Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Gewoon toffe live Drum & Bass.

Oef dat klinkt niet best vind ik. Niets voor mij in ieder geval. Maar zal wel een leuk feestje zijn.

Over de lineup ga ik niet meer uitweiden, maar Ezra Collective is toch wel een parel in de lineup. Hoewel ik ze zelf nooit gezien heb, al veel goede dingen gehoord over hun liveshow. Album heeft zijn momenten trouwens.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Ok jongens, genoeg is genoeg. Discussiëren zijn we hier voor maar bekvechten is niet nodig. Ik stel voor dat we het hier even bij laten.

Wat is volgens jullie de grootste parel op het huidige affiche? Kom maar door met tips en must-sees!

Qua grote namen duidelijk Michael Kiwanuka. Onderaan het affiche kijk ik erg uit naar Teskey Brothers. Was een steengoed optreden op Tuckerville vorig jaar, vooral de mooie zang viel op. Verder verwacht ik veel van Sam Fender en Half Moon Run. En een van de hoogtepunten staat ook al vast, het Noord Nederlandse Orkest die de 9de van Beethoven speelt.
 

platenboss

Playlistbediener
10 feb 2020
5
0
Hoi allemaal, al een poosje lurker hier. Dit jaar wordt mijn 7e lowlands alweer dus meng mij graag in (een paar) van de discussies.

Redelijk tevreden over de line up tot nu, maar zoals eerder mis ik nog wel een grote headliner. Ga zelf meestal met een redelijk mainstream muzieksmaak vriendengroep en zij vonden de line up ook leuk, dus zou zeggen voor ieder wat wils. Zelf heb ik toch al een kleine 20 namen die ik zou willen zien dus daaraan zeker geen gebrek. Soulwax, Dubioza kolektiv en city morgue lijken mij alle 3 tof.

Verder zou ik heel graag Agnes Obel en Woodkid zien. Vooral Woodkid. Na een afwezigheid van enkele jaren lijkt me dat toch wel een klapper van een naam op het affiche. Hij heeft verder ook nog geen shows in NL dit jaar en doet in de zomer wel festivals aan.. duimen maar.

Eens! Woodkid zou enorm tof zijn, laat maar komen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ok jongens, genoeg is genoeg. Discussiëren zijn we hier voor maar bekvechten is niet nodig. Ik stel voor dat we het hier even bij laten.

Wat is volgens jullie de grootste parel op het huidige affiche? Kom maar door met tips en must-sees!

KOFFEE !!!!

JPEGMAFIA! Nu met Lowlands erbij ga ik hem drie keer zien dit jaar, cant wait!

Ik ben echt een groot hiphopliefhebber he, maar echt deze man.. Ik kan er helemaal niks mee, heb nu al een paar x geprobeerd.
Maar echt, wat doe ik fout?
Welke nummers moet ik echt even luisteren ?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Indiaantje89 wrote:
Gewoon toffe live Drum & Bass.

Oef dat klinkt niet best vind ik. Niets voor mij in ieder geval. Maar zal wel een leuk feestje zijn.
Over de lineup ga ik niet meer uitweiden, maar Ezra Collective is toch wel een parel in de lineup. Hoewel ik ze zelf nooit gezien heb, al veel goede dingen gehoord over hun liveshow. Album heeft zijn momenten trouwens.

Pendulum Live & Pendulum DJ set is echt een wereld van verschil.
Ik ben zelf heel groot Pendulum fan geworden na de liveset op LL . (Volgens mij 2008 ? ) Daarna nog 1x live mogen zien en was echt heel erg gaaf ! Daarna meerdere malen de dj=set gezien (Blackout / Paaspop / WAE) Maar viel toch elke keer heel erg tegen.
Als je wil beginnen met luisteren (Als je wel van D&B houdt) zal ik beginnen met het album Live @ Brixton.
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
bardt wrote:
JPEGMAFIA! Nu met Lowlands erbij ga ik hem drie keer zien dit jaar, cant wait!

Ik ben echt een groot hiphopliefhebber he, maar echt deze man.. Ik kan er helemaal niks mee, heb nu al een paar x geprobeerd.
Maar echt, wat doe ik fout?
Welke nummers moet ik echt even luisteren ?

Ik heb precies hetzelfde! Ik verwacht echter wel een energierijk en interessant optreden, dus na lang zoeken heb ik drie nummers gevonden waar ik goed naar kan luisteren: Does this ski mask make me look fat?, 1539 N. Calvert en Black Moses. :)

Hoewel ik zijn live performance op het youtubefilmpje dat ik gezien heb ook tegen vond vallen ga ik als de line-up het toelaat denk ik alsnog een kijkje nemen. Gewoon omdat hij lekker zichzelf is hahhaa
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Gewoon toffe live Drum & Bass.


Oef dat klinkt niet best vind ik. Niets voor mij in ieder geval. Maar zal wel een leuk feestje zijn.
Over de lineup ga ik niet meer uitweiden, maar Ezra Collective is toch wel een parel in de lineup. Hoewel ik ze zelf nooit gezien heb, al veel goede dingen gehoord over hun liveshow. Album heeft zijn momenten trouwens.

Pendulum Live & Pendulum DJ set is echt een wereld van verschil.
Ik ben zelf heel groot Pendulum fan geworden na de liveset op LL . (Volgens mij 2008 ? ) Daarna nog 1x live mogen zien en was echt heel erg gaaf ! Daarna meerdere malen de dj=set gezien (Blackout / Paaspop / WAE) Maar viel toch elke keer heel erg tegen.
Als je wil beginnen met luisteren (Als je wel van D&B houdt) zal ik beginnen met het album Live @ Brixton.

In die periode waren ze echt geweldig! Heb ze in dat jaar gezien op Sziget met The Prodigy erna. Een avond die ik nooit meer vergeet. Gaat live echt een enorme energie van uit.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
802
489
Ik ben trouwens ook meganieuwschierig naar de nieuwe show van Eefje. Ga haar binnenkort op Motel Mozaique checken, maar hoor er nu al alleen maar lovende verhalen over. Zou het echt een toffe India afsluiter vinden, zo vlak voor het nachtprogramma.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
214
373
mattman wrote:
Ik zie Pendulum soms passeren maar ken die eigenlijk niet qua muziek. Waar moet ik beginnen?

Gewoon toffe live Drum & Bass.

Wat een fantastisch optreden was dit!! Good times!

Pendulum met live band een paar keer mogen zien. Daar gaat Trinity vast niet aan tippen maar wordt volgens mij ook gewoon heel vermakelijk!
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
James wrote:

@Marc wrote:

James wrote:

Timmetje wrote:
Voor mij is het juist bij Lowlands dit jaar iets minder dertien in een dozijn acts, die je op Werchter (met name in die laatste 2 drops) en Pinkpop dan bv wel weer veel meer hebt.

Dat is dan wel weer het mooie van zoveel festivals; Voor elk wat wils!


Ik snap jou vaak niet, maar in deze dus echt totaal niet.
Er staat nauwelijks vernieuwing in de Lowlands line up, gigantisch veel acts die er al gestaan hebben en de écht alternatieve namen zijn op één hand te tellen. Welke namen hiervan vind jij geen 13 in een dozijn acts?
Foals? The Chemical Brothers? Stormzy? Stuk voor stuk acts die je ieder jaar op Nederlandse en Belgische festivals tegenkomt en ook de kleinere namen zijn absoluut niet ‘spannend’. Waar zijn de alternatieve prikkelende namen in deze eerste batch? Squid; Black Country, New Road etc.
Verder hebben ze misschien wel de spannendste alternatieve naam die rond Lowlands tourt (FKA Twigs) aan DTRH gegeven..
Zelfs de elektronische namen zijn weer zo belegen als maar zijn kan. Of vind je Ben Klock, Amelie Lens & Fatima Yamaha voor de zoveelste keer uit hun hok trekken ook niet ‘dertien in een dozijn’. Je kan veel zeggen maar van vernieuwing is écht geen sprake in deze Lowlands line up (tot nu toe).


Altijd weer leuk zo positieve bijdrage van iemand die toch niet gaat…..


Ontzettend domme, ongenuanceerde reactie.
Ik ga juist altijd naar Lowlands, maar nu dus niet omdat ik het een hele matige line up vind, dan is het toch logisch dat ik kritiek heb en dit op een forum uit?
Zal wel een gezellige circlejerk worden hier als alleen maar positieve reacties nog kunnen.
Sowieso -1 voor ad hominem in plaats van een inhoudelijke reactie op wat ik zei.

Sorry hoor voor mijn domme ongenuanceerde reactie. Wat fijn dat je juist altijd naar Lowlands gaat.
Blijkbaar ken je de hele line up al voor 2020. Ik ben jaloers.

Kijk als je al eerder aangeeft dat je 200,00 uitspaart vanwege de line up en daarom geen kaartje gaat halen, helemaal prima. Vervolgens blijf je je daar blijkbaar toch druk over maken. Ik snap dat niet zo goed. Je gaat immers toch niet? Waarom moet je dat nog een keer ventileren? Vind ik gewoon zuur gedrag. Ik kijk ook graag mee op het PP forum, maar waarom zou ik daarop reageren / mijn mening geven als ik toch niet ga? (Btw groot fan van Dennis daar, I love it)

Definieer verder “trouwe lowlandsganger”…… is dat als je al 2, 10 of 20 jaar gaat???

Ik vind het gewoon jammer dat sommigen die toch niet gaan hier negatief gaan doen? Waarom, wat is het nut? En als je dan een opmerking terug krijgt, lekker verongelijkt gaan doen. Succes met je leven zou ik zeggen. De domme ongenuanceerde groeten ??

Jij bent ook wel een beetje de Dennis van het Lowlands topic toch? Alles is fantastisch en mensen die kritiek hebben die zeiken en doen verongelukt. Ik ben het met je eens dat het zonder enige affiniteit met een festival tamelijk zinloos is om kritiek te spuien. Je zult me daarom ook niet aantreffen in het WooHah of Graspop topic omdat ik vanwege het gebrek aan enige affiniteit vrijwel alles kut vindt. Maar als je de intentie hebt om naar Lowlands te gaan en daar al vaak geweest bent en nu afhaakt omdat de line-up je tegenvalt dan mag dat gewoon gezegd worden lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Benjamin wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Gewoon toffe live Drum & Bass.


Oef dat klinkt niet best vind ik. Niets voor mij in ieder geval. Maar zal wel een leuk feestje zijn.
Over de lineup ga ik niet meer uitweiden, maar Ezra Collective is toch wel een parel in de lineup. Hoewel ik ze zelf nooit gezien heb, al veel goede dingen gehoord over hun liveshow. Album heeft zijn momenten trouwens.


Pendulum Live & Pendulum DJ set is echt een wereld van verschil.
Ik ben zelf heel groot Pendulum fan geworden na de liveset op LL . (Volgens mij 2008 ? ) Daarna nog 1x live mogen zien en was echt heel erg gaaf ! Daarna meerdere malen de dj=set gezien (Blackout / Paaspop / WAE) Maar viel toch elke keer heel erg tegen.
Als je wil beginnen met luisteren (Als je wel van D&B houdt) zal ik beginnen met het album Live @ Brixton.

In die periode waren ze echt geweldig! Heb ze in dat jaar gezien op Sziget met The Prodigy erna. Een avond die ik nooit meer vergeet. Gaat live echt een enorme energie van uit.
Helaas nog nooit "live" mogen zien (wel matige dj sets idd), daarom kijk ik er ook best naar uit. Ben dol op dit soort live acts. Denk dat de live ervaring ook altijd beter is dan op stream of thuis achter je computertje.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik hoop dat de sfeer hier in het topic niet een voorbode is voor de sfeer op lowlands straks in augustus ?

Ik ben ook voor het begraven van de negatieve discussie bijl.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik hoop dat de sfeer hier in het topic niet een voorbode is voor de sfeer op lowlands straks in augustus ?

Ik ben ook voor het begraven van de negatieve discussie bijl.

Zolang de fatsoensnormen gehanteerd worden pleit ik er voor dat iedereen gewoon mag zeggen wat hij of zij vindt. Het zou toch wat zijn zeg dat je je kritiek (okay, het liefst onderbouwd) zou moeten inslikken vanwege de kans op een negatieve sfeer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
The Weeknd komt met een nieuw album, ik dacht eigenlijk dat dit al bekend was maar blijkbaar toch niet. Misschien dat ook de reden dat de tour nog niet bekend gemaakt is? Omdat het nu pas bekend is dat hij met een nieuw album komt?
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
802
489
Ik heb JPEGMAFIA geprobeerd, maar kom er ook niet doorheen. Ik ga de liveshow op Pitchfork nog even checken, misschien word ik daar warm(er) van.

The Weeknd komt met een nieuw album, ik dacht eigenlijk dat dit al bekend was maar blijkbaar toch niet. Misschien dat ook de reden dat de tour nog niet bekend gemaakt is? Omdat het nu pas bekend is dat hij met een nieuw album komt?

Zou dit wel een hele toffe boeking vinden. Past ook wel bij het huidige publiek.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
@raskolnikov heb jij nog iets verder gehoord over dat The Weeknd gerucht?

Nee helaas, niets meer over gehoord. Was via vriend van mij die regelmatig wat geruchten opvangt. Maar met dat nieuwe album op komst valt the Weeknd zeker niet uit te sluiten, lijkt me.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Ik heb JPEGMAFIA geprobeerd, maar kom er ook niet doorheen. Ik ga de liveshow op Pitchfork nog even checken, misschien word ik daar warm(er) van.


Indiaantje89 wrote:
The Weeknd komt met een nieuw album, ik dacht eigenlijk dat dit al bekend was maar blijkbaar toch niet. Misschien dat ook de reden dat de tour nog niet bekend gemaakt is? Omdat het nu pas bekend is dat hij met een nieuw album komt?

Zou dit wel een hele toffe boeking vinden. Past ook wel bij het huidige publiek.
Eens, vind het ook meer Lowlands dan geruchten als RATM of Eminem of veel te kleine namen ala Foals.

Misschien dat Pukkelpop daar ook gewoon op zit te wachten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Indiaantje89 wrote:
@raskolnikov heb jij nog iets verder gehoord over dat The Weeknd gerucht?

Nee helaas, niets meer over gehoord. Was via vriend van mij die regelmatig wat geruchten opvangt. Maar met dat nieuwe album op komst valt the Weeknd zeker niet uit te sluiten, lijkt me.
Laten we het hopen, je hebt het al vaker bij het juiste eind gehad geloof ik ;).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Raskolnikov wrote:

Indiaantje89 wrote:
@raskolnikov heb jij nog iets verder gehoord over dat The Weeknd gerucht?


Nee helaas, niets meer over gehoord. Was via vriend van mij die regelmatig wat geruchten opvangt. Maar met dat nieuwe album op komst valt the Weeknd zeker niet uit te sluiten, lijkt me.

Laten we het hopen, je hebt het al vaker bij het juiste eind gehad geloof ik ;).

Als ik iets hoor (hetgeen niet zo vaak is overigens) klopt het meestal wel, maar het kan er natuurlijk ook een keer naast zitten. Laten we hopen inderdaad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken