Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Artikel op @NU.nl
OMT: vraag negatieve test aan bezoekers grote evenementen en drukke horeca https://www.nu.nl/coronavirus/61465...ekers-grote-evenementen-en-drukke-horeca.html (via @NUnl)

Letterlijk uit het OMT advies:
"Bij grootschalige evenementen en drukbezochte (nacht)horeca, is het tevens te overwegen om van alle bezoekers een recente negatieve test te verlangen"

Ben benieuwd wat het kabinet met dit advies gaat doen en als dat wordt overgenomen wat LL er dan mee kan. Het laatste woord zal er nog niet over gesproken zijn vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Als het een eenmalige test is voor toegang op donderdag dan heb ik geen moeite mee, maar elke 24 uur tijdens het festival zou absurd zijn als je gevaccineerd bent.
Er is constant gezegd dat vaccineren de weg uit de pandemie is dus dan zou het absurd zijn om maar te blijven testen. Zeker als iedereen de kans heeft gehad om zijn vaccinatie te krijgen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.387
1.067
Als het een eenmalige test is voor toegang op donderdag dan heb ik geen moeite mee, maar elke 24 uur tijdens het festival zou absurd zijn als je gevaccineerd bent.
Er is constant gezegd dat vaccineren de weg uit de pandemie is dus dan zou het absurd zijn om maar te blijven testen. Zeker als iedereen de kans heeft gehad om zijn vaccinatie te krijgen.
Ik sta er net zo in, al vraag ik me af voor welke “kwetsbaren” we dit doen dan? Volgens mij kunnen kinderen 13/14 jaar zich ook al laten vaccineren en die komen echt niet zelfstandig naar LL. Dus voor wie moet ik me laten testen dan? Voor iedereen die zich niet wil laten vaccineren?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Als het een eenmalige test is voor toegang op donderdag dan heb ik geen moeite mee, maar elke 24 uur tijdens het festival zou absurd zijn als je gevaccineerd bent.
Er is constant gezegd dat vaccineren de weg uit de pandemie is dus dan zou het absurd zijn om maar te blijven testen. Zeker als iedereen de kans heeft gehad om zijn vaccinatie te krijgen.
Daarom moet je ook de eenmalige test weigeren. De testmaatschappij moeten we niet willen. Het blijft bizar dat je volgens onze staat ziek bent indien je het tegendeel bewijst.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Heb er persoonlijk geen moeite mee om me ondanks mijn twee prikken te laten testen dit jaar. Vind het voor Lowlands, DTRH e.d. wel veel gedoe als ze straks elke bezoeker en medewerker elke dag moeten gaan testen. Lijkt me een vrijwel onmogelijke opgave.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Daarom moet je ook de eenmalige test weigeren. De testmaatschappij moeten we niet willen. Het blijft bizar dat je volgens onze staat ziek bent indien je het tegendeel bewijst.
Voor LL kan ik een eenmalige test nog door de vingers zien omdat dan nog maar net het moment is bereikt dat iedereen zijn 2de vaccinatie gehad kan hebben, maar vanaf september moet dat echt over zijn. Als je je dan bewust niet hebt laten vaccineren is het risico volledig voor jezelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Voor LL kan ik een eenmalige test nog door de vingers zien omdat dan nog maar net het moment is bereikt dat iedereen zijn 2de vaccinatie gehad kan hebben, maar vanaf september moet dat echt over zijn. Als je je dan bewust niet hebt laten vaccineren is het risico volledig voor jezelf.
Ja precies, zo denk ik er ook over. Lowlands en DTRH zijn krap aan als iedereen twee weken van te voren een prik moet hebben gehad. Dus om daar riscio te verminderen, ben ik wel bereid tot een test, ondanks dat ik zelf dan volledig gevaccineerd ben. Maar logistiek lijkt het me onhaalbaar om iedereen dagelijks te gaan testen.

Dat het daarna een keer ophoudt met testen voor volledig gevaccineerden, lijkt me logisch. Maar ik beschouw dit nog wel als een transitiefase.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Daarom moet je ook de eenmalige test weigeren. De testmaatschappij moeten we niet willen. Het blijft bizar dat je volgens onze staat ziek bent indien je het tegendeel bewijst.
Helemaal mee eens hoor. Ik weiger principieel om mij te laten testen wanneer ik volledig gevaccineerd ben en geen gezondheidsklachten heb. Hopelijk krijg je in dat geval de mogelijkheid om je kaartje te gebruiken voor de 2022 editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

westlander

Campingartiest
5 feb 2018
64
22
Ik ben onderhand wel helemaal klaar met LL 2021. Al die onzekerheid en als we straks alsnog elke dag moeten gaan testen is de lol er wel een beetje af.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Helemaal mee eens hoor. Ik weiger principieel om mij te laten testen wanneer ik volledig gevaccineerd ben en geen gezondheidsklachten heb. Hopelijk krijg je in dat geval de mogelijkheid om je kaartje te gebruiken voor de 2022 editie.
Ook hiermee kan ik het eens zijn. Ook al heb ik er zelf geen bezwaar tegen in dit stadium: iedereen moet daarin zijn eigen keuze kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MisterIks en Timmetje

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Helemaal mee eens hoor. Ik weiger principieel om mij te laten testen wanneer ik volledig gevaccineerd ben en geen gezondheidsklachten heb. Hopelijk krijg je in dat geval de mogelijkheid om je kaartje te gebruiken voor de 2022 editie.
Maar weiger je dan ook de tassencontrole omdat je geen verboden waar bij je hebt? Of de ticketcontrole omdat je toch weet dat je een ticket hebt?

Het is al toch duidelijk dat je ook besmettelijk kan zijn als je gevaccineerd bent en geen gezondheidsklachten hebt, dus waarom die principiele weigering op een moment dat er nog veel mensen besmet kunnen worden?
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Timmetje

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik denk inderdaad dat er nu sprake zou moeten zijn van een overgangsfase. Persoonlijk heb ik geen bezwaar om voor nu tot laten we zeggen september inderdaad om een test te doen ook als je volledig gevaccineerd bent. Voor Lowlands dan bijvoorbeeld op donderdag bij de entree of 24 uur vooraf.

Op een gegeven moment is niet gevaccineerd zijn een keuze aangezien je de kans hebt gehad en dan pak je zelf het risico. Gelukkig is die keuze niet aan mij of ons hier, maar dit moet een weloverwogen keuze zijn tussen OMT, kabinet en evenementenbranche en van mijn part nog een boel gedragspsychologen etc.

Ze hebben nu al 1x fiks gefaald, denk niet dat ze dat nog een tweede keer laten gebeuren. Maar goed, men kan altijd verrast worden. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken