Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Kendrick en the Gorillaz zijn wel echt must-sees voor mij. Twee artiesten die ik erg goed vind, maar die ik door de ticketprijzen niet snel in een Ziggo Dome oid zou zien.

N*E*R*D hoef ik niet perse te zien. Voor nu staan Richie Hawtin of Miles Kane, Floating Points (met name hier heel veel zin in) en Daniel Avery op de planning.

Jaaaaa ze zijn begonnen!!

<twitterwidget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="1024248646768963584"></twitterwidget>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Hee is dat nu de Hotot van Down the Rabbit Hole :-P

Dubbel

Toch even gebruiken dan.
Iemand een idee waar Kees van Hondt gaat staan? Uit een interview bleek toch dat ie zou komen?
Vorig jaar stond ie er ook onder een andere naam is het niet?

Gorrilaz is al jaren een bucketlist band voor mij! Tijdens de ziggo zat ik helaas in het buitenland! NERD al een keer in Rotterdam gezien, was echt te gek! Ga nu zeker weer! Kendrick is niet helemaal mij muziek maar ik wou het wel graag zien. Maar ik ga nu toch voor zeal en ardor gok ik!

Gorillaz was in de ZiggoDome te gek. maar goed, dat waren wel de “fans”. Ben echt benieuwd hoe ze het bij het publiek doen. Wel jammer dat ze weinig nieuwe gast artiesten hebben in vergelijking met die Ziggo show.

Ik zag ze een paar weken geleden op Rock Werchter. Het was te gek en echt een feestje. Of zoals Humo zei: "Maar de hele avond was er wel dat adrenaline opwekkende gevoel dat hier iets bijzonders gebeurde: het gevoel dat bij alle grote concerten heerst: anderhalf uur was deze weide het centrum van de wereld, en waren de softe urban hippie-songs van opperaap Albarn de perfecte soundtrack bij het Hier en Nu.

Het was goed."

Gorillaz ga ik zeker kijken, ben erg benieuwd naar deze act. Ben geen fan, maar ik verwacht me wel te vermaken.
Kendrick laat ik waarschijnlijk schieten voor Zeal & Ardor.
Dan blijft NERD over, daar heb ik het meeste zin in. Eerste keer Lowlands was voor mij magisch. Tweede keer was ook gaaf, maar niet zo magisch als de eerste keer. Ik ben dan ook erg benieuwd. De laatste setlist ziet er ok uit. Ben wel erg gek van hun eerste 3 albums.

Gorillaz is de headliner die ik sowieso over sla. Softe urban hippie-songs , nee dank je. Het is me allemaal veel te braaf en te mellow. Maar ieder zijn ding. Kendrick misschien en NERD ga ik zeker kijken.

Gorillaz te braaf? Ieder nummer van ze is juist een avontuur en bevat telkens weer wat anders. Een set van de Gorillaz bevat zoveel invloeden dat je het alles behalve braaf kan noemen. Juist Gorillaz is een band die juist buiten de lijntjes durft te kleuren.

Gorillaz in de Ziggo al gezien maar nog steeds de act waar ik het meest naar uit kijk. Het was een geweldig optreden, en misschien niet vol moshpits maar zeker een heel groot feest.

Als ze openen met M1A1 merk je meteen dat het, vooral live, best ietsje harder klinkt dan je misschien verwacht.

Kendrick is niet zo mijn ding qua muziek, maar alleen de mensen massa tekeer zien gaan vanaf de heuvel lijkt mij al een kijkje waard. Ga er zeker even heen.

NERD weet me maar niet te pakken maar gezien ze niet heel lang spelen en bij een laatste set een paar lekkere foute cover hadden (Hollaback Girl, Hot Inhere, Seven Nation Army, Drop it Like it's Hot etc) spelen ze verder vooral alleen hun top nummers. Misschien toch langs gaan. Maar net waar ik zin in heb: Miles Kane en Lubach of een ongetwijfeld mooi feestje.

Ik kan niet wachten om alle Duitsers zijn homo's mee te zingen.

Maar het is idd een halve Pharell Williams setlist als ik het zo zie.

Ben ook benieuwd bij welke optreden Pharrell en Nile Rodgers, Get Lucky zullen gaan spelen. Wat denken jullie? Een nummer die natuurlijk van Alpha formaat is, al helemaal als ze het samen ten gehoren zullen brengen, maar wat mij betreft beter bij Nile in de set past.

Erg blij met Ploegendienst en Stippenlift! Ploegendienst (Ray Fuego in een punkband) was op Down the Rabbit Hole echt kicken!

Het programma van sexyland wordt toch nergens bekend gemagemaakt? Wil je dan heel de nacht gaan wachten.of ze komen?

Haha, twee zielen één gedachte :lol:

https://twitter.com/Jetteke69/status/1024576103317430272

https://twitter.com/Indiaantje89/status/1024575751876763648

Ja het boekje was vorig jaar echt te karig voor woorden. Terwijl Lowlands in mijn optiek altijd heer en meester is in dat soort details (zie ook de Daily Paradise). Daarom snapte ik niet waarom je nu plots alleen een vodje krijgt.

Gorillaz te braaf? Ieder nummer van ze is juist een avontuur en bevat telkens weer wat anders. Een set van de Gorillaz bevat zoveel invloeden dat je het alles behalve braaf kan noemen. Juist Gorillaz is een band die juist buiten de lijntjes durft te kleuren.

Ik hoor inderdaad veel invloeden en dus variatie, maar het blijft allemaal te radiovriendelijk en daarom in mijn oren braaf. Muziek moet me raken; het moet me ontroeren, dan wel ontregelen of opwinden. Gorillaz doet het geen van allen voor mij. Het kabbelt wat voort. Ik heb het echt geprobeerd, verschillende luisterbeurten er aan besteed maar het komt gewoon niet aan.

Je hoeft niet leuk te vinden hoor, maar het is misschien wel de minst brave act sinds Nine Inch Nails en Nick Cave & The Bad Seeds.

Users who are viewing this thread