Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Dua Lipa en TWOD zijn geen headliners nee. Dat zijn voorlopig Gorillaz – N.E.R.D. – Kendrick Lamar. Alleen N.E.R.D. kan eventueel nog iemand boven zich krijgen, en dan zal het ook iets worden als Oscar & The Wolf. Maar ik ga eigenlijk gewoon vanuit dat N.ER.D. de kleine headliner is van de 3.

Zoiets verwacht ik ook, Oscar And The Wolf erbij op de dag van NERD. Heel klein sprankje hoop nog op Massive Attack.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Inmiddels ga ik er niet meer van uit. Volgens mij is er voor Lowlands nog nooit een headliner zo laat gevallen anders naar mijn weten? Wat wel misschien voordelig kan zijn is dat N.E.R.D. op de website na Gorillaz en Kendrick Lamar staat. En uiteindelijk toch bij de subheadliners kan aansluiten ipv als 3e headliner.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Inmiddels ga ik er niet meer van uit. Volgens mij is er voor Lowlands nog nooit een headliner zo laat gevallen anders naar mijn weten? Wat wel misschien voordelig kan zijn is dat N.E.R.D. op de website na Gorillaz en Kendrick Lamar staat. En uiteindelijk toch bij de subheadliners kan aansluiten ipv als 3e headliner.

Weet ik ook niet met zekerheid te zeggen, maar voor mijn gevoel werd in het verleden wel eens een headliner in een laat stadium gedropt. Zoals Stromae destijds. Bovendien vind ik Massive Attack voor LL ook geen extreem grote headliner. Vorige optreden daar stonden ze in de Grolsch, dacht ik. En hun optreden in AFAS twee jaar geleden was tenauwernood uitverkocht geloof ik. Denk dat OATW die makkelijker vol speelt. En misschien heeft Massive Attack nog iets goed te maken richting Mojo vanwege cancellen DTRH vorig jaar.

Maar ik ben het met je eens dat de kans niet groot is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Tja. N.E.R.D. is nergens headliner.

Op Northside (een kleiner festival dan LL) staan ze gewoon om 17.45 geprogrammeerd... Nog voor Liam Gallagher, APC, The National en QOTSA. Zelfs op Lovebox, wat ook wel een kleiner festival is, staan ze niet helemaal bovenaan hetaffiche. Op Pukkelpop staan ze gewoon als sub, onder twee co-headliners (en dat op een dag die velen als de slechtste PkP-dag ooit noemen). Tenslotte staan ze op North Sea Jazz, wat ook wat zegt over hun grootte en positie. Dus zelfs ALS ze headliner zouden zijn, dan moet er wel wat naast staan met wat gewicht. Maar nu WOD op donderdag speelt zie ik niet meteen een kanshebber daarvoor tussen de huidige namen staan.

Of is N.E.R.D. zoveel groter in Nederland dan in andere landen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Arcade Fire krijgt de Ahoy ook maar gewoon niet uitverkocht, afgaande op de reclame die langs blijft komen op Facebook.

Daar heeft Mojo toch een verkeerde inschatting gemaakt; die waren perfect geweest als derde headliner op LL.

Aan de andere kant: zonder die sterke derde headliner is LL ook gewoon uitverkocht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Tja. N.E.R.D. is nergens headliner.

Op Northside (een kleiner festival dan LL) staan ze gewoon om 17.45 geprogrammeerd… Nog voor Liam Gallagher, APC, The National en QOTSA. Zelfs op Lovebox, wat ook wel een kleiner festival is, staan ze niet helemaal bovenaan hetaffiche. Op Pukkelpop staan ze gewoon als sub, onder twee co-headliners (en dat op een dag die velen als de slechtste PkP-dag ooit noemen). Tenslotte staan ze op North Sea Jazz, wat ook wat zegt over hun grootte en positie. Dus zelfs ALS ze headliner zouden zijn, dan moet er wel wat naast staan met wat gewicht. Maar nu WOD op donderdag speelt zie ik niet meteen een kanshebber daarvoor tussen de huidige namen staan.

Of is N.E.R.D. zoveel groter in Nederland dan in andere landen?
The War On Drugs staat al vast voor de vrijdag.

Ik ben het met je eens, ik had ze van te voren ook niet helemaal als headliner verwacht. En N.E.R.D. is naar mijn weten helemaal niet groot, Pharell zelf is stukken groter denk ik kwa bekendheid. Maar gezien de website is dat de enige act die nog boven zich een headliner kan hebben. Maar Oscar & The Wolf zou ik oprecht jammer vinden van die spot (doe mij dan toch maar N.E.R.D.). Maar buiten Oscar & The Wolf zie ik vrij weinig opties meer, ik denk dat Massive Attack ook geen Alpha headliner is, en dat ze die anders ook wel bekend hadden gemaakt. Florence + The Machine hebben nu wel een gat tussen de VS gigs staan, maar dan had Pukkelpop ze ook wel gehad denk ik. Arcade Fire staat in Ahoy, dus denk het ook niet dat die komen. Arctic Monkeys = Sziget. Imagine Dragons zal ook niet meer komen omdat ze in het GelreDome staan. Travi$ Scott lijkt me ook niet dat Lowlands die neerzet als headliner. Björk staat exclusief in België voor de Benelux. Dan blijft er dus vrij weinig meer over.

Denk dat Oscar & The Wolf dus dan echt de beste kanshebber is, al vind ik dat ook wel wat overkill met Pinkpop en de ZiggoDome show die ze hebben staan.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Ik denk dat als OATW komt, dat NERD nog steeds headliner blijft en dat Oscar ervoor speelt.

Stiekem droom ik er gewoon nog van dat Justice na NERD de Alpha komt afbreken.... dan kun je me opvegen hoor, wat is dat een geweldige live act(vorig jaar gezien in Ostrava)
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Chemical Brothers heeft in augustus ook weinig data, en staan dat weekend wel op te treden in Duitsland en Zwitserland.

Al zal het me verbazen dat ze een dergelijke killer name nu pas bekend gaan maken...
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
De beroemde 'LCD soundsystem inflatie'. Jarenlang niks doen zorgt ervoor dat je van een spot in de middag ineens headliner bent. Al moet ik zeggen dat ik NERD zelf wel prima vind.

Belangrijkste is dat er dit keer schermen komen in de Bravo. Vroeger toen er alleen DJ's stonden was het prima, maar nu is het een groot gemis. Ik begrijp niet dat LL dit niet ziet. Kan iemand met toegang tot de organisatie dit eens opwerpen? Via Twitter of mail ofzo? Heb allemaal die sociale media niet en ken EvE helaas zelf niet :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Chemical Brothers heeft in augustus ook weinig data, en staan dat weekend wel op te treden in Duitsland en Zwitserland.

Al zal het me verbazen dat ze een dergelijke killer name nu pas bekend gaan maken…

Zou me ook erg verbazen. Sowieso stonden ze er amper drie jaar geleden nog.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
gguuss wrote:
Chemical Brothers heeft in augustus ook weinig data, en staan dat weekend wel op te treden in Duitsland en Zwitserland.

Al zal het me verbazen dat ze een dergelijke killer name nu pas bekend gaan maken…

Zou me ook erg verbazen. Sowieso stonden ze er amper drie jaar geleden nog.

Ik denk dat het tegenwoordig niet zo belangrijk meer is of een act er 2 jaar geleden ook al stond... dat zie je zo veel!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.352
1.808
Raskolnikov wrote:

gguuss wrote:
Chemical Brothers heeft in augustus ook weinig data, en staan dat weekend wel op te treden in Duitsland en Zwitserland.

Al zal het me verbazen dat ze een dergelijke killer name nu pas bekend gaan maken…


Zou me ook erg verbazen. Sowieso stonden ze er amper drie jaar geleden nog.

Ik denk dat het tegenwoordig niet zo belangrijk meer is of een act er 2 jaar geleden ook al stond… dat zie je zo veel!

Daar heb je helaas een punt ;-)

Desondanks verwacht ik het niet.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
gguuss wrote:

Raskolnikov wrote:

gguuss wrote:
Chemical Brothers heeft in augustus ook weinig data, en staan dat weekend wel op te treden in Duitsland en Zwitserland.

Al zal het me verbazen dat ze een dergelijke killer name nu pas bekend gaan maken…


Zou me ook erg verbazen. Sowieso stonden ze er amper drie jaar geleden nog.


Ik denk dat het tegenwoordig niet zo belangrijk meer is of een act er 2 jaar geleden ook al stond… dat zie je zo veel!

Daar heb je helaas een punt
1f609.svg


Desondanks verwacht ik het niet.

Ik ook niet, haha. Goed. Next.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Deadmau5 met een dikke productie lijkt me ook overigens heel vet. Staan ook op de Lokerse feesten. 30 Seconds To Mars was toch ook al uitgesloten? Kraftwerk 3D zou ik ook heel vet vinden, maar weet niet of Lowlands dat wel gaat doen....

Nee ik denk echt dat het N.E.R.D. gaat worden, of Oscar & The Wolf daar nog boven :-|
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
NERD is gewoon headliner; een degelijke sub zou niet misstaan. Oscar zou ik toejuichen. Maar ben dan ook groot fan. Verder denk ik eerlijk gezegd niet dat we moeten dromen van iets groters in de naam van Justice, Deadmau5 of iets anders.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
NERD is toch headliner?

Ja, waarschijnlijk wel. Maar ik had het vooral over een andere naam die ernaast kan staan. Of het voor ervoor of erna is, maakt niet echt uit. Gewoon iets dat de vrijdag meer gewicht zou kunnen geven. Nu vind het het qua verdeling nog wat uit balans.

Maar goed, we moeten nog redelijk wat namen krijgen, en de dagindeling ook natuurlijk. Misschien valt alles wel in de plooi, zoals meestal het geval is.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Timmetje wrote:
NERD is toch headliner?

Ja, waarschijnlijk wel. Maar ik had het vooral over een andere naam die ernaast kan staan. Of het voor ervoor of erna is, maakt niet echt uit. Gewoon iets dat de vrijdag meer gewicht zou kunnen geven. Nu vind het het qua verdeling nog wat uit balans.

Maar goed, we moeten nog redelijk wat namen krijgen, en de dagindeling ook natuurlijk. Misschien valt alles wel in de plooi, zoals meestal het geval is.

De vrijdag heeft met Gorillaz en TWOD wel een goede lading. Het is toch zo dat de headliner altijd afsluit? Als dat niet zo is snap ik werkelijk waar niet dat ze vorig jaar Moderat vóór the XX hebben laten spelen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
The XX stond op de juiste plek, Moderat alleen niet. Had Bravo afsluiter moeten zijn.

Buiten Bonobo zie eigenlijk geen grote dance act nog voor de Alpha/Grolsch. Pendulum live kan ook nog steeds (staan op reading). Misschien dat ze gewoon N.E.R.D. laten headline, en dat geld wat ze overmaken spenderen aan een roltrap ipv die rot Lowlands brug :).

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken