Lowlands 2017

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Normaal gesproken begon de voorverkoop van lowlands altijd pas in de eerste week van februari. Wat dat betreft lopen ze dit jaar flink vooruit met hun early bird die ze meteen na afloop van de laatste editie al hebben ingezet. En Wessel heeft gelijk, veel mensen zijn er wellicht nog niet over uit welke festivals ze dit jaar zullen aandoen. Met uitzondering van BKS kun je overal nog terecht. En de meeste festivals hebben nog niet veel prijsgegeven van hun programma. Pinkpop bijvoorbeeld pas twee headliners, BKS twee (machtige) headliners, Werchter zeven (behoorlijke grote) namen, DTRH nog helemaal niets, Zwarte Cross en Paaspop ook pas een eerste aanzet enzovoort...

Waarom lowlands zo vroeg was met hun eerste pakketje? Geen idee, enige dat ik kan bedenken is een beetje tegengas geven tegen de geweldige programmering van de eerste twee BKS-namen. Duidelijk signaal geven wat er dit jaar op lowlands te verwachten valt of zo?

Een mooi rijtje overigens hoor, al ben ik zelf altijd benieuwder naar de onbekendere dingen..... waar ze ongetwijfeld nog veel van in petto zullen hebben.

Ook apart dat er eerder lowlandsnamen bekend waren dat DTRH-namen.

Wanneer zou de volgende batch namen komen? Eind januari/begin februari?

Ik heb even gekeken: Vorig jaar was de eerste batch op 29 januari en het jaar daarvoor op 27 januari. In dat geval zou 25/26/27 januari dit jaar logisch lijken om extra namen bekend te maken. Maar aangezien het dit jaar blijkbaar anders gaat (andere kaartverkoop, eerste namen al bekend) zou het ook zo maar een maand later kunnen zijn.

Ook ben ik benieuwd naar de aanpak van Mojo dit jaar, aangezien BKS al is uitverkocht, is er alleen nog maar een strijd tussen DTRH en Lowlands. Mojo vs. Mojo dus.

Verwacht jij een andere aanpak van Mojo voor dit jaar dan? In welk opzicht?

Nouja ze moeten toch proberen beide festivals vol te trekken, zonder elkaar in de weg te zitten. Wat mij best moeilijk lijkt aangezien het toch een beetje hetzelfde publiek is, en aangezien ze geen last meer hebben van BKS zouden ze het dus anders kunnen doen dan voorgaande jaren. (Wat ze eigenlijk al doen met de vroege aankondiging van Lowlands)

Denk niet dat je kunt spreken van een strijd tussen DTRH en LL. Mojo zal er inderdaad alles aan gelegen zijn om LL uit te verkopen en voor DTRH meer kaarten te verkopen dan vorig jaar. Het lijkt er wel op dat de prioriteit van Mojo bij LL ligt. Allereerst omdat ze daar nu flink aantal acts hebben gezet die ook heel goed DTRH hadden kunnen headlinen (Editors, Alt-J, The Xx, Moderat wellicht). Ze kiezen er toch duidelijk voor om LL stevig neer te zetten en op DTRH te kiezen voor een minder aansprekende headliner in de vorm van Oscar And The Wolf). Ook is LL naar voren geschoven in de volgorde van aankondigen.

Verder zijn beide festivals ook gewoon afhankelijk van beschikbaarheid en bereidheid van acts.

Maar als ik van beide festivals de eerste namen zie, denk ik dat ze er goed in slagen beide affiches te vullen met aantrekkelijke namen.

Eens, ik zie die strijd tussen LL en DTRH ook niet zo. Ik vind zelf de programmering van LL tot nu toe redelijk veilig. Mojo is wel afhankelijk van het aanbod in augustus, maar ik verwacht dat ze het zeker hun slag aan slaan mbt de programmering van nog-niet-aan-hun-top bands (oa in Charlie en India).

Er zijn voor beide festivals ook hele andere namen beschikbaar (heel ander moment in het seizoen) of zie ik dat verkeerd.

Ik vind lowlands overigens niet heel veilig boeken. Tuurlijk zijn mumford en sons en editors redelijke publieks trekkers. De rest is niet direct mainstream.

En lowlands is natuurlijk ook zo leuk door de kleine namen die altijd later worden aangekondigd. En om het feestje.

Vorig jaar heb ik voor het eerst The National gezien op Down the Rabbit Hole. Ik snap hier totaal de ophef niet van. Ik zag een halfdronken mompelende man over het podium strompelen. Het eerste nummer dat ze deden moest ook direct worden afgekapt omdat het verkeerd ging. Ik vond er echt geen zak aan en we zijn ook allemaal weggelopen. Dus ik hoop dat deze act Lowlands bespaard blijft.

Ben ook niet zo'n fan van The national . Maar toen ik ze gezien hebt was het zeker niet slecht, maar is wel al een aantal jaren geleden.

Ik hoop wel echt op Bonzai dit jaar ! Maar dat komt denk ik wel goed ;-)

Vorig jaar heb ik voor het eerst The National gezien op Down the Rabbit Hole. Ik snap hier totaal de ophef niet van. Ik zag een halfdronken mompelende man over het podium strompelen. Het eerste nummer dat ze deden moest ook direct worden afgekapt omdat het verkeerd ging. Ik vond er echt geen zak aan en we zijn ook allemaal weggelopen. Dus ik hoop dat deze act Lowlands bespaard blijft.

Was een van de weinige shows van vorig jaar.
Ze speelden enkele nieuwe nummers als ik het me niet vergis. Stond zeker niet bekend als een van de betere shows van The National.

Hopen dat ze langkomen komend jaar!!!

Ben ook niet zo’n fan van The national . Maar toen ik ze gezien hebt was het zeker niet slecht, maar is wel al een aantal jaren geleden.

Ik hoop wel echt op Bonzai dit jaar ! Maar dat komt denk ik wel goed
1f609.svg
Bonzai in de X-Ray, me like.

Onibaba wrote:

Was een van de weinige shows van vorig jaar.
Ze speelden enkele nieuwe nummers als ik het me niet vergis. Stond zeker niet bekend als een van de betere shows van The National.

Hopen dat ze langkomen komend jaar!!!
Waar zouden ze dit jaar moeten staan? Drie jaar geleden sloten ze de heineken af op zaterdag, voor minder dan een headlinerspot komen ze niet. En mbt headliners denk ik dat de meeste plaatsen al vergeven zijn.

Waar zouden ze dit jaar moeten staan? Drie jaar geleden sloten ze de heineken af op zaterdag, voor minder dan een headlinerspot komen ze niet. En mbt headliners denk ik dat de meeste plaatsen al vergeven zijn.

Gewoon dit jaar weer in dn Heineken dan?

Van het pukkelpop forum gepikt. Maar dit is wat er een beetje in de buurt is:

Mumford & Sons – Red Hot Chili Peppers – The Weeknd – The Prodigy – Major Lazer – Bastille – Lana Del Rey – Aphex Twin – At The Drive-In – Foals – Kygo
Two Door Cinema Club – London Grammar – Rise Against – Vince Staples – Billy Talent – Tom Odell – Tory Lanez – White Lies – Dixon – DJ Shadow – Bad Religion – Kensington – Angel Olsen – Jon Hopkins – Jenny Hval – Oh Wonder – Glass Animals – Andy C – Maceo Plex – Anti-Flag – Danny Brown – GTA – Phantogram – Slaves - Architects –Ty Segall – Against The Current – Car Seat Headrest – Whilst She Sleeps – LVL UP

Doe mij maar Lana del Rey, The weekend. London Grammar en Glass Animals

Zitten inderdaad hoop geschikte LL-namen bij. Persoonlijk hoop ik hiervan op Danny Brown, Vince Staples, Aphex Twin, DJ Shadow, Car Seat Headrest was ook goed vorig jaar op DTRH.

Zouden ze London Grammar nog doen? Na twee afzeggingen op rij?

Users who are viewing this thread