Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
124
33
bardt wrote:
My Chemical Romance heeft in juli en augustus een flink gat zitten in hun tourdates die tot nu toe alleen nog uit Amerikaanse tourdates bestaan. Zouden ze een kans maken? Vooral met het feit dat BKS The Strokes als headliner heeft?

Frank Ocean zal helaas niet gebeuren. Hij heeft al jaren niks van zich laten horen wat betreft liveshows en ik acht de kans klein dat dat voor of op 4 februari nog gaat veranderen. Woodkid kunnen we inderdaad opschrijven. Van Michael Kiwanuka, Pax the Humanoid, Murder Capital, Squid, Tropical Fuck Storm, Gotu Jim en S10 blijf ik ook zeker van.

Frank Ocean staat op Coachella ;).

Woodkid ben ik niet zeker van, hebben ze al vaker laten lopen en op momenten dat die populairder was dan nu. Ik snap even niet My Chemical Romance nu met The Strokes te maken heeft? Ik sluit niet uit dat ze niet komen.. maar kan me voorstellen dat de organisatie twijfels heeft over MCR als headliner?

Oh klopt ja. Dat was ik alweer bijna vergeten, was nog niet helemaal wakker blijkbaar, maar alsnog: de kans dat hij nu nog voor of op 4 februari een tour aankondigt voor een album die nog geen eens echt aangekondigd is, blijft heel erg klein. Of hij moet morgen met de derde single en de officiele releasedate aankomen (geruchten gaan trouwens rond dat dat 14 februari zou kunnen zijn ivm de vinyl singles).

De connectie tussen MCR en The Strokes is alleen maar dat het beide ''rock headliners'' of ''gitaar headliners'' zijn, iets waar Lowlands - vooral de afgelopen jaren - vaak kritiek op heeft gekregen. MCR zou daarom goed kunnen balanceren met bv Robyn en Bon Iver, of andere niet-rock/niet-gitaar headliners. Vaak is dat naar mijn idee wel een beetje waar Lowlands naar streeft als je zo kijkt naar de posters van de afgelopen 5 of 6 jaar. Qua muziek lijken ze uiteraard helemaal niet op elkaar, maar qua aantrekkingskracht voor een bepaald publiek wel. Daarbij wordt The Strokes op BKS neergezet als een soort comebackconcert; om te blijven concurreren zou Lowlands dat ook heel makkelijk kunnen doen met een band als MCR. Of Lowlands moet een andere sterke rock-headliner zien te vinden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Indiaantje89 wrote:

bardt wrote:
My Chemical Romance heeft in juli en augustus een flink gat zitten in hun tourdates die tot nu toe alleen nog uit Amerikaanse tourdates bestaan. Zouden ze een kans maken? Vooral met het feit dat BKS The Strokes als headliner heeft?

Frank Ocean zal helaas niet gebeuren. Hij heeft al jaren niks van zich laten horen wat betreft liveshows en ik acht de kans klein dat dat voor of op 4 februari nog gaat veranderen. Woodkid kunnen we inderdaad opschrijven. Van Michael Kiwanuka, Pax the Humanoid, Murder Capital, Squid, Tropical Fuck Storm, Gotu Jim en S10 blijf ik ook zeker van.


Frank Ocean staat op Coachella ;).

Woodkid ben ik niet zeker van, hebben ze al vaker laten lopen en op momenten dat die populairder was dan nu. Ik snap even niet My Chemical Romance nu met The Strokes te maken heeft? Ik sluit niet uit dat ze niet komen.. maar kan me voorstellen dat de organisatie twijfels heeft over MCR als headliner?

Oh klopt ja. Dat was ik alweer bijna vergeten, was nog niet helemaal wakker blijkbaar, maar alsnog: de kans dat hij nu nog voor of op 4 februari een tour aankondigt voor een album die nog geen eens echt aangekondigd is, blijft heel erg klein. Of hij moet morgen met de derde single en de officiele releasedate aankomen (geruchten gaan trouwens rond dat dat 14 februari zou kunnen zijn ivm de vinyl singles).

De connectie tussen MCR en The Strokes is alleen maar dat het beide ”rock headliners” of ”gitaar headliners” zijn, iets waar Lowlands – vooral de afgelopen jaren – vaak kritiek op heeft gekregen. MCR zou daarom goed kunnen balanceren met bv Robyn en Bon Iver, of andere niet-rock/niet-gitaar headliners. Vaak is dat naar mijn idee wel een beetje waar Lowlands naar streeft als je zo kijkt naar de posters van de afgelopen 5 of 6 jaar. Qua muziek lijken ze uiteraard helemaal niet op elkaar, maar qua aantrekkingskracht voor een bepaald publiek wel. Daarbij wordt The Strokes op BKS neergezet als een soort comebackconcert; om te blijven concurreren zou Lowlands dat ook heel makkelijk kunnen doen met een band als MCR. Of Lowlands moet een andere sterke rock-headliner zien te vinden.
Ik heb toch het idee dat de vraag naar The Strokes altijd groter is geweest dan die van MCR. Nog steeds staan er een hoop mensen niet per direct om te springen, en zeker niet als headliner. En dat geld voor mij zelf ook een beetje. Ik zou ze best eens willen zien, en had ze ook ergens verwacht. Maar gezien ze in het buitenland stadions vullen en velden uitverkopen begin ik mijn twijfels te krijgen of ze voor minder komen dan een headliner spot. En dat vind ik dus in NL heel erg twijfe;lachtig voor deze band.

Verder zijn het totaal 2 verschillende bands, in een heel ander spectrum met heel andere doelgroepen. Dat ze beide toevallig een gitaar gebruiken denk ik niet dat ze in elkaars vaarwater zitten. Maar misschien onderschat ik ook een gigantisch aantal MCR fans die voor mij niet per direct zichtbaar zijn. Maar denk dat die band gewoon nooit zo groot in NL is geweest dan in andere landen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Liam Gallagher lijkt me inderdaad zekerheidje ja. Denk dat Michael Kiwanuka stiekem ook aardig hoog staat hoor.

Oh ja en Robyn durf ik ook wel vast te noteren natuurlijk. Was vorig jaar heel fijn optreden op DTRH.
 

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
213
Ik verwacht dat we Bon Iver, Khalid, Foals, Michael Kiwanuka, Lizzo en The Opposites aan de bovenkant zullen. Edit: En zoals Indiaan zegt, Liam Gallagher ook.

Wat is dat toch met Opposites.
Ze zijn jarenlang elke braderie en schuur in het land afgeweest en nu moet het opeens weer hoog op de affiches staan.

Als we het toch over luchtige feestacts hebben, K3 in de bravo.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
mdekens wrote:
Ik verwacht dat we Bon Iver, Khalid, Foals, Michael Kiwanuka, Lizzo en The Opposites aan de bovenkant zullen. Edit: En zoals Indiaan zegt, Liam Gallagher ook.

Wat is dat toch met Opposites.
Ze zijn jarenlang elke braderie en schuur in het land afgeweest en nu moet het opeens weer hoog op de affiches staan.

Als we het toch over luchtige feestacts hebben, K3 in de bravo.
Omdat het gewoon een goede liveact is? Zelden een Alpha zo zien ontploffen als bij hun vorige optreden. En ik ben ook echt wel kritisch aangelegd, maar dat was gewoon tof.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Raskolnikov wrote:
Liam Gallagher lijkt me inderdaad zekerheidje ja. Denk dat Michael Kiwanuka stiekem ook aardig hoog staat hoor.

Oh ja en Robyn durf ik ook wel vast te noteren natuurlijk. Was vorig jaar heel fijn optreden op DTRH.
Maar ook geen headliner, Bravo afsluiter hooguit? (misschien ook niet eens).
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
741
725
mdekens wrote:
Ik verwacht dat we Bon Iver, Khalid, Foals, Michael Kiwanuka, Lizzo en The Opposites aan de bovenkant zullen. Edit: En zoals Indiaan zegt, Liam Gallagher ook.

Wat is dat toch met Opposites.
Ze zijn jarenlang elke braderie en schuur in het land afgeweest en nu moet het opeens weer hoog op de affiches staan.

Als we het toch over luchtige feestacts hebben, K3 in de bravo.

Ik heb ook niks met de Opposites, maar vergeet niet dat die tot een paar maanden terug ongeveer 5 jaar niet hebben opgetreden. Reken maar dat als die op LL staan de Alpha bom en bomvol gaat staan
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
814
506
Opposites heeft een beetje het Krezip-effect. Groter ná de comeback dan ervoor. Overigens te zien bij heel veel bands die comebacktours doen. Lijkt te komen uit een soort (vals?) sentiment rond een act. Ik hoef Opposites ook niet persé te zien, maar al liever dan DJVT en denk voor veel Lowlanders het hoogtepunt van hun weekend.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Opposites heeft een beetje het Krezip-effect. Groter ná de comeback dan ervoor. Overigens te zien bij heel veel bands die comebacktours doen. Lijkt te komen uit een soort (vals?) sentiment rond een act. Ik hoef Opposites ook niet persé te zien, maar al liever dan DJVT en denk voor veel Lowlanders het hoogtepunt van hun weekend.
Vorig optreden gebruikte ze heel veel gabber/hardcore invloeden in hun optredens. Of pompte ze er plots een Bloody Beetroots er door waardoor het een vrij energieke show werd (veel meer dan dat DJVT dat heeft). Maar toen zaten ze echt wel in hun prime.

Ik vind niet dat het vals sentiment is om eerlijk te zijn. Ik weet niet of ik er nu zou gaan kijken (natuurlijk afhankelijk van wat er elders speelt). Maar het is een garantie voor een dikke party in de Alpha. En niet iedereen kan dat neer zetten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.044
Heb Opposites altijd als een soort humorloze versie van DJVT gevonden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.129
376
Indiaantje89 wrote:
Maar ook geen headliner, Bravo afsluiter hooguit? (misschien ook niet eens).

Sloot vorig jaar op DTRH middelgrote tent af, als ik het me goed herinner. Misschien India afsluiten?

Die tent stond daar overvol, denk dat ze de Alpha wel aan kan. Rond een uur of 7.

Zie Michael Kiwanuka overigens dezelfde positie pakken.



 

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
213
Raskolnikov wrote:

Raskolnikov wrote:
Liam Gallagher lijkt me inderdaad zekerheidje ja. Denk dat Michael Kiwanuka stiekem ook aardig hoog staat hoor.


Oh ja en Robyn durf ik ook wel vast te noteren natuurlijk. Was vorig jaar heel fijn optreden op DTRH.

Maar ook geen headliner, Bravo afsluiter hooguit? (misschien ook niet eens).

Als Robyn komt lijkt het me een sterke Bravo afsluiter.

Volgens mij mocht Robyn vorig jaar op DTRH op de main, maar wilde ze juist in die tent.
Die show was dik en dik in orde. Spreekt ook een breed publiek aan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.044
mattman wrote:
Heb Opposites altijd als een soort humorloze versie van DJVT gevonden.

Het lijkt niet eens op elkaar… behalve dat het beide Nederlandse talige Hip Hop is.

Nee, lijkt niet écht op elkaar natuurlijk maar het zijn (vanuit mijn Belgoperspectief) wel zowat de twee vertegenwoordigers van de Nederhop invasie in Vlaanderen. Daarmee. Maar Opposites zelf altijd een beetje flauw gevonden. Te veel een parodie ofzo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Heb Opposites altijd als een soort humorloze versie van DJVT gevonden.


Het lijkt niet eens op elkaar… behalve dat het beide Nederlandse talige Hip Hop is.

Nee, lijkt niet écht op elkaar natuurlijk maar het zijn (vanuit mijn Belgoperspectief) wel zowat de twee vertegenwoordigers van de Nederhop invasie in Vlaanderen. Daarmee. Maar Opposites zelf altijd een beetje flauw gevonden. Te veel een parodie ofzo.
Mwah ok... als Belg zal het misschien ook iets aanvoelen. Zoals gezegd hebben The Opposites destijds een link gelekt met Nederlandse hardcore/gabber muziek (bijvoorbeeld in Thunder, en Broodje Bakpao). Ik denk dat het voor ons meer feest der herkenning is dan voor een Belg om eerlijk te zijn ;).

Maar Sukkel voor de Liefd een Slapeloze Nachten hebben dat weer minder, en dat vind ik ook toffe nummers. Willem was vorig jaar ook prima te doen op Lowlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken