Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Aangezien ik dit jaar niet naar Lowlands kan zit ik toch iets rustiger te wachten op namen. Ben wel benieuwd of ik mooie dingen moet gaan missen dit jaar.

deze instagram post is wel leuk trouwens https://www.instagram.com/p/B8EvtdeFX2t/

Iemand de app van Lowlands al gedownload?? Ik denk dat we Rick Astley wel mogen opschrijven nu!

Eminem zou ik toch zo’n bedroevende naam vinden (voor mezelf). Laatste 3 albums kan ik echt niet aanzetten zonder te cringen. Vroeger was het idd een goat, dat ben ik met jullie eens, maar sinds revival kan ik er zelf echt niet meer naar luisteren.

Maaaaar goed voor het algehele publiek zou het wel tof zijn, i guess.

Ben het enorm met je eens. Complexe technische teksten en rijmschema's resulteren lang niet altijd automatisch in fijne muziek om naar te luisteren. En zijn laatste paar albums zijn inderdaad behoorlijk vergeetachtig en cringe-waardig. Voor de prijs van Eminem als headliner heb ik toch veel liever dat er meerdere goede rappers zoals The Game, Benny The Butcher of Denzel Curry langskomen (eerste twee zijn niet realistisch, maar het is maar een vb).

https://d2utmtmc4jckg3.cloudfront.net/wp-content/uploads/2020/02/VF_20_Release-2_square_FINAL.png

Victorious festival in Portsmouth heeft wel wat kanshebbers voor Lowlands gok ik zo.. van mij mogen The Kooks, Circa Waves, Bombay Bicycle club en Miles Kane wel langskomen :') (en nog wat anderen, maar die stonden er nog wel heel kort geleden, zoals Royal Blood)

nitotheno wrote:
Eminem zou ik toch zo’n bedroevende naam vinden (voor mezelf). Laatste 3 albums kan ik echt niet aanzetten zonder te cringen. Vroeger was het idd een goat, dat ben ik met jullie eens, maar sinds revival kan ik er zelf echt niet meer naar luisteren.

Ben het enorm met je eens. Complexe technische teksten en rijmschema’s resulteren lang niet altijd automatisch in fijne muziek om naar te luisteren. En zijn laatste paar albums zijn inderdaad behoorlijk vergeetachtig en cringe-waardig. Voor de prijs van Eminem als headliner heb ik toch veel liever dat er meerdere goede rappers zoals The Game, Benny The Butcher of Denzel Curry langskomen (eerste twee zijn niet realistisch, maar het is maar een vb).
goede rappers en dan Denzel Curry noemen. :cry:

Hoe zijn de live-shows tegenwoordig van die beste man dan? Even de kwaliteit van de muziek in het midden gelaten, heb ik destijds veel recensies gelezen over het optreden op Pukkelpop dat het niet al te best was, en voornamelijk een playbackshow was? Kan natuurlijk ook zijn dat Pukkelpop hiervoor betaald heeft. Dat gebeurd ook nog wel eens geregeld.

Ik heb hem alleen dan gezien, op Pukkelpop 2013, maar die show vond ik echt niet goed. Kwam veel te laat op, maakte zijn nummers meer niet dan wel af (een refreintje van dit, een strofetje van dat), kwam héél afstandelijk en te gelikt over ('hello Brussels!' in Limburg) en was inderdaad vaak aan het playbacken. Verschikkelijk. Staat me bij als een van de slechtste headlineshow ervaringen die ik ooit gezien heb.

Daarnaast zorgde zijn komst voor heel matig publiek op de wei. Voor hem stond Nine Inch Nails (oké, dat is ook geen perfect match natuurlijk) te verdrinken door de collectieve koude schouder van die hoodiepubers die voor Eminem kwamen. Ik herinner me dat een groep zelfs niet rechtstond toen NiN speelde. Ik. ergerde me eraan, dus schoof wat op, alleen om wat verder wéér achter een groepje neerzitters te staan. En ik stond redelijk vooraan...

Van mij mogen zowel Eminem als Denzel Curry komen !

Kamikaze vond ik echt een retestrakke plaat, die heb ik echt helemaal grijs gedraaid ! Revival was echt ronduit K*T , dat valt ook niet te ontkennen.
Music to be murdered by, hangt er een beetje tussenin, luistert prima weg maar zal ik niet heel vaak nog luisteren.

Zie net dat Koffee headliner is op Reggea lake (in het Gaasperpark te Amsterdam) in hetzelfde weekend als lowlands . Dus kan niet mis gaan volgens mij :-)

Van mij mogen zowel Eminem als Denzel Curry komen !

Kamikaze vond ik echt een retestrakke plaat, die heb ik echt helemaal grijs gedraaid ! Revival was echt ronduit K*T , dat valt ook niet te ontkennen.
Music to be murdered by, hangt er een beetje tussenin, luistert prima weg maar zal ik niet heel vaak nog luisteren.

Zie net dat Koffee headliner is op Reggea lake (in het Gaasperpark te Amsterdam) in hetzelfde weekend als lowlands . Dus kan niet mis gaan volgens mij
1f642.svg
Dat zal dan wel een typische Heineken Raggae act zijn dan ja ;).

Ik werd vorige keer door de rookpolitie tijdens Ziggy Marley uit de tent gezet omdat we aan het smoken waren... En dat jaar daarvoor precies hetzelfde tijdens Protoje.

Ik werd vorige keer door de rookpolitie tijdens Ziggy Marley uit de tent gezet omdat we aan het smoken waren… En dat jaar daarvoor precies hetzelfde tijdens Protoje.
Ik zag dat Zwarte Cross zelf boetes uit ging delen voor roken op een festival. € 70,- als ze je pakken.

https://www.gelderlander.nl/oost-gelre/zwarte-cross-gaat-zelf-boetes-uitdelen-aan-stiekeme-rokers~a1a28f9d/

bardt wrote:

nitotheno wrote:

Ben het enorm met je eens. Complexe technische teksten en rijmschema’s resulteren lang niet altijd automatisch in fijne muziek om naar te luisteren. En zijn laatste paar albums zijn inderdaad behoorlijk vergeetachtig en cringe-waardig. Voor de prijs van Eminem als headliner heb ik toch veel liever dat er meerdere goede rappers zoals The Game, Benny The Butcher of Denzel Curry langskomen (eerste twee zijn niet realistisch, maar het is maar een vb).

goede rappers en dan Denzel Curry noemen. ?

Zei degene die Emimen de goat noemt. :roll:
Maar goed, waarom is hij volgens jou geen goede rapper? Zijn laatste album is volledig gefreestyled en dat zou je niet doorhebben als je ernaar luistert (zoals je bij Lil Wayne wel hebt), dus rappen kan die zeker. Melodieuze refreinen die blijven hangen (kan Em nog heel veel van leren) en teksten die veel dieper gaan dan de gemiddelde rapper die net als Denzel ooit op Soundcloud is begonnen. En heb je hem wel eens live gezien? Maakt niet uit waar hij is: hij geeft zijn 100% en breekt de tent af. Zonder enige backtracking of playback (op de refreinen na uiteraard). Verder heeft hij ook nog een heel consistente discografie.

Dat je niet klikt met zijn muziek kan ik begrijpen, maar om hem om die reden geen goede rapper te noemen is een beeetje dishonest. Ik heb bv he-le-maal niks met de muziek van Logic, maar ik kan nog wel toegeven dat hij goed kan rappen.

Indiaantje89 wrote:

bardt wrote:

nitotheno wrote:

goede rappers en dan Denzel Curry noemen.
1f625.svg

Zei degene die Emimen de goat noemt.
1f644.svg

Maar goed, waarom is hij volgens jou geen goede rapper? Zijn laatste album is volledig gefreestyled en dat zou je niet doorhebben als je ernaar luistert (zoals je bij Lil Wayne wel hebt), dus rappen kan die zeker. Melodieuze refreinen die blijven hangen (kan Em nog heel veel van leren) en teksten die veel dieper gaan dan de gemiddelde rapper die net als Denzel ooit op Soundcloud is begonnen. En heb je hem wel eens live gezien? Maakt niet uit waar hij is: hij geeft zijn 100% en breekt de tent af. Zonder enige backtracking of playback (op de refreinen na uiteraard). Verder heeft hij ook nog een heel consistente discografie.

Dat je niet klikt met zijn muziek kan ik begrijpen, maar om hem om die reden geen goede rapper te noemen is een beeetje dishonest. Ik heb bv he-le-maal niks met de muziek van Logic, maar ik kan nog wel toegeven dat hij goed kan rappen.
Totaal geen historisch besef dus. Eminem die kan leren over "Melodieuze refreinen".... please god don't go there. Denken dat Eminems teksten niet "diep" gaan. De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.

We spreken elkaar wel weer wanneer Denzel Curry 47 kaarsjes uitblaast en een album uitbrengt. En wat dat te weeg brengt tegenover Eminem. Er is een rapper die er op dit moment bij Em in de buurt komt en dat is Kendrick Lamar, de rest van de huidige generatie mag zijn veters niet eens strikken.

Eminem kan alle factoren van hip hop zijn ei kwijt, disses, freestyles, diepe shit, storytelling nummers, tot zelf commerciële pop nummers. Denzel Curry is een grijze duif in vergelijking met wat Eminem in zijn tijd te weeg bracht.

Dat je hem nu wat minder vind, dat mag je vinden. Maar ga nu niet doen of Eminem een slechte rapper is/was. Dat is hetzelfde om te zeggen dat Johan Cruijff anno 2020 een matige voetballer zou zijn

Er is een rapper die er op dit moment bij Em in de buurt komt en dat is Kendrick Lamar, de rest van de huidige generatie mag zijn veters niet eens strikken.

:lol:

Komop Indiaan. Het is duidelijk dat je een groot fan van Eminem bent, maar dit kun je toch niet serieus menen?

Er is een rapper die er op dit moment bij Em in de buurt komt en dat is Kendrick Lamar, de rest van de huidige generatie mag zijn veters niet eens strikken.

1f606.svg

Komop Indiaan. Het is duidelijk dat je een groot fan van Eminem bent, maar dit kun je toch niet serieus menen?
Geen probleem mee hoor. Eminem hoort in de categorie, NAS, Jay Z, Notorious B.I.G., 2Pac, Rakim etc.

Als er iemand zich bij dat rijtje mag toevoegen van deze generatie dan is het Kendrick. De Denzel Curry's van vandaag de dag echt niet hoor.

Summer Well 2020 (7,8 en 9 augustus)

1. OF MONSTERS AND MEN
2. KEANE
3. TWO DOOR CINEMA CLUB
4. FOSTER THE PEOPLE
5. WOODKID
6. NOTHING BUT THIEVES
7. BALTHAZAR
8. TOM WALKER
9. L'IMPERATRICE
10. JADU HEART
11. DIGITALISM
12. BOB MOSES

Kansmakers voor LowLands dit jaar? Foster The People lijkt mij wel gaaf, maar nog nooit live meegemaakt, iemand ervaringen?

bardt wrote:

Indiaantje89 wrote:

bardt wrote:

nitotheno wrote:

goede rappers en dan Denzel Curry noemen.
1f625.svg

Zei degene die Emimen de goat noemt.
1f644.svg

Totaal geen historisch besef dus. Eminem die kan leren over “Melodieuze refreinen”…. please god don’t go there. Denken dat Eminems teksten niet “diep” gaan. De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.

We spreken elkaar wel weer wanneer Denzel Curry 47 kaarsjes uitblaast en een album uitbrengt. En wat dat te weeg brengt tegenover Eminem. Er is een rapper die er op dit moment bij Em in de buurt komt en dat is Kendrick Lamar, de rest van de huidige generatie mag zijn veters niet eens strikken.

Eminem kan alle factoren van hip hop zijn ei kwijt, disses, freestyles, diepe shit, storytelling nummers, tot zelf commerciële pop nummers. Denzel Curry is een grijze duif in vergelijking met wat Eminem in zijn tijd te weeg bracht.

Dat je hem nu wat minder vind, dat mag je vinden. Maar ga nu niet doen of Eminem een slechte rapper is/was. Dat is hetzelfde om te zeggen dat Johan Cruijff anno 2020 een matige voetballer zou zijn

Maar uhm, waar heb ik precies gezegd dat ik Emimen een slechte rapper vind? Waar heb ik gezegd dat ik Eminem teksten niet diep vind? Je gaat blind uit van je eigen aannames en je valt nu allemaal stropoppen aan. Zonde van je energie. Ik vind alleen maar zijn muziek niks voor mij vanwege al die ''complexe'' rijmschema's die in de praktijk gewoon helemaal niet chill zijn om naar te luisteren. Veel te ''hoekig'', als ik één woord zou moeten gebruiken. Dus dan heb ik uiteraard liever rappers - die naar mijn mening (!) - wel goede muziek maken. En ja, natuurlijk heeft Emimen met zo'n discografie wel wat goede refreinen (vaak ook geschreven door andere, maar dat terzijde), maar - yes I will fucking go there - over het algemeen zijn z'n refreinen echt bar slecht (Venom als groot recent voorbeeld). Dat is ook letterlijk een wereldwijd bekende kritiek op zijn muziek, net als dat die geen goede beats uit kan kiezen, maar daar kan ik me eerlijk gezegd minder in vinden. Nogmaals, Eminem kan heel goed rappen, maar ik vind zijn muziek zelf gewoon niks of hooguit average. Net als Logic die ik in mijn vorige comment nog als voorbeeld aanhaalde.

''De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.'' Wat voor gatekeepend elitair gelul is dit? Ten eerste, hetgeen wat je denkt wat ik beweerde bestaat helemaal niet. Ten tweede neem je zomaar aan dat ik mij nooit in Em verdiept hebt. Ten derde neem je zomaar aan dat ik beweer dat ik weet wat hip hop inhoud (daarbij zeg je in één klap erbij dat jij natuurlijk wèl degene bent die weet wat hip hop inhoud en historisch besef heeft).

Misschien ben ik wel de zoveelste ''snotkoker'', maar ik ben vele malen liever dat dan een elitaire muzieksnob die meteen in de aanval gaat wanneer de liefde voor zijn idool niet gedeeld wordt. Het is soms net een metal-community hier :-?

Users who are viewing this thread