Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Eens kijken of er vandaag om 11 uur wat te melden is.
Ponder Inspector Gadget GIF
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Maar misschien donderdag. Volgens mij kwam vroeger het blokkenschema altijd in de NRC bijlage op donderdag, in deze periode ongeveer. Dus wie weet....
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Ik vermoed dat ze nog wat zekerheid proberen te krijgen deze week in de gesprekken met de overheid.
De deadline die EvE aangaf is deze week ergens toch?
Dan gaat er vermoedelijk deze week ergens een bericht uit over het aflassen of een bericht met de laatste namen en hoe LL gaat verlopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.039
Maar weiger je dan ook de tassencontrole omdat je geen verboden waar bij je hebt? Of de ticketcontrole omdat je toch weet dat je een ticket hebt?

Het is al toch duidelijk dat je ook besmettelijk kan zijn als je gevaccineerd bent en geen gezondheidsklachten hebt, dus waarom die principiele weigering op een moment dat er nog veel mensen besmet kunnen worden?
Een vergelijking van niks. Bij een kaart controle gaat niets je lichaam in. Bij een test krijg je een staaf in je mik. Laten we het even omdraaien? Zou jij het tof vonden als ze je iedere dag visiteren tussen de billetjes als je het terrein op wil? Nee want dat is buiten proporties, wat testen na vaccinatie ook is.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.565
11.093
Een vergelijking van niks. Bij een kaart controle gaat niets je lichaam in. Bij een test krijg je een staaf in je mik. Laten we het even omdraaien? Zou jij het tof vonden als ze je iedere dag visiteren tussen de billetjes als je het terrein op wil? Nee want dat is buiten proporties, wat testen na vaccinatie ook is.
Echt top om deze discussie weer op te rakelen...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Net een pushbericht van de Volkskrant waarin staat dat ook volledig gevaccineerden makkelijker besmet raken met delta variant en het kunnen doorgeven. Volgens onderzoek van onder andere Radboud UMC.
Dat zal de urgentie van ook testen van gevaccineerden helaas alleen maar groter maken.
Als het doorgaat (wat ik betwijfel), dan zal dat ongetwijfeld de voorwaarde zijn.
Vanuit Exit festival overigens juist goede berichten: veel mensen, weinig tot geen besmettingen.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Opzich zal een arts altijd de kant kiezen van zo min mogelijk zieken. Logisch ook. Dat is zijn/haar werk. Inderdaad Exit is een goed voorbeeld en onder voorwaarden zal voor nu een ding blijven sowieso.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Een vergelijking van niks. Bij een kaart controle gaat niets je lichaam in. Bij een test krijg je een staaf in je mik. Laten we het even omdraaien? Zou jij het tof vonden als ze je iedere dag visiteren tussen de billetjes als je het terrein op wil?
Nou, duidelijk waar jouw fixaties liggen.

De redenatie was, ik voel me gezond, dus waarom zou ik getest moet worden en daar stel ik dan tegenover, waarom moet je kaartje gecontroleerd worden, waarom moet je gefouilleerd worden. Dat wil de organisatie graag zelf toetsen, in plaats van je op je mooie ogen te geloven.

Nee want dat is buiten proporties, wat testen na vaccinatie ook is.
Ik vind dat dus niet, omdat je na vaccinatie ook besmettelijk kan zijn.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Vanuit Exit festival overigens juist goede berichten: veel mensen, weinig tot geen besmettingen.
Schijnbaar was 95% van de bezoekers gevaccineerd.
AD.nl: Hoop voor festivals: uitbraak op megafestival Servië met tienduizenden bezoekers blijft uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en Raskolnikov

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.476
6.147
Daar valt nu helaas weinig zinnigs over te zeggen….
En het is voor Lowlands en de andere festivals in augustus weinig relevant. Tegen augustus heeft nog niet iedereen zijn tweede prik (of de twee weken na prok twee gehad). Dan is het imo logisch als bezoekers ook allemaal nog een test moeten doen om besmettingen te voorkomen.

Hopelijk is dit straks tegen de tijd dat het grootste gedeelte gevaccineerd is anders. Dat EXIT nieuws stemt in elk geval hoopvol en positief! :)
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Om er maar ff een controversiële stelling in te gooien: "Lowlands (festivals) alleen voor gevaccineerden?"
Net zoals ze in de UK het nachtleven alleen voor gevaccineerden willen toelaten.

Of vinden we dat een brug te ver?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken