Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Ah juist.. die was dus al bekend. Voor mij niet echt een boeiende naam, had wat inspiratie gehaald uit het R&L affiche.
Daar zitten trouwens ook een paar andere leuke namen bij zoals Wolf Alice, Queen of the Stone Age en I Don't Know How But The Found Me.

Overigens met het gebrek aan executiekracht/strategie tegen het coronavirus, heb ik er weinig vertrouwen in dat de overheid toestemming geeft voor een Lowlands editie met 60.000 bezoekers. Maar hopelijk krijg ik ongelijk en gaan we een geweldige editie tegemoet. Nog 3 maandjes te gaan ;-).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Daar zitten trouwens ook een paar andere leuke namen bij zoals Wolf Alice, Queen of the Stone Age en I Don't Know How But The Found Me.

Overigens met het gebrek aan executiekracht/strategie tegen het coronavirus, heb ik er weinig vertrouwen in dat de overheid toestemming geeft voor een Lowlands editie met 60.000 bezoekers. Maar hopelijk krijg ik ongelijk en gaan we een geweldige editie tegemoet. Nog 3 maandjes te gaan ;-).
Tsja als je kijkt om ons heen welke festivals wel volrwaardig doorgaan.... ik blijf er ook voor vrezen. Denk dat we daarom ook langer dan normaal moeten wachten op nieuws. Niemand is zeker om wat te doen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Normaal komt aan het begin van de zomervakantie de programma krant uit. Dat is in deze regio donderdag over 9 weken.

dan moeten ze toch nog een hoop namen bekend maken in die 10 weken.

de afgelopen jaren stonden er 6 flinke namen boven aan het affiche. Daar zouden we er nu nog twee van moeten krijgen. Ik stel voor QOTSA en London Grammar.

wat betreft het doorgaan. De cijfers nemen wel echt een flinke duik en dat komt echt niet omdat de samenleving zich zo goed aan de regels houdt. Ik heb er wel een heel positief gevoel over.

kan niet wachten, van de zomer eerst 2,5 week naar Italië, dan 4 dagen helemaal
Naar de gedver in Biddinghuizen, daarna 3 dagen in mijn bed liggen en dan nog een keer 4 dagen helemaal door het geluid in Biddinghuizen. Het is alleen jammer dat ik me die maandag erna weer als docent voor de klas moet melden. Gelukkig is mijn leidinggevende ook helemaal gek van festivals. Die zal me dus wel begrijpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en @Marc

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Normaal komt aan het begin van de zomervakantie de programma krant uit. Dat is in deze regio donderdag over 9 weken.

dan moeten ze toch nog een hoop namen bekend maken in die 10 weken.

de afgelopen jaren stonden er 6 flinke namen boven aan het affiche. Daar zouden we er nu nog twee van moeten krijgen. Ik stel voor QOTSA en London Grammar.

wat betreft het doorgaan. De cijfers nemen wel echt een flinke duik en dat komt echt niet omdat de samenleving zich zo goed aan de regels houdt. Ik heb er wel een heel positief gevoel over.

kan niet wachten, van de zomer eerst 2,5 week naar Italië, dan 4 dagen helemaal
Naar de gedver in Biddinghuizen, daarna 3 dagen in mijn bed liggen en dan nog een keer 4 dagen helemaal door het geluid in Biddinghuizen. Het is alleen jammer dat ik me die maandag erna weer als docent voor de klas moet melden. Gelukkig is mijn leidinggevende ook helemaal gek van festivals. Die zal me dus wel begrijpen.
Ik word echt heel blij van je enthousiasme, en ik hoop voor jou, en ons allemaal, dat het allemaal doorgaat. Ik zit echt in kamp tussenin ofzo. Ook ik heb zware hoop dat ‘t allemaal doorgaat, maar net zo’n grote vrees dat we het nog weer een jaartje moeten uitstellen.

maar als het doorgaat: tranen met tuiten van geluk.. Meine gute wat heb ik er zin in zeg..
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Normaal komt aan het begin van de zomervakantie de programma krant uit. Dat is in deze regio donderdag over 9 weken.

dan moeten ze toch nog een hoop namen bekend maken in die 10 weken.

de afgelopen jaren stonden er 6 flinke namen boven aan het affiche. Daar zouden we er nu nog twee van moeten krijgen. Ik stel voor QOTSA en London Grammar.

wat betreft het doorgaan. De cijfers nemen wel echt een flinke duik en dat komt echt niet omdat de samenleving zich zo goed aan de regels houdt. Ik heb er wel een heel positief gevoel over.

kan niet wachten, van de zomer eerst 2,5 week naar Italië, dan 4 dagen helemaal
Naar de gedver in Biddinghuizen, daarna 3 dagen in mijn bed liggen en dan nog een keer 4 dagen helemaal door het geluid in Biddinghuizen. Het is alleen jammer dat ik me die maandag erna weer als docent voor de klas moet melden. Gelukkig is mijn leidinggevende ook helemaal gek van festivals. Die zal me dus wel begrijpen.
Ik voel dit, helaas word ik de maandag na lowlands meteen weer voor de klas verwacht. zal een zware week worden
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik voel dit, helaas word ik de maandag na lowlands meteen weer voor de klas verwacht. zal een zware week worden
Zelf ben ik gelukkig nog een dagje vrij, maar de kids hebben dan wel hun eerste schooldag. Dat wordt wel even puzzelen.

Zie nu trouwens dat Nick Cave & The Bad Seeds een Europese festivaltour voor zomer 2022 hebben aangekondigd. Vooralsnog geen Nederlands optreden. Dat zou wel mooi zijn, als die weer eens naar Lowlands komt.

Vandaag dan maar nieuwe namen om 11 uur?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja Nick Cave... behoorlijk kanshebber lijkt me. Maar goed misschien gaat hij meer festivals doen ook in juni/juli. Dan blijven er meer opties staan.

11.00 uur is prima!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ik heb niet het gevoel dat er in de Eurovisie week namen bekend gemaakt gaan worden. Focus in Nederland op muziekgebied ligt ergens anders naar mijn mening.

Daarnaast denk ik dat als Lowlands pas 100% zeker weten dat het doorgaat de nieuwe lading namen bekend gemaakt gaan worden. Er is namelijk ook geen haast bij, sinds het al uitverkocht is en er al prima namen bekend zijn gemaakt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik heb niet het gevoel dat er in de Eurovisie week namen bekend gemaakt gaan worden. Focus in Nederland op muziekgebied ligt ergens anders naar mijn mening.

Daarnaast denk ik dat als Lowlands pas 100% zeker weten dat het doorgaat de nieuwe lading namen bekend gemaakt gaan worden. Er is namelijk ook geen haast bij, sinds het al uitverkocht is en er al prima namen bekend zijn gemaakt.
Je tweede argument kan ik goed volgen. Dat zou zomaar kunnen.

Maar Lowlands en Eurovisie zijn beide weliswaar muzikale evenementen, maar daarmee houdt het toch wel op? Kan me niet voorstellen dat de organisatie van Lowlands denkt: laten we de nieuwe namen even uitstellen, onze doelgroep is nu vooral bezig met het Songfestival?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Maar sowieso: Lowlands moet nog ongeveer 100 namen bekendmaken. Die zullen ze toch niet allemaal bewaren voor een moment in juni of zo? Een soort van vibe erin houden zou toch ook wel logisch zijn? Anders hadden ze beter alle namen achter de hand kunnen houden. En ook als ze nu namen droppen, weet iedereen toch wel dat er nog steeds een kans is dat het niet doorgaat. Bovendien zullen artiesten zelf ook af en toe gigs willen bekendmaken, die hebben daar ook belang bij.

En in voorgaande jaren waren ze ook al vaak vroeg uitverkocht, toen kozen ze er ook niet voor om de resterende namen heel lang achter de hand te houden.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe onlogischer het klinkt dat er niets meer komt totdat er zekerheid is over het doorgaan.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Normaal komt aan het begin van de zomervakantie de programma krant uit. Dat is in deze regio donderdag over 9 weken.

dan moeten ze toch nog een hoop namen bekend maken in die 10 weken.

de afgelopen jaren stonden er 6 flinke namen boven aan het affiche. Daar zouden we er nu nog twee van moeten krijgen. Ik stel voor QOTSA en London Grammar.

wat betreft het doorgaan. De cijfers nemen wel echt een flinke duik en dat komt echt niet omdat de samenleving zich zo goed aan de regels houdt. Ik heb er wel een heel positief gevoel over.

kan niet wachten, van de zomer eerst 2,5 week naar Italië, dan 4 dagen helemaal
Naar de gedver in Biddinghuizen, daarna 3 dagen in mijn bed liggen en dan nog een keer 4 dagen helemaal door het geluid in Biddinghuizen. Het is alleen jammer dat ik me die maandag erna weer als docent voor de klas moet melden. Gelukkig is mijn leidinggevende ook helemaal gek van festivals. Die zal me dus wel begrijpen.
Haha, ik ga hetzelfde schema volgen behalve dan Italie voorafgaand maar inclusief lesgeven maandagmorgen na DTRH
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Maar sowieso: Lowlands moet nog ongeveer 100 namen bekendmaken. Die zullen ze toch niet allemaal bewaren voor een moment in juni of zo? Een soort van vibe erin houden zou toch ook wel logisch zijn? Anders hadden ze beter alle namen achter de hand kunnen houden. En ook als ze nu namen droppen, weet iedereen toch wel dat er nog steeds een kans is dat het niet doorgaat. Bovendien zullen artiesten zelf ook af en toe gigs willen bekendmaken, die hebben daar ook belang bij.

En in voorgaande jaren waren ze ook al vaak vroeg uitverkocht, toen kozen ze er ook niet voor om de resterende namen heel lang achter de hand te houden.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe onlogischer het klinkt dat er niets meer komt totdat er zekerheid is over het doorgaan.
Ik denk dat ook LL wacht tot er meer zekerheid is voordat ze ons nog blijer maken met meer namen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Het is vooral de onzekerheid denk ik. Maar de vraag is of je dat moet uitstralen naar je achterban? Misschien kan je juist een mooie drop namen maken en daarbij een flinke statement maken richting de overheid dat ze echt iets moeten doen om meer zekerheid te bieden.

Ik denk dat ze dat in combinatie met nieuwe namen meer in de picture komen te staan in plaats van enkel een losse statement. Kijk eens wat we missen als jullie niet eens wat duidelijker worden?
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Nou het gaat hem vandaag denk ik toch niet worden, erg jammer. Merk ook wel dat ik een beetje verveeld raak van de onduidelijkheid. Al komt dit natuurlijk niet door de organisatie van LL zelf
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nou het gaat hem vandaag denk ik toch niet worden, erg jammer. Merk ook wel dat ik een beetje verveeld raak van de onduidelijkheid. Al komt dit natuurlijk niet door de organisatie van LL zelf
Nouja... de organisatie mag wel iets van zich laten horen. Je kan ook gewoon laten weten dat je in onzekerheid zit. Niks horen vind ik ook maar zo zo en niet des Lowlands eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
668
595
Lowlands mag opzich wel met een update komen, ook al is het maar dat het nog steeds afwachten is op groen licht van de overheid. Nieuwe namen zou leuk zijn, maar kan me voorstellen dat heel veel boekingen ook op 'on hold' staan. Verwacht toch wel uiterlijk begin juni nieuws vanuit Lowlands.
 

Froyo

Playlistbediener
23 mrt 2021
7
8
Op twitter wordt gemeld dat we voor het einde van de maand namen kunnen verwachten:

@TMH_NL: @Rapid_Razor_Bob We hebben natuurlijk allemaal heel veel vertrouwen dat Lowlands doorgaat dit jaar, maar hebben we daarvoor niet wat extra nieuwe namen nodig?

@Rapid_Razor_Bob: Daar wordt hard aan gewerkt en voor het einde van de maand is er vast iets te melden.... :)

Hopen op volgende week dinsdag?
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken