Lowlands 2017

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
708
435
Even tussendoor: Ik vind Alt-J echt maar een paar leuke nummers hebben, gaan ze mij live overtuigen of is het live net zo op de plaat?

Ik heb Alt-J nu 3x gezien. Eerst keer aantal jaar terug. Kende weinig van ze en ze hadden maar 1 plaat. Ik ben toen halverwege weggelopen omdat het ook te druk was in de tent.
De 2e keer zag ik ze op de mainstage van Sziget en hadden ze 2 platen. Ik vond het toen al leuker; mede dankzij een erg strakke lichtshow en het feit dat ik wel wat nummers kende.
Vorige week voor de 3e keer gezien in Ostrava en ze hebben me overtuigd. Ik wil ze op LL(Mits blokkenschema dit toelaat) graag zien. Ze spelen zo ontzettend strak, en de lichtshow is echt heel tof. Daarnaast kende ik ook nog lang niet alle nummers(3e album nog niet geluisterd)

Als er voor jou niet iets tegenoverstaat wat je per se wil zien; zou ik het zeker gaan checken :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
Nicolas Jaar, hoor de naam vaak, in positieve verhalen. Wat maakt hem zo goed? Ken het verder niet, dus oprecht geïnteresseerd. Ben verder heel benieuwd naar het blokkenschema. Ik vrees veel clashes, dat is haast onvermijdelijk bij een dergelijk sterke line up.

Ik wil trouwens best voor je proberen morgen, Thomas.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Wat me trouwens ook opvalt is dat er echt helemaal niks staat uit de TopNotch stal ? Ja Dj Drivah, maar die tel ik niet mee...
Zeker met de nieuwe plaat van Rico + Sticks ...

Zou er nog een verassing kunnen komen of komt er gewoon niks van Topnotch ?
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Wat me trouwens ook opvalt is dat er echt helemaal niks staat uit de TopNotch stal ? Ja Dj Drivah, maar die tel ik niet mee…
Zeker met de nieuwe plaat van Rico + Sticks …

Zou er nog een verassing kunnen komen of komt er gewoon niks van Topnotch ?

Er staat nog niet genoeg hiphop vind je? Ben er eerlijk gezegd blij om.

Mij valt het dan weer op dat het hardere gitaarwerk echt lijkt verbannen op LL. Slayer in 2013 was echt een verademing.
 
1 mei 2017
289
0
Even tussendoor: Ik vind Alt-J echt maar een paar leuke nummers hebben, gaan ze mij live overtuigen of is het live net zo op de plaat?

Net zoals op plaat. Wat niet per se slecht hoeft te zijn, maar ze staan statisch op het podium. Toen ik ze twee jaar terug zag hadden ze wel een hele gave lichtshow om hun gebrek aan podiumpersoonlijkheid te compenseren. Maar ik ben bang dat ze dit jaar als subheadliner in de Alpha staan, waardoor zo'n lichtshow niet overkomt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Wat me trouwens ook opvalt is dat er echt helemaal niks staat uit de TopNotch stal ? Ja Dj Drivah, maar die tel ik niet mee…
Zeker met de nieuwe plaat van Rico + Sticks …

Zou er nog een verassing kunnen komen of komt er gewoon niks van Topnotch ?

Nieuwe plaat inderdaad gisteren 3 x geluisterd. Ik was aangenaam verrast door Rico & Sticks
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Benjamin wrote:
Wat me trouwens ook opvalt is dat er echt helemaal niks staat uit de TopNotch stal ? Ja Dj Drivah, maar die tel ik niet mee…
Zeker met de nieuwe plaat van Rico + Sticks …

Zou er nog een verassing kunnen komen of komt er gewoon niks van Topnotch ?


Er staat nog niet genoeg hiphop vind je? Ben er eerlijk gezegd blij om.

Mij valt het dan weer op dat het hardere gitaarwerk echt lijkt verbannen op LL. Slayer in 2013 was echt een verademing.

Architects?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De opbouw van zijn sets. Het is zowel eigenzinnig experimenteel als dansbaar. Al kan het publiek roet in het eten gooien.

+ Nicolas Jaar is het brein achter Darkside

[video]https://www.youtube.com/watch?v=vmgoO43_0kk[/video]
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Onibaba wrote:
Benjamin wrote:
Wat me trouwens ook opvalt is dat er echt helemaal niks staat uit de TopNotch stal ? Ja Dj Drivah, maar die tel ik niet mee…
Zeker met de nieuwe plaat van Rico + Sticks …

Zou er nog een verassing kunnen komen of komt er gewoon niks van Topnotch ?


Er staat nog niet genoeg hiphop vind je? Ben er eerlijk gezegd blij om.

Mij valt het dan weer op dat het hardere gitaarwerk echt lijkt verbannen op LL. Slayer in 2013 was echt een verademing.


Architects?

Even geluisterd maar doet me niet zoveel. Als het schema het toelaat, ga ik wel even kijken. Ik moet mijn portie harde gitaren maar halen bij At the Drive In.
Maar de jaren dat Deftones, Ministry, Faith no More, Killswitch Engage, Mastodon, Slayer, Rolo Tomassi, Tool, Nine Inch Nails of Opeth langskwamen lijkt toch wel iets tot het verleden. Hardere muziek is nu minder populair.
Het is toch voornamelijk elektronica, Indie en HipHop wat de klok slaat.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
@Marc wrote:
Onibaba wrote:
Benjamin wrote:
Wat me trouwens ook opvalt is dat er echt helemaal niks staat uit de TopNotch stal ? Ja Dj Drivah, maar die tel ik niet mee…
Zeker met de nieuwe plaat van Rico + Sticks …

Zou er nog een verassing kunnen komen of komt er gewoon niks van Topnotch ?


Er staat nog niet genoeg hiphop vind je? Ben er eerlijk gezegd blij om.

Mij valt het dan weer op dat het hardere gitaarwerk echt lijkt verbannen op LL. Slayer in 2013 was echt een verademing.


Architects?


Even geluisterd maar doet me niet zoveel. Als het schema het toelaat, ga ik wel even kijken. Ik moet mijn portie harde gitaren maar halen bij At the Drive In.
Maar de jaren dat Deftones, Ministry, Faith no More, Killswitch Engage, Mastodon, Slayer, Rolo Tomassi, Tool, Nine Inch Nails of Opeth langskwamen lijkt toch wel iets tot het verleden. Hardere muziek is nu minder populair.
Het is toch voornamelijk elektronica, Indie en HipHop wat de klok slaat.

Snap ik, even doorluisteren, zeer de moeite waard. Ik had dat eerst ook. Zeker met de andere acts die je noemt.

En die tijden liggen ver achter ons, al heel lang. Vaak staan er maar 1 of 2 van dat soort acts. Culture Abuse al geprobeerd?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.358
2.697
Voor wie hardere muziek wilt, ga naar Death Grips.

Ja, geen gitaren, maar wel een gruwelijke drummer en mosh pits die de bruutste metalshows evenaren.
Hebt gij toevallig een link naar een filmpje van zo'n mosh pit?
Die dat ik op youtube tegenkom kun je bezwaarlijk een mosh pit noemen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ms5LPw7hXnw[/video]

Hier heb je wel Tyler in de 'pit'.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
emmers met glijmiddel wrote:
Voor wie hardere muziek wilt, ga naar Death Grips.

Ja, geen gitaren, maar wel een gruwelijke drummer en mosh pits die de bruutste metalshows evenaren.


Hebt gij toevallig een link naar een filmpje van zo’n mosh pit?
Die dat ik op youtube tegenkom kun je bezwaarlijk een mosh pit noemen.

Ik weet niet of je vaak naar metal / hardcore shows geweest bent, maar het filmpje wat hier boven staat kan je nauwelijks een mosh pit noemen...... ook maar afhankelijk van wat je gewend bent.....
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
emmers met glijmiddel wrote:
Voor wie hardere muziek wilt, ga naar Death Grips.

Ja, geen gitaren, maar wel een gruwelijke drummer en mosh pits die de bruutste metalshows evenaren.


Hebt gij toevallig een link naar een filmpje van zo’n mosh pit?
Die dat ik op youtube tegenkom kun je bezwaarlijk een mosh pit noemen.

Vorig jaar op Lowlands bij John Coffey was er goeie circle pit, op 3 minuten begint die.
https://youtu.be/IA9u-78mP3I
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Misschien moet ik het toch maar eens vragen.

Maar wat is eigenlijk zo leuk aan in een rondje lopen tijdens een concert?

"Oh, dit is een wild stukje. Kom, laten we allemaal in een cirkel lopen nu."

Ik ga moshpitten nooit snappen denk ik.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
Misschien moet ik het toch maar eens vragen.

Maar wat is eigenlijk zo leuk aan in een rondje lopen tijdens een concert?

“Oh, dit is een wild stukje. Kom, laten we allemaal in een cirkel lopen nu.”

Ik ga moshpitten nooit snappen denk ik.

Tsja, lastig uit te leggen, enige wat ik kan zeggen is dat je het een keer meegemaakt moet hebben.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
mattman wrote:
Misschien moet ik het toch maar eens vragen.

Maar wat is eigenlijk zo leuk aan in een rondje lopen tijdens een concert?

“Oh, dit is een wild stukje. Kom, laten we allemaal in een cirkel lopen nu.”

Ik ga moshpitten nooit snappen denk ik.


Tsja, lastig uit te leggen, enige wat ik kan zeggen is dat je het een keer meegemaakt moet hebben.

?????????
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Misschien moet ik het toch maar eens vragen.

Maar wat is eigenlijk zo leuk aan in een rondje lopen tijdens een concert?

“Oh, dit is een wild stukje. Kom, laten we allemaal in een cirkel lopen nu.”

Ik ga moshpitten nooit snappen denk ik.

Er is niks leuk aan.

Death Grips geeft echter wel een enorm toffe liveshow, wel of geen "mosh pit".
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken