Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Aaaaaaaaaaaahhhhhhhh geen Tame Impala dus, ik krijg nu ineens ook zo'n vermoeden dat dit de naam is die Eric bedoelde in het interview.
Maar goed, dan nog maar een paar mooie andere namen ;-)

Oh en ik ben trouwens wel heel tevreden met het affiche tot nu toe, maar ik ben dan ook wel een hiphop liefhebber. Vorig jaar vond ik het ook prima trouwens.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Ja flink balen van Tame Impala en Wolf Alice. Van de bekende/mainstream namen mogen van mij Milky Chance, The Wombats, Mando Diaoa en The Kooks prima doorkomen. Wellicht niet echt vernieuwd maar zou een welkome indielichting zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Lastig in te schatten inderdaad, Vampire Weekend. Zou ook zomaar de India kunnen afsluiten wellicht. Heb ze een keer gezien, vond het erg goed. Hoe dan ook een interessante naam voor Lowlands.

Zag dat Leftfield in augustus op een Schots festival staat. Die zou ik wel tof vinden voor Lowlands. Beetje
uit de oude doos wellicht, maar van mij mag dat wel.

Écht geen India hoor, voor Vampire Weekend, zijn ze veel te groot voor, ik zou meer denken aan de Heineken afsluiten?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.823
Raskolnikov wrote:
Lastig in te schatten inderdaad, Vampire Weekend. Zou ook zomaar de India kunnen afsluiten wellicht. Heb ze een keer gezien, vond het erg goed. Hoe dan ook een interessante naam voor Lowlands.

Zag dat Leftfield in augustus op een Schots festival staat. Die zou ik wel tof vinden voor Lowlands. Beetje
uit de oude doos wellicht, maar van mij mag dat wel.

Écht geen India hoor, voor Vampire Weekend, zijn ze veel te groot voor, ik zou meer denken aan de Heineken afsluiten?

Zou je denken ja? Zoals ik al zei, lastig in te schatten. Maar Heineken afsluiten lijkt mij wat overdreven. Heel groot zijn ze in Nederland toch nooit geworden? En hun laatste album is van vijf jaar geleden. Maar nogmaals, ik kan het ook helemaal niet zo goed inschatten.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.552
838
Maar als je niet van hip hop houd is dit toch een mooi begin?
The war on drugs, the gorillaz, bonobo, dropkick murphy’s, grizzley bear, Spinvis en dan ben ik ook heel benieuwd naar bicep, zeal en ardor en rhye. En dit is pas de eerste worp. Met een beetje mazzel krijgen we de volgende worp nog wat meer gitaren en dan is het alweer top!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.141
India lijkt me ook wel te klein hoor, het is wel zo'n band wat destijds vrij klein was met toch een hit gehalte (A-Punk en Holiday), en nu een paar jaar al niet meer in Nederland zijn geweest. Daardoor heeft de band wel een soort van uniekere status gekregen waardoor ik denk dat ze hoger op het affiche zouden kunnen staan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.823
India lijkt me ook wel te klein hoor, het is wel zo’n band wat destijds vrij klein was met toch een hit gehalte (A-Punk en Holiday), en nu een paar jaar al niet meer in Nederland zijn geweest. Daardoor heeft de band wel een soort van uniekere status gekregen waardoor ik denk dat ze hoger op het affiche zouden kunnen staan.

Misschien wel, ja. Het LCD Soundsystem effect om zo maar te noemen? Middelgrote band die een tijdje uit beeld verdwijnt en dan vanuit het niets terugkeert op headlinerspots. Niet dat ik Vampire Weekend op headlinerspots verwacht, voor de duidelijkheid.

Overigens heeft LCD Soundsystem dat in retroperspectief wel recht gezet met het nieuwe album. Daarmee hebben ze een headlinerstatus verdiend. Maar hun status na de terugkeer stond niet in verhouding tot hun status voorheen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Raskolnikov wrote:
Lastig in te schatten inderdaad, Vampire Weekend. Zou ook zomaar de India kunnen afsluiten wellicht. Heb ze een keer gezien, vond het erg goed. Hoe dan ook een interessante naam voor Lowlands.

Zag dat Leftfield in augustus op een Schots festival staat. Die zou ik wel tof vinden voor Lowlands. Beetje
uit de oude doos wellicht, maar van mij mag dat wel.


Écht geen India hoor, voor Vampire Weekend, zijn ze veel te groot voor, ik zou meer denken aan de Heineken afsluiten?

Zou je denken ja? Zoals ik al zei, lastig in te schatten. Maar Heineken afsluiten lijkt mij wat overdreven. Heel groot zijn ze in Nederland toch nooit geworden? En hun laatste album is van vijf jaar geleden. Maar nogmaals, ik kan het ook helemaal niet zo goed inschatten.

Afgelopen jaar werd de India afgesloten door: Ty Segall, Vince Staples & Cashmere Cat, en de Heineken door: MHD, Carl Craig & Future Islands. Dan denk ik zelf haast dat ze eerder in de Bravo headliner categorie zitten (Iggy Pop, Elbow, Nicolas Jaar) dan in de categorie India. Maar kan ook aan mij liggen want ik ben als het om Vampire Weekend gaat niet helemaal objectief.. Maar een plekje als Heineken afsluiter lijkt me gewoon echt machtig mooi, tussen al dat hiphop geweld door..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.823
Afgelopen jaar werd de India afgesloten door: Ty Segall, Vince Staples & Cashmere Cat, en de Heineken door: MHD, Carl Craig & Future Islands. Dan denk ik zelf haast dat ze eerder in de Bravo headliner categorie zitten (Iggy Pop, Elbow, Nicolas Jaar) dan in de categorie India. Maar kan ook aan mij liggen want ik ben als het om Vampire Weekend gaat niet helemaal objectief.. Maar een plekje als Heineken afsluiter lijkt me gewoon echt machtig mooi, tussen al dat hiphop geweld door..

Van mij mag het sowieso ;-)

Volgens mij ben ik ook gewoon vet slecht in het voorspellen wie in welke tent speelt en moet ik daar maar mee ophouden....
 

Lingerson

Playlistbediener
24 apr 2016
8
0
Depeche mode of Smashing Pumpkins een optie? In plaats van Tame Impala....of ben ik gewoon een ouwe man aan het worden...
 

BS.

Playlistbediener
22 mei 2016
32
0
Ik zie Imagine Dragons wel als derde headliner. Anders hadden ze toch allang een tweede show gegeven in de Ziggo Dome? Het was namelijk binnen 10 minuten uitverkocht. Een andere, wellicht verrassende optie, is Thirty Seconds To Mars.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik zie Imagine Dragons wel als derde headliner. Anders hadden ze toch allang een tweede show gegeven in de Ziggo Dome? Het was namelijk binnen 10 minuten uitverkocht. Een andere, wellicht verrassende optie, is Thirty Seconds To Mars.

Ooh gatver, nog niet aan gedacht maar alsjeblieft niet zeg!
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Lingerson wrote:
Depeche mode of Smashing Pumpkins een optie? In plaats van Tame Impala….of ben ik gewoon een ouwe man aan het worden…

Depeche Mode is 10x groter dan Tame Impala :).

Dat vind ik toch wel wat overdreven, in mijn omgeving zijn we echt allemaal Tame Impala gek, en luisteren we eigenlijk nooit Depeche mode. Kwa historie is Depeche mode natuurlijk een veel grotere band.
Smashing pumpkins lijkt me echt briljant.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.141
Indiaantje89 wrote:

Lingerson wrote:
Depeche mode of Smashing Pumpkins een optie? In plaats van Tame Impala….of ben ik gewoon een ouwe man aan het worden…


Depeche Mode is 10x groter dan Tame Impala :).

Dat vind ik toch wel wat overdreven, in mijn omgeving zijn we echt allemaal Tame Impala gek, en luisteren we eigenlijk nooit Depeche mode. Kwa historie is Depeche mode natuurlijk een veel grotere band.
Smashing pumpkins lijkt me echt briljant.
NIet alleen kwa historie, ook kwa fan base hoor, die verkopen in heel de wereld massaal stadions uit. In Duitsland vullen ze ook het ene stadion na het ander. Die gaan echt naar Lowlands komen voor een spot van Tame Impala hoor. Echt godsonmogelijk :).
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.337
1.352
Ik zie dat de website een countdown naar iets heeft; een nieuw album? In dat geval zou Smashing Pumpkins nog wel eens realistisch kunnen worden. Siamese Dream één van de beste albums ooit gemaakt. Na Pulp - Different Class en In Rainbows :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.823
Wat Imagine Dragons betreft: het zou kunnen. Maar waarom zouden ze die niet meteen in de eerste lichting bekend hebben gemaakt? Ze zijn ongetwijfeld beschikbaar, want staan op andere festivals in de buurt in dezelfde periode. En het genre van Imagine Dragons (popi quasidramatische emopoprock) ontbreekt enigszins in de eerste aankondiging. Dat had een grote groep mensen meteen kunnen aanspreken. Er staat wel al goede hiphop op het affiche, goede pop, goede indierock, goede dance. Dus ik heb goede hoop dat aan deze band geen budget wordt verspild dit jaar.

Ik schat Depeche Mode qua status ook wel wat hoger in dan Tame Impala overigens. Depeche Mode is een gearriveerde stadionact, Tame Impala is de coming man. Denk dat Depeche Mode qua prijs ook veel duurder zal zijn dan Tame Impala. Ik vind het beiden fantastische acts. En als Tame Impala niet kan, zou ik ook heel blij worden van Depeche Mode. Maar ik verwacht die niet. Denk dat Kendrick Lamar en Gorillaz ook al uitermate dure acts zijn.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.403
5.141
Ik zie dat Phoenix ook in augustus nog aan het optreden is (2 shows in Frankrijk). Dat zou ik een zeer toffe band vinden om eens naar Lowlands te halen.

En zojuist is er nog een 2e Gig bij gekomen voor Florence + The Machine. Lijkt me nog steeds een ideale Alpha afsluiter als je het mij vraagt.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.823
Ja, inderdaad: Florence And The Machine lijkt mij ook een zeer serieuze optie. Ben er zelf niet heel erg kapot van (al zou ik wel weer eens gaan kijken), maar zou prachtige naam op het affiche zijn. Childish Gambino zou ook een goede toevoeging kunnen zijn.

Verder zou ik van programma Bilbao Mount Kimbie willen zien. Cigarettes After Sex, Gaz Coombes, Let's Eat Grandma, Temples, Parquet Courts, Modeselektor, Noel Gallagher en Young Fathers zijn in potentie aardige namen voor Lowlands (al zit er dan wel wat herhaling in). Ook hier weer: vooral aardige namen, maar niet spectaculair.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken