Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.179
576
Indiaantje89 wrote:
Zoiets doen ze echt niet, gezien er altijd tegen LL is gezegd dat A$AP gewoon kwam optreden door zijn management. En dat is uiteindelijk ook gebeurt.

EvE heeft ook meerdere malen gezegd dat er een vervanger klaar stond, mocht hij langer vast blijven zitten.

Dat was De Staat (nog een keer) of My Baby.....
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.179
576
Ik begin nu langzaam toch wat trek te krijgen om Liam Gallagher maar weer eens te zien. Ook na alle positieve verhalen van in de ZiggoDome. Verder heb ik Soulwax, Pendulum Live, Michael Kiwanuka, Angel Olsen, Chromatics, Denzel Curry, JPEGMAFIA, Eefje De Visser, Heilung, Koffee, Shame, Parquet Courts, City Morgue al op mijn lijstje staan.

En acts als Chemical Brothers, Foals, The Opposites, Glass Animals, London Grammar, Stormzy, Caribou, Bring Me The Horizon, Glass Animals, Half Moon Run, Kaytranada, Noisia, Sam Fender, Fever 333 vind ik allemaal ook erg vermakelijk als ik er bij zou staan.

Dan heb je pas 1/3e van de line-up.

Ik kan je verzekeren na een aantal maal Half Moon Run waaronder hun recente Parasido show, dat wordt meer dan vermakelijk om erbij te staan.
Niet perse entertainment show oid..maar wat een rete goeie muziekkanten zijn dat zeg!! Dynamiek, harmonieen en een waanzinnig band gevoel on stage!
Ik hoop een mooie spot in de Bravo
 

platenboss

Playlistbediener
10 feb 2020
5
0
In hoeverre is het realistisch om een oude rot als David Byrne te verwelkomen? Volgens mij is Alice Cooper de enige veteraan nu op het festival.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
127
33
David Byrne's tour herstart pas weer in september toch? Ik zou het geweldig vinden als die komt, maar ik zie het niet snel gebeuren. Zie hem ook liever apart in een AFAS Live denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
David Byrne’s tour herstart pas weer in september toch? Ik zou het geweldig vinden als die komt, maar ik zie het snel gebeuren. Zie hem ook liever apart in een AFAS Live denk ik.

Neh, werkt perfect op een festival!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.419
2.773
bardt wrote:
David Byrne’s tour herstart pas weer in september toch? Ik zou het geweldig vinden als die komt, maar ik zie het snel gebeuren. Zie hem ook liever apart in een AFAS Live denk ik.

Neh, werkt perfect op een festival!
Was subliem in de Barn paar jaar geleden.
Van het beste die editie.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
127
33
bardt wrote:
David Byrne’s tour herstart pas weer in september toch? Ik zou het geweldig vinden als die komt, maar ik zie het snel gebeuren. Zie hem ook liever apart in een AFAS Live denk ik.

Neh, werkt perfect op een festival!

Ik geloof je, maar ik zie hem alsnog liever apart.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.417
14.159
En het hele Eminem gerucht kan ook de ijskast in zo te zien.
Of zouden ze (of eigenlijk Eminem) het niet gewoon om 21.00 aankondigen, omdat het dan iets van twaalf-drie uur is in de Verenigde Staten?
 

platenboss

Playlistbediener
10 feb 2020
5
0
David Byrne’s tour herstart pas weer in september toch? Ik zou het geweldig vinden als die komt, maar ik zie het niet snel gebeuren. Zie hem ook liever apart in een AFAS Live denk ik.

Hij staat vanaf september weer op Broadway, daarom dat ik het mij afvraag. Hopelijk pikt ie nog wat festivals mee.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.417
14.159
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
En het hele Eminem gerucht kan ook de ijskast in zo te zien.


Of zouden ze (of eigenlijk Eminem) het niet gewoon om 21.00 aankondigen, omdat het dan iets van twaalf-drie uur is in de Verenigde Staten?

Of hij komt gewoon niet ;).
Kan natuurlijk ook, maar met de gedachte van 21.00 in mijn hoofd, hoeft het gerucht nog niet de ijskast in. Na 21.00 waarschijnlijk wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
En het hele Eminem gerucht kan ook de ijskast in zo te zien.


Of zouden ze (of eigenlijk Eminem) het niet gewoon om 21.00 aankondigen, omdat het dan iets van twaalf-drie uur is in de Verenigde Staten?


Of hij komt gewoon niet ;).

Kan natuurlijk ook, maar met de gedachte van 21.00 in mijn hoofd, hoeft het gerucht nog niet de ijskast in. Na 21.00 waarschijnlijk wel.
Nou dan zie ik dat wel verschijnen als ik terugkom van Babymetal @ 013. :p
 

smearsel

Randprogramma
2 feb 2019
109
242
Dat Ticketmaster is een flinke clusterfuck aan het worden, zeg. Eerst volop het veilige fanticketplatform promoten dat binnenkort online gaat, want superveilig en verzekerd van kaartje en vervolgens voor de tweede keer in twee jaar in een datalek terecht komen.
Nog even terugkomend hierop, het zijn ook wel een stel prutsers bij Ticketswap hoor. Dat ik op 'Nieuw wachtwoord instellen' kan drukken en dan daadwerkelijk een nieuw wachtwoord (dat niet verloopt) over de mail krijg gestuurd geeft wat mij betreft al aan dat ze daar niet zo veel verstand hebben van security. Als je zoiets al doet, dan is de kans best aanwezig dat je wel meer zondes aan het begaan bent. Bijvoorbeeld dat je datzelfde wachtwoord onversleuteld in je database hebt staan of iets dergelijks. Als software engineer zakt hier m'n broek echt van af, hoe makkelijk wil je het criminelen maken...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.532
1.334
Timmetje wrote:

mattman wrote:

roluf wrote:
Als ik mijn geld er op in moet zetten denk ik dat er geen headliners meer bijkomen.


Hoezo? Géén? Wordt wel erg karig dan. Zeker als je ziet dat het daaronder ook nog geen vetpot is.

Alleen Chems zie ik aan als headliner, en eigenlijk zou ik zelfs dat als de kleinste van de 3 aanzien. (Een beetje de Prodigy de kleinste was van de van de 3 vorig jaar)

Hier staat nog niets dat de grootte heeft van een Gorillaz, Kendrick, Tame Impala, 21 Pilots,…


Dat het daaronder geen vetpot is blijft subjectief….
Blijf het zelf (ondanks dat het verre van compleet is) alsnog de sterkste mid en undercard van de mainstream Benelux festivals vinden….

Zoiets zal altijd was subjectief zijn idd. Ik vind het veruit de zwakste mid en undercard van de Benelux festivals. Vind deze tijdelijke Lowlands lineup echt een pak magerder dan BKS, RW, DTRH, GMM en ook PP. Natuurlijk staan er enkele mooie namen onderaan (op zo’n grote lading kan dat haast niet anders) maar het valt me op hoeveel namen van die 15 grootste blokken op de website ikzelf echt verschrikkelijk vind. Lewis Capaldi, Die Antwoord (waarom wordt dit misbaksel nog steeds geboekt), Tash Sultana, Hollywood Vampires (nog zo’n lopende gimmick), Opposites, Bring Me The Horizon, Yungblud, nog maar eens Typhoon. Foals en Chemical brothers vind ik dan nog eens de saaiste/braafste boekingen die je als Lowlands kan doen. Alleen Michael Kiwanuka en Stormzy vind ik écht spannend bovenaan. Heb die officiele spotifylijst eens opgezet en het duurt ook echt tot Kiwanuka vooraleer ik een nummer niet wil skippen.

Vind Lowlands echt de meest voorspelbare lineup van het jaar hebben. Had dan een Bon Iver en Slipknot geboekt als headliners. Toon dan toch eens dat je ballen hebt. Kan je daar nog een veilige Chemicals naast zetten. Wat lager is het natuurlijk beter (voor mij), met een Soulwax (benieuwd wat die gaan doen), Eefje, Kaytranada, Caribou, Angel Olsen, maar dat vind ik echt te weinig om mij voor het eerst naar Biddinghuizen te trekken.

Hey, allemaal heel persoonlijk natuurlijk. En geef ze maar eens ongelijk. Met deze lineup nemen ze weinig risico’s, verliezen ze geen bakken geld, en lokken ze het grootste publiek. Maar mij dus niet. En misschien wordt het allemaal beter aan de bovenkant bij de volgende drops. ?

Gelukkig is het uitverkocht
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.532
1.334
Timmetje wrote:
Voor mij is het juist bij Lowlands dit jaar iets minder dertien in een dozijn acts, die je op Werchter (met name in die laatste 2 drops) en Pinkpop dan bv wel weer veel meer hebt.

Dat is dan wel weer het mooie van zoveel festivals; Voor elk wat wils!

Ik snap jou vaak niet, maar in deze dus echt totaal niet.
Er staat nauwelijks vernieuwing in de Lowlands line up, gigantisch veel acts die er al gestaan hebben en de écht alternatieve namen zijn op één hand te tellen. Welke namen hiervan vind jij geen 13 in een dozijn acts?
Foals? The Chemical Brothers? Stormzy? Stuk voor stuk acts die je ieder jaar op Nederlandse en Belgische festivals tegenkomt en ook de kleinere namen zijn absoluut niet ‘spannend’. Waar zijn de alternatieve prikkelende namen in deze eerste batch? Squid; Black Country, New Road etc.
Verder hebben ze misschien wel de spannendste alternatieve naam die rond Lowlands tourt (FKA Twigs) aan DTRH gegeven..
Zelfs de elektronische namen zijn weer zo belegen als maar zijn kan. Of vind je Ben Klock, Amelie Lens & Fatima Yamaha voor de zoveelste keer uit hun hok trekken ook niet ‘dertien in een dozijn’. Je kan veel zeggen maar van vernieuwing is écht geen sprake in deze Lowlands line up (tot nu toe).

Altijd weer leuk zo positieve bijdrage van iemand die toch niet gaat.....
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Misschien zou diegene wel gaan als de namen op de line-up wat positiever waren. Ik in elk geval wel. Ik denk dat er een tamelijk breed gedeelde consensus is dat de line-up wel eens beter/spannender/vernieuwender is geweest. En dat mag gezegd worden toch? Als jij het prima vindt, ook goed. Laat je voorpret vooral niet bederven, zou ik zeggen.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.042
3.387
Ik ben ook trouw Lowlandsganger en als ik dit jaar de mogelijkheid had was ik gewoon gegaan, maar ik ben het er ook gewoon over eens dat de line-up dit jaar nog niet op z'n best is. De afgelopen jaren heb ik gewoon veel meer 'WOW' -namen gehad op de line-up. Die mis ik dit jaar gewoon en heb ik bijvoorbeeld meer bij DTRH en BKS. Dit kan natuurlijk altijd nog komen, maar ik ben skeptisch. Maar mag ik nou geen mening hebben over de line-up omdat ik dit jaar niet ga?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Bij DTRH had ik dat ook totaal niet, BKS wat meer.

Mogen we nog hopen op Placebo? Geen DTRH blijkbaar. Of zouden ze juist Pinkpop eerder doen. Lijkt me een heerlijke Bravo afsluiter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken