Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Ik ben ook trouw Lowlandsganger en als ik dit jaar de mogelijkheid had was ik gewoon gegaan, maar ik ben het er ook gewoon over eens dat de line-up dit jaar nog niet op z’n best is. De afgelopen jaren heb ik gewoon veel meer ‘WOW’ -namen gehad op de line-up. Die mis ik dit jaar gewoon en heb ik bijvoorbeeld meer bij DTRH en BKS. Dit kan natuurlijk altijd nog komen, maar ik ben skeptisch. Maar mag ik nou geen mening hebben over de line-up omdat ik dit jaar niet ga?

Inderdaad, dat mag niet. Tevens hebben we hier vastgesteld dat de randverschijnselen bij LL nu belangrijker zijn dan de line up, dus zelfs als je wel zou zijn gegaan had je niks over de line up mogen zeggen. Tenzij je er wild enthousiast over zou zijn geweest natuurlijk. Dan was je zelfs verplicht om dat zo veel mogelijk van de daken te schreeuwen.

Joris wrote:
Ik ben ook trouw Lowlandsganger en als ik dit jaar de mogelijkheid had was ik gewoon gegaan, maar ik ben het er ook gewoon over eens dat de line-up dit jaar nog niet op z’n best is. De afgelopen jaren heb ik gewoon veel meer ‘WOW’ -namen gehad op de line-up. Die mis ik dit jaar gewoon en heb ik bijvoorbeeld meer bij DTRH en BKS. Dit kan natuurlijk altijd nog komen, maar ik ben skeptisch. Maar mag ik nou geen mening hebben over de line-up omdat ik dit jaar niet ga?

Inderdaad, dat mag niet. Tevens hebben we hier vastgesteld dat de randverschijnselen bij LL nu belangrijker zijn dan de line up, dus zelfs als je wel zou zijn gegaan had je niks over de line up mogen zeggen. Tenzij je er wild enthousiast over zou zijn geweest natuurlijk. Dan was je zelfs verplicht om dat zo veel mogelijk van de daken te schreeuwen.
Je mag vinden wat je wil, maar er lijkt nu ook wel een beetje conclusies getrokken te worden die niet per direct waar zijn. Net als of ik, en vele anderen hier om de "randverschijnselen" gaan en niet voor de muziek. Net als of het slecht is dat Lowlands een geweldige festival beleving neer kan zetten. Ik vind juist de combinatie zo mooi.

Of ben ik nu ook weer van de daken aan het schreeuwen?

James wrote:

Timmetje wrote:
Voor mij is het juist bij Lowlands dit jaar iets minder dertien in een dozijn acts, die je op Werchter (met name in die laatste 2 drops) en Pinkpop dan bv wel weer veel meer hebt.

Dat is dan wel weer het mooie van zoveel festivals; Voor elk wat wils!

Ik snap jou vaak niet, maar in deze dus echt totaal niet.
Er staat nauwelijks vernieuwing in de Lowlands line up, gigantisch veel acts die er al gestaan hebben en de écht alternatieve namen zijn op één hand te tellen. Welke namen hiervan vind jij geen 13 in een dozijn acts?
Foals? The Chemical Brothers? Stormzy? Stuk voor stuk acts die je ieder jaar op Nederlandse en Belgische festivals tegenkomt en ook de kleinere namen zijn absoluut niet ‘spannend’. Waar zijn de alternatieve prikkelende namen in deze eerste batch? Squid; Black Country, New Road etc.
Verder hebben ze misschien wel de spannendste alternatieve naam die rond Lowlands tourt (FKA Twigs) aan DTRH gegeven..
Zelfs de elektronische namen zijn weer zo belegen als maar zijn kan. Of vind je Ben Klock, Amelie Lens & Fatima Yamaha voor de zoveelste keer uit hun hok trekken ook niet ‘dertien in een dozijn’. Je kan veel zeggen maar van vernieuwing is écht geen sprake in deze Lowlands line up (tot nu toe).

Altijd weer leuk zo positieve bijdrage van iemand die toch niet gaat…..

Ontzettend domme, ongenuanceerde reactie.
Ik ga juist altijd naar Lowlands, maar nu dus niet omdat ik het een hele matige line up vind, dan is het toch logisch dat ik kritiek heb en dit op een forum uit?
Zal wel een gezellige circlejerk worden hier als alleen maar positieve reacties nog kunnen.
Sowieso -1 voor ad hominem in plaats van een inhoudelijke reactie op wat ik zei.

selurxela wrote:

Joris wrote:

Je mag vinden wat je wil, maar er lijkt nu ook wel een beetje conclusies getrokken te worden die niet per direct waar zijn. Net als of ik, en vele anderen hier om de “randverschijnselen” gaan en niet voor de muziek. Net als of het slecht is dat Lowlands een geweldige festival beleving neer kan zetten. Ik vind juist de combinatie zo mooi.

Of ben ik nu ook weer van de daken aan het schreeuwen?
`

Ik gaf het natuurlijk vrij lomp en grappig bedoeld weer. Dat eerste is zeker gelukt, dat tweede is een kwestie van smaak. Maar, om het genuanceerder te zeggen: er zijn hier veel mensen teleurgesteld met de line up, Hetzij omdat zij het niet verrassend of scherp genoeg vinden hetzij omdat te veel herhalingen inzitten. Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Vooral omdat LL velen jaren juist voorop liep in in haar programmering. En voor mij staat de programmering altijd op één en de "beleving"pas op twee. Ik vind het jammer dat mensen, die vaak vele jaren naar LL zijn geweest, die teleurstelling van sommige andere Forum leden niet mogen uitspreken. Ik heb zelf, zoals al paar keer eerder aangegeven, geen enkele moeite met deze programmering. LL is tegenwoordig een ander festival dan 10 jaar gelden. Daar past deze m.i. programmering ook goed bij. Maar het is ook een line up waarbij ik nu zou zijn afgehaakt (dat was ik al in 2015 toen het langzaam een soort Carnaval in Augustus werd) . En anderen lijken dat te doen. Mogen zij dat en de reden waarom zij afhaken niet uitspreken? Kom op zeg. Het wordt ook bijna altijd prima en netjes beargumenteerd. Als je geen mening meer kan geven kan je zo'n forum beter sluiten.

Ik ben de laatste die jou iets gaat verbieden om te zeggen. Maar 10x weten we het wel en kan je reacties terugverwachten. Opmerkingen als "carnaval in augustus" slaan ook ook nergens op, en dan ben je gewoon aan het zuigen ipv een mening geven. Ook prima hoor, maar dan krijg je vanzelf weerwoord.

Ik ben de laatste die jou iets gaat verbieden om te zeggen. Maar 10x weten we het wel en kan je reacties terugverwachten. Opmerkingen als “carnaval in augustus” slaan ook ook nergens op, en dan ben je gewoon aan het zuigen ipv een mening geven. Ook prima hoor, maar dan krijg je vanzelf weerwoord.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor 10x zeggen dat het een geweldige line up is en Liam Gallagher een halfgod. Maar een discussie houdt nogal snel op als we van elkaar vinden dat we iets (redelijks) niet moeten/mogen zeggen. Ik heb overigens precies nul keer gezegd dat ik het een slechte line up vindt. Sterker in dat stukje zeg ik voor de zoveelste keer dat het volgens mij een prima line up is voor het festival zoals het nu is. Het is alleen mijn festival niet meer omdat m.i. sinds 2013 het publiek enorm veranderd is en zich vooral met "het feestje" wil bezig houden. Jij vindt dat kennelijk zuigen. Ik vind dat een mening. Maar mijn mening over de line up of het publiek is helemaal het punt niet. Ik erger me aan mensen die vinden dat trouwe LL-gangers hun teleurstelling over deze line up niet mogen uitspreken. Daar ging mijn eerste reactie over. Dat ga ik nu eens kijken of ik nog op een ander forum kan zuigen.

Het lijkt wel of ik hier in het pinkpop forum zit…

Waar is Dennis als je hem nodig hebt..... Ik zat overigend hetzelfde te denken toen ik het heen en weer tussen "geweldige line up" en "vreselijke line up" zat terug te lezen. Nou is LL ook langzaam richting het oude PP gedreven.....

Indiaantje89 wrote:
Ik ben de laatste die jou iets gaat verbieden om te zeggen. Maar 10x weten we het wel en kan je reacties terugverwachten. Opmerkingen als “carnaval in augustus” slaan ook ook nergens op, en dan ben je gewoon aan het zuigen ipv een mening geven. Ook prima hoor, maar dan krijg je vanzelf weerwoord.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor 10x zeggen dat het een geweldige line up is en Liam Gallagher een halfgod. Maar een discussie houdt nogal snel op als we van elkaar vinden dat we iets (redelijks) niet moeten/mogen zeggen. Ik heb overigens precies nul keer gezegd dat ik het een slechte line up vindt. Sterker in dat stukje zeg ik voor de zoveelste keer dat het volgens mij een prima line up is voor het festival zoals het nu is. Het is alleen mijn festival niet meer omdat m.i. sinds 2013 het publiek enorm veranderd is en zich vooral met “het feestje” wil bezig houden. Jij vindt dat kennelijk zuigen. Ik vind dat een mening. Maar mijn mening over de line up of het publiek is helemaal het punt niet. Ik erger me aan mensen die vinden dat trouwe LL-gangers hun teleurstelling over deze line up niet mogen uitspreken. Daar ging mijn eerste reactie over. Dat ga ik nu eens kijken of ik nog op een ander forum kan zuigen.
jij blijft beweren dat niemand dat mag, door 1 enkele opmerking van 1 iemand geweest. Stel je niet zo aan.

Als iemand me kan uitleggen wat indiaantje89's punt nu eigenlijk, dan houd ik mij van harte aanbevolen voor die uitleg.

Als iemand me kan uitleggen wat indiaantje89’s punt nu eigenlijk, dan houd ik mij van harte aanbevolen voor die uitleg.
Dat vraag ik me ook van jou af. Ik houd me aanbevolen voor die uitleg.

selurxela wrote:
Als iemand me kan uitleggen wat indiaantje89’s punt nu eigenlijk, dan houd ik mij van harte aanbevolen voor die uitleg.

Ik wil die quote van 15.20 nog wel eens overtypen, maar misschien kan je zelf even terugscrollen.

wenteldave wrote:

selurxela wrote:

Ik wil die quote van 15.20 nog wel eens overtypen, maar misschien kan je zelf even terugscrollen.
Als dat jouw punt is, dan maakt Indiaantje ook een punt. Beide zijn even duidelijk of even vaag, 't is maar hoe je het bekijkt.
En nou weer terug naar Lowlands zelf. Ben wel een beetje klaar met de grimmige sfeer die er de laatste tijd op veel fora hangt.

wenteldave wrote:

selurxela wrote:

Misschien moet je de rest van het topic ook doorlezen. De line-up is hier toch met behoorlijke nuance ontvangen lijkt me. Het gaat meer de manier waarop je het doet, niet dat je het geen super line-up vind. Niemand zegt dat je het "geweldig" moet vinden, maar je bent continu denigrerende opmerkingen aan het maken en dat is ook totaal niet nodig. Prima dat je het niks vind, ga niet, we weten het nu wel. Maar om steeds mensne hier voor vanalles neer te zetten is gewoon onnodig.

Jij legt mij permanent woorden in de nond, Indiaan. Geef maar eens met citaten aan waar ik zeg dat ik het waardeloze super line up vind? Succes.

roluf wrote:
Het lijkt wel of ik hier in het pinkpop forum zit…

Waar is Dennis als je hem nodig hebt….. Ik zat overigend hetzelfde te denken toen ik het heen en weer tussen “geweldige line up” en “vreselijke line up” zat terug te lezen. Nou is LL ook langzaam richting het oude PP gedreven…..
.
rustig aan he

gedraag jullie

Users who are viewing this thread