Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
405
252
Fieldlab-hoofdonderzoeker Andreas Voss: ‘Test ook gevaccineerden bij bezoek festivals en nachtclubs’
https://www.volkskrant.nl/a-b450252f4 (kijk in incognito als ie niet beschikbaar is)

Ik vind het zeer zeer bemoedigend eigenlijk dat Andreas Voss dit gaat voorleggen. In oplossingen denken vanuit het OMT ipv in belemmeringen. Begin stil aan weer ietwat moed te krijgen.
Het kan zomaar gebeuren dat dit nog werkelijkheid gaat worden ook (mits het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames binnen de perken blijft). Het OMT lijkt de deur open te willen houden voor evenementen deze zomer. En veel andere oplossingsrichtingen die voor draagvlak kunnen zorgen heb ik niet voorbij zien komen. Als volledig gevaccineerden zich dagelijks moeten testen, dan sla ik een jaartje over. Hoe jammer ik het ook vind. Tot nu toe heb ik mij netjes aan alle spelregels gehouden, maar dan slaan de regels m.i. door en gaat het een drempel worden.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Het kan zomaar gebeuren dat dit nog werkelijkheid gaat worden ook (mits het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames binnen de perken blijft). Het OMT lijkt de deur open te willen houden voor evenementen deze zomer. En veel andere oplossingsrichtingen die voor draagvlak kunnen zorgen heb ik niet voorbij zien komen. Als volledig gevaccineerden zich dagelijks moeten testen, dan sla ik een jaartje over. Hoe jammer ik het ook vind. Tot nu toe heb ik mij netjes aan alle spelregels gehouden, maar dan slaan de regels m.i. door en gaat het een drempel worden.

Ik had er al een snelle rekensom aan gewaagd, en iedereen elke 24 uur testen lijkt me logistiek gezien geen haalbare kaart.
 
  • Leuk
Waarderingen: rricken

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik had er al een snelle rekensom aan gewaagd, en iedereen elke 24 uur testen lijkt me logistiek gezien geen haalbare kaart.
Ik zou misschien wel voorstander zijn van een pcr-test voor gevaccineerde alleen vóór het festival. Dan is het voor Lowlands ook niet zo'n operatie. Word je dan nog besmet na de test, dan duurt het met de incubatietijd meestal tot na het festival voordat je besmettelijk bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom en MisterIks

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Ik zou misschien wel voorstander zijn van een pcr-test voor gevaccineerde alleen vóór het festival. Dan is het voor Lowlands ook niet zo'n operatie. Word je dan nog besmet na de test, dan duurt het met de incubatietijd meestal tot na het festival voordat je besmettelijk bent.
Ik zou het er zeker voor over hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Ik krijg zo mijn 2de vaccinatie, maar een test 24 uur voor ik het LL terrein op loop zou ik ook geen probleem vinden.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Was even op bezoek bij mijn ouders bij Europarcs….

Fotootje van de nieuwe LL brug, kon er vorig jaar nog opklimmen toen deze net klaar was, maar nu staan er netjes hekken omheen. Gaat hilarisch worden al die volgepakte karretjes die er net iets te hard afgaan. Oh ja, dan moet het eerst doorgaan…..

Benieuwd of jullie weten welke tent dat op de foto is en waar deze staat op het terrein. Ik was nogal verbaasd….. ik hoor het wel. Tot later ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom en Brian

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Was even op bezoek bij mijn ouders bij Europarcs….

Fotootje van de nieuwe LL brug, kon er vorig jaar nog opklimmen toen deze net klaar was, maar nu staan er netjes hekken omheen. Gaat hilarisch worden al die volgepakte karretjes die er net iets te hard afgaan. Oh ja, dan moet het eerst doorgaan…..

Benieuwd of jullie weten welke tent dat op de foto is en waar deze staat op het terrein. Ik was nogal verbaasd….. ik hoor het wel. Tot later ?
Ergens een luchtfoto geien dat het de Heineken is op de plek van de Bravo. Mijn gedachte is dat ze de Bravo dan inzetten voor DTRH op de plek van de Heineken. En tegelijk wellicht voor LL de looptijd tussen A en B verkleinen. Geeft Cape LL wel een andere gevoel lijkt me. Een soort kleiner terrein op zich zelf
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Heeft daar weinig mee te maken. En ik vind me zelf met me 32 ook nog onder jongeren vallen, maar wss is dat niet eens fair. Nu heb ik nooit getwijfeld over een vaccine, maar veel mensen om mij heen die "nemen hem maar" om zo snel mogelijk weer iets te kunnen doen. En die groep is ook vrij groot en wil je ook niet kwijtraken...

Ik zou het compleet ruk vinden als ik braaf met mijn 2 vaccinaties en 2 zomers lang in quarantaine nog steeds gecontroleerd moet worden of ik echt niet ziek ben.. Het houd natuurlijk ergens een keer op de tolerantie naar alle maatregelen.
Tis ook lastig uit te houden en helaas is het zo dat vaccinaties niet beschermen tegen een infectie/besmettelijk zijn. Slecht tegen ernstig ziek worden...dus testen voor gevaccineerden is gewoon een extra zekerheid...
Ik zou niet willen dat ik gevaccineerd en wel mijn mede LL gangers infecteer...... dus ik ben wel voor.
Praktisch is het wel te organiseren verwacht ik akl zal het wel lange rijen opleveren. Krijg je iedere dag een nieuw 24 uurs bandje ;-)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Tis ook lastig uit te houden en helaas is het zo dat vaccinaties niet beschermen tegen een infectie/besmettelijk zijn. Slecht tegen ernstig ziek worden...dus testen voor gevaccineerden is gewoon een extra zekerheid...
Ik zou niet willen dat ik gevaccineerd en wel mijn mede LL gangers infecteer...... dus ik ben wel voor.
Praktisch is het wel te organiseren verwacht ik akl zal het wel lange rijen opleveren. Krijg je iedere dag een nieuw 24 uurs bandje ;-)
Tegen dan heeft toch ongeveer iedereen die wil zich kunnen laten vaccineren, die het dan niet moesten hebben moeten dan maar de risico's nemen he.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Vaccins beschermen zowel tegen infectie als tegen besmettelijk zijn, maar dat effect is niet 100% en pas na volledige vaccinatie maximaal.

Net als dat sneltesten niet 100% van alle besmettingen eruit pakken gaat het om reductie van risico en is het een (politieke) vraag hoe veel of hoe weinig risico er gelopen kan worden.

En welke prijs die risicoreductie dan mag hebben, commerciële sneltesten zijn al vrij prijzig (10-20 euro). Een commerciële PCR-test is dat helemaal (70+ euro).

Vrees dat als iedereen die dat wil zich heeft laten vaccineren er alsnog overbelasting van zorg kan ontstaan als maatregelen grotendeels worden opgeheven, gezien de besmettelijkheid van de deltavariant en kenmerken van virusverspreiding via exponentiële toename. Met een (relatief ten opzichte van totale bevolking) gering aantal besmettingen was de druk op de zorg enorm.

Ook andere virussen (griep, RSV) die normaliter in de winter al druk op de zorg uitoefenen zullen waarschijnlijk zwaarder terugkeren dan gewoonlijk, gezien die immuniteit in de bevolking door maatregelen afgelopen jaar is afgenomen.

Vrees een beetje voor de politieke besluitvorming voor Lowlands en DTRH; kunst, cultuur, concerten en festivals staan toch onderaan de prioriteitenlijst.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 40157

Gebruikers die dit onderwerp bekijken