Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Joris wrote:

bardt wrote:
Ik zou zelf denk ik gaan voor Rage Against The Machine. Lijkt mij logisch gezien de grootste kanshebber, maar misschien hebben anderen nog een betere theorie.


Ik denk dat ze al de hele tour bekend hebben gemaakt en dat Lowlands nu buiten de boot vist.

Kan, maar dat zou ook weer betekenen dat ze zowel België als Nederland overslaan en niet eens in de buurt komen wat ik me weer moeilijk voor kan stellen. Ze touren ook echt met een boog om de Benelux heen lijkt wel: Leeds > Reading > Parijs > Dublin > Berlijn.

Het zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat grote tours Nederland en Belgie overslaan. Enerzijds hoop ik er inderdaad nog op dat RATM op LL staat , anderzijds begrijp ik dan niet waarom dat dan niet tegelijk met de hele tour is aangekondigd of in de eerste batch met namen is gedaan.
Mocht morgen of dinsdag Pukkelpop met RATM aankomen dan zal ik er meer vertrouwen in hebben
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
bardt wrote:
Ik zou zelf denk ik gaan voor Rage Against The Machine. Lijkt mij logisch gezien de grootste kanshebber, maar misschien hebben anderen nog een betere theorie.

Ik denk dat ze al de hele tour bekend hebben gemaakt en dat Lowlands nu buiten de boot vist.
Ik hoop nog altijd op The Weeknd, dat gerucht ging enkel omdat Eminem 17-2 op dat plaatje had staan. Mocht die toch komen dan zal dat een losse bekendmaking zijn gok ik.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Joris wrote:

bardt wrote:
Ik zou zelf denk ik gaan voor Rage Against The Machine. Lijkt mij logisch gezien de grootste kanshebber, maar misschien hebben anderen nog een betere theorie.


Ik denk dat ze al de hele tour bekend hebben gemaakt en dat Lowlands nu buiten de boot vist.

Ik hoop nog altijd op The Weeknd, dat gerucht ging enkel omdat Eminem 17-2 op dat plaatje had staan. Mocht die toch komen dan zal dat een losse bekendmaking zijn gok ik.

Het was echter niet alleen dat hij 17/2 erop had staan maar ook een insider van Sziget heeft meerdere keren bevestigt dat hij daar speelt en waarschijnlijk bekend wordt gemaakt in de week van 17 februari. Of hij op Lowlands staat, hoop ik eerlijk gezegd niet... Heb liever een apart concert zoals in Goffertpark in 2017 wat overigens echt geweldig was. Hij past denk ik toch niet meer helemaal in het beeld van LL ook dat LL weet dat ze hem niet meer nodig hebben voor de verkoop... Lijkt mij dat ze dan over gaan op goedkopere opties en Mojo Eminem wegzeg in Goffertpark en waarschijnlijk wel op Pukkelpop.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
127
33
Ik zou het heel raar vinden als de organisatie nu opeens besluit om goedkopere (en dus minder indrukwekkende) artiesten te boeken. Het is inderdaad al uitverkocht, maar als ze de komende jaren ook nog willen uitverkopen, moeten ze dit jaar nog steeds een mooie editie neerzetten. The Weeknd zou heel vet zijn in ieder geval! Ik heb nog steeds liever RATM, maar het scheelt niet heel veel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Timmetje wrote:
Hopelijk dan in Ziggo ipv Goffert dit jaar….

Vond het buiten juist wel chill in plaats staanplekken in ziggo waar t 30 graden is :$

Meer vanwege het geluid. Is in Goffert vaak net niks, ook door het weer. Zou hem graag eens in een zaal zien.
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
70
81
Ik zou het heel raar vinden als de organisatie nu opeens besluit om goedkopere (en dus minder indrukwekkende) artiesten te boeken. Het is inderdaad al uitverkocht, maar als ze de komende jaren ook nog willen uitverkopen, moeten ze dit jaar nog steeds een mooie editie neerzetten. The Weeknd zou heel vet zijn in ieder geval! Ik heb nog steeds liever RATM, maar het scheelt niet heel veel.

Blijft met een headliner als Eminem (die over het algemeen erg veel geld vraagt) toch minder geld over voor de rest van de line-up. Daarnaast betekent goedkoper niet per se minder indrukwekkend toch? Wu-Tang Clan heb ik hier overigens ook een paar keer voorbij zien komen, zie hun persoonlijk liever op de line-up verschijnen dan Eminem.

Vinden jullie het trouwens ook vreemd hoe het dit jaar rond Frank Ocean loopt? Leek met zijn twee singles (en zijn coachella aankondigingen) toch te hinten op een nieuw album, maar vooralsnog niks uitgebracht in 2020... Ik blijf stiekem hopen ^^
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.418
14.169
Ik ga maar weer een gekke gok doen. Zet m'n geld in op Slipknot (kan ook door m'n smaak komen), als een soort outsider. Twintigste in Frankrijk, 22ste in Engeland. Doe ermee wat je wil. Hebben er überhaupt echt veel harde acts als headliner op Lowlands gestaan?

Denk overigens dat Eminem ook een goede headliner zou zijn, maar wel ontzettend prijzig.

Edit: Nee, wacht. Ga ik helemaal niet doen. Was gebaseerd op het feit dat ze wel eens op Roskilde hebben gestaan (al is dat natuurlijk wel een groter festival), maar dat is dus ook een rockfestival, waar mijn domme ik dacht dat dat een popfestival was. Nee, Slipknot gaat niet op Lowlands spelen.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
127
33
bardt wrote:
Ik zou het heel raar vinden als de organisatie nu opeens besluit om goedkopere (en dus minder indrukwekkende) artiesten te boeken. Het is inderdaad al uitverkocht, maar als ze de komende jaren ook nog willen uitverkopen, moeten ze dit jaar nog steeds een mooie editie neerzetten. The Weeknd zou heel vet zijn in ieder geval! Ik heb nog steeds liever RATM, maar het scheelt niet heel veel.

Blijft met een headliner als Eminem (die over het algemeen erg veel geld vraagt) toch minder geld over voor de rest van de line-up. Daarnaast betekent goedkoper niet per se minder indrukwekkend toch? Wu-Tang Clan heb ik hier overigens ook een paar keer voorbij zien komen, zie hun persoonlijk liever op de line-up verschijnen dan Eminem.

Vinden jullie het trouwens ook vreemd hoe het dit jaar rond Frank Ocean loopt? Leek met zijn twee singles (en zijn coachella aankondigingen) toch te hinten op een nieuw album, maar vooralsnog niks uitgebracht in 2020… Ik blijf stiekem hopen ^^

Goedkoper betekent over het algemeen minder relevant/actueel en heeft daardoor automatisch een minder brede aantrekkingskracht: dat bedoelde ik met indrukwekkend. Dus niet de persoonlijke/subjectieve indrukwekkendheid zeg maar.

Punt was dat ik het heel raar zou vinden als de organisatie nu - omdat het al uitverkocht is - niet meer hun best gaan doen om een aantrekkelijke line-up/editie neer te zetten. Dus dat ze niet gaan denken van ''Ooowhh, het is al uitverkocht. Dan hoeven we ook niet meer die dure RATM/The Weeknd/Eminem meer te boeken, hè jongens? Scheelt tenslotte weer geld!''. Ik verwacht dat ze nog steeds door blijven gaan met de originele planning van de line-up, ondanks dat het al uitverkocht is.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.532
1.334
Ik ga maar weer een gekke gok doen. Zet m’n geld in op Slipknot (kan ook door m’n smaak komen), als een soort outsider. Twintigste in Frankrijk, 22ste in Engeland. Doe ermee wat je wil. Hebben er überhaupt echt veel harde acts als headliner op Lowlands gestaan?

Denk overigens dat Eminem ook een goede headliner zou zijn, maar wel ontzettend prijzig.

Edit: Nee, wacht. Ga ik helemaal niet doen. Was gebaseerd op het feit dat ze wel eens op Roskilde hebben gestaan (al is dat natuurlijk wel een groter festival), maar dat is dus ook een rockfestival, waar mijn domme ik dacht dat dat een popfestival was. Nee, Slipknot gaat niet op Lowlands spelen.

Slayer en Parkway Drive, maar dan wel als afsluiter in de Heineken.....
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.532
1.334
frikandelias wrote:

bardt wrote:
Ik zou het heel raar vinden als de organisatie nu opeens besluit om goedkopere (en dus minder indrukwekkende) artiesten te boeken. Het is inderdaad al uitverkocht, maar als ze de komende jaren ook nog willen uitverkopen, moeten ze dit jaar nog steeds een mooie editie neerzetten. The Weeknd zou heel vet zijn in ieder geval! Ik heb nog steeds liever RATM, maar het scheelt niet heel veel.


Blijft met een headliner als Eminem (die over het algemeen erg veel geld vraagt) toch minder geld over voor de rest van de line-up. Daarnaast betekent goedkoper niet per se minder indrukwekkend toch? Wu-Tang Clan heb ik hier overigens ook een paar keer voorbij zien komen, zie hun persoonlijk liever op de line-up verschijnen dan Eminem.

Vinden jullie het trouwens ook vreemd hoe het dit jaar rond Frank Ocean loopt? Leek met zijn twee singles (en zijn coachella aankondigingen) toch te hinten op een nieuw album, maar vooralsnog niks uitgebracht in 2020… Ik blijf stiekem hopen ^^

Goedkoper betekent over het algemeen minder relevant/actueel en heeft daardoor automatisch een minder brede aantrekkingskracht: dat bedoelde ik met indrukwekkend. Dus niet de persoonlijke/subjectieve indrukwekkendheid zeg maar.

Punt was dat ik het heel raar zou vinden als de organisatie nu – omdat het al uitverkocht is – niet meer hun best gaan doen om een aantrekkelijke line-up/editie neer te zetten. Dus dat ze niet gaan denken van ”Ooowhh, het is al uitverkocht. Dan hoeven we ook niet meer die dure RATM/The Weeknd/Eminem meer te boeken, hè jongens? Scheelt tenslotte weer geld!”. Ik verwacht dat ze nog steeds door blijven gaan met de originele planning van de line-up, ondanks dat het al uitverkocht is.

Je zou het wel heel raar vinden hè?
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.012
1.182
Ik heb niet het idee dat, als ik mijn vriendengroep als referentiekader neem, headliners in deze lijst met namen echt gemist worden.

Persoonlijk zou ik het voor Lowlands wel goed vinden als er minimaal twee namen staan die de Alpha echt "kunnen" afsluiten, hoewel ik de afgelopen jaren amper in de Alpha ben geweest. Meer omdat het festival echt een act verdient met een goede afsluitshow.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Als ik mijn geld er op in moet zetten denk ik dat er geen headliners meer bijkomen.

Ik hoop op: Eminem, RATM, Lana del Rey, Bon Iver, The Weekend of The XX

Voor iets meer naar de onderkant hoop ik vooral op Bob Moses maar dan wel live. Een dj Set zou ik een beetje jammer vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Als ik mijn geld er op in moet zetten denk ik dat er geen headliners meer bijkomen.

Hoezo? Géén? Wordt wel erg karig dan. Zeker als je ziet dat het daaronder ook nog geen vetpot is.

Alleen Chems zie ik aan als headliner, en eigenlijk zou ik zelfs dat als de kleinste van de 3 aanzien. (Een beetje de Prodigy de kleinste was van de van de 3 vorig jaar)

Hier staat nog niets dat de grootte heeft van een Gorillaz, Kendrick, Tame Impala, 21 Pilots,...
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
944
830
Ik denk dat er nog 1 grote naam bijkomt, die zou kunnen headlinen. Denk dat ze uit de 7-8 grotere namen die er nu staan twee headliners plukken (en dan denk ik Chemical Brothers en de tweede een van Liam Gallagher of Stormzy). Dat is mijn gok, maar zou er natuurlijk helemaal naast kunnen zitten. Stiekem hoop ik een beetje dat ik ongelijk heb, zodat we bovenin nog wat meer (grotere) namen krijgen.

Ik denk alleen dat als ze bijv een RATM hebben en/of Eminem, dat de verschillen tussen headliners op een dag echt heel huge zijn. Vaak is er altijd wel een headliner die minder groot is dan de rest, maar deze verschillen zijn echt heel groot imo.

Iemand +- een indicatie van wanneer de volgende batch komt? Gebaseerd op data van vorig jaar?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Ik denk dat er nog 1 grote naam bijkomt, die zou kunnen headlinen. Denk dat ze uit de 7-8 grotere namen die er nu staan twee headliners plukken (en dan denk ik Chemical Brothers en de tweede een van Liam Gallagher of Stormzy). Dat is mijn gok, maar zou er natuurlijk helemaal naast kunnen zitten. Stiekem hoop ik een beetje dat ik ongelijk heb, zodat we bovenin nog wat meer (grotere) namen krijgen.

Ik denk alleen dat als ze bijv een RATM hebben en/of Eminem, dat de verschillen tussen headliners op een dag echt heel huge zijn. Vaak is er altijd wel een headliner die minder groot is dan de rest, maar deze verschillen zijn echt heel groot imo.

Iemand +- een indicatie van wanneer de volgende batch komt? Gebaseerd op data van vorig jaar?
18 maart begonnen ze met "losse namen" bekend maken.

Al hoewel die eerste lichting toen groter was dan dit jaar geloof ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
roluf wrote:
Als ik mijn geld er op in moet zetten denk ik dat er geen headliners meer bijkomen.

Hoezo? Géén? Wordt wel erg karig dan. Zeker als je ziet dat het daaronder ook nog geen vetpot is.

Alleen Chems zie ik aan als headliner, en eigenlijk zou ik zelfs dat als de kleinste van de 3 aanzien. (Een beetje de Prodigy de kleinste was van de van de 3 vorig jaar)

Hier staat nog niets dat de grootte heeft van een Gorillaz, Kendrick, Tame Impala, 21 Pilots,…

Dat het daaronder geen vetpot is blijft subjectief....
Blijf het zelf (ondanks dat het verre van compleet is) alsnog de sterkste mid en undercard van de mainstream Benelux festivals vinden....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
mattman wrote:

roluf wrote:
Als ik mijn geld er op in moet zetten denk ik dat er geen headliners meer bijkomen.


Hoezo? Géén? Wordt wel erg karig dan. Zeker als je ziet dat het daaronder ook nog geen vetpot is.

Alleen Chems zie ik aan als headliner, en eigenlijk zou ik zelfs dat als de kleinste van de 3 aanzien. (Een beetje de Prodigy de kleinste was van de van de 3 vorig jaar)

Hier staat nog niets dat de grootte heeft van een Gorillaz, Kendrick, Tame Impala, 21 Pilots,…

Dat het daaronder geen vetpot is blijft subjectief….
Blijf het zelf (ondanks dat het verre van compleet is) alsnog de sterkste mid en undercard van de mainstream Benelux festivals vinden….
Eens, maar wel weinig "nieuws" daartussen. Maar kwalitatief stuk voor stuk goede acts. Het enige waar ik echt niks mee kan is Gotu Jim. De rest is allemaal best leuk en aardig om te bekijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken