Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Vaccins beschermen zowel tegen infectie als tegen besmettelijk zijn, maar dat effect is niet 100% en pas na volledige vaccinatie maximaal.

Net als dat sneltesten niet 100% van alle besmettingen eruit pakken gaat het om reductie van risico en is het een (politieke) vraag hoe veel of hoe weinig risico er gelopen kan worden.

En welke prijs die risicoreductie dan mag hebben, commerciële sneltesten zijn al vrij prijzig (10-20 euro). Een commerciële PCR-test is dat helemaal (70+ euro).

Vrees dat als iedereen die dat wil zich heeft laten vaccineren er alsnog overbelasting van zorg kan ontstaan als maatregelen grotendeels worden opgeheven, gezien de besmettelijkheid van de deltavariant en kenmerken van virusverspreiding via exponentiële toename. Met een (relatief ten opzichte van totale bevolking) gering aantal besmettingen was de druk op de zorg enorm.

Ook andere virussen (griep, RSV) die normaliter in de winter al druk op de zorg uitoefenen zullen waarschijnlijk zwaarder terugkeren dan gewoonlijk, gezien die immuniteit in de bevolking door maatregelen afgelopen jaar is afgenomen.

Vrees een beetje voor de politieke besluitvorming voor Lowlands en DTRH; kunst, cultuur, concerten en festivals staan toch onderaan de prioriteitenlijst.
De voorspellingen van het RiVM zijn wel lege ziekenhuizen in september en oktober in ieder mogelijk scenario (dus met hoogst mogelijke besmettelijkheid Delta-variant en laagste immuniteit) en pas vanaf eind november/december zouden er 2 a 3 maanden wat problemen kunnen onstaan, maar ook dat is onzeker. In gunstigere scenario's zouden we zelfs dan zonder maatregelen kunnen.

Ik heb Jannsen genomen maar als ik bij Pfizer was gebleven had ik als 25-jarige op 6 aug mijn tweede prik gehad. (Dus wanneer Lowlands is zijn ook de twintigers grotendeels volledig gevaccineerd.) Denk je dan niet dat dat een enorme impact gaat hebben op de cijfers de komende weken?
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ergens een luchtfoto geien dat het de Heineken is op de plek van de Bravo. Mijn gedachte is dat ze de Bravo dan inzetten voor DTRH op de plek van de Heineken. En tegelijk wellicht voor LL de looptijd tussen A en B verkleinen. Geeft Cape LL wel een andere gevoel lijkt me. Een soort kleiner terrein op zich zelf
Klopt, ik was nogal verbaasd. Verder weinig activiteit daar op zaterdag en zondag.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
De voorspellingen van het RiVM zijn wel lege ziekenhuizen in september en oktober in ieder mogelijk scenario (dus met hoogst mogelijke besmettelijkheid Delta-variant en laagste immuniteit) en pas vanaf eind november/december zouden er 2 a 3 maanden wat problemen kunnen onstaan, maar ook dat is onzeker. In gunstigere scenario's zouden we zelfs dan zonder maatregelen kunnen.

Ik heb Jannsen genomen maar als ik bij Pfizer was gebleven had ik als 25-jarige op 6 aug mijn tweede prik gehad. (Dus wanneer Lowlands is zijn ook de twintigers grotendeels volledig gevaccineerd.) Denk je dan niet dat dat een enorme impact gaat hebben op de cijfers de komende weken?
Ja, vaccinatie helpt gigantisch.

Zulke modellen zijn momenteel niet zo nuttig, gezien de onzekerheid nu rond de besmettelijkheid van deltavariant en hoe goed vaccins precies daartegen beschermen.

Het huidig aantal besmettingen valt bijvoorbeeld ook buiten de marges van de RIVM-modellen van een paar weken terug.

Denk dat het wel even duurt voor er meer duidelijkheid is. In landen die heel veel hebben gevaccineerd stijgt het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en doden als gevolg van versoepelingen, al dan niet in combinatie met de deltavariant.

Er is bij deze variant simpelweg heel veel immuniteit in de bevolking nodig om besmettingen en druk op de zorg laag te houden.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Mijn inschatting: DTRH gebruikt helft terrein met Bravo en Alpha. Of had iemand dat al gezegd?
Dat zou een reden kunnen zijn, maar daarom ben ik benieuwd wat de echte reden is.

Dat zou ook in combi kunnen zijn met DTRH en kostenbesparing aangezien er nog veel onzekerheid is. Ik denk dat de Heineken goedkoper is dan de Bravo om op te zetten.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Nou, de cijfers zijn allemaal niet best…. Vooral het aantal ziekenhuisopnames, hebben ze weer een argument…. ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken