wilbert koopman wrote:
Dillinger wrote:
Dramatisch dit. Hoe verzinnen ze het? Zetten ze qua kwantiteit al heel weinig spannende gitaarbands neer en dan pleuren ze ze ook nog voor verreweg het grootste deel op de vrijdag neer. Echt kut dit.
Helemaal mee eens. Ik vind het hip-hop/rap gehalte wel heel hoog dit jaar
Ik ga al een paar jaar achter elkaar naar Lowlands en het lijkt wel of ze van de gitaren af willen. Elke jaar zijn er minder (stevige) gitaar bandjes. Vorig jaar werd de charlie(stage waar bijna uitsluitend gitaarbandjes stonden) al opgedoekt en dit jaar is ook de Helga’s verdwenen.
Misschien is het iets van deze tijd en probeert Lowlands daarin mee te gaan. Op het forum zie ik ook steeds meer liefhebbers van het bovengenoemde genre. Waar natuurlijk niks mis mee is. Lowlands is mijn ogen altijd een mix van verschillende muziekgenre’s geweest maar dit jaar heeft hip-hop/rap wel een heel groot aandeel en is het stevigere gitaarwerk bijna niet meer te vinden. Waar je vorig jaar nog naar de Helga’s kon gaan voor wat stevige metal is dat u helemaal verdwenen.
Voor mij is de lol er wel een beetje af zo. Ik heb mijn kaarten meteen gekocht afgelopen jaar zonder te weten wie er zouden komen en bleef hoop houden om nog wat meer gitaren maar helaas. Zo had ik Tusky, de opvolger van John Coffey Tusky zeker verwacht. Natuurlijk heb ik er nog wel zin in, aangezien Lowlands niet alleen om de muziek gaat maar de voorpret is wel een stuk minder bij mij…
Maar breekt Tusky nu de line-up voor je dan? Ik lees idd veel over te veel hip hop dit jaar. Maar als ik mijn eigen schema bekijk dan is dat vrij makkelijk te ontlopen. Ik ontloop het niet echt bewust, maar deze hip hop namen zijn mijn ding niet.
Gitaren zijn gewoon dood.. helaas. Ja er zijn uitzonderingen, al zijn dat ook niet de namen die shockeren in de line-up.
Maar sinds wanneer is Lowlands het festival van de gitaar bandjes? Juist die variatie is zo leuk. Ik ben naar Graspop geweest, was erg tof hoor. Maar na 1 dag had miste ik al de variatie in een affiche.
Persoonlijk ben ik meer van de indie dan van de snoeiharde gitaren. Maar in beide gevallen is de aanwas vrij karig, daar kan Lowlands niks aan doen. Op Reading/Leeds houden ze zich nog wel aan de gitaren, maar daar staat ook Fall Out Boy als headliner, reken uit je winst.