Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Indiaantje89 wrote:

Benjamin wrote:

westlander wrote:
Zei Eric nog iets interessants??


Ben nog aan het luisteren maar Eminem & Justin Timberlake komen in ieder geval niet.
Op de vraag of dit de headliners al zijn antwoordde Eric dat ze nog wel wat aan het rommelen zijn .

Er is ook een grote act op het laatste moment is weg gekaapt door een festival uit Japan, waarvan ze dachten dat het al rond was.


Dat zal wel om Fuiji Rock gaan. Mogelijk dat die N.E.R.D. hebben weggekaapt, lijkt me precies in dit verhaaltje te kloppen?

Denk je niet dat het om SummerSonic in Japan gaat? Zelfde weekend als Lowlands. Daar staat nu Chance The Rapper namelijk.
Zou ook kunnen hoor, of idd een QOTSA. Die hadden toch half gezegd dat die op Pukkelpop zouden gaan spelen (dat was nog voor de Werchter bekend making). Misschien dat daar iets in geschoven is. Chance The Rapper was vorig jaar natuurlijk al vorig jaar al een misgelopen act.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ja zou kunnen. .

Radiohead komt ook niet, die had die zelf heel graag gewild maar lukte niet in de lowlands periode.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Ja zou kunnen. .

Radiohead komt ook niet, die had die zelf heel graag gewild maar lukte niet in de lowlands periode.

Wel goed te horen dat Radiohead nog steeds op de radar staat bij Van Eerdenburg.

Benieuwd wat er nog bij gaat komen aan headliners dan?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Radiohead mag een paar jaartjes wachten wat mij betreft. Het was goed op BKS (maar voor mij ook niet de beste show ooit ofzo). Maar omdat BKS ze vorig jaar had, voelt het een beetje aan dat Lowlands de slag om Radiohead heeft verloren van BKS. Ze zitten er namelijk al jaren achteraan, maar het lukt ze nooit niet. Als ze nu zouden komen zou dat toch een beetje een vreemde nasmaak hebben denk ik. En die 3e headliner is nog niet zeker, ze zijn er mee bezig blijkbaar maar nog niks staat vast.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Radiohead mag een paar jaartjes wachten wat mij betreft. Het was goed op BKS (maar voor mij ook niet de beste show ooit ofzo). Maar omdat BKS ze vorig jaar had, voelt het een beetje aan dat Lowlands de slag om Radiohead heeft verloren van BKS. Ze zitten er namelijk al jaren achteraan, maar het lukt ze nooit niet. Als ze nu zouden komen zou dat toch een beetje een vreemde nasmaak hebben denk ik. En die 3e headliner is nog niet zeker, ze zijn er mee bezig blijkbaar maar nog niks staat vast.

Voor mij werkt het zo niet. Dat de festivals onderling concurreren, prima. Maar als Radiohead komend jaar op Lowlands zou staan is de eerste gedachte die bij me opkomt niet: "Vorig jaar hebben ze de slag verloren van BKS, dit is mosterd na de maaltijd". Welnee, ik zou er blij mee zijn als mijn "eigen" festival er ook in zou slagen om Radiohead te boeken. Fantastisch zelfs. Boeiend dat ze vorig jaar op BKS stonden.

De drie headliners van BKS dit jaar hebben toch ook al allemaal (vrij recent) op Lowlands gestaan. Of op Lowlands en DTRH in geval van The National. Daar zijn ze toch ook gewoon blij, en wordt er niet gedacht "Balen, deze headliners, die hebben allemaal al op Lowlands gestaan".

Het wordt alleen maar moeilijker om exclusiviteit te claimen of te kunnen waarborgen wat betreft de acts die je boekt. Want het lijkt wel alsof acts alsmaar vaker op tour gaan. Als je drie jaar lang alle grotere Nederlandse festivals zou bezoeken, zie je al genoeg overlapping in (sub)headliners volgens mij.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.552
838
Staat een filmpje van suicideboys op de Facebook van de Melkweg. Die breken de tent aardig af!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Indiaantje89 wrote:
Radiohead mag een paar jaartjes wachten wat mij betreft. Het was goed op BKS (maar voor mij ook niet de beste show ooit ofzo). Maar omdat BKS ze vorig jaar had, voelt het een beetje aan dat Lowlands de slag om Radiohead heeft verloren van BKS. Ze zitten er namelijk al jaren achteraan, maar het lukt ze nooit niet. Als ze nu zouden komen zou dat toch een beetje een vreemde nasmaak hebben denk ik. En die 3e headliner is nog niet zeker, ze zijn er mee bezig blijkbaar maar nog niks staat vast.

Voor mij werkt het zo niet. Dat de festivals onderling concurreren, prima. Maar als Radiohead komend jaar op Lowlands zou staan is de eerste gedachte die bij me opkomt niet: “Vorig jaar hebben ze de slag verloren van BKS, dit is mosterd na de maaltijd”. Welnee, ik zou er blij mee zijn als mijn “eigen” festival er ook in zou slagen om Radiohead te boeken. Fantastisch zelfs. Boeiend dat ze vorig jaar op BKS stonden.

De drie headliners van BKS dit jaar hebben toch ook al allemaal (vrij recent) op Lowlands gestaan. Of op Lowlands en DTRH in geval van The National. Daar zijn ze toch ook gewoon blij, en wordt er niet gedacht “Balen, deze headliners, die hebben allemaal al op Lowlands gestaan”.

Het wordt alleen maar moeilijker om exclusiviteit te claimen of te kunnen waarborgen wat betreft de acts die je boekt. Want het lijkt wel alsof acts alsmaar vaker op tour gaan. Als je drie jaar lang alle grotere Nederlandse festivals zou bezoeken, zie je al genoeg overlapping in (sub)headliners volgens mij.
Ieder zijn ding, ik zie graag nieuwe dingen. En soms heb ik een act dusdanig lang niet gezien dat het weer een beetje als nieuw voelt. Het is niet dat ik gelijk in depressie zou koemn als Lowlands ze wel zou hebben, maar van mij mag het een jaartje of 2/3 duren, zodat ik ze weer met frisse zin kan zien (en hopelijk nieuw werk).

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Ieder zijn ding, ik zie graag nieuwe dingen. En soms heb ik een act dusdanig lang niet gezien dat het weer een beetje als nieuw voelt. Het is niet dat ik gelijk in depressie zou koemn als Lowlands ze wel zou hebben, maar van mij mag het een jaartje of 2/3 duren, zodat ik ze weer met frisse zin kan zien (en hopelijk nieuw werk).

Ik zie ook graag nieuwe dingen. Maar dat was niet het punt dat je maakte volgens mij. Je wilde Radiohead liever niet zien omdat het dan zou voelen alsof LL de slag had verloren van BKS. Dat bezwaar deel ik dus niet.


 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ging geloof ik wel om summer sonic.... wel een leuk interview !
Als er een grote naam gegekaapt is lijkt er dus nog financieel ruimte voor een headliner ?!
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Staat een filmpje van suicideboys op de Facebook van de Melkweg. Die breken de tent aardig af!

Heb ze 2x live gezien, is wel echt top. Maar je moet er wel een beetje van houden hoor, is zeker niet voor iedereen weg gelegd.

Ging geloof ik wel om summer sonic…. wel een leuk interview !
Als er een grote naam gegekaapt is lijkt er dus nog financieel ruimte voor een headliner ?!

Dat idee kreeg ik ook :) Maarja zijn natuurlijk nog veel meer festivals die kant op.
Het kwam op mij wel over dat er nog ruimte was voor 1 headliner ja....
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Traudes en the Cool Quest in het “van Nederlandse bodem” vakje ? Naast de al aangekondigde Naaz natuurlijk....
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Van Eerdenburg heeft het in de podcast heel duidelijk over "de headliners Gorillaz en Kendrick Lamar". Lijkt er steeds meer op dat de derde headliner nog niet bekend is.

Hij heeft het inderdaad ook over een act op de vrijdag die hij kwijtgeraakt is aan Summer Sonic. Zou wel eens om Beck kunnen gaan.

Zeer interessant interview.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Tame Impala ook uitgesloten, zojuist bekend gemaakt voor Summer Sonic. Dat zou ook zomaar eens de naam kunnen zijn waar EvE het over had.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.337
1.353
Tame Impala ook uitgesloten, zojuist bekend gemaakt voor Summer Sonic. Dat zou ook zomaar eens de naam kunnen zijn waar EvE het over had.

Irritant festival. Een paar jaar terug kaapten ze Radiohead ook al. Snap de frustratie van EvE goed.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Dat zou zomaar eens kunnen kloppen. Balen van Tame Impala. Daar had ik echt goede hoop op.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Ben wel benieuwd wanneer we weer nieuwe namen kunnen verwachten, misschien in de loop van volgende week. Een keer per maand lijkt wel, al zaten ze vorig keer heel dicht tegen februari aan (31 januari).
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
146
95
Uit betrouwbare bron; 'ze zitten ruim over de helft qua kaartverkoop en ze richten zich nog meer op hiphop om de jeugd te trekken'
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Uit betrouwbare bron; ‘ze zitten ruim over de helft qua kaartverkoop en ze richten zich nog meer op hiphop om de jeugd te trekken’

Dat valt dan denk ik niet tegen; op basis van 15% van je namen ruim de helft van de kaarten verkopen.

En dat hiphop steeds meer de richting gaat worden is geen nieuws meer. Dat zei Erik van Eerdenburg vorig jaar al eens. Dat maakt bijvoorbeeld Post Malone en Childish Gambino bijvoorbeeld potentiële kandidaten. Tja, voor mijn gevoel gebeuren er in de hoek van hiphop en dance ook interessantere dingen dan in de hoek van gitaarmuziek.

Wat zouden nog potentiële headliners kunnen zijn op gebied van (indie)rock?

Florence And The Machine?
The Killers?

Heel veel verder kom ik dan ook niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken