Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wij ook, op de dijk! Maar wij gaan donderdagochtend om vijf uur rijden, vanuit Almere. Vorig jaar hadden we de tent voor 10u staan, yeah!

Wij gaan ook eerder vertrekken dan last year. Afgelopen jaar echt lang voor de ingang moeten wachten. Toen stond ons tentje vroeg in de middag.
Gaat de camping al voor 10:00 uur open?
 

fiool

Nieuw lid
9 aug 2018
1
0
Dit jaar voor de eerste keer Lowlands! :)
Ik vroeg me af: hoever is het lopen vanaf de verschillende campings naar het festival terrein?
 

MrFloppy

Campingartiest
30 jul 2016
60
127
Dit jaar voor de eerste keer Lowlands!
1f642.svg

Ik vroeg me af: hoever is het lopen vanaf de verschillende campings naar het festival terrein?

Als dit situatie zelfde is als vorig jaar:
Camping (5) bij ingang: 25-30 minuten tot de ingang van festival terrein
Campings (6+7) vlak voor de brug: 20-25 minuten
Campings (3+4) net over de brug: 10-20 minuten
Campings (1+2) 5 - 10 minuten
Je hebt ook plekken vlak bij de ingang dan sta je binnen minuut op het terrein.

Van de Bravo naar de Alpha is het 15-25 minuten lopen, afhankelijk van drukte.
Hou daar rekening mee als je een favoriete act wil zien.
Meestal begint de drukte voor een act zo'n 20 minuten voor het begin.
Als je in voorste vak wil staan bij een populaire act moet je eigenlijk direct na einde act eerder als in het vak gaan staan.
 

roos08

Nieuw lid
9 aug 2018
3
0
Weten jullie of je als je donderdag nog een keer extra op en neer wil naar je auto om wat spulletjes op te halen of je dan door een speciale ingang kan omdat je al je bandje om hebt?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Weten jullie of je als je donderdag nog een keer extra op en neer wil naar je auto om wat spulletjes op te halen of je dan door een speciale ingang kan omdat je al je bandje om hebt?

Vorig jaar was dit niet zo toch? Andere festivals hebben dit wel dus ik hoop met je mee!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.441
5.190
fiool wrote:
Dit jaar voor de eerste keer Lowlands!
1f642.svg

Ik vroeg me af: hoever is het lopen vanaf de verschillende campings naar het festival terrein?

Als dit situatie zelfde is als vorig jaar:
Camping (5) bij ingang: 25-30 minuten tot de ingang van festival terrein
Campings (6+7) vlak voor de brug: 20-25 minuten
Campings (3+4) net over de brug: 10-20 minuten
Campings (1+2) 5 – 10 minuten
Je hebt ook plekken vlak bij de ingang dan sta je binnen minuut op het terrein.

Van de Bravo naar de Alpha is het 15-25 minuten lopen, afhankelijk van drukte.
Hou daar rekening mee als je een favoriete act wil zien.
Meestal begint de drukte voor een act zo’n 20 minuten voor het begin.
Als je in voorste vak wil staan bij een populaire act moet je eigenlijk direct na einde act eerder als in het vak gaan staan.
Nee joh, wij zetten onze tent altijd bij de ingang/uitgang van de camping.

Binnen 15 minuutjes ben ik bij het festival terrein. En ik ben nu ook niet de nieuwe Usain Bolt
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Lol ze gaan nu vijf munten borg vragen voor de koptelefoons bij de silent disco op donderdagavond. Ik vond het systeem van vorig jaar dan toch beter werken.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Lol ze gaan nu vijf munten borg vragen voor de koptelefoons bij de silent disco op donderdagavond. Ik vond het systeem van vorig jaar dan toch beter werken.
Behalve dan dat wij vorig jaar anderhalf uur in de rij hebben gestaan voor de Silent Disco in de Bravo. Ik denk dat je nu gewoon met die koptelefoons overal naartoe kunt, da's wel een pré.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.969
1.908
Die rij was vorig jaar echt te lang, die 5 munten komen die 3 dagen daarna nog echt wel op hoor. Da's t probleem niet.
 

roos08

Nieuw lid
9 aug 2018
3
0
roos08 wrote:
Weten jullie of je als je donderdag nog een keer extra op en neer wil naar je auto om wat spulletjes op te halen of je dan door een speciale ingang kan omdat je al je bandje om hebt?

Vorig jaar was dit niet zo toch? Andere festivals hebben dit wel dus ik hoop met je mee!

Helaas, ik heb lowlands de vraag gesteld op fb en kreeg dit als reactie:

Nope, helaas niet. De rijen ontstaan ook vooral doordat alle tassen moeten worden gecontroleerd bij binnenkomst en ook als je voor een tweede keer door de poorten gaat, moet je helemaal gecheckt worden. Veel plezier op Lowlands!

Toch een steekkarretje mee dus denk ik.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Wessel wrote:

roos08 wrote:
Weten jullie of je als je donderdag nog een keer extra op en neer wil naar je auto om wat spulletjes op te halen of je dan door een speciale ingang kan omdat je al je bandje om hebt?


Vorig jaar was dit niet zo toch? Andere festivals hebben dit wel dus ik hoop met je mee!

Helaas, ik heb lowlands de vraag gesteld op fb en kreeg dit als reactie:

Nope, helaas niet. De rijen ontstaan ook vooral doordat alle tassen moeten worden gecontroleerd bij binnenkomst en ook als je voor een tweede keer door de poorten gaat, moet je helemaal gecheckt worden. Veel plezier op Lowlands!

Toch een steekkarretje mee dus denk ik.

Let op: als je voor de tweede (of derde...) keer binnenkomt, dus met je bandje al om, mag je geen drinken meer meenemen. Dat wordt best streng gecontroleerd. Dan moet je er dus echt voor zorgen dat de drank in de eerste "batch" zit, anders ben je ernstig de sjaak.
 

roos08

Nieuw lid
9 aug 2018
3
0
Helaas, ik heb lowlands de vraag gesteld op fb en kreeg dit als reactie:

Nope, helaas niet. De rijen ontstaan ook vooral doordat alle tassen moeten worden gecontroleerd bij binnenkomst en ook als je voor een tweede keer door de poorten gaat, moet je helemaal gecheckt worden. Veel plezier op Lowlands!

Toch een steekkarretje mee dus denk ik.

Let op: als je voor de tweede (of derde…) keer binnenkomt, dus met je bandje al om, mag je geen drinken meer meenemen. Dat wordt best streng gecontroleerd. Dan moet je er dus echt voor zorgen dat de drank in de eerste “batch” zit, anders ben je ernstig de sjaak.

Ik wil sowieso na de eerste keer lopen al een biertje kunnen open trekken dus dat komt goed. Het ging me nu vooral om het meenemen van de partytent. Serieus hoezo zijn die flut tentjes alsnog zo mega zwaar en groot om te vervoeren?
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Ik wil sowieso na de eerste keer lopen al een biertje kunnen open trekken dus dat komt goed. Het ging me nu vooral om het meenemen van de partytent. Serieus hoezo zijn die flut tentjes alsnog zo mega zwaar en groot om te vervoeren?
Wij kopen de partytent gewoon ter plekke bij de Hema :) met z'n allen lappen (11 muntjes geloof ik), dan hoef je dat kreng niet de brug over te sjouwen :lol:
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.349
1.378
Ik koop elk jaar een kinderwagen en vervoer daar al mijn zooi in. Muziek erin, onze mascotte erin, partytent erin, bier erin en gaan. :cool:
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Bij mij past alles gewoon in en op mijn hiketas (tent, luchtbed, stoeltje, alles!) en in mijn handen heb ik 2x een 3 liter pak wijn met tapje. Die pakken wijn heb ik vorig jaar nog op het terrein mee kunnen krijgen, goedkoop avondje gehad!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Die pakken wijn heb ik vorig jaar nog op het terrein mee kunnen krijgen, goedkoop avondje gehad!

Netjes gefixt hoor!
Grote flessen/pakken voorbij de beveiliging sneaken blijft een moeilijke opgave.

Lol ze gaan nu vijf munten borg vragen voor de koptelefoons bij de silent disco op donderdagavond. Ik vond het systeem van vorig jaar dan toch beter werken.

Hmmm, hoop wel dat er s'avonds ook nog beschikbaar zijn. Ben donderdagavond toch wel van het tentjes hoppen bij goed weer.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
765
1.280
Wij vertrekken donderdag om 13u vanuit Zeeland! Zoveel zin in! Zou er rond 15u nog plek zijn op feestcamping 3?? Vorig jaar zat ik recht voor de ingang van het festivalterrein, ook wel relaxed maar wil nu wel eens de feestcamping ervaren ??
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Is camping 3 nou echt zo'n veel groter feest dan camping 2 ofzo? Heb daar eigenlijk weinig van gemerkt vorig jaar...
 

skullboynl

Nieuw lid
10 aug 2018
1
0
Dit is mijn eerste jaar Lowlands. Al een aantal keren naar defqon.1 geweest, Ja ik het weet totaal wat anders maar wel op het zelfde terrein. De laatste jaren is er bij Defqon een 2de brug voor karren. Gebruikt lowlands die ook of moet je over de gewone brug heen?

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken