Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Tegen beter weten in blijf ik hopen, maar ik denk dat het nu wel gedaan is met de festivals. Tenzij de maatregelen gelden voor de komende zes weken.
Maar is het dan niet alsnog gewoon te onzeker voor Lowlands en DTRH? Die moeten dan, misschien tegen beter weten in, opbouwen.
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Het gedraai van de overheid begint nu toch wel irritant te worden.

Heb het gevoel dat met de (uitgelekte) maatregelen enkel nog naar het kleurtje van ons land op een kaart gekeken wordt ipv naar de hoeveelheid opnames in het ziekenhuis wat ons eerst altijd voorgespiegeld is.
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Let's face it. Dit is gewoon einde festivalseizoen. Zelfs als er vanaf half augustus mogelijk weer wat mag is het gewoon geen doen om daarop nu een festival te organiseren. Voor bands niet, voor organisatie niet. Je gaat geen festivalterrein optuigen als de kans zo klein is dat het doorgaat.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Die ziekenhuisopnames volgen vaak pas 2 weken later de besmettingen toch? Eerst zie je de besmettingen oplopen en 2 weken daarna zag je vaak de ziekenhuiscijfers groeien. Hopen dat dat nu, mede door de vaccinaties, niet het geval gaat zijn.
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Het gedraai van de overheid begint nu toch wel irritant te worden.

Heb het gevoel dat met de (uitgelekte) maatregelen enkel nog naar het kleurtje van ons land op een kaart gekeken wordt ipv naar de hoeveelheid opnames in het ziekenhuis wat ons eerst altijd voorgespiegeld is.
En dit is een nonargument. Ziekenhuisbesmettingen lopen altijd achter. Binnen 2 weken zijn die hier ook gewoon weer gestegen. In Uk zijn ze inhaalzorg alweer aan t uitstellen.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Anderhalve meter afstand houden, het lijkt er veel op dat ze daar op aan sturen, en als dat niet kan, dan helaas pindakaas :(
Dan laten ze bescherming door vaccinatie dus ook los omdat testen voor toegang niet werkt! Maw we redden het net niet met de vaccinatiegraad. Met terugwerkende kracht jammer dat NL een paar weken later is begonnen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Dan laten ze bescherming door vaccinatie dus ook los omdat testen voor toegag niet werkt! Maw we redden het net niet met de vaccinatiegraad. Met terugwerkende kracht jammer dat NL een paar weken later is begonnen
Dat en het feit dat de Jonge het in eerste instantie niet nodig vond dat er twee weken gewacht werd voordat mensen die een Janssen prik kregen de discotheken e.d. in mochten (dansen met Janssen) en het lekke Testen voor Toegang systeem.

Enorm frustrerend dit :(.
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Dan laten ze bescherming door vaccinatie dus ook los omdat testen voor toegag niet werkt! Maw we redden het net niet met de vaccinatiegraad. Met terugwerkende kracht jammer dat NL een paar weken later is begonnen
NL heeft vooral hele domme dingen gedaan voor beeldvorming rond t kabinet. Clubs te vroeg open, mensen binnenlaten die net gevaccineerd waren met Janssen. Een kabinet dat uitstraalde dat alles voorbij was. We hebben echt het slechtste kabinet ooit op t slechtste moment. Ja eigen verantwoordelijkheid van mensen dat ze sjoemelen met testuitslagen. Maar de gelegenheid maakt de dief. Dit is vooral dat stelletje minkukels in Den Haag aan te rekenen.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
En dit is een nonargument. Ziekenhuisbesmettingen lopen altijd achter. Binnen 2 weken zijn die hier ook gewoon weer gestegen. In Uk zijn ze inhaalzorg alweer aan t uitstellen.
Niet helemaal mee eens, vacineren zou hier tegen moeten werken. Dat is ook wat de overheid ons zelf voorhoud. Zeker geen non argument en anders kunnen we nooit meer iets...ik vrees gewoon dat we de zomer qua vaccinatiegraad niet gaan redden om festivals te kunnen organiseren
 

scorpion29

Playlistbediener
30 nov 2018
28
18
Niet helemaal mee eens, vacineren zou hier tegen moeten werken. Dat is ook wat de overheid ons zelf voorhoud. Zeker geen non argument en anders kunnen we nooit meer iets...ik vrees gewoon dat we de zomer qua vaccinatiegraad niet gaan redden om festivals te kunnen organiseren
We hadden gewoon langer moeten wachten met openstellen. Alles op zn tijd. Niet ineens overhaasten en versnellen als je nog een van de hoogste besmettingsgraden in Europa hebt. Dit kabinet heeft niks, nul komma nul geleerd van fouten in het verleden. Dit mag ze echt worden aangerekend.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Tot volgend jaar!
# nieuw topic...
We hadden gewoon langer moeten wachten met openstellen. Alles op zn tijd. Niet ineens overhaasten en versnellen als je nog een van de hoogste besmettingsgraden in Europa hebt. Dit kabinet heeft niks, nul komma nul geleerd van fouten in het verleden. Dit mag ze echt worden aangerekend.
Snap ik, maar ja we willen ook naar terras, de sauna en de sportschool..naast nar festivals. De horeca heeft na lang wachten wel te lijden een een paar klojo's die het niet voor elkaar hebben of niet checken
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Factor tijd is nog in het voordeel. Er kan in een paar weken een hoop veranderen. Ook negatief natuurlijk. Het is alleen voor de organisatie niet te doen, te onzeker. Ik denk dat ze een hoop maatregelen terugdraaien / aanscherpen en als er dalende cijfers zijn, dat het dan mogelijk is. De bal leggen ze dan bij LL..... helaas
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Wel bijzonder om te zien hoeveel tickets er te koop worden aangeboden via TicketSwap. Ben heel benieuwd wat de motivatie is om dat nu te doen..... Ik hou liever mijn kaartje voor hopelijk 2022 mocht het niet doorgaan. Die 285,52 maakt me dan ook niet uit. Ben benieuwd naar jullie geadchten / mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Factor tijd is nog in het voordeel. Er kan in een paar weken een hoop veranderen. Ook negatief natuurlijk. Het is alleen voor de organisatie niet te doen, te onzeker. Ik denk dat ze een hoop maatregelen terugdraaien / aanscherpen en als er dalende cijfers zijn, dat het dan mogelijk is. De bal leggen ze dan bij LL..... helaas
Ik vrees alleen dat we met deze maatregelen geen dalende cijfers gaan krijgen. Er worden nu beperkingen opgelegd op de gebieden waar de afgelopen weken heel veel besmettingen hebben plaatsgevonden. Die mensen gaan nu juist op andere plekken weer mensen besmetten en niet zozeer meer in het nachtleven. Lekker met z'n allen zonder mondkapje naar de supermarkt bijvoorbeeld en thuisfeestjes met 20 mensen houden (want als 8 mag, mag 20 ook wel). Laten we hopen dat de stijgende vaccinatiegraad voldoende is om in ieder geval de ziekenhuisopnames niet te laten ontploffen. En hopelijk zelfs dat het voor een hele korte piek in de besmettingen zorgt in plaats van een lange...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Het gedraai van de overheid begint nu toch wel irritant te worden.

Heb het gevoel dat met de (uitgelekte) maatregelen enkel nog naar het kleurtje van ons land op een kaart gekeken wordt ipv naar de hoeveelheid opnames in het ziekenhuis wat ons eerst altijd voorgespiegeld is.
Dit, pretty much. De reden voor al die maatregelen was en is simpel en heel goed te begrijpen: de druk op de ziekenhuizen weghalen.

Heel kut dit. Jullie zijn in ieder geval meer dan welkom op Pukkelpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken