En ik ben nog nooit teleurgesteld.

Dit jaar pak ik ook de zaterdag van GMM mee vanwege de line up. Maar die leveren ook altijd wel volgens mij.

Welk festival zou je kunnen adviseren om heen te gaan?
Ja, denk dat het nu ook gewoon te laat is vrees ik. Staan tot nu toe nog net iets te weinig dingen die mij bekoren, maar dat kan nog veranderen natuurlijk. Uiteindelijk kennen we nog maar 39 namen. Mijn (enige) must sees zouden Steve Lacy, Billie Eilish en Turnstile zijn.

Pukkelpop, Rock Werchter, Best Kept Secret en Down The Rabbit Hole vind ik allemaal op hun manier wel de moeite, dus wou dat . Zowel Pinkpop en Graspop ooit elk één dagje gedaan maar daar kan ik minder over zegen en vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken