Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ok na mijn kritische noot van gister hier een klein over zicht wat ik mee mogelijk live ga zien. Maar zonder echte musts:

Arctic Monkeys, Balthazar, Glass Animals, James Blake, Liam Gallagher, Michael Kiwanuka, Pendulum (Live), Rüfüs Du Sol, Amelie Lens, Arlo Parks, Eefje de Visser, Floating Points, Four Tet, Noisia Sluit Af, Wet Leg, Yard Act, Geese, Joe & Shitboys, Kelly Lee Owens, Mdou Moctar.
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Heb me gister aardig door de spotifylijst gewerkt. Veel leuke dingen , ook veel acts die natuurlijk voor de eerder afgelaste edities al gepland stonden.
Ik mis echter nog wel de echte bijzondere ( wat meer uitzonderlijke acts) zoals Igorrr en Heilung.
qua headliners heb ik arctic monkeys al een heel aantal keer live gezien en ze hebben mij live nooit kunnen overtuigen. Stromae wel heel gaaf maar ik vind the opposites als headliner wel echt een zwaktebod
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

ikheetmark

Playlistbediener
23 jan 2022
8
17
gelukkig staan er echt wel wat namen bij waar ik heel erg naar uitkijk (four tet, badbadnotgood, eefje de visser, floating points, overmono, kelly lee owens, sevdaliza, wet leg, mdou moctar) maar ik hoop nog wel een beetje op wat meer exciting namen hoor.

en misschien ga ik nu iets zeggen wat irritant is om te horen, maar ik mis ook echt wel wat vrouwelijke acts... beetje geteld en nu zijn het er ongeveer 25 van de bijna 70 namen die zijn aangekondigd. ik zeg niet dat het dat geforceerde 50/50 moet zijn, maar hoop nog wel een beetje op een nieuwe drop later met wat meer! namen zoals charli xcx, lucy dacus, mitski, fka twigs, jazmine sullivan, samia, grouper, nilufer yanya, caroline polachek etc. zijn namen die prima bij lowlands passen denk ik dan. ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Ok na mijn kritische noot van gister hier een klein over zicht wat ik mee mogelijk live ga zien. Maar zonder echte musts:

Arctic Monkeys, Balthazar, Glass Animals, James Blake, Liam Gallagher, Michael Kiwanuka, Pendulum (Live), Rüfüs Du Sol, Amelie Lens, Arlo Parks, Eefje de Visser, Floating Points, Four Tet, Noisia Sluit Af, Wet Leg, Yard Act, Geese, Joe & Shitboys, Kelly Lee Owens, Mdou Moctar.
Best een aardig programma
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
gelukkig staan er echt wel wat namen bij waar ik heel erg naar uitkijk (four tet, badbadnotgood, eefje de visser, floating points, overmono, kelly lee owens, sevdaliza, wet leg, mdou moctar) maar ik hoop nog wel een beetje op wat meer exciting namen hoor.

en misschien ga ik nu iets zeggen wat irritant is om te horen, maar ik mis ook echt wel wat vrouwelijke acts... beetje geteld en nu zijn het er ongeveer 25 van de bijna 70 namen die zijn aangekondigd. ik zeg niet dat het dat geforceerde 50/50 moet zijn, maar hoop nog wel een beetje op een nieuwe drop later met wat meer! namen zoals charli xcx, lucy dacus, mitski, fka twigs, jazmine sullivan, samia, grouper, nilufer yanya, caroline polachek etc. zijn namen die prima bij lowlands passen denk ik dan. ?
Gezien wat er nu allemaal naar buiten komt in de muziekbusiness wat betreft de behandeling van vrouwen snap ik heel goed dat er minder vrouwen zich in die business begeven. Wat een engnekken en machtswellustelingen zijn daar actief zeg ?
 
  • Grrr
Waarderingen: StevieU2

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik heb voor de zekerheid even contact gehad met lowlands. Je hebt zaterdag geen haast met presale kaarten kopen. Je bent de hele week verzekerd van het aantal kaarten dat je in 2020 hebt gekocht.
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en StevieU2

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik ben normaal scheidsrechter bij mijn zoontje. Dat ga ik nu dus ook gewoon doen. Dan ga ik daarna rustig aan tickets scoren!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Nog een opvallende afwezige trouwens: Fleet Foxes. Doen de ronde in augustus en zijn in de buurt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.806
Nog een opvallende afwezige trouwens: Fleet Foxes. Doen de ronde in augustus en zijn in de buurt.
Die waren paar jaar geleden headliner op DTRH. Leger heb ik die Hotot niet meer meegemaakt bij een headliner. Al was dat wel het slecht weer jaar, ter verdediging van hen. Misschien toch niet zo heel populair in Nederland?

Zo zijn er wel meer van die bands waarvan ik denk: waarom staan die nooit op LL? Ook eels bijvoorbeeld, zo vaak in de buurt geweest, maar de afgelopen 10 jaar nooit geboekt. Ik heb ze zelfs een keer op maandag na Lowlands gezien.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Niks groters nee, maar misschien wel iets ervoor of erna van vergelijkbare grootte?
Ik snap ook wel dat er echt geen headliner als Arctic Monkeys meer bij gaat komen, maar iets als Kraftwerk als co-headliner hoor ik hem niet per se uitsluiten.
Het is inderdaad klassiek om tegen beter weten in op iets extra te hopen dat groter/even groot is. Heb ondertussen wel geleerd dat dit meestal niet het geval zal zijn.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Het is inderdaad klassiek om tegen beter weten in op iets extra te hopen dat groter/even groot is. Heb ondertussen wel geleerd dat dit meestal niet het geval zal zijn.
Het is ook een beetje hopen tegen beter weten in ;)

Maar ik zou het toch jammer vinden als dit het echt is qua grotere namen. Heb een beetje het idee dat de Opposites puur die headliner positie krijgen omdat dat ooit zo beloofd is voor hun comeback, terwijl het toch eigenlijk niks uit zou maken als je ze precies dezelfde show 1 slot eerder in de Alpha laat spelen? Denk dat ze daar zelf ook echt wel genoegen mee zouden nemen. Het is misschien een slimme manier geweest om wat geld te besparen, dat is nog wel begrijpelijk. Maar andere festivals lukt het wel allemaal nog om gewoon 3 (of meer) "volwaardige" headliners neer te zetten.

Maar goed, als er nog een mooie sub of bravo afsluiter bij komt ben ik ook tevreden hoor!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Het is ook een beetje hopen tegen beter weten in ;)

Maar ik zou het toch jammer vinden als dit het echt is qua grotere namen. Heb een beetje het idee dat de Opposites puur die headliner positie krijgen omdat dat ooit zo beloofd is voor hun comeback, terwijl het toch eigenlijk niks uit zou maken als je ze precies dezelfde show 1 slot eerder in de Alpha laat spelen? Denk dat ze daar zelf ook echt wel genoegen mee zouden nemen. Het is misschien een slimme manier geweest om wat geld te besparen, dat is nog wel begrijpelijk. Maar andere festivals lukt het wel allemaal nog om gewoon 3 (of meer) "volwaardige" headliners neer te zetten.

Maar goed, als er nog een mooie sub of bravo afsluiter bij komt ben ik ook tevreden hoor!
Je hebt zeker een punt, maar heb al gehoord dat er best wel wat bands hebben afgehaakt voor komende zomer. Lowlands zal daar ook wel mee pech hebben in gehad, zoals elk festival.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Kaartje is 25 euro duurder maal 60.000 is 1,5 miljoen euro. Daar kan je toch best een derde dikke internationale headliner voor krijgen? Niet om de Opposites te bashen maar toch ;-)
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Timmetje en @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken