Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Timmetje wrote:
Er is een rapper die er op dit moment bij Em in de buurt komt en dat is Kendrick Lamar, de rest van de huidige generatie mag zijn veters niet eens strikken.


1f606.svg


Komop Indiaan. Het is duidelijk dat je een groot fan van Eminem bent, maar dit kun je toch niet serieus menen?

Geen probleem mee hoor. Eminem hoort in de categorie, NAS, Jay Z, Notorious B.I.G., 2Pac, Rakim etc.

Als er iemand zich bij dat rijtje mag toevoegen van deze generatie dan is het Kendrick. De Denzel Curry’s van vandaag de dag echt niet hoor.

Nee hier ben ik het ook niet mee eens eigenlijk. Het is inderdaad een enorm grote artiest, maar heel serieus wordt hij toch niet genomen onder de échte hiphopliefhebbers? Ook op websites als Musicmeter etc zien ze hem eigenlijk als een top40-rapper. Met alle respect natuurlijk he. Hij heeft alle publiciteit (terecht) gekregen omdat het één van de eerste blanke rappers was, die met zijn lyrics andere liep te bashen.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Timmetje wrote:
Er is een rapper die er op dit moment bij Em in de buurt komt en dat is Kendrick Lamar, de rest van de huidige generatie mag zijn veters niet eens strikken.


1f606.svg


Komop Indiaan. Het is duidelijk dat je een groot fan van Eminem bent, maar dit kun je toch niet serieus menen?

Geen probleem mee hoor. Eminem hoort in de categorie, NAS, Jay Z, Notorious B.I.G., 2Pac, Rakim etc.

Als er iemand zich bij dat rijtje mag toevoegen van deze generatie dan is het Kendrick. De Denzel Curry’s van vandaag de dag echt niet hoor.

Hier ben ik het ook volledig mee eens hoor. Heb ook - nogmaals - nergens gezegd dat Denzel in dat rijtje thuishoort. Misschien over een jaar of 10 als die zo consistent blijft.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Ik was als puber enorme fan van Eminem en het is niet te ontkennen dat hij een hoop heeft betekent in de hiphopwereld.

Maar de laatste jaren is Eminem toch een beetje de rapper die op elk album dat hij uitbrengt één of twee pareltjes heeft staan, maar die vooral ietwat te krampachtig dat brutale ventje van jaren geleden wil zijn. En dat is die gewoon niet meer. Ik kan er nog wel van genieten maar echt goed kun je het niet meer noemen. Tegenwoordig issie toch iets meer een guilty pleasure.

Lamar is bijvoorbeeld imo Eminem sowieso kwalitatief al lang en breed voorbijgestreefd.

Een goede nostalgieboeking, maar niet meer dan dat.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
789
474
De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.

Ik vind dit altijd een prima forum en de discussies mogen echt wel scherp zijn, maar wat is dit nou weer voor een gare opmerking?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Indiaantje89 wrote:
De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.

Ik vind dit altijd een prima forum en de discussies mogen echt wel scherp zijn, maar wat is dit nou weer voor een gare opmerking?

Een beetje de plank misgeslagen. Indiaan is écht toe aan namen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:

bardt wrote:

Indiaantje89 wrote:

bardt wrote:

nitotheno wrote:
Eminem zou ik toch zo’n bedroevende naam vinden (voor mezelf). Laatste 3 albums kan ik echt niet aanzetten zonder te cringen. Vroeger was het idd een goat, dat ben ik met jullie eens, maar sinds revival kan ik er zelf echt niet meer naar luisteren.

Maaaaar goed voor het algehele publiek zou het wel tof zijn, i guess.


Ben het enorm met je eens. Complexe technische teksten en rijmschema’s resulteren lang niet altijd automatisch in fijne muziek om naar te luisteren. En zijn laatste paar albums zijn inderdaad behoorlijk vergeetachtig en cringe-waardig. Voor de prijs van Eminem als headliner heb ik toch veel liever dat er meerdere goede rappers zoals The Game, Benny The Butcher of Denzel Curry langskomen (eerste twee zijn niet realistisch, maar het is maar een vb).


goede rappers en dan Denzel Curry noemen.
1f625.svg



Zei degene die Emimen de goat noemt.
1f644.svg

Maar goed, waarom is hij volgens jou geen goede rapper? Zijn laatste album is volledig gefreestyled en dat zou je niet doorhebben als je ernaar luistert (zoals je bij Lil Wayne wel hebt), dus rappen kan die zeker. Melodieuze refreinen die blijven hangen (kan Em nog heel veel van leren) en teksten die veel dieper gaan dan de gemiddelde rapper die net als Denzel ooit op Soundcloud is begonnen. En heb je hem wel eens live gezien? Maakt niet uit waar hij is: hij geeft zijn 100% en breekt de tent af. Zonder enige backtracking of playback (op de refreinen na uiteraard). Verder heeft hij ook nog een heel consistente discografie.

Dat je niet klikt met zijn muziek kan ik begrijpen, maar om hem om die reden geen goede rapper te noemen is een beeetje dishonest. Ik heb bv he-le-maal niks met de muziek van Logic, maar ik kan nog wel toegeven dat hij goed kan rappen.


Totaal geen historisch besef dus. Eminem die kan leren over “Melodieuze refreinen”…. please god don’t go there. Denken dat Eminems teksten niet “diep” gaan. De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.

We spreken elkaar wel weer wanneer Denzel Curry 47 kaarsjes uitblaast en een album uitbrengt. En wat dat te weeg brengt tegenover Eminem. Er is een rapper die er op dit moment bij Em in de buurt komt en dat is Kendrick Lamar, de rest van de huidige generatie mag zijn veters niet eens strikken.

Eminem kan alle factoren van hip hop zijn ei kwijt, disses, freestyles, diepe shit, storytelling nummers, tot zelf commerciële pop nummers. Denzel Curry is een grijze duif in vergelijking met wat Eminem in zijn tijd te weeg bracht.

Dat je hem nu wat minder vind, dat mag je vinden. Maar ga nu niet doen of Eminem een slechte rapper is/was. Dat is hetzelfde om te zeggen dat Johan Cruijff anno 2020 een matige voetballer zou zijn

Maar uhm, waar heb ik precies gezegd dat ik Emimen een slechte rapper vind? Waar heb ik gezegd dat ik Eminem teksten niet diep vind? Je gaat blind uit van je eigen aannames en je valt nu allemaal stropoppen aan. Zonde van je energie. Ik vind alleen maar zijn muziek niks voor mij vanwege al die ”complexe” rijmschema’s die in de praktijk gewoon helemaal niet chill zijn om naar te luisteren. Veel te ”hoekig”, als ik één woord zou moeten gebruiken. Dus dan heb ik uiteraard liever rappers – die naar mijn mening (!) – wel goede muziek maken. En ja, natuurlijk heeft Emimen met zo’n discografie wel wat goede refreinen (vaak ook geschreven door andere, maar dat terzijde), maar – yes I will fucking go there – over het algemeen zijn z’n refreinen echt bar slecht (Venom als groot recent voorbeeld). Dat is ook letterlijk een wereldwijd bekende kritiek op zijn muziek, net als dat die geen goede beats uit kan kiezen, maar daar kan ik me eerlijk gezegd minder in vinden. Nogmaals, Eminem kan heel goed rappen, maar ik vind zijn muziek zelf gewoon niks of hooguit average. Net als Logic die ik in mijn vorige comment nog als voorbeeld aanhaalde.

”De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.” Wat voor gatekeepend elitair gelul is dit? Ten eerste, hetgeen wat je denkt wat ik beweerde bestaat helemaal niet. Ten tweede neem je zomaar aan dat ik mij nooit in Em verdiept hebt. Ten derde neem je zomaar aan dat ik beweer dat ik weet wat hip hop inhoud (daarbij zeg je in één klap erbij dat jij natuurlijk wèl degene bent die weet wat hip hop inhoud en historisch besef heeft).

Misschien ben ik wel de zoveelste ”snotkoker”, maar ik ben vele malen liever dat dan een elitaire muzieksnob die meteen in de aanval gaat wanneer de liefde voor zijn idool niet gedeeld wordt. Het is soms net een metal-community hier
1f615.svg
Nee ik reageer niet enkel als fanboy. Maar gewoon vanwege van het totaal ontbreken van een bepaald historisch besef en onwaarheden die worden vermeld.

Hier staat letterlijk in het topic dat Eminem in de hip hop niet helemaal serieus wordt genomen. Terwijl iedere grote rapper van de planeet, van Jay Z, tot Kendirck Lamar, tot The Game, tot Drake, tot J. Cole, tot Nas, tot Kanye West, tot Snoop Dogg, tot Rakim deze man allemaal erg hoog plaatsen: http://hiphop24x7.com/whats-trending/40-compliments-eminem-rappers/.

En vanwege dat soort onwaarheden, of dat hij playbacked moet deze heilige graal gewoon verdedigd worden.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.

Ik vind dit altijd een prima forum en de discussies mogen echt wel scherp zijn, maar wat is dit nou weer voor een gare opmerking?
Achjee, het woord "snotkoker" is gebruikt, dat dit nog kan anno 2020.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik was als puber enorme fan van Eminem en het is niet te ontkennen dat hij een hoop heeft betekent in de hiphopwereld.

Maar de laatste jaren is Eminem toch een beetje de rapper die op elk album dat hij uitbrengt één of twee pareltjes heeft staan, maar die vooral ietwat te krampachtig dat brutale ventje van jaren geleden wil zijn. En dat is die gewoon niet meer. Ik kan er nog wel van genieten maar echt goed kun je het niet meer noemen. Tegenwoordig issie toch iets meer een guilty pleasure.

Lamar is bijvoorbeeld imo Eminem sowieso kwalitatief al lang en breed voorbijgestreefd.

Een goede nostalgieboeking, maar niet meer dan dat.
Dus Maradonna was geen goede voetballer?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Geinig dat exact dezelfde website een paar maanden voor dat artikel dit artikel plaatste:

http://hiphop24x7.com/news/jay-z-says-eminem-most-overrated-rapper-time/

“I don’t really understand the appeal of dude,” Jay-Z said of Eminem. “He dropped a few hot verses back in the day, but he’s been mad average for many years now. He is probably the most overrated rapper of all-time, but he did really well targeting his audience. He is a genius in that sense, but in the bigger scheme of things, there are a million rappers who were and are lightyears ahead of him.”

Kan ik me goed in vinden.

Beide artikelen komen trouwens uit 2014 (!).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Timmetje wrote:
Ik was als puber enorme fan van Eminem en het is niet te ontkennen dat hij een hoop heeft betekent in de hiphopwereld.

Maar de laatste jaren is Eminem toch een beetje de rapper die op elk album dat hij uitbrengt één of twee pareltjes heeft staan, maar die vooral ietwat te krampachtig dat brutale ventje van jaren geleden wil zijn. En dat is die gewoon niet meer. Ik kan er nog wel van genieten maar echt goed kun je het niet meer noemen. Tegenwoordig issie toch iets meer een guilty pleasure.

Lamar is bijvoorbeeld imo Eminem sowieso kwalitatief al lang en breed voorbijgestreefd.

Een goede nostalgieboeking, maar niet meer dan dat.

Dus Maradonna was geen goede voetballer?

Mararadonna voetbalt niet meer. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Ik was als puber enorme fan van Eminem en het is niet te ontkennen dat hij een hoop heeft betekent in de hiphopwereld.

Maar de laatste jaren is Eminem toch een beetje de rapper die op elk album dat hij uitbrengt één of twee pareltjes heeft staan, maar die vooral ietwat te krampachtig dat brutale ventje van jaren geleden wil zijn. En dat is die gewoon niet meer. Ik kan er nog wel van genieten maar echt goed kun je het niet meer noemen. Tegenwoordig issie toch iets meer een guilty pleasure.

Lamar is bijvoorbeeld imo Eminem sowieso kwalitatief al lang en breed voorbijgestreefd.

Een goede nostalgieboeking, maar niet meer dan dat.


Dus Maradonna was geen goede voetballer?

Mararadonna voetbalt niet meer. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.
Ok dus Maradonna is nooit een goede voetballer geweest, en betekend totaal NIKS in de voetbalgeschiedenis. Ook goed joh.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Er is hier toch in dit hele topic niemand die beweert dat Eminem niks heeft betekent in de hiphopwereld? Het tegenovergestelde juist!
De enige die iets in die trant postte was MDekens, die stelde het als vraag, niet als statement, en noemde hem alsnog een enorm grote artiest.

Het is inderdaad een enorm grote artiest, maar heel serieus wordt hij toch niet genomen onder de échte hiphopliefhebbers?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik kan Timmetje niet quoten, want dan krijg ik een fout.

Maar je link is "Fake News". Dat was een overgenomen artikel. Zoek maar op "Jay-Z Calls Eminem The Most Overrated Rapper Of All Time... " op Rapgenius.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
mgbss wrote:

Indiaantje89 wrote:
De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.


Ik vind dit altijd een prima forum en de discussies mogen echt wel scherp zijn, maar wat is dit nou weer voor een gare opmerking?

Achjee, het woord “snotkoker” is gebruikt, dat dit nog kan anno 2020.

Het ging waarschijnlijk niet zozeer om het woord snotkoker, maar meer om de houding. Maar dat is enkel mijn blinde aanname natuurlijk.

''Nee ik reageer niet enkel als fanboy. Maar gewoon vanwege van het totaal ontbreken van een bepaald historisch besef en onwaarheden die worden vermeld.''

Nogmaals, waar heb je het over? Je valt mij aan op opmerkingen die ik nooit gemaakt heb.

''Hier staat letterlijk in het topic dat Eminem in de hip hop niet helemaal serieus wordt genomen. Terwijl iedere grote rapper van de planeet, van Jay Z, tot Kendirck Lamar, tot The Game, tot Drake, tot J. Cole, tot Nas, tot Kanye West, tot Snoop Dogg, tot Rakim deze man allemaal erg hoog plaatsen: http://hiphop24x7.com/whats-trending/40-compliments-eminem-rappers/.''

Ja... dus? Moet ik nu opeens verplicht zijn muziek goed vinden? Ik heb zelfs nog gezegd dat ik Em ook in het rijtje van the greats zou zetten. Ik zou hem alleen nooit op nummer 1 zetten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Indiaan, die link die ik postte komt uit exact dezelfde bron die jij deelde.... ik ken die website verder niet en ging ervanuit dat als jij hem gepost had het wel betrouwbaar zou zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Hier zijn al meer woorden gespit aan een act die waarschijnlijk niet op Lowlands staat, dan het aantal woorden die Eminem in zijn carrière gerapt heeft. ;-)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
mgbss wrote:

Indiaantje89 wrote:
De zoveelste snotkoker die dat beweert terwijl die nooit zich in Eminem heeft verdiept, en weet wat Hip Hop inhoud.


Ik vind dit altijd een prima forum en de discussies mogen echt wel scherp zijn, maar wat is dit nou weer voor een gare opmerking?

Een beetje de plank misgeslagen. Indiaan is écht toe aan namen!

Snotkoker in de namiddag in de Bravo, genieten
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaan, die link die ik postte komt uit exact dezelfde bron die jij deelde…. ik ken die website verder niet en ging ervanuit dat als jij hem gepost had het wel betrouwbaar zou zijn.
De bron is niet fout, maar hun bron was fout. Maar dat is een beetje het kern van het probleem in deze discussie.

But I rest my case. Ik denk ook niet dat hij er gaat staan inderdaad. Denzel Curry daarentegen wel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Volgens mij nemen jullie de titel van Eminems laatste album iets te serieus allemaal... Het was niet echt de bedoeling elkaar op die muziek naar te keel te vliegen denk :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken