Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.126
Sigur Ros is toch direct Headliner materiaal? En ik zie ze niet headlinen op Lowlands, daar is het naar mijn mening te alternatief voor.
Neuh, blijft gewoon een AFAS-naam, denk ik. Zie ze LL niet headlinen (of ze er nou wel of niet passen qua genre), eerder een plekje daaronder.
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Calvin Harris 60-90 minuten in de Alpha? Staat ook op Sziget.
Lijkt mij een betere keuze dan Lens in de Alpha inderdaad. Laat die maar lekker in de rave bunker die Bravo heet staan. Anders zou ik ook wel vinden dat Lowlands inmiddels ook wel op een half verkapt techno/electric achtig (lees:doppen) festival begint te lijken. De laatste jaren is ‘t sowieso al een beetje zombie nation na middernacht?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Sigur Ros is toch direct Headliner materiaal? En ik zie ze niet headlinen op Lowlands, daar is het naar mijn mening te alternatief voor.
Vorige keer waren ze Alpha sub voor Disclosure zie ik, naar mijn idee was het nog vroeger op de dag maar blijkbaar toch niet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Voor mijn gevoel stond Sigur Ros destijds ook best vroeg in de Alpha. Heb niet de indruk dat ze sindsdien groter of populairder zijn geworden. Dus geen headlinermateriaal voor Lowlands. Uiteraard hoop ik wel dat ze weer eens geboekt worden. Waanzinnige act, geweldige healdiner in Bravo of Heineken.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Heb niet de indruk dat ze sindsdien groter of populairder zijn geworden.
Denk wel dat ze groots inzetten op de herintrede van Kjartan Sveinsson, die meewerkte aan hun eerste 4 platen. En ze gaan sowieso hun eerste album sinds 2013(!) uitbrengen. Nu verwacht ik geen LCD Soundsystem achtige toestanden, maar denk dat ze deze comeback wel goed gaan pakken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.321
1.331
In 2010 stond Jonsi solo inderdaad om 19uur in de Grolsch. Was ook een heerlijk optreden. Maar ik dacht dat Sigur Ros eigenlijk veel groter was dan wat jullie noemen, maar zo te horen zit ik er naast. Waanzinnige act inderdaad, zie ze graag nog eens live ergens. Het album ( ) is echt een meesterstuk voor mij.

Echter, is Lowlands sowieso wel veranderd natuurlijk. De tijd van NiN en Nick Cave als headliner zal niet zo snel meer gebeuren, en in die vijver zit Sigur Ros ook een beetje misschien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
In 2010 stond Jonsi solo inderdaad om 19uur in de Grolsch. Was ook een heerlijk optreden. Maar ik dacht dat Sigur Ros eigenlijk veel groter was dan wat jullie noemen, maar zo te horen zit ik er naast. Waanzinnige act inderdaad, zie ze graag nog eens live ergens. Het album ( ) is echt een meesterstuk voor mij.

Echter, is Lowlands sowieso wel veranderd natuurlijk. De tijd van NiN en Nick Cave als headliner zal niet zo snel meer gebeuren, en in die vijver zit Sigur Ros ook een beetje misschien.
De show van 2008 schijnt een van de beste ooit geweest te zijn.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.321
1.331
De show van 2008 schijnt een van de beste ooit geweest te zijn.
Ja, ik had ook zoiets begrepen op verschillende fora. Mijn eerste lowlands was 2009 helaas (al was daar the prodigy natuurlijk memorabel, vooral met terugwerkende kracht).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
In 2010 stond Jonsi solo inderdaad om 19uur in de Grolsch. Was ook een heerlijk optreden. Maar ik dacht dat Sigur Ros eigenlijk veel groter was dan wat jullie noemen, maar zo te horen zit ik er naast. Waanzinnige act inderdaad, zie ze graag nog eens live ergens. Het album ( ) is echt een meesterstuk voor mij.

Echter, is Lowlands sowieso wel veranderd natuurlijk. De tijd van NiN en Nick Cave als headliner zal niet zo snel meer gebeuren, en in die vijver zit Sigur Ros ook een beetje misschien.
Ja dat ook. Het podium van Lowlands is wel anders geworden.

Heb ze voor het eerst in 013 gezien in 2005 of zo. Ik wist werkelijk niet wat ik meemaakte.

Dat optreden op Lowlands was ook erg fraai overigens. Had in eerste instantie niet in de gaten dat ze al bezig waren, leek wel of de soundcheck rechtstreeks overging in het optreden haha.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.181
Ja dat ook. Het podium van Lowlands is wel anders geworden.

Heb ze voor het eerst in 013 gezien in 2005 of zo. Ik wist werkelijk niet wat ik meemaakte.

Dat optreden op Lowlands was ook erg fraai overigens. Had in eerste instantie niet in de gaten dat ze al bezig waren, leek wel of de soundcheck rechtstreeks overging in het optreden haha.
Dat optreden in 2005 in 013 was ook mijn favoriete show van ze.
Of in het Goffertpark als voorprogramma bij de tenttour die Radiohead voor Kid A deed....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Maar het is voor mij een categorie bandje wat ik nu een klein beetje mis. Daar zou ik ook gewon loeihard naar uitkijken. Ik zie ook nog niet de duidelijke Bravo afsluiters voor me. Want dan zou die nu in de categorie Balthazar, Bring Me The Horizon, Glass Animals, James Blake, Jungle, Lewis Capaldi, Liam Gallagher, Mahalia, Michael Kiwanuka, Pendulum, Rüfüs Du Sol, Sam Fender, Slowthai of Tash Sultana moeten zitten... en hoewel ik over iedere act wel een mening heb vind ik eigenlijk enkel Liam daar toe passen.

Of zouden ze terug gaan naar de "dance" afsluiter in de Bravo en dat ze Rüfüs Du Sol en Pendulum (Live) de Bravo dagprogramma laten afsluiten?
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
680
617
Sigur Ros is echt een van de mooiste bands die ik ken. Jammer dat het optreden op LL 2016 in de Alpha was, dit was echt veel te groot.
Ze hebben een wereldtour aangekondigd, maar denk dat ze eerst een AFAS show oid gaan doen. Wellicht volgend jaar op LL (of ander Nederlands festival) in een kleinere tent.
Heel fijn dat ze (in bijna oude line up) terug zijn in ieder geval!
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
absoluut,
meest intense optreden dat ik ooit gezien heb.
tranen die over mn wangen rolden.
en ik kon sigur ros nog niet eens echt.

alles klopte gewoon aan dat optreden.
Sluit ik me helemaal bij aan incl. de tranen.

Bij bestuderen van de line-up van 2008 (en vervolgens youtube) kom ik erachter dat ik Nightwish toch al een keer gezien heb, ga ik voor niks naar Landgraaf dit jaar :ROFLMAO:
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.744
2.331
Sigur Ros is toch direct Headliner materiaal? En ik zie ze niet headlinen op Lowlands, daar is het naar mijn mening te alternatief voor.

Edit: zie nu pas dat er al een hele pagina aan reacties op gekomen was, dus "all of the above".

Voor een Lowlands lijkt het me niet direct een headliner. Stonden in 2017 in de AFAS en de Oosterpoort, wat grote zalen zijn maar geen Ziggo Dome. Volgens mij waren die shows ook niet uitverkocht. In 2012 verkochten ze nog wel Paradiso uit, maar dat kunnen wel meer niet headliners.

Qua maandelijkse Spotify luisteraars (geen goede graadmeter, zeker zonder recent werk, maar toch) valt het ook erg mee. Net wat meer dan 1 miljoen.
Ter vergelijking: New Order, The National, The War on Drugs, Royal Blood, Anderson Paak, Franz Ferdinand, James Bay en zelfs King Gizzard zitten daar ruim boven.

Ik verwacht ze niet op Lowlands, maar als ze komen zou het wel voor minder dan headliner moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Misschien in het licht van de discussie hier, even de nieuwe Festivalpodcast uitlichten. ;-)


Met onder andere:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: StevieU2 en Timmetje

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Misschien in het licht van de discussie hier, even de nieuwe Festivalpodcast uitlichten. ;-)


Met onder andere:
Lezen ze hier mee ofzo :)
 
  • Haha
Waarderingen: Pompompidom en @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken