Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Iedereen die ik ken die naar lowlands gaat en dat is een mannetje of 10 zou the black keys een fantastische headliner vinden. Het is lang stil geweest rondom de band door een schouder blessure van de drummer. Laatste concert dat ze zouden geven in Nederland zou in de ziggo dome zijn maar werd gecanceld ivm deze blessure. Dit concert was niet uitverkocht overigens. Het nieuwe nummer wat uit is vind ik een echte black keys track!

Voor mij in ieder geval een gedroomde headliner. En lowlands heeft in het verleden echt wel kleinere headliners gehad.

Ik vind ze ook zeker headlinewaardig. Ik ben nu absoluut niet zo'n groot fan meer als dat ik vroeger was, en ik vind de nieuwe singles matig, maar ik wil ze nog steeds heel graag een keer zien. Ik was dan ook één van de mensen die een kaartje had voor hun gecancelde show. Hoe dan ook kunnen we moeilijk klagen als ze met The Black Keys als nieuwe headliner komen in plaats van een andere naam door te schuiven toch?

Ik schat de kans niet erg groot in dat The Black Keys daadwerkelijk gaan komen maar een beetje speculeren is leuk. Sowieso benieuwd wat het gaat worden.

Ik hoop dat na WAE begin july The Chemical Brothers bekend worden gemaakt ...op hun eigen website staat nog niets :-)

Een act die vanuit Pinkpop doorschuift, zoals Die Antwoord (of misschien wel the Cure?) kan ook nog steeds hè :-)

The Black Keys, Kings Of Leon, The Cure...

We leggen de lat weer hoog. En Die Antwoord mag echt weg blijven... zo vaak gezien, al lang niet meer spannend toch? Doe dan maar Jamiroquai.

We leggen de lat weer hoog. En Die Antwoord mag echt weg blijven… zo vaak gezien, al lang niet meer spannend toch? Doe dan maar Jamiroquai.

Van mij ook, maar wel een vergelijkbare act als The Prodigy en gezien de populariteit de laatste keer een "logische" vervanger.

The Black Keys, Kings Of Leon, The Cure…

We leggen de lat weer hoog. En Die Antwoord mag echt weg blijven… zo vaak gezien, al lang niet meer spannend toch? Doe dan maar Jamiroquai.

De eerste keer dat ik 'Kings Of Leon' en 'hoge lat' in één post zie. ;-)

Indiaantje89 wrote:

De eerste keer dat ik ‘Kings Of Leon’ en ‘hoge lat’ in één post zie.
1f609.svg
KoL kost gewoon zwaar moneys hoor. En ik ben wel fan, vind ze beter passen op Lowlands dan op Pinkpop/Werchter. Ik weet dat mensen het saai vinden, maar ik vind ze muzikaal gezien altijd straks spelen, geen poespas en kwalitatief goed. Headliners hoeven voor mij niet altijd een "I Say, Heeeeeeeeeey Hooooo" "Common Clap Your Hands" "Everyone say Fuck Donald Trump" "[insert meezingmomentje]

The Black Keys zou natuurlijk fantastisch zijn, maar ben bang dat het niet gaat gebeuren. Is wel een band die ik nog echt graag eens zie, dus wat dat betreft zou ik een gat in de lucht springen. Ik stel mijn verwachtingen echter iets lager in, dan kan het er alleen maar beter op worden. Heb dan alleen niet echt een suggestie voor wat dan wel lol. The Chemical Brothers hoop ik niet.. Of wel, dan kan ik lekker wat anders gaan checken.

Ach dat is toch ook meteen weer het leuke aan Speculeren, kunnen we uiteindelijk weer teleurgesteld afdruipen of een gat in de lucht springen.

The Black Keys zou echt helemaal geweldig zijn, dan is het affiche voor mij wel compleet hoor.
Van de muziek van Kings of leon ben ik ook fan, alleen live vond ik het nu al 2x een beetje tegenvallen. Zou hun liever in de middag zien, dan als afsluiter op 1 dag.
Die antwoord ben ik helemaal met Indiaan eens, echt wel een overkill gehad maar als vervanger van Prodigy zou het me dan weer niet verbazen
Jamiroquai zelfde als the black keys, zou ik echt geweldig vinden.

Ik ben zelf misschien wel een beetje bang dat het niet echt een buitenlandse act zal zijn, maar een soort van Prodigy Tribute met verschillende acts die covers spelen of een DJ met verschillende artiesten die nummers van de the prodigy gaan doen.

Als er toch gekeken wordt naar acts die touren en al op Nederlandse festivals staan. Is Underworld geen reële optie??
Ik zou daar mijn geld op zetten, ook al hebben ze net een show in de Ziggo Dome aangekondigd en staan ze op DTRH.
The Black Keys zou trouwens prima kunnen als duo-headliner, denk ook dat The Prodigy als zodanig werd gezien. Maar zie dat niet zo snel gebeuren.

Indiaantje89 wrote:

Ach dat is toch ook meteen weer het leuke aan Speculeren, kunnen we uiteindelijk weer teleurgesteld afdruipen of een gat in de lucht springen.

The Black Keys zou echt helemaal geweldig zijn, dan is het affiche voor mij wel compleet hoor.
Van de muziek van Kings of leon ben ik ook fan, alleen live vond ik het nu al 2x een beetje tegenvallen. Zou hun liever in de middag zien, dan als afsluiter op 1 dag.
Die antwoord ben ik helemaal met Indiaan eens, echt wel een overkill gehad maar als vervanger van Prodigy zou het me dan weer niet verbazen
Jamiroquai zelfde als the black keys, zou ik echt geweldig vinden.

Ik ben zelf misschien wel een beetje bang dat het niet echt een buitenlandse act zal zijn, maar een soort van Prodigy Tribute met verschillende acts die covers spelen of een DJ met verschillende artiesten die nummers van de the prodigy gaan doen.
Ja eens dat speculeren is leuk, wil alleen de lat niet te hoog voor mij zelf leggen.

Een tribute zou best kunnen, maar dat gaan ze niet op die plek neerzetten. En als je EvE hoort dan zijn ze echt met een "act" bezig, dus niet echt een project. Wie weet.. misschien komen ze echt iets verrassends. Of hebben ze nog wat vrienden van de show gebeld (Josh Homme), die zijn altijd graag in NL te vinden.

Jenever know.

Over Josh Homme gesproken. 10 jaar geleden stond hij er met Them Crooked Vultures laat die maar weer komen. ?

Ik gok dat het een elektronische act zal worden en eentje die haalbaar is. Een naam dat je denkt; ja bekende en geen verkeerde naam, maar niet waaauw. Aangezien EvE ook zegt dat de kaarten een beetje geschud zijn. Chase & Status (Pukkelpop) ofzo.

Zijn de Prophets of Rage al genoemd? Die staan hetzelfde weekend op Pukkelpop. Ander genre, maar lijkt mij ook wel lekker.

Zijn de Prophets of Rage al genoemd? Die staan hetzelfde weekend op Pukkelpop. Ander genre, maar lijkt mij ook wel lekker.

Staan op de maandag na Lowlands in de Ronda van Tivoli.

We hebben het continu over underworld, maar wat dan betreft de andere DTRH headliners?? een Janelle Monae , Editors, Foals etc. staan daar ook allemaal en meestal worden er wel een paar namen gedeeld. Kan me voorstellen dat doordat ze al onderhandeld hebben met deze acts ze misschien een deal kunnen sluiten ?

jorg wrote:

Staan op de maandag na Lowlands in de Ronda van Tivoli.

We hebben het continu over underworld, maar wat dan betreft de andere DTRH headliners?? een Janelle Monae , Editors, Foals etc. staan daar ook allemaal en meestal worden er wel een paar namen gedeeld. Kan me voorstellen dat doordat ze al onderhandeld hebben met deze acts ze misschien een deal kunnen sluiten ?

Janelle Monae en Foals zijn niet eens DTRH headliner, laat staan Lowlands. Editors kan altijd.. maar niet de eerste keus denk ik. En Underworld kan altijd, maar ze hebben nu ook een Ziggo Dome showtje bekend gemaakt. DTRH > Lowlands > Ziggo lijkt me een beetje te veel van het goede?

Users who are viewing this thread