Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Dit, pretty much. De reden voor al die maatregelen was en is simpel en heel goed te begrijpen: de druk op de ziekenhuizen weghalen.

Heel kut dit. Jullie zijn in ieder geval meer dan welkom op Pukkelpop.
We weten pas hoe het met de ziekenhuizen zit over 2 weken. Het is nu nog te vroeg om daar wat over te zeggen. Als ze over 2 weken pas een beslissing nemen zijn ze misschien wel te laat.

Ze zijn gewoon te snel begonnen met alles versoepelen.

Het is echt ontzettend zuur en ontiegelijk jammer dat door inderdaad die rigoureuze beslissing om tegen het OMT advies in zo te ver door te versoepelen nu straks de festivals vermoedelijk geen doorgang kunnen vinden. En verschrikkelijk dat de cijfers nu weer oplopen.

Letterlijk iedereen zag dit aankomen.

Geen woorden voor.

Het is echt ontzettend zuur en ontiegelijk jammer dat door inderdaad die rigoureuze beslissing om tegen het OMT advies in zo te ver door te versoepelen nu straks de festivals vermoedelijk geen doorgang kunnen vinden. En verschrikkelijk dat de cijfers nu weer oplopen.

Geen woorden voor.
Mensen als jij en ik wel ja. Het ergste is misschien nog wel dat de overheid degenen die het allemaal niet meer zo op de voet volgen een vals gevoel van veiligheid heeft gegeven. Met als consequentie dat velen zo ongeveer alle maatregelen overboord hebben gegooid en het oude leven hebben opgepakt. Ik vind dat niet een ‘aanvaardbaar risico’, maar bijna misdadig.

Maar nu houd ik erover op. Heb in ieder geval mijn frustratie even kunnen ventileren. ?

• Geweldig
Waarderingen: Pompompidom
Voor grote festivals die de komende weken gepland zijn, betekent het slecht nieuws. Als het aantal vaccinaties doorstijgt, komt er mogelijk in augustus weer ruimte voor clubs en festivals, stelt een bron.

Dit staat nu op de site van de Gelderlander. Klein sprankje hoop?

Verdomme wat ben ik er chagrijnig van....

Voor grote festivals die de komende weken gepland zijn, betekent het slecht nieuws. Als het aantal vaccinaties doorstijgt, komt er mogelijk in augustus weer ruimte voor clubs en festivals, stelt een bron.

Dit staat nu op de site van de Gelderlander. Klein sprankje hoop?
Dit vind ik eigenlijk nog wel één van de frustrerendste dingen. Die onzekerheid die overal over blijft hangen steeds. Het zou mooi zijn als ze er vanavond gewoon direct over zijn. Ja het gaat door, of nee het mag niet. Of leg iig uit wat er moet gaan gebeuren zodat het wél kan.

Dat misschien misschien is echt zó vervelend.

• Leuk
Waarderingen: mattman
De grap is dat Tivoli tot nu toe nog alles op 1,5 meter heeft gedaan. Het eerste testen voor toegang evenement zou volgende week vrijdag zijn namelijk...
Zij hebben toch ook al een clubnacht met Reinier Zonneveld gehad...

Wel bijzonder om te zien hoeveel tickets er te koop worden aangeboden via TicketSwap. Ben heel benieuwd wat de motivatie is om dat nu te doen..... Ik hou liever mijn kaartje voor hopelijk 2022 mocht het niet doorgaan. Die 285,52 maakt me dan ook niet uit. Ben benieuwd naar jullie geadchten / mening.
Doen nu een stuk minder mensen mee aan lotingen.

Doen nu een stuk minder mensen mee aan lotingen.
Oké, ik ben ook even gestopt. Heb ook het idee dat sommigen nog even een paar tientjes willen verdienen aan het kaartje, maar daarom ben ik zo benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Geen woorden voor.
Iedereen zag dit aankomen ,ja, maar het boeit blijkbaar niemand iets, want ik heb iedereen zich niet meer aan de maatregelen zien houden. Als je dit als bevolking dit blijkbaar ziet aankomen, dan ga je je toch juist aan de maatregelen houden? Het is wel te zien dat iedereen er klaar mee is. Ik vind het veel te makkelijk om dit op het kabinet af te schuiven. En vergeet niet, jullie praten nu ook uit eigenbelang om naar een festival te gaan, net zoals de horecagelegenheden van welke sommige nu roepen om het ontslag van De Jonge en Rutte. Iedereen was dolblij dat z'n zaak weer open kon, maar als je je vervolgens niet aan de maatregelen gaat houden (zoals bijvoorbeeld veel nachtclubs) dan roep je het ook op jezelf af. Dan moet je ook niet gaan zeuren op de overheid...

Ook dat ik gisteren dan een schijnheilige Ploumen hoor die zegt dat het kabinet te vroeg versoepeld heeft, terwijl ze er zelf bij is geweest om te stemmen en weet ik veel allemaal wat. Dan ben je gewoon af. Het volk wilde dit overduidelijk en het kabinet is daar in mee gegaan. Met de lage besmettingscijfers en ziekenhuisopnames in de weken voor het moment van versoepelen hoorde je toch ook alleen maar dat de maatregelen zo niet meer te houden waren? Kunnen we wel met z'n allen blijven zeuren, maar uiteindelijk ben je er zelf net zo schuldig aan.

Laatst bewerkt:
Ik ben echt zelden zo teneergeslagen geweest. Voelt alsof je je maanden hebt gericht op dat kleine puntje licht maar dat vlak voor het verlaten van de tunnel deze instort.

Het kabinet is zélf degene die zonder dat iemand daar om vroeg als eerste in Europa alles opengooide. Vervolgens stijgen de besmettingen (wat een verassing) en laten ze festivals de dupe worden van hun eigen falen, terwijl dit ook nog eens niet gedaan wordt vanwege medische redenen. Laf besluit van een laf en incapabel kabinet. Super gaaf.

Iedereen zag dit aankomen ,ja, maar het boeit blijkbaar niemand iets, want ik heb iedereen zich niet meer aan de maatregelen zien houden. Als je dit als bevolking dit blijkbaar ziet aankomen, dan ga je je toch juist aan de maatregelen houden? Het is wel te zien dat iedereen er klaar mee is. Ik vind het veel te makkelijk om dit op het kabinet af te schuiven. En vergeet niet, jullie praten nu ook uit eigenbelang om naar een festival te gaan, net zoals de horecagelegenheden van welke sommige nu roepen om het ontslag van De Jonge en Rutte. Iedereen was dolblij dat z'n zaak weer open kon, maar als je je vervolgens niet aan de maatregelen gaat houden (zoals bijvoorbeeld veel nachtclubs) dan roep je het ook op jezelf af. Dan moet je ook niet gaan zeuren op de overheid...
Alsof dit puur komt door gesjoemel met qr codes. Die 40uurs testen zijn niet waterdicht; dit is gewoon de wet van de grote getallen. En ik word ook heel moe van het argument dat de bevolking zich slecht aan de maatregelen houden. Alsof Nederlanders radicaal anders zijn dan Duitsers of Belgen bijv. Het kabinet stapelt al sinds het begin fout op fout en deze stijging was ook zonder qr gesjoemel onherroeplijk gebeurd na hun fatale besluit tot opening clubs terwijl nou juist de doelgroep hiervan niet gevaccineerd is. Had 3 a 4 weken gewacht en we hadden nu al dit gedoe niet

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Mee eens, verander de wereld en begin met jezelf….. want zeg nou zelf sociale controle is er niet…. we laten het ook gebeuren. Zoals vaker, een kleine groep die het verpest voor de rest. Eigen verantwoordelijkheid, daar begint het mee. Altijd makkelijker natuurlijk om een ander de schuld te geven.

Alsof dit puur komt door gesjoemel met qr codes. Die 40uurs testen zijn niet waterdicht; dit is gewoon de wet van de grote getallen. En ik word ook heel moe van het argument dat de bevolking zich slecht aan de maatregelen houden. Alsof Nederlanders radicaal anders zijn dan Duitsers of Belgen bijv. Het kabinet stapelt al sinds het begin fout op fout en deze stijging was ook zonder qr gesjoemel onherroeplijk gebeurd na hun fatale besluit tot opening clubs terwijl nou juist de doelgroep hiervan niet gevaccineerd is. Had 3 a 4 weken gewacht en we hadden nu al dit gedoe niet
Ik heb nog even een stukje aan mijn tekst toegevoegd die jou laatste punt een beetje weerlegt... Ik zeg ook niet dat het alleen door het gesjoemel komt, maar het speelt zeker mee. Vergeleken met Belgen weet ik het niet, maar vergeleken met de Duitsers hebben we ons wel echt stukken slechter aan de maatregelen gehouden, ja.

Geen idee of wij radicaal anders zijn, weet jij het? Ik denk wel dat wij mondiger zijn en sneller iets in twijfel trekken.
Geen idee of deze stijgingen er dan ook geweest waren dan. Want was is dan volgens jou de oorzaak van de stijgingen? Het is heel simpel als we allemaal doen wat we moeten doen dan komt het resultaat vanzelf….

Mee eens, verander de wereld en begin met jezelf….. want zeg nou zelf sociale controle is er niet…. we laten het ook gebeuren. Zoals vaker, een kleine groep die het verpest voor de rest. Eigen verantwoordelijkheid, daar begint het mee. Altijd makkelijker natuurlijk om een ander de schuld te geven.
Kabinet heeft het niet handig aangepakt, zachtjes uitgedrukt. Maar ook de horeca zelf, die oogjes dichtknijpt bij toegangscontrole en de bezoekers die de boel flessen mogen wel in de spiegel kijken ja. We doen het met zijn allen. Al had het kabinet de deur eerst op een kier moeten zetten, in plaats van wagenwijd open.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread