Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.012
1.182
Misschien beetje raar hersenspinsel:
Vorig jaar was de kans dat A$AP Rocky niet kon komen aanwezig. Wat nu als ze met Stormzy een vervanger hadden klaarstaan, waar ze bepaalde afspraken mee hebben gemaakt voor het geval A$AP gewoon kon optreden. En dat hij daardoor dit jaar afsluit op de Alpha.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Misschien beetje raar hersenspinsel:
Vorig jaar was de kans dat A$AP Rocky niet kon komen aanwezig. Wat nu als ze met Stormzy een vervanger hadden klaarstaan, waar ze bepaalde afspraken mee hebben gemaakt voor het geval A$AP gewoon kon optreden. En dat hij daardoor dit jaar afsluit op de Alpha.
Idd niets meer dan een vreemde hersenspinsel idd ;).

Zoiets doen ze echt niet, gezien er altijd tegen LL is gezegd dat A$AP gewoon kwam optreden door zijn management. En dat is uiteindelijk ook gebeurt.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.012
1.182
Zoiets doen ze echt niet, gezien er altijd tegen LL is gezegd dat A$AP gewoon kwam optreden door zijn management. En dat is uiteindelijk ook gebeurt.

EvE heeft ook meerdere malen gezegd dat er een vervanger klaar stond, mocht hij langer vast blijven zitten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Indiaantje89 wrote:
Zoiets doen ze echt niet, gezien er altijd tegen LL is gezegd dat A$AP gewoon kwam optreden door zijn management. En dat is uiteindelijk ook gebeurt.

EvE heeft ook meerdere malen gezegd dat er een vervanger klaar stond, mocht hij langer vast blijven zitten.
Nee, ze waren langzaam aan het kijken naar een vervanger, maar ze konden niet veel omdat ze nog de garantie hadden van het management van A$AP. Alleen op een gegeven moment duurde het wel erg lang ;). Maar die gaat nit headlinen hoor. Zou ook volstrekt idioot zijn om zo'n deal te maken als je niet wat er een jaar later nog te halen valt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
mattman wrote:

roluf wrote:
Als ik mijn geld er op in moet zetten denk ik dat er geen headliners meer bijkomen.


Hoezo? Géén? Wordt wel erg karig dan. Zeker als je ziet dat het daaronder ook nog geen vetpot is.

Alleen Chems zie ik aan als headliner, en eigenlijk zou ik zelfs dat als de kleinste van de 3 aanzien. (Een beetje de Prodigy de kleinste was van de van de 3 vorig jaar)

Hier staat nog niets dat de grootte heeft van een Gorillaz, Kendrick, Tame Impala, 21 Pilots,…

Dat het daaronder geen vetpot is blijft subjectief….
Blijf het zelf (ondanks dat het verre van compleet is) alsnog de sterkste mid en undercard van de mainstream Benelux festivals vinden….

Zoiets zal altijd was subjectief zijn idd. Ik vind het veruit de zwakste mid en undercard van de Benelux festivals. Vind deze tijdelijke Lowlands lineup echt een pak magerder dan BKS, RW, DTRH, GMM en ook PP. Natuurlijk staan er enkele mooie namen onderaan (op zo'n grote lading kan dat haast niet anders) maar het valt me op hoeveel namen van die 15 grootste blokken op de website ikzelf echt verschrikkelijk vind. Lewis Capaldi, Die Antwoord (waarom wordt dit misbaksel nog steeds geboekt), Tash Sultana, Hollywood Vampires (nog zo'n lopende gimmick), Opposites, Bring Me The Horizon, Yungblud, nog maar eens Typhoon. Foals en Chemical brothers vind ik dan nog eens de saaiste/braafste boekingen die je als Lowlands kan doen. Alleen Michael Kiwanuka en Stormzy vind ik écht spannend bovenaan. Heb die officiele spotifylijst eens opgezet en het duurt ook echt tot Kiwanuka vooraleer ik een nummer niet wil skippen.

Vind Lowlands echt de meest voorspelbare lineup van het jaar hebben. Had dan een Bon Iver en Slipknot geboekt als headliners. Toon dan toch eens dat je ballen hebt. Kan je daar nog een veilige Chemicals naast zetten. Wat lager is het natuurlijk beter (voor mij), met een Soulwax (benieuwd wat die gaan doen), Eefje, Kaytranada, Caribou, Angel Olsen, maar dat vind ik echt te weinig om mij voor het eerst naar Biddinghuizen te trekken.

Hey, allemaal heel persoonlijk natuurlijk. En geef ze maar eens ongelijk. Met deze lineup nemen ze weinig risico's, verliezen ze geen bakken geld, en lokken ze het grootste publiek. Maar mij dus niet. En misschien wordt het allemaal beter aan de bovenkant bij de volgende drops. :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Voor mij is het juist bij Lowlands dit jaar iets minder dertien in een dozijn acts, die je op Werchter (met name in die laatste 2 drops) en Pinkpop dan bv wel weer veel meer hebt.

Dat is dan wel weer het mooie van zoveel festivals; Voor elk wat wils!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Voor mij is het juist bij Lowlands dit jaar iets minder dertien in een dozijn acts

Ja, dat vind ik dus niet. Chemicals, Foals, BMTH, Die Antwoord, een Gallagher, London Grammar, Typhoon...

Of bedoel je het Groot Nederlands Orkest en Heilung?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik begin nu langzaam toch wat trek te krijgen om Liam Gallagher maar weer eens te zien. Ook na alle positieve verhalen van in de ZiggoDome. Verder heb ik Soulwax, Pendulum Live, Michael Kiwanuka, Angel Olsen, Chromatics, Denzel Curry, JPEGMAFIA, Eefje De Visser, Heilung, Koffee, Shame, Parquet Courts, City Morgue al op mijn lijstje staan.

En acts als Chemical Brothers, Foals, The Opposites, Glass Animals, London Grammar, Stormzy, Caribou, Bring Me The Horizon, Glass Animals, Half Moon Run, Kaytranada, Noisia, Sam Fender, Fever 333 vind ik allemaal ook erg vermakelijk als ik er bij zou staan.

Dan heb je pas 1/3e van de line-up.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Het zijn imo allemaal vrij verschillende en uiteenlopende acts die je daar noemt. Acts die allen totaal verschillende muziek maken. Terwijl bij bv de Werchter lijst (en dus met name in die laatste drops) voor mij het gros van de muziek van dezelfde act hadden kunnen zijn. Dat is een beetje wat ik bedoelde met dertien in een dozijn. Veel van hetzelfde en het klinkt allemaal wat gelijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik vind van beide wel wat te zeggen, er staan idd een hoop "cliché" namen bij. Maar je kan niet zeggen dat het live gezien, slecht namen zijn. Het is maar waar je de prio wil leggen. Maar goed, in dat kader valt op Werchter ook weinig nieuws te ontdekken als we eerlijk zijn (al hoewel die eveneens prima live acts hebben staan).

We hebben nog een flinke rit te gaan. Volgens mij zitten hier amper X-Ray acts bij bijvoorbeeld, en dat zijn vaak toch de parels die niet cliché zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Voor mij is het juist bij Lowlands dit jaar iets minder dertien in een dozijn acts, die je op Werchter (met name in die laatste 2 drops) en Pinkpop dan bv wel weer veel meer hebt.

Dat is dan wel weer het mooie van zoveel festivals; Voor elk wat wils!

Ik snap jou vaak niet, maar in deze dus echt totaal niet.
Er staat nauwelijks vernieuwing in de Lowlands line up, gigantisch veel acts die er al gestaan hebben en de écht alternatieve namen zijn op één hand te tellen. Welke namen hiervan vind jij geen 13 in een dozijn acts?
Foals? The Chemical Brothers? Stormzy? Stuk voor stuk acts die je ieder jaar op Nederlandse en Belgische festivals tegenkomt en ook de kleinere namen zijn absoluut niet 'spannend'. Waar zijn de alternatieve prikkelende namen in deze eerste batch? Squid; Black Country, New Road etc.
Verder hebben ze misschien wel de spannendste alternatieve naam die rond Lowlands tourt (FKA Twigs) aan DTRH gegeven..
Zelfs de elektronische namen zijn weer zo belegen als maar zijn kan. Of vind je Ben Klock, Amelie Lens & Fatima Yamaha voor de zoveelste keer uit hun hok trekken ook niet 'dertien in een dozijn'. Je kan veel zeggen maar van vernieuwing is écht geen sprake in deze Lowlands line up (tot nu toe).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Stormzy als headliner in de Alpha wegzetten, zou ik wel een goede gedurfde zet vinden. Verder helemaal met @James eens ja. Nou zullen in de eerste worp nooit zoveel 'spannende' namen zitten, puur verkooptechnisch. Dat heeft Lowlands een beetje over zichzelf afgeroepen denk ik. DTRH en BKS komen daar wel aardig mee weg.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Van mij mag het ook wel iets minder cliché hoor, maar wanneer ben je een 13 in een dozijn bandje? Ik vind dat niet van Foals of Chemcial Brothers, toch 2 acts die een eigen uniek sound hebben. Dus ben je dan een 13 in een dozijn bandje? Dat ze vaak te zien zijn is een ander verhaal.


 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
roluf wrote:
Als ik mijn geld er op in moet zetten denk ik dat er geen headliners meer bijkomen.


Hoezo? Géén? Wordt wel erg karig dan. Zeker als je ziet dat het daaronder ook nog geen vetpot is.

Alleen Chems zie ik aan als headliner, en eigenlijk zou ik zelfs dat als de kleinste van de 3 aanzien. (Een beetje de Prodigy de kleinste was van de van de 3 vorig jaar)

Hier staat nog niets dat de grootte heeft van een Gorillaz, Kendrick, Tame Impala, 21 Pilots,…

Ik zeg niet, dat ik er niet graag een grote naam bij wil. Maar ik denk dat dit het is. Er staan best een paar namen bij die zouden kunnen headlinen met Stormzy (uitverkochte AFaaS) Liam Gallagher (bijna uitverkochte ziggo) Foals (goede live show). Daarom denk ik dat dit het is...

Voor mij staan er met Pendulum, Soulwax, Half Moon Run, ROC, Glass Animals, Tash Sultana, Typhoon, London Grammar, Cavetown, Georgia, Fever 333 en ik mis er vast nog een paar echt heel veel namen in de Mid-undercard die ik erg graag wil zien of nog een keer wil zien... Ik heb in ieder geval bewust lowlands gekozen boven DTRH en BKS dus...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
En het is toch juist zo dat de kleine spannende namen vaak in de volgende batches bekend worden gemaakt? Ze werken bij LL vaak vaan groot naar klein...
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.388
maar wanneer ben je een 13 in een dozijn bandje?

Is dit eigenlijk niet waar heel deze discussie over gaat? De een noemt bijna alle bandjes op de line-up 13 in een dozijn, alleen om de reden dat ze vaak op festivals/in Nederland staan. De ander trekt die lijn net iets verder en heeft het over de inhoud/kwaliteit van de muziek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Indiaantje89 wrote:
maar wanneer ben je een 13 in een dozijn bandje?

Is dit eigenlijk niet waar heel deze discussie over gaat? De een noemt bijna alle bandjes op de line-up 13 in een dozijn, alleen om de reden dat ze vaak op festivals/in Nederland staan. De ander trekt die lijn net iets verder en heeft het over de inhoud/kwaliteit van de muziek.
Als het een grafiek zou zijn dan vind ik dat er nog weinig pieken in het affiche zitten, daar ben ik het me eens. Mede door de namen die je te vaak gezien kan hebben. Maar moet ook bekennen dat het gemiddelde wel aardig en constant loopt, met amper een diepte punt. En daar valt ook wat over te zeggen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Indiaantje89 wrote:
maar wanneer ben je een 13 in een dozijn bandje?

Is dit eigenlijk niet waar heel deze discussie over gaat? De een noemt bijna alle bandjes op de line-up 13 in een dozijn, alleen om de reden dat ze vaak op festivals/in Nederland staan. De ander trekt die lijn net iets verder en heeft het over de inhoud/kwaliteit van de muziek.

Dit inderdaad. Ik bedoelde met dertien in een dozijn iig "veel van hetzelfde" in de zin van veel dezelfde soort muziek, niet veel "dezelfde namen". Gaat dus niet zo zeer om vernieuwing, maar meer dat voor mij op Lowlands de lineup muzikaal lekker afwisselend is (veel bands in andere genres die niet dezelfde soort muziek maken) waar dat in bv de laatste drops van Werchter voor mijn gevoel dat niet zo was. Wat meer eenzijdig qua muziek. Daardoor vind ik de lineup van Lowlands interessanter dan die van een aantal andere festivals.

Waarschijnlijk was dertien in een dozijn wellicht een verkeerde uitdrukking in deze context. Excuus voor de verwarring iig.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.212
510
In de eerste worp zitten toch vaak de namen die bekender zijn en dus al jaren meedraaien. Die zijn daarmee automatisch veiliger / voorspelbaar / minder spannend. En met zo'n grote worp in diverse genres zitten er logischerwijs heel wat namen die je niet wilt zien.

Dat er veel namen tussen zitten die al jaren op allerlei festivals te zien zijn is inherent aan een eerste worp met bekende namen en de vele festivals in Nederland en België. Rock Werchter heeft een mooie lijst, maar die is ook enigszins veilig / voorspelbaar / niet zo spannend te noemen en kent bovendien veel namen die de afgelopen jaren al op Lowlands stonden. Het is afwachten waar Pukkelpop mee komt, dat festival is het meest te vergelijken met Lowlands.

Helemaal nu er nog zeker één headliner en een gehele undercard moet komen kun je Lowlands naar mijn mening nog niet afrekenen op een veilige / voorspelbare / minder spannende line-up.

En ja, ik vind ook dat er nog een klapper ontbreekt en er best nog wat recentere / spannende namen bij mag komen. Maar ga er ook vanuit dat die er nog bij komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken