Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ach dat beetje sfeer wat je meekrijgt om even weer je op het LL terrein te wanen blijft leuk :)
Ja, tuurlijk. Ik ben er ook volledig van bewust dat je zo'n uitgebreid programma niet in een uurtje kan proppen.

Ik snap alleen de keuzes van sommige programmamakers niet. Afgelopen week bijvoorbeeld een interview met de frontman van Hang Youth gelezen in Oor. Volgens mij moet die jongen eerst eens zijn aandacht gaan richten op het succesvol afronden van de Cito-toets dan door Nederland gaan touren.

Maar ja, het is natuurlijk een stuk exotischer dan een band die een uur een hartstikke strakke set speelt zonder een politieke boodschap uit te dragen.

Ik hoop in ieder geval dat er een paar live-streams komen.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Dit soort sfeer beelden zouden ze ook op Lowlands moeten maken, vind ik leuker om naar te kijken dan het gemiddelde TV verslag van LL op TV
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Fieldlab-hoofdonderzoeker Andreas Voss: ‘Test ook gevaccineerden bij bezoek festivals en nachtclubs’
https://www.volkskrant.nl/a-b450252f4 (kijk in incognito als ie niet beschikbaar is)

Ik vind het zeer zeer bemoedigend eigenlijk dat Andreas Voss dit gaat voorleggen. In oplossingen denken vanuit het OMT ipv in belemmeringen. Begin stil aan weer ietwat moed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en @Marc

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
W
Fieldlab-hoofdonderzoeker Andreas Voss: ‘Test ook gevaccineerden bij bezoek festivals en nachtclubs’
https://www.volkskrant.nl/a-b450252f4 (kijk in incognito als ie niet beschikbaar is)

Ik vind het zeer zeer bemoedigend eigenlijk dat Andreas Voss dit gaat voorleggen. In oplossingen denken vanuit het OMT ipv in belemmeringen. Begin stil aan weer ietwat mked te krijgen.
Eens! Lijkt me een kleine opoffering als het daarmee toch door kan gaan.

Al is het voor de festivals zelf organisatorisch gezien geen kleine opoffering.....
 
Laatst bewerkt:

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Zo netjes is het allemaal dus niet gegaan volgens het RIVM….. nog ruimte voor verbetering…. Ik zie dat als mogelijkheden ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Als ze ook gevaccineerden moeten gaan testen dan is het qua testen toch niet meer te doen?

En waarom moeten gevaccineerden zich ook laten testen? Kan het artikel niet lezen.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Fieldlab-hoofdonderzoeker Andreas Voss: ‘Test ook gevaccineerden bij bezoek festivals en nachtclubs’
https://www.volkskrant.nl/a-b450252f4 (kijk in incognito als ie niet beschikbaar is)

Ik vind het zeer zeer bemoedigend eigenlijk dat Andreas Voss dit gaat voorleggen. In oplossingen denken vanuit het OMT ipv in belemmeringen. Begin stil aan weer ietwat mked te krijgen.
Denken in oplossingen is zeker een plus, maar 60.000 mensen elke 24 uur testen is zeker geen sinecure en dan zijn de mensen die backstage werken niet eens meegeteld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Lijkt me helaas wel echt totaal onhaalbaar om letterlijk alle bezoekers 3 dagen lang 3 keer te laten testen. Enigszins onrealistische oplossing ben ik bang en iets wat ze van LL niet kunnen verwachten zelf te gaan organiseren.

Al zit ik er graag naast als blijkt dat het wel kan natuurlijk.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Lijkt me helaas wel echt totaal onhaalbaar om letterlijk alle bezoekers 3 dagen lang 3 keer te laten testen. Enigszins onrealistische oplossing ben ik bang en iets wat ze van LL niet kunnen verwachten zelf te gaan organiseren.

Al zit ik er graag naast als blijkt dat het wel kan natuurlijk.
Ik denk dat ze dit gewoon gaan regelen als dat is wat er voor nodig is. Ze hebben met zo'n soort scenario ongetwijfeld in het verleden rekening gehouden.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Gewoon regelen :eek:

Ff snelle rekensom
60000 bezoekers + 5000 (schatting) medewerkers
65000 Testen x 3 dagen = 195000 testen
3 dagen = 4350 minuten
benodigde capaciteit: 195000 / 4350 = 45,13 testen per minuut
1 test afnemen kost pp 3 minuten (excl. de afhandel tijd na de test)
Dan heb je 135 test hokjes nodig als je 24/3 test, al is dat ook niet realistisch

en dan heb ik de test die iedereen op donderdag nodig heeft niet eens meegeteld.

Het weekend van 9 juli waren er in heel NL 180000 testen gepland

Lijkt mij geen haalbare kaart
 
Laatst bewerkt:

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Gewoon regelen :eek:

Ff snelle rekensom
60000 bezoekers + 5000 (schatting) medewerkers
65000 Testen x 3 dagen = 195000 testen
3 dagen = 4350 minuten
benodigde capaciteit: 195000 / 4350 = 45,13 testen per minuut
1 test afnemen kost pp 3 minuten (excl. de afhandel tijd na de test)
Dan heb je 135 test hokjes nodig als je 24/3 test, al is dat ook niet realistisch

en dan heb ik de test die iedereen op donderdag nodig heeft niet eens meegeteld.

Het weekend van 9 juli waren er in heel NL 180000 testen gepland

Lijkt mij geen haalbare kaart
Klinkt heftig inderdaad. Maar denk dat ze met 1/3e hiervan al rekening hielden, dus wie weet kunnen ze dit ook. Of een tussenweg natuurlijk.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Gewoon regelen :eek:

Ff snelle rekensom
60000 bezoekers + 5000 (schatting) medewerkers
65000 Testen x 3 dagen = 195000 testen
3 dagen = 4350 minuten
benodigde capaciteit: 195000 / 4350 = 45,13 testen per minuut
1 test afnemen kost pp 3 minuten (excl. de afhandel tijd na de test)
Dan heb je 135 test hokjes nodig als je 24/3 test, al is dat ook niet realistisch

en dan heb ik de test die iedereen op donderdag nodig heeft niet eens meegeteld.

Het weekend van 9 juli waren er in heel NL 180000 testen gepland

Lijkt mij geen haalbare kaart
En ga ook maar uit van 75.000 mensen, klinkt inderdaad niet haalbaar….
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Voor wie zijn deze kosten in België? Voor eigen rekening?
2 testen worden betaald door de overheid als je op reis wenst te gaan. Al de rest betaal je vanaf nu zelf. Het kan ook zijn dat organisaties de kosten op zich nemen, maar dan wordt het wel een heel kostelijke zaak. Ik werk zelf in een ziekenhuis, en ik kan zelf geen gratis testen meer krijgen. Het voorbije anderhalf jaar betaalde het ziekenhuis dat allemaal. Ik, denk dat veel mensen niet stilstaan bij de kosten (steun, testen, enz...) die zijn gemaakt tijdens de corona periode. En vroeg of laat betalen we dat met zijn allen terug.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
2 testen worden betaald door de overheid als je op reis wenst te gaan. Al de rest betaal je vanaf nu zelf. Het kan ook zijn dat organisaties de kosten op zich nemen, maar dan wordt het wel een heel kostelijke zaak. Ik werk zelf in een ziekenhuis, en ik kan zelf geen gratis testen meer krijgen. Het voorbije anderhalf jaar betaalde het ziekenhuis dat allemaal. Ik, denk dat veel mensen niet stilstaan bij de kosten (steun, testen, enz...) die zijn gemaakt tijdens de corona periode. En vroeg of laat betalen we dat met zijn allen terug.
Oké, dat is anders dan hier in NL. Maar inderdaad linksom of rechtsom moet het geld ergens vandaan komen.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Meer partijen aan tafel in den haag lijkt me gunstiger om tot een, voor ons, positief resultaat te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Meer partijen aan tafel in den haag lijkt me gunstiger om tot een, voor ons, positief resultaat te komen.
Goed teken inderdaad! Ik zou dit moment niet durven te zeggen welk kwartje dit op gaat vallen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken