Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89 wrote:
Briljant

Grootste solar carport ter wereld op Lowlands

Groot en zonnig nieuws! Solarfields en Lowlands starten in november dit jaar met de bouw van de grootste solar carport ter wereld. Op de parkeerterreinen van Lowlands verrijst een gigantische solar carport, die permanent blijft staan. Met de 90.000 zonnepanelen wordt jaarlijks zo’n 35.000.000 kWh elektriciteit geproduceerd. Dit staat gelijk aan de stroom die 10.000 huishoudens jaarlijks gebruiken of aan 100 Lowlands-weekenden. Door de solar carport parkeer je je auto straks overdekt én levert het parkeerterrein heel veel duurzame energie op. Green winning!

Zou helemaal mooi zijn als de energie meteen ook de vele aggregaten gaat vervangen, maar volgens mij is dat niet het geval.
Dat zal niet per direct mogelijk zijn.. Maar goed het zijn steeds stapjes he. Kan ook voor de omgeving veel opwekken en nutting zijn. Vind het wel tof idee. Benieuwd ook of je dan een soort parkeer garage functie krijgt. Met bepaalde zones of kleuren palen om sneller je auto terug te vinden ;).

Podver ik heb de Lowlands kriebels weer.

Edit: Ik lees ook ergens dat Foals op Lowlands/Pukkelpop zou staan. Not sure of de bron juist. Is niet onredelijk.

Heel goed concept, met de zonnepanelen. Misschien vervangt het niet meteen complete gewone stroom voor groene stroom, maar het is iig een begin.

Je bent niet de enige met die kriebels.. kijk de laatste paar dagen ook steeds meer op dit forum/op de Lowlands social medias.

Foals zou ik heel erg toejuichen, blijft een geweldige band. Lizzo vond ik ook een hele goede shout, maar die zal zeker niet als headliner staan toch?

Enige naam waar ik het idee van heb dat we soort van zeker kunnen zijn (maar tegelijkertijd ook weer niet) is Denzel Curry: vorig jaar afgezegd, dit jaar in de buurt. Kan hij het mooi inhalen.

Heel goed concept, met de zonnepanelen. Misschien vervangt het niet meteen complete gewone stroom voor groene stroom, maar het is iig een begin.

Je bent niet de enige met die kriebels.. kijk de laatste paar dagen ook steeds meer op dit forum/op de Lowlands social medias.

Foals zou ik heel erg toejuichen, blijft een geweldige band. Lizzo vond ik ook een hele goede shout, maar die zal zeker niet als headliner staan toch?

Enige naam waar ik het idee van heb dat we soort van zeker kunnen zijn (maar tegelijkertijd ook weer niet) is Denzel Curry: vorig jaar afgezegd, dit jaar in de buurt. Kan hij het mooi inhalen.
Geen idee... ik kan die Lizzo lastig peilen. Buiten het feit dat ik het kut muziek vind, headlined ze in Amerika al wel tig festivals. geen idee waar ze hier genoegen me neemt. Zou voor mij een tegenvallende headliner zijn.

Foals vind ik ok, maar ook een beetje safe.

Noisia zal ook 100% zeker op Lowlands staan.

De volgende namen durf ik sowieso wel met zekerheid aan (tussen haakjes niet helemaal aangezien al een show in NL)
- Noisia
- Denzel Curry
- Bon Iver
- Khalid
- Solange
- Stormzy
- (FKA Twigs)
-( Michael Kiwanuka)

Headliner opties?

– Lizzo
– The Chemical Brothers / Underworld
– Nick Cave

Twee andere namen
– Stormzy (bravo afsluiter?)
– Noisia (als onderdeel van de farewell tour)

Verwacht dat Lizzo wel komt, groot genoeg voor een spot in de Alpha wel, maar toch niet als headliner lijkt me?!
Chemical Brothers of Underworld (hoop de tweede) zal denk ik ook headliner worden.
Nick Cave hoop ik op, maar nog geen Europese tourdata in augustus bekend, dus blijft momenteel vooral hopen.

Wat doet Khalid momenteel op festivals? Die komt ook niet voor een sub-sub spot, lijkt me?

Dat zal niet per direct mogelijk zijn.. Maar goed het zijn steeds stapjes he. Kan ook voor de omgeving veel opwekken en nutting zijn. Vind het wel tof idee. Benieuwd ook of je dan een soort parkeer garage functie krijgt. Met bepaalde zones of kleuren palen om sneller je auto terug te vinden ;).

Zijn zeker stapjes en ben ook reuze enthousiast! Ook superfijn dat je auto niet bloedheet op maandagochtend is en lekker in de schaduw kan staan.

Verwacht dat Lizzo wel komt, groot genoeg voor een spot in de Alpha wel, maar toch niet als headliner lijkt me?!

Lizzo lijkt mij echt een prima Bravo-headliner.

Ja Khalid is ook in principe geen "kleintje". Al weet ik niet super of ik het wel een logische Lowlands naam zou vinden. Heeft wel toffe nummers, maar vind het meer een Pinkpop act to be honest.

Foals zou ik behoorlijk saai vinden als headliner. Lizzo zou ik dan weer geweldig vinden, evenals Khalid.

Foals zou ik behoorlijk saai vinden als headliner. Lizzo zou ik dan weer geweldig vinden, evenals Khalid.
Dit zijn toch alle drie geen headliners? Misschien Bravo afsluiter als ze geluk hebben.

bardt wrote:

Dit zijn toch alle drie geen headliners? Misschien Bravo afsluiter als ze geluk hebben.
Lizzo kan nog enigzins. In de VS ook gewoon op de Majors headliner... ik snap het ook niet, erg overhyped als je het mij vraagt.

Ik heb ook niet zoveel met Foals. Uiteraard is het een prima band, en ze hebben met Total Life Forever een topplaat gemaakt. Maar ik vind het ook een beetje 13 in een dozijn festivalband; niet zo heel spannend.

Spanish Sahara blijft hun beste werk. Ik vind ze altijd best leuk live, maar inmiddels zo vaak gezien dat ik wss voor wat anders ga kiezen. Al moet ik dat laatste album nog luisteren.

Ik heb ook niet zoveel met Foals. Uiteraard is het een prima band, en ze hebben met Total Life Forever een topplaat gemaakt. Maar ik vind het ook een beetje 13 in een dozijn festivalband; niet zo heel spannend.

Vind Foals ook maar een saaie naam. Heb het veel geprobeerd, maar ik blijf het een ‘veel geblaat en weinig wol’ band vinden. Die laatste 2 platen konden mij ook weer totaal niet overtuigen.

Foals staat in april in de AFAS Live en die kaarten zijn al een tijdje in de verkoop en nog steeds te krijgen. Heb daarom niet de indruk dat het headlinermateriaal is, al zal Foals bij veel bezoekers wel in de smaak vallen. Maar zie ze eerder als een-na-laatste in de Alpha, zo'n beetje waar The War On Drugs voor The Gorillaz stond.

Ze mogen van mij wel komen, zelfs als headliner. Meerdere goede albums en live een uitstekende band.

Nog 7 nachtjes slapen denk ik, erg benieuwd naar de eerste namen.

Users who are viewing this thread