Indiaantje89 wrote:
bardt wrote:
My Chemical Romance heeft in juli en augustus een flink gat zitten in hun tourdates die tot nu toe alleen nog uit Amerikaanse tourdates bestaan. Zouden ze een kans maken? Vooral met het feit dat BKS The Strokes als headliner heeft?
Frank Ocean zal helaas niet gebeuren. Hij heeft al jaren niks van zich laten horen wat betreft liveshows en ik acht de kans klein dat dat voor of op 4 februari nog gaat veranderen. Woodkid kunnen we inderdaad opschrijven. Van Michael Kiwanuka, Pax the Humanoid, Murder Capital, Squid, Tropical Fuck Storm, Gotu Jim en S10 blijf ik ook zeker van.
Frank Ocean staat op Coachella
.
Woodkid ben ik niet zeker van, hebben ze al vaker laten lopen en op momenten dat die populairder was dan nu. Ik snap even niet My Chemical Romance nu met The Strokes te maken heeft? Ik sluit niet uit dat ze niet komen.. maar kan me voorstellen dat de organisatie twijfels heeft over MCR als headliner?
Oh klopt ja. Dat was ik alweer bijna vergeten, was nog niet helemaal wakker blijkbaar, maar alsnog: de kans dat hij nu nog voor of op 4 februari een tour aankondigt voor een album die nog geen eens echt aangekondigd is, blijft heel erg klein. Of hij moet morgen met de derde single en de officiele releasedate aankomen (geruchten gaan trouwens rond dat dat 14 februari zou kunnen zijn ivm de vinyl singles).
De connectie tussen MCR en The Strokes is alleen maar dat het beide ”rock headliners” of ”gitaar headliners” zijn, iets waar Lowlands – vooral de afgelopen jaren – vaak kritiek op heeft gekregen. MCR zou daarom goed kunnen balanceren met bv Robyn en Bon Iver, of andere niet-rock/niet-gitaar headliners. Vaak is dat naar mijn idee wel een beetje waar Lowlands naar streeft als je zo kijkt naar de posters van de afgelopen 5 of 6 jaar. Qua muziek lijken ze uiteraard helemaal niet op elkaar, maar qua aantrekkingskracht voor een bepaald publiek wel. Daarbij wordt The Strokes op BKS neergezet als een soort comebackconcert; om te blijven concurreren zou Lowlands dat ook heel makkelijk kunnen doen met een band als MCR. Of Lowlands moet een andere sterke rock-headliner zien te vinden.