Voorzover ik weet zijn we in ieder geval juridisch wel zo ver, met de (adempauze) Wet van 26 mei 2021 tot wijziging van de Wet publieke gezondheid in verband met het stellen van tijdelijke regels over de inzet van coronatoegangsbewijzen bij de bestrijding van het virus SARS-CoV-2 (Tijdelijke wet coronatoegangsbewijzen). Technisch is het ook mogelijk. Ethisch? Tja, daar kun je over twisten, maar er zullen echt wel heel wat mensen zijn (inclusief ik) die het op dit moment ethisch niet verantwoord vinden om zomaar zonder enige restrictie 105.000 mensen gedurende twee weekends in Biddinghuizen los te laten.
Ik vind jouw hellend vlak-argument geen standhouden. Het idee is juist om iedereen te testen op besmettelijkheid. En mocht het allemaal niet effectief zijn, dan is de consequentie dat het feest voor iedereen niet doorgaat. Dan kun je toch niet volhouden dat dat zal kunnen leiden tot het uitsluiten van specifieke groepen.
En hier komt het punt waarop ik waarschijnlijk voor hypocriet uitgemaakt zal worden, so be it. Ik geef aan wat ik wenselijk vind. Ik vind het wenselijk dat iedereen getest wordt. Maar als dat niet gaat gebeuren (en het lijkt me vrij zeker dat het niet gaat gebeuren), dan ga ik gewoon. Ik ga niet als ik klachten heb, niet als ik weet dat ik positief ben, maar ik kan ook niet verwachten dat alles precies zo in elkaar steekt zoals ik dat wil.