Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik ben toch ook blij dat me een duur kaartje heb bespaart. De line-up vond ik al niet geweldig en nu blijkt van de max 20 artiesten die wel interessant zijn (niet allemaal must-sees) er 7 clashen! Er blijft dus niet veel over. 3 op vrijdag (tussen De La Soul en War On Drugs hellemaal niets). Zaterdag nog wel te doen met 6 acts. Zondag 4 en om 20.00 al klaar. Voor mij echt niet goed genoeg, maar iedereen die het wel prima vind, wens ik veel plezier.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik huil de hele ochtend al. Hoe is het toch mogelijk om de paar acts die ik wil zien, in te roosteren allemaal tegelijk.

Nils Frahm - George Fritzgerals en Maribou State /Brockhampton/TWOD/Gorillaz is toch niet mogelijk.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Brockhampton/TWOD is behoorlijk klote, King Gizz (overkill met zoveel verschillende albums en shows vind ik toch niet) en Kendrick vind ik ook behoorlijk ruk... maar verder prima, paar keer rennen, maar dat kan de conditie nog wel aan:)
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Prima blokkenschema! Ik denk dat dit mijn programma wordt:

Vrijdag: Goeiemorgen Lowlands! – The Fever 333 – Bazart/De La Soul – Death From Above – Nils Frahm – Brockhampton – The War on Drugs – Gorillaz/Warhaus – Indie Disco
Zaterdag: Luwten – Employed to Serve – Trixie Whitley – Sofi Tukker – HO99O9 – De Staat – The Lemon Twigs – Miles Kane – Floating Points – Charlotte de Witte/SOPHIE – Dr. Rubenstein
Zondag: Spinvis – Amenra – Patti Smith – $uicideboy$ – King Gizzard – Kendrick Lamar – Pirate Fest

De kutste clashes:
Gorillaz/Warhaus, ik ben enorm fan van Balthazar en alle zijprojecten (Warhaus, J. Bernardt en Zimmerman) en Warhaus geeft ongelooflijk goeie optredens, Gorillaz heb ik nog nooit gezien.
SOPHIE/Charlotte de Witte
King Gizzard/Kendrick

Weet iemand wat The Block is op de plattegrond? Staat naast de Heineken.

Als ik jou een tip mag geven: ga voor Gorillaz. Zeker omdat je alles rondom Balthazar al een keer gezien hebt (vermoedelijk?) en Gorillaz nog nooit. Gorillaz waren op Werchter erg goed, funky en dansbaar. In die ‘nieuwe’ Alpha wordt dat echt te gek!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Zal zoiets worden:
https://clashfinder.com/m/lowlands2018/?user=LLMarc

Groen, graag zien
Blauw, een beetje graag zien
Roze, wellicht even kijken als het uitkomt
 

wilbert koopman

Playlistbediener
9 mrt 2017
27
0
Dramatisch dit. Hoe verzinnen ze het? Zetten ze qua kwantiteit al heel weinig spannende gitaarbands neer en dan pleuren ze ze ook nog voor verreweg het grootste deel op de vrijdag neer. Echt kut dit.

Helemaal mee eens. Ik vind het hip-hop/rap gehalte wel heel hoog dit jaar :(
Ik ga al een paar jaar achter elkaar naar Lowlands en het lijkt wel of ze van de gitaren af willen. Elke jaar zijn er minder (stevige) gitaar bandjes. Vorig jaar werd de charlie(stage waar bijna uitsluitend gitaarbandjes stonden) al opgedoekt en dit jaar is ook de Helga's verdwenen.

Misschien is het iets van deze tijd en probeert Lowlands daarin mee te gaan. Op het forum zie ik ook steeds meer liefhebbers van het bovengenoemde genre. Waar natuurlijk niks mis mee is. Lowlands is mijn ogen altijd een mix van verschillende muziekgenre's geweest maar dit jaar heeft hip-hop/rap wel een heel groot aandeel en is het stevigere gitaarwerk bijna niet meer te vinden. Waar je vorig jaar nog naar de Helga's kon gaan voor wat stevige metal is dat u helemaal verdwenen.

Voor mij is de lol er wel een beetje af zo. Ik heb mijn kaarten meteen gekocht afgelopen jaar zonder te weten wie er zouden komen en bleef hoop houden om nog wat meer gitaren maar helaas. Zo had ik Tusky, de opvolger van John Coffey Tusky zeker verwacht. Natuurlijk heb ik er nog wel zin in, aangezien Lowlands niet alleen om de muziek gaat maar de voorpret is wel een stuk minder bij mij...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Vrijdag: the fever 333, bazart, rolling black-out coastal fever, deathe from above, the wombats, Nils Frahm of George Fitzgerald, Lauv, brockhampton, the war on drugs, the gorillaz, Fatima Yamaha, avalon emerson, motor city drum ensemble

Hoe dan?!?!?!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Dillinger wrote:
Dramatisch dit. Hoe verzinnen ze het? Zetten ze qua kwantiteit al heel weinig spannende gitaarbands neer en dan pleuren ze ze ook nog voor verreweg het grootste deel op de vrijdag neer. Echt kut dit.

Helemaal mee eens. Ik vind het hip-hop/rap gehalte wel heel hoog dit jaar
1f641.svg

Ik ga al een paar jaar achter elkaar naar Lowlands en het lijkt wel of ze van de gitaren af willen. Elke jaar zijn er minder (stevige) gitaar bandjes. Vorig jaar werd de charlie(stage waar bijna uitsluitend gitaarbandjes stonden) al opgedoekt en dit jaar is ook de Helga’s verdwenen.

Misschien is het iets van deze tijd en probeert Lowlands daarin mee te gaan. Op het forum zie ik ook steeds meer liefhebbers van het bovengenoemde genre. Waar natuurlijk niks mis mee is. Lowlands is mijn ogen altijd een mix van verschillende muziekgenre’s geweest maar dit jaar heeft hip-hop/rap wel een heel groot aandeel en is het stevigere gitaarwerk bijna niet meer te vinden. Waar je vorig jaar nog naar de Helga’s kon gaan voor wat stevige metal is dat u helemaal verdwenen.

Voor mij is de lol er wel een beetje af zo. Ik heb mijn kaarten meteen gekocht afgelopen jaar zonder te weten wie er zouden komen en bleef hoop houden om nog wat meer gitaren maar helaas. Zo had ik Tusky, de opvolger van John Coffey Tusky zeker verwacht. Natuurlijk heb ik er nog wel zin in, aangezien Lowlands niet alleen om de muziek gaat maar de voorpret is wel een stuk minder bij mij…
Maar breekt Tusky nu de line-up voor je dan? Ik lees idd veel over te veel hip hop dit jaar. Maar als ik mijn eigen schema bekijk dan is dat vrij makkelijk te ontlopen. Ik ontloop het niet echt bewust, maar deze hip hop namen zijn mijn ding niet.

Gitaren zijn gewoon dood.. helaas. Ja er zijn uitzonderingen, al zijn dat ook niet de namen die shockeren in de line-up.

Maar sinds wanneer is Lowlands het festival van de gitaar bandjes? Juist die variatie is zo leuk. Ik ben naar Graspop geweest, was erg tof hoor. Maar na 1 dag had miste ik al de variatie in een affiche.

Persoonlijk ben ik meer van de indie dan van de snoeiharde gitaren. Maar in beide gevallen is de aanwas vrij karig, daar kan Lowlands niks aan doen. Op Reading/Leeds houden ze zich nog wel aan de gitaren, maar daar staat ook Fall Out Boy als headliner, reken uit je winst.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ploegendienst deel een screenshot van Aukje Dekker (SEXYLAND) op Instagram waar in ieder geval Stippenlift en Ploegendienst worden aangekondigd:

link
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Erg blij met Ploegendienst en Stippenlift! Ploegendienst (Ray Fuego in een punkband) was op Down the Rabbit Hole echt kicken!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik zit heel erg te twijfelen tussen dma’s en Patti Smith. Ik heb ze beide nog nooit gezien? Iemand een tip?
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
wilbert koopman wrote:

Dillinger wrote:
Dramatisch dit. Hoe verzinnen ze het? Zetten ze qua kwantiteit al heel weinig spannende gitaarbands neer en dan pleuren ze ze ook nog voor verreweg het grootste deel op de vrijdag neer. Echt kut dit.


Helemaal mee eens. Ik vind het hip-hop/rap gehalte wel heel hoog dit jaar
1f641.svg

Ik ga al een paar jaar achter elkaar naar Lowlands en het lijkt wel of ze van de gitaren af willen. Elke jaar zijn er minder (stevige) gitaar bandjes. Vorig jaar werd de charlie(stage waar bijna uitsluitend gitaarbandjes stonden) al opgedoekt en dit jaar is ook de Helga’s verdwenen.

Misschien is het iets van deze tijd en probeert Lowlands daarin mee te gaan. Op het forum zie ik ook steeds meer liefhebbers van het bovengenoemde genre. Waar natuurlijk niks mis mee is. Lowlands is mijn ogen altijd een mix van verschillende muziekgenre’s geweest maar dit jaar heeft hip-hop/rap wel een heel groot aandeel en is het stevigere gitaarwerk bijna niet meer te vinden. Waar je vorig jaar nog naar de Helga’s kon gaan voor wat stevige metal is dat u helemaal verdwenen.

Voor mij is de lol er wel een beetje af zo. Ik heb mijn kaarten meteen gekocht afgelopen jaar zonder te weten wie er zouden komen en bleef hoop houden om nog wat meer gitaren maar helaas. Zo had ik Tusky, de opvolger van John Coffey Tusky zeker verwacht. Natuurlijk heb ik er nog wel zin in, aangezien Lowlands niet alleen om de muziek gaat maar de voorpret is wel een stuk minder bij mij…

Maar breekt Tusky nu de line-up voor je dan? Ik lees idd veel over te veel hip hop dit jaar. Maar als ik mijn eigen schema bekijk dan is dat vrij makkelijk te ontlopen. Ik ontloop het niet echt bewust, maar deze hip hop namen zijn mijn ding niet.

Gitaren zijn gewoon dood.. helaas. Ja er zijn uitzonderingen, al zijn dat ook niet de namen die shockeren in de line-up.

Maar sinds wanneer is Lowlands het festival van de gitaar bandjes? Juist die variatie is zo leuk. Ik ben naar Graspop geweest, was erg tof hoor. Maar na 1 dag had miste ik al de variatie in een affiche.

Persoonlijk ben ik meer van de indie dan van de snoeiharde gitaren. Maar in beide gevallen is de aanwas vrij karig, daar kan Lowlands niks aan doen. Op Reading/Leeds houden ze zich nog wel aan de gitaren, maar daar staat ook Fall Out Boy als headliner, reken uit je winst.

Gitaren zijn niet dood, ook niet op alternatieve festivals. Kijk maar naar Primavera en BKS. Ze zijn wel dood voor de jonge doelgroep waar Lowlands zich steeds meer op richt. Dat er dus minder gitaren zijn, soit. Maar dat ze met die weinige gitaren zo een belabberd blokkenschema in elkaar knutselen is zwaar waardeloos. Waar moet je op, als rock 'n roll liefhebber op zaterdag je heil zoeken? Er staat echt helemaal niks. Terwijl je vrijdag moet hollen en dan nog niet alles kunt zien. Zondag is het al niet veel beter.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Zaterdag: Employed To Serve, DeWolff, Trixie Whitley, Sam Fender, Grizzly Bear, De Staat, The Lemon Twigs, MIles Kane
Zondag: Marlon Williams, Moose Blood, Thunderpussy, Amenra, Patti Smith, Dropkick Murphys, King Gizzard & The Lizard Wizard, Ferocious Dog

Genoeg gitaren dus voor je... Ik snap het geklaag echt niet. Lowlands is ook geen "gitaren" festival.
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Vrijdag: Bazart, Little Simz, The Wombats, De Jeugd (helft), Brockhampton, The War on Drugs (helft), Gorillaz, Indie Disco, Fatima Yamaha, Motor City Drum Ensemble.
Zaterdag: Gogol Bordello, Bonobo, Grizzly Bear (helft), De Staat, Nile Rodgers (helft), Miles Kane (helft), NERD, Hiphop in de Heineken.
Zondag: Joost, Amber Run, Dropkick Murphys, Nick Murphy, Dua Lipa (helft), Kendrick Lamar.

Helaas de grootste afvallers: Warhaus, Bicep, The Blaze, Ezra Furman.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Gitaren zijn gewoon dood.. helaas. Ja er zijn uitzonderingen, al zijn dat ook niet de namen die shockeren in de line-up.
Gitaren zijn gewoon dood....ha ha ha. LiveNation festival of niet, deze stelling klopt niet. Dit forum is door hitte bevangen denk ik. -word up-
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Gitaren zijn gewoon dood.. helaas. Ja er zijn uitzonderingen, al zijn dat ook niet de namen die shockeren in de line-up.


Gitaren zijn gewoon dood….ha ha ha. LiveNation festival of niet, deze stelling klopt niet. Dit forum is door hitte bevangen denk ik. -word up-
Nouja, we kunnen toch niet meer zeggen dat de ene na de andere gitaarband meer doorbreekt op dit moment? Ik ben zelf ook een liefhebber hoor, maar een band als The War On Drugs is nu vrij uniek, terwijl voorheen er wel 20 van dat soort bands boven water kwamen drijven op een jaar tijd.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Zaterdag: Employed To Serve, DeWolff, Trixie Whitley, Sam Fender, Grizzly Bear, De Staat, The Lemon Twigs, MIles Kane
Zondag: Marlon Williams, Moose Blood, Thunderpussy, Amenra, Patti Smith, Dropkick Murphys, King Gizzard & The Lizard Wizard, Ferocious Dog

Genoeg gitaren dus voor je… Ik snap het geklaag echt niet. Lowlands is ook geen “gitaren” festival.

Dat was het ooit wel, maar volgens mij klaag ik ook niet zozeer over de weinige gitaren als wel over de onevenwichtige verdeling ervan in het blokkenschema.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dat gitaarmuziek is niet meer het populairste genre, betekent niet dat het dood is. Het is natuurlijk ook funest voor het genre in de mainstream dat bands als Bastille, Twenty One Pilots en Imagine Dragons als rock worden bestempeld. Lowlands heeft wat mij betreft prima gitaarbands neergezet. Ik had dit jaar juist meer bands a la Future Islands, Glass Animals en Mac Demarco willen zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken