Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Nou het affiche van Reading/Leeds is pijnlijk slecht. Daar hoeft niet veel van door te komen als het aan mij zou liggen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Nou het affiche van Reading/Leeds is pijnlijk slecht. Daar hoeft niet veel van door te komen als het aan mij zou liggen.

Zo zeg, dat is een partij beroerd. Heel veel bands die bij mij stevig hoog in de irritatie zitten: Fall Out Boy, Papa Roach, Panic At The Disco, Sum 41 en vooral Hollywood Undead. Poeh. En dan ook nog eens Kings of Leon erbij, die ik op zijn minst nogal uitgekauwd vind.

Voor Lowlands verwacht ik van dit affiche wel nog Wolf Alice, IAMDDB, Sigrid, Wombats wellicht? Skepta stond er vorig jaar al en Post Malone zou kunnen, weet niet hoe duur dat is.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.337
1.353
Jeumig, dat is een partij slecht ja. Kings of Leon kan ik ook niet uitstaan, net als Fall Out Boy overigens. Ik verwacht Wombats wel gewoon op Lowlands hoor.

Ik snap ook echt niet waarom KoL nogsteeds over aan het headlinen is. Die boys hebben met misschien 2 prima albums allang het hoogtepunt bereikt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Fall Out Boy zou ook nog zomaar kunnen hoor... stond een paar jaar geleden ook op op Lowlands op klaarlichte dag (als ik terug zoek stonden Alabama Shakes, Franz Ferdinand en Nick Cave nog na ze te spelen in de Alpha). Geld ook voor Panic! At The Disco, die zou ook zomaar eens kunnen opduiken ergens overdag in de Heineken/Alpha.

Sigrid en The Wombats lijken me best waarschijnlijk, al hoeft die laatste voor mij niet echt.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Indiaantje89 wrote:
Nou het affiche van Reading/Leeds is pijnlijk slecht. Daar hoeft niet veel van door te komen als het aan mij zou liggen.

Zo zeg, dat is een partij beroerd. Heel veel bands die bij mij stevig hoog in de irritatie zitten: Fall Out Boy, Papa Roach, Panic At The Disco, Sum 41 en vooral Hollywood Undead. Poeh. En dan ook nog eens Kings of Leon erbij, die ik op zijn minst nogal uitgekauwd vind.

Voor Lowlands verwacht ik van dit affiche wel nog Wolf Alice, IAMDDB, Sigrid, Wombats wellicht? Skepta stond er vorig jaar al en Post Malone zou kunnen, weet niet hoe duur dat is.

Wolf Alice staat wel al op BKS, en Post Malone verwacht ik eigenlijk op Woo-Hah of Pinkpop, hij staat ook op Mad Cool wat qua data meer die kant op gaat. Maar de line-up is inderdaad wat 'matig', geen Arctic Monkeys, die ik toch al wel met potlood had opgeschreven voor R+L.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Ik vind KoL wel straks trouwens, mocht dat de 3e Alpha headliner zou ik er zeker blij mee zijn. Vind bijna al hun albums wel tof, en ik kan ze live ook prima hebben. Je hoeft alleen geen denderende Rock show van ze verwachten (zoals ze dat iedere keer verwachten op Pinkpop), maar gewoon in een tent met een goede setlist zou ik dat prima kunnen hebben. Denk alleen niet dat ze niet nog zo'n grote naam op het affiche plaatsen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Ik heb wel de indruk dat de keuze reuze is voor de voorjaarsfestivals tot dusverre, maar in augustus is het aanbod niet heel royaal op dit moment. Ben erg tevreden met de eerste namen van Lowlands, maar wat er verder op tour is in die periode, daar word ik niet direct warm van.

Maar hopelijk zitten er nog wat verrassingen in het vat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Ik heb wel de indruk dat de keuze reuze is voor de voorjaarsfestivals tot dusverre, maar in augustus is het aanbod niet heel royaal op dit moment. Ben erg tevreden met de eerste namen van Lowlands, maar wat er verder op tour is in die periode, daar word ik niet direct warm van.

Maar hopelijk zitten er nog wat verrassingen in het vat.
Ik hoop dat we nog samen met Pukkelpop iets leuks kan doen, want als we naar de andere festivals kijken in die periode dan is het allemaal vrij matig. Sziget kan er nog mee door, maar ook totaal niet bijzonder vooralsnog. Reading en Leeds is gewoon echt een gedrocht. Die eerste dag daar met Fall Out Boy zou ik me zelf niet eens kunnen vermaken (en ik kan normaal echt wel wat hebben kwa acts). Frequency vind ik ook nog maar vrij matig vooralsnog. Dan hebben we nog de Duitse meuk festivalletjes als Highfield en MS Dockville wat op een enkele naam na, ook niet echt bijzonder is. Oya, Way Out West en Flow Festival doen allemaal hun eigen ding, en is vrij ok. Maar ook weer niet echt bijzonder.

Al heb ik meer vertrouwen in de organisatie van Lowlands/Pukkelpop, dan die van bovenstaande festivals. Dat niveau daalt daar echt met de jaren (waar Reading/Leeds nou echt op een diepte punt zit).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Al heb ik meer vertrouwen in de organisatie van Lowlands/Pukkelpop, dan die van bovenstaande festivals. Dat niveau daalt daar echt met de jaren (waar Reading/Leeds nou echt op een diepte punt zit).

Mee eens hoor; Lowlands boekt eigenlijk altijd prima, ongeacht het aanbod. Zij zoeken het vaak ook in een kleiner en onbekender segment en kunnen daarmee nagenoeg altijd prettig verrassen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Zij zoeken het vaak ook in een kleiner en onbekender segment en kunnen daarmee nagenoeg altijd prettig verrassen.

Dat is nogal een open deur. Kleiner en onbekend is natuurlijk minder gangbaar, minder bekend en daardoor ook verrassender.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Ik vind juist de combinatie van beide leuk. Zo kan je Sean Paul op zien, en een dag later sta je bij Car Seat Headrest in de tent. Die combinatie van grote en kleine namen is juist zo tof aan Lowlands. Het is een soort mix van Pinkpop meets Best Kept Secret, Dekmantel en We Are Electric bij elkaar. Met een Dua Lipa heb ik weinig, en op Lowlands weet ik gewoon dat ik op dat moment echt wel iets anders te doen heb. Ik heb me op Lowlands nog nooit een uurtje niets te doen gehad. er is altijd wel iets te vinden. Ook al staan er mindere dingen dan heb je altijd nog een Lima waar altijd wel iets tofs te doen is.

Wel hoop ik dat de Charlie weer terug komt dit jaar.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Zij zoeken het vaak ook in een kleiner en onbekender segment en kunnen daarmee nagenoeg altijd prettig verrassen.

Dat is nogal een open deur. Kleiner en onbekend is natuurlijk minder gangbaar, minder bekend en daardoor ook verrassender.

Niet echt: met kleiner, onbekender en minder gangbaar is het ook makkelijk negatief te verrassen. Lowlands verrast doorgaans positief. Ze pikken de toffe acts er vaak vroegtijdig uit. Dat vind ik een grote kwaliteit van Lowlands.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Intervieuw met Eric

Weet niet of jullie deze al gezien hebben, maar is wel een uitgebreid interview met Eric over Lowlands en de festivalwereld. Vond het wel intressant alleen wel erg lang.
(Eminem & Justin Timberlake komen in ieder geval niet)

Van dat affiche van Reading moeten ze maar even Post malone & tom Grennan doorgooien, de rest is wel erg Crappy.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Zei Eric nog iets interessants??

Ben nog aan het luisteren maar Eminem & Justin Timberlake komen in ieder geval niet.
Op de vraag of dit de headliners al zijn antwoordde Eric dat ze nog wel wat aan het rommelen zijn .

Er is ook een grote act op het laatste moment is weg gekaapt door een festival uit Japan, waarvan ze dachten dat het al rond was.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
Blijkbaar:
- Het idee dat Lowlands als totaalervaring niet afhankelijk is van headliners is losgelaten en de headliners worden noodzakerlijkwijs steeds groter
- De lineup is nog lang niet rond en er komen misschien nog headlinergrootte namen bij
- Veel concurrentie uit buitenland omtrent bedragen die geboden worden voor artiesten
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.405
5.143
westlander wrote:
Zei Eric nog iets interessants??

Ben nog aan het luisteren maar Eminem & Justin Timberlake komen in ieder geval niet.
Op de vraag of dit de headliners al zijn antwoordde Eric dat ze nog wel wat aan het rommelen zijn .

Er is ook een grote act op het laatste moment is weg gekaapt door een festival uit Japan, waarvan ze dachten dat het al rond was.
Dat zal wel om Fuiji Rock gaan. Mogelijk dat die N.E.R.D. hebben weggekaapt, lijkt me precies in dit verhaaltje te kloppen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.368
1.825
Benjamin wrote:

westlander wrote:
Zei Eric nog iets interessants??


Ben nog aan het luisteren maar Eminem & Justin Timberlake komen in ieder geval niet.
Op de vraag of dit de headliners al zijn antwoordde Eric dat ze nog wel wat aan het rommelen zijn .

Er is ook een grote act op het laatste moment is weg gekaapt door een festival uit Japan, waarvan ze dachten dat het al rond was.

Dat zal wel om Fuiji Rock gaan. Mogelijk dat die N.E.R.D. hebben weggekaapt, lijkt me precies in dit verhaaltje te kloppen?

Denk je niet dat het om SummerSonic in Japan gaat? Zelfde weekend als Lowlands. Daar staat nu Chance The Rapper namelijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken