Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Naar mijn idee pakken ze er random mensen uit bij de plek waar je je bandje krijgt.
Vorig jaar had ik m'n bandje en wilde ik samen met mijn groep doorlopen, maar toen werd ik aangesproken om m'n tas te laten zien.
Vervolgens zag deze persoon dat ik met een hele groep was en toen mocht ik gewoon doorlopen, haha.
(Dit is wel allemaal during prime time, net wanneer de deuren open gaan).
Ze zijn best wel heel relaxed volgens mij. Denk dat je enigszins ongelukkig moet zijn als je door een grondige controle moet.

Tijdens primetime laten ze de meeste mensen gewoon doorlopen. Ze keken nog niet op of om toen we vorig jaar tijdens de topdrukte binnenkwamen. Toen we een paar uur later nog ff teruggingen naar de auto om wat overgebleven dingen op te halen moesten we wel door de 'douane' heen omdat er toen praktisch niemand meer was.

Op weg naar het terrein vanaf de camping wordt je sowieso zelden gecontroleerd. Mochten ze dan een joint vinden dan is de kans groot dat je hem gewoon mee mag nemen en mocht dat niet zo zijn dan nemen ze hem alleen in en mag je daarna gewoon verder. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen.

Lowlands liet me gewoon doorlopen met wiet, geen enkel woord over gehoord. Zolang het maar niet zo is dat je zoveel bijhebt dat 't niet enkel voor eigen consumptie lijkt te zijn.
Sowieso doen festivals nooit heel moeilijk, heb wel eens mijn wiet moeten afstaan (lol bks vorige week), maar de beveiliger nam 't in met een lach. Zolang je niet tegenstribbelt gaan ze echt niet de moeite doen hun post te verlaten, je bandje te vernietigen en je hoogstpersoonlijk buiten te flikkeren. Het is maar een joint, zelfs al mag 't niet of doet een bewaker lastig is afpakken 't ergste dat kan gebeuren.

Ik neem mijn scepsis over Duncan op Pinkpop terug. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit optreden best vermakelijk vind!? Kan, afgezien van de hype, echt prima op Lowlands staan.

[video]https://youtu.be/Cut1ML-p_tE[/video]

Oh en die smartphones op het einde, iedereen filmen. Kan daar een verbod op komen?

Ik neem mijn scepsis over Duncan op Pinkpop terug. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit optreden best vermakelijk vind!? Kan, afgezien van de hype, echt prima op Lowlands staan.

Oh en die smartphones op het einde, iedereen filmen. Kan daar een verbod op komen?

Zag idd een stukje van z'n concert voorbij komen. Was aangenaam verrast tbh.

De smartphone discussie, ohjee.
Haha nee ik vind het soms ook wel te ver gaan, maar ik vind het bijvoorbeeld ook wel leuk om een fototje of filmpie te maken.
Zelf doe ik dit dan wel vaak bij de nummers die ik niet zo goed ken (en daarmee vaak de menigte ook niet).

Haha nee ik vind het soms ook wel te ver gaan, maar ik vind het bijvoorbeeld ook wel leuk om een fototje of filmpie te maken.

Een foto snap ik nog wel, ook vaak handig om even je coordinatie te laten weten. Maar die oneindige hoeveelheid aan VVS-video's die nooit meer bekeken worden. Ik snap dat gewoon niet zo goed. Geniet van het moment!

Overigens is een verbod overdreven hoor, iedereen moet zelf lekker doen waar ze zich prettig bij voelen. Maar de optredens waar er minder telefoons op de vloer waren, zijn vaak toch wat intiemer op een of andere manier.

nitotheno wrote:

Een foto snap ik nog wel, ook vaak handig om even je coordinatie te laten weten. Maar die oneindige hoeveelheid aan VVS-video’s die nooit meer bekeken worden. Ik snap dat gewoon niet zo goed. Geniet van het moment!

Overigens is een verbod overdreven hoor, iedereen moet zelf lekker doen waar ze zich prettig bij voelen. Maar de optredens waar er minder telefoons op de vloer waren, zijn vaak toch wat intiemer op een of andere manier.

Ja ik ben zelf ook voorstander van de geniet van het moment spirit, maar ik heb bijvoorbeeld op m'n werk (dagcentrum voor mensen met een verstandelijke beperking) ook clienten die het super leuk vinden om te zien waar ik heen ga en vragen dan altijd of ik een filmpje wil maken. Dan kan ik het niet laten om hun ook blij te maken of course :')

Er waren toch ook artiesten die het al aan het verbieden waren dacht ik? Dat ze je eruit kicken als je een filmpje maakt ofzo?

Ik vind filmen nog tot daar aan toe, maar mensen die er de hele tijd doorheen zitten te lullen mogen echt hun kleine teen stoten.

Filmen... Ik zal het nooit begrijpen. Hoe kun je een slap aftreksel verkiezen boven de live-ervaring? Het maakt mensen tot passieve toeschouwers, blergh.

Maar iets anders: Wordt het niet eens tijd voor de vervanger van Prodigy? Ik moet het weten voordat ik mijn keuze maak voor Muse of Underworld (Rock Werchter)...

Filmen… Ik zal het nooit begrijpen. Hoe kun je een slap aftreksel verkiezen boven de live-ervaring? Het maakt mensen tot passieve toeschouwers, blergh.

Maar iets anders: Wordt het niet eens tijd voor de vervanger van Prodigy? Ik moet het weten voordat ik mijn keuze maak voor Muse of Underworld (Rock Werchter)…

Pak Underworld.

Er waren toch ook artiesten die het al aan het verbieden waren dacht ik? Dat ze je eruit kicken als je een filmpje maakt ofzo?

Jep, al is dat op een festival wat lastiger. Maar ik geloof dat er wel een festival (in Belgie?) was dat op een podium zakjes uitdeelde. Deze gingen dan automatisch op slot bij binnenkomst en "open" wanneer je de locatie verliet. Gaat mij veel te ver. Ontmoedig het door als organisatie zoveel mogelijk goede live-registraties te maken (al is het maar van een of twee nummers) en borden op te hangen (bewustwording).

Bij Prince werd je er vroeger in de Paradiso met een telefoon gewoon uitgegooid. Heftig, maar het geeft wel een waanzinnige ervaring als je weet dat in het "hier en nu" gebeurt en je het nooit meer kan herbeleven.

Bij Jack White/The Raconteurs worden ze op concertzaal niveau ook ingenomen geloof ik. Maar festivals zijn lastiger inderdaad.

Anyway, Taxiwars komt met nieuw werk. Prima India naam lijkt me.

Ik zie dat Eefje de Visser op Pukkelpop is aangekondigd (met een nieuwe show met nieuw werk!). Ondanks dat ze afgelopen jaar er nog stond, lijkt me dat ook een mooie toevoeging.

Prima ja, zou me niet verbazen dat Kraantje Pappie ook nog een keer komt (not my pick). Inhale misschien? (als in, we hebben de zoon van Bono geboekt!).

Even terugkomen op de controle bij aankomst. Ik weet een beetje hoe die beveiliging werkt. Er hangen zowel voor als na de poort ontzettend veel camera’s. In een centrum op afstand word hier nauwlettend gezocht naar opvallend gedrag. Val je op deze beelden op word je er tussenuit gepikt. Daarnaast staan er na de poort een aantal mensen in burger. Deze staan ook te scannen. Mensen die te opgelucht binnen komen worden alsnog teruggehaald voor controle.

Over het filmen. Er zijn mensen die halve concerten filmen, ik snap het niet. Ik maak wel bijna elk optreden een filmpje voor mijn kinderen. Die vinden het prachtig om van elk concert waar papa is geweest een minuutje of twee te zien. En met de oudste doe ik ook nog wel eens video bellen tijdens een concert, vind hij prachtig!

Ja ik ben ook anti-alles filmen maar ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik film. Maar. Vaak zijn deze van slechte kwaliteit omdat ik niet naar mijn beeldscherm kijk om goed re filmen maar alsnog gewoon naar de artiest. Vind het vooral vervelend als mensen dat ding torenhoog boven hun hoofd houden waardoor je soms tegen een zee van smartphones aan kijkt. Maaaar idd. Mensen die er doorheen lullen, erger ik me het meest aan.. Dat haalt me veel meer uit een optreden dan die telefoons. Ik zeg er ook steeds vaker wat van op een coulante manier, maar dit wordt dan vaak weggelachen, sommig volk...

Dankjulliewel allemaal voor reacties, zal wel goedkomen dan, sws veel zin in m'n eerste keer Lowlands. Volgende week maar eens de vervanger van The Prodigy en een aantal andere namen bekend maken? Ben benieuwd, denk toch dat Prophets of rage ondanks het Tivoli optreden dat ze een week later hebben staan de vervanger gaat worden.

Users who are viewing this thread