bardt wrote:
Foals zou ik behoorlijk saai vinden als headliner. Lizzo zou ik dan weer geweldig vinden, evenals Khalid.
Dit zijn toch alle drie geen headliners? Misschien Bravo afsluiter als ze geluk hebben.
Khalid is zèker wel headlinermateriaal. Hij heeft vorig jaar nog nèt niet de Ziggo Dome uitverkocht en ondertussen staat hij ook nog eens op nummer 7 van de meeste gestreamde artiesten op Spotify met 55 miljoen (!) monthly listeners (dat is heel erg hoog, want bv een Drake staat op nummer 9). Ik zou bijna durven zeggen dat Khalid te duur/groot is voor Lowlands. Lizzo is ook in letterlijk nog geen halfjaar van een uitverkochte Paradiso Tolhuistuin naar een uitverkochte AFAS Live gegroeid. Ze is misschien nog nèt geen headliner, maar ze kan heel makkelijk de rol als sub-headliner invullen zoals Anderson Paak - ook een headliner in the making - vorig jaar deed.
Ik heb verder heel vaak geprobeerd om in Foals' muziek te komen, maar al na een paar maanden nadat ik een album van de band heb geluisterd, kan ik mij gewoon niks meer ophalen van de muziek. Van hun twee albums van vorig jaar kan ik mij maar één melodie herinneren en dat bleek uiteindelijk een interlude te zijn en dat terwijl ik er best intensief naar heb geluisterd (voornamelijk part 1 dacht ik eerst wel leuk te vinden, maar ben er na een week of twee na de release niet meer naar teruggekeerd). Zelfde verhaal met een band als Editors, of de nieuwe muziek van Two Door Cinemaclub. Het mist gewoon iets, maar ik kan niet zo zeggen wat. Persoonlijkheid/karakter misschien?