Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Vind het te ver gezocht. Moet erg veel kosten on te laten komen en trekt heel de line-up uit balans kwa geld en bezoekers.

Lowlands ontwijkt altijd dit soort grote namen. En nu ook denk ik.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Vind het te ver gezocht. Moet erg veel kosten on te laten komen en trekt heel de line-up uit balans kwa geld en bezoekers.

Lowlands ontwijkt altijd dit soort grote namen. En nu ook denk ik.

Ik denk dat het aan budget bij Lowlands niet ligt want Livenation... Sziget is een ander geval, maar de populariteit in verhouding met kaartverkoop is een zekerheidje. Je verkoopt die dag (Lowlands weekend idk) sws uit. Ver gezocht misschien, maar met Kamikaze waar hij geen tour mee heeft gedaan en Music to get murdered by is het zeker een grote kanshebber. Ja hij is duur, en zie eerlijk gezegd eerder een concert tour dan een festival tour is het makkelijker om festivals te doen logistiek gezien dan een concert zoals in het goffertpark. Hoop heel erg dat mr Marshall komt, maar blijf zelf ook altijd wel mijn vraagtekens hebben hoor. Kijk maar naar 2019 waar hij was geboekt voor pinkpop tot December 2018 waar hij alle shows cancelde...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Indiaantje89 wrote:
Vind het te ver gezocht. Moet erg veel kosten on te laten komen en trekt heel de line-up uit balans kwa geld en bezoekers.

Lowlands ontwijkt altijd dit soort grote namen. En nu ook denk ik.

Ik denk dat het aan budget bij Lowlands niet ligt want Livenation… Sziget is een ander geval, maar de populariteit in verhouding met kaartverkoop is een zekerheidje. Je verkoopt die dag (Lowlands weekend idk) sws uit. Ver gezocht misschien, maar met Kamikaze waar hij geen tour mee heeft gedaan en Music to get murdered by is het zeker een grote kanshebber. Ja hij is duur, en zie eerlijk gezegd eerder een concert tour dan een festival tour is het makkelijker om festivals te doen logistiek gezien dan een concert zoals in het goffertpark. Hoop heel erg dat mr Marshall komt, maar blijf zelf ook altijd wel mijn vraagtekens hebben hoor. Kijk maar naar 2019 waar hij was geboekt voor pinkpop tot December 2018 waar hij alle shows cancelde…
Ik denk juist omdat hij zo snel Lowlands zal doen uitverkopen dat ze er juist niet voor gaan. Anders heb je een Lowlands vol met enkel Eminem fans lopen, past niet bij de filosofie van het festival. Daarnaast vind ik Kamikaze en Music To Be Murderd By niet echte live albums.

Dat hij vorig jaar wat shows cancelde hoeft niet te zeggen dat hij onbetrouwbaar is. Om een zelfde reden zie ik ze ook geen Metallica boeken bijvoorbeeld.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
eFestivals… maar ik zie het ook niet snel gebeuren. Bon Iver – Chemical Brothers – Liam Gallagher + Placebo is voorlopig mijn gok.

Eén van die laatste twee zie ik eerder richting DTRH gaan qua schema met Werchter. Liam past sowieso niet als headliner (of was het niet zo bedoeld), wel als sub in de Bravo
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Eminem komt 17 februari denk ik met een bekendmaking over zijn tour, waaronder Sziget, Lowlands, Pukkelpop en Reading & Leads.
Persoonlijk niks mee maar zou natuurlijk wel een mega boeking zijn. Al zie ik ook wel dat het scheef kan lopen qua publiek. Met Stromea en Billie Elish was dat effect er ook al, alleen die waren geboekt voor hun populariteit de pan uit rees. Das nu een andere overweging voor LL

Nog 1 nachtje slapen...?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Aaran wrote:
Eminem komt 17 februari denk ik met een bekendmaking over zijn tour, waaronder Sziget, Lowlands, Pukkelpop en Reading & Leads.

Persoonlijk niks mee maar zou natuurlijk wel een mega boeking zijn. Al zie ik ook wel dat het scheef kan lopen qua publiek. Met Stromea en Billie Elish was dat effect er ook al, alleen die waren geboekt voor hun populariteit de pan uit rees. Das nu een andere overweging voor LL

Nog 1 nachtje slapen…
1f607.svg
Stromae en Eilish trokken echt niet zoveel fans als Eminem dat zou doen hoor. Vergelijk het eerder met Metallica die op Lowlands zou staan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.348
6.585
Maar Eminem zou 17 februari aangekondigd worden. De kaarten gaan zaterdag in de verkoop. Iedereen die naar Lowlands wil, heeft dan al kaarten. Dan is het toch prima om Eminem aan te kondigen als de vaste groep al kaarten heeft een dan daarna uit te verkopen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.097
8.750
<Vergelijk het eerder met Metallica die op Lowlands zou staan.

... of Foo Fighters, Muse of (die andere rapgrootheid) Kendrick Lamar? ;-)

Maar eens hoor Indiaantje, zulke grote acts vind ik ook niet ideaal voor Lowlands.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Indiaantje89 wrote:
<Vergelijk het eerder met Metallica die op Lowlands zou staan.

… of Foo Fighters, Muse of (die andere rapgrootheid) Kendrick Lamar?
1f609.svg


Maar eens hoor Indiaantje, zulke grote acts vind ik ook niet ideaal voor Lowlands.
Ook groot, maar kwa fanbase toch iets andere structuur. Denk ik. Die bands die je hier boven noemt faden iets beter in op het Lowlands publiek dan een Eminem fan gok ik.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
804
493
Ik denk overigens dat hij best een volle tent trekt, alleen al door de wandelende meme die hij is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Ik denk overigens dat hij best een volle tent trekt, alleen al door de wandelende meme die hij is.
Ik zou mogelijk ook gaan kijken. Alleen eigenlijk moet zo iemand overwachts ergens opduiken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.338
1.362
Ik heb echt nooit wat met Eminem gehad. Qua muziek vind ik het ook echt van bedroevend niveau en snap al helemaal niet waarom die beste man nog steeds zo hoog staat aangeschreven. Misschien een 3tal nummers die ik van hem kan waarderen.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Indiaantje89 wrote:
<Vergelijk het eerder met Metallica die op Lowlands zou staan.

… of Foo Fighters, Muse of (die andere rapgrootheid) Kendrick Lamar?
1f609.svg

Ik ben het ook eens hoor, te groot. Maar ik verwacht echt geen verschil tussen Stromea (het drukst bezochte Alpha concert ooit volgens EvE), Ellish, Muse (waar het gewoontjes druk was imho) en Eminem qua oploop. Er zullen zat mensen zijn die de drukte mijden of niks met hem hebben. Neemt niet weg dat het heel vol zal zijn en dat heb ik ook liever niet...

Maar eens hoor Indiaantje, zulke grote acts vind ik ook niet ideaal voor Lowlands.
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Ok ok, al 3 jaar meelezer maar kon me nu niet meer inhouden om tòch maar een accojnt aan te maken....
Aan t neuzen in de nieuwe app, de hint gezien, verder geklikt naar de spotify playlist.

Die volgde ik als nieuwsgierige uiteraard al, maar klikte door op t profiel en daarna op 'volgers' ...... Daar staat een rijtje namen die in ieder geval de laatste 3 jaar niet op LL voorbij zijn gekomen (FooFighters , Black Keys ??? ) en namen als Âme en Blaudzun....
Ik vind ze altijd zo voorzichtig om lekken te voorkomen maar hoe zit dit dan???

Mag ik stiekem hopen??
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.411
5.164
Ok ok, al 3 jaar meelezer maar kon me nu niet meer inhouden om tòch maar een accojnt aan te maken….
Aan t neuzen in de nieuwe app, de hint gezien, verder geklikt naar de spotify playlist.

Die volgde ik als nieuwsgierige uiteraard al, maar klikte door op t profiel en daarna op ‘volgers’ …… Daar staat een rijtje namen die in ieder geval de laatste 3 jaar niet op LL voorbij zijn gekomen (FooFighters , Black Keys
1f631.svg
1f64f-1f3fc.svg
) en namen als Âme en Blaudzun….
Ik vind ze altijd zo voorzichtig om lekken te voorkomen maar hoe zit dit dan???

Mag ik stiekem hopen??
Nee, allemaal artiesten die in het verleden al op Lowlands hebben staan. Die volgens ze nog van vorige edities ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken