Lowlands 2017

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB.
  • Startdatum Startdatum
Als ik kijk naar de alpha namen van vorig jaar. Tom Odel, Jake Bugg, Die antwoord, Paul Kalkbrenner, Oscar & the Wolf, Muse, Wolfmother, the Staat, Sigur Ros, Disclosure, EODM, Chase & Status, TLSP en LCD Soundsystem.

Dan zijn dit de alpha namen die ik daar tot nu toe tegenover kan zetten.

Mumford & Sons, The XX, Editors, Alt-j, Bastille, Cypres Hill, Flume, Iggy pop, en Elbow.

Mede omdat ik Moderat en London Grammar op een hoge spot in een andere tent verwacht. Maar dat zou betekenen dat er nog best een hoop Alpha namen bij zouden moeten komen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik totaal niet in de hip hop Scene zit dus dat ik geen idee heb of bijvoorbeeld Migos of Skepta ook Alpha namen zijn.

En dan waren er vorig jaar ook nog de mooie Bravo afsluiters zoals Noel Gallagher, Biffy en Foals

Zouden we inderdaad nog wat grotere namen erbij krijgen? Wat denken jullie?

Iig geen Richie Hawtin op LL. Paradigm is t enige festival in NL waar hij dit jaar zal draaien. Thumbs up voor de aanpak van Paradigm!!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik totaal niet in de hip hop Scene zit dus dat ik geen idee heb of bijvoorbeeld Migos of Skepta ook Alpha namen zijn

Migos staat denk ik wel in de alpha en zou ook terecht zijn (Of je nou van migos houdt of niet)
Skepta zie ik een hele hoge sport in de bravo krijgen.

Als ik kijk naar de alpha namen van vorig jaar. Tom Odel, Jake Bugg, Die antwoord, Paul Kalkbrenner, Oscar & the Wolf, Muse, Wolfmother, the Staat, Sigur Ros, Disclosure, EODM, Chase & Status, TLSP en LCD Soundsystem.

Dan zijn dit de alpha namen die ik daar tot nu toe tegenover kan zetten.

Mumford & Sons, The XX, Editors, Alt-j, Bastille, Cypres Hill, Flume, Iggy pop, en Elbow.

....

Zouden we inderdaad nog wat grotere namen erbij krijgen? Wat denken jullie?

Denk zelfs dat Flume ook een hoge Bravo spot zou kunnen krijgen en Cypres Hill een Heineken spot op de vrijdagavond (daar stonden vaker de classic acts zoals o.a. The Specials)
Dat levert nog meer openingen voor de Alpha ...;-)

Lowlands lijkt te hinten op nieuwe namen deze week, als ik het bericht op FB goed interpreteer.

Migos verwacht ik in de alpha. Chance The Rapper als ie bevestigd wordt ook. Frank Ocean verwacht ik ook nog steeds wel op lowlands, dat zal ook alpha zijn.

Skepta zou ook in de alpha kunnen, maar verwacht die toch iets eerder in de bravo.

Nu Alt-J in 013 staat op het kleinere podium, mogen we ze dan nog steeds als sub-headliner zien? 8-O

Nu Alt-J in 013 staat op het kleinere podium, mogen we ze dan nog steeds als sub-headliner zien? ?

Dit zal toch meer in de categorie try-out van hun nieuwe werk gezien mogen worden, lijkt me.

Bands doen dat wel vaker natuurlijk: bewust kleinere zalen spelen dan gebruikelijk.

Die staan ook gewoon in de alpha lijkt me.

Ik gok meer dat ze in de Bravo staan ala Noel Gallagher/Biffy Clyro vorig jaar.

En Lowlands op Facebook geeft aan dat het een "topweek" wordt. Bedoelen ze daar weer een nieuwe lichting namen mee? Ik hoop het, ik krijg afkickverschijnselen.

En Lowlands op Facebook geeft aan dat het een “topweek” wordt. Bedoelen ze daar weer een nieuwe lichting namen mee? Ik hoop het, ik krijg afkickverschijnselen.

Lijkt me wel. Dat zal niet op het weer slaan :-)

En als ze het zelf als topweek benoemen word ik zelfs extra nieuwsgierig naar de nieuwe namen.

Indiaantje89 wrote:

Alt-J is wel een Ziggo Dome band hé, Niet vergeten.
Biffy Clyro was ook de Leeds/Reading en dit jaar Download headliner.

Naar mijn idee was het 2e album van Alt-J best ok, maar live waren ze niet echt doorgegroeid. Die BKS headline spot was ook erg saai naar mijn mening. En met die nieuwe Bravo programmering zou mij het niet verbazen dat ze gewoon een Bravo afsluiter worden als tegenhanger van een Alpha headliner.

Ik ben daarom ook bang dat Moderat in de Alpha gaat staan. Elbow en Bastille lijken me wel Alpha subs, Cypress Hill mogelijk ook en dan Flume en Iggy Pop in de Heineken?

Biffy Clyro was ook de Leeds/Reading en dit jaar Download headliner.

Dat is dan ook in de UK. Biffy staat hier namelijk ook niet in een Ziggo Dome. Dat zijn twee verschillende dingen.

Naar mijn idee was het 2e album van Alt-J best ok, maar live waren ze niet echt doorgegroeid. Die BKS headline spot was ook erg saai naar mijn mening. En met die nieuwe Bravo programmering zou mij het niet verbazen dat ze gewoon een Bravo afsluiter worden als tegenhanger van een Alpha headliner.

Ben het helemaal met je eens dat Alt-J beter de omvang van bijvoorbeeld James Blake had kunnen blijven maar dat is nou eenmaal neit zo. Die kunnen gewoon een Alpha vullen en dat gaan ze dus waarschijnlijk ook wel doen. We moeten wel reëel blijven.

Ik heb het idee dat het wel wat geminderd is. Ik ben er niet 100% zeker van dat ze een Alpha naam zijn. Elbow doet ook weer een stapje terug... maar ik senk dat ik ze sowieso oversla, wel genoeg gezien de afgelopen jaren.

Benieuwd wat Chance The Rapper voor spot krijgt (als hij komt)

Alpha:
Mumford & Sons, Editors, The XX, Elbow, Alt-J, Bastille, Cypress Hill, Michael Kiwanuka, London Grammar, Future Islands, Nothing But Thieves

Bravo:
Chance The Rapper, Iggy Pop, Flume, Skepta, Migos, At The Drive In, Billy Talent, Tove Lo, Sampha, Glass Animals

Heineken:
Moderat, Architects, Mac DeMarco, Ty Segall, The Pretty Reckless, Jonna Fraser, First Aid Kit, Leon, Pvris

India:
Cashmere Cat, Mura Masa

Charlie:
Death Grips

Zoietske? :)

Superkut als je nog niet weet hoe groot alle tenten zijn enzo (dit wordt mijn eerste Lolwlands), dingen als Charlie zeggen me nog niets :oops:

Dennis1808 wrote:
Superkut als je nog niet weet hoe groot alle tenten zijn enzo (dit wordt mijn eerste Lolwlands), dingen als Charlie zeggen me nog niets
1f633.svg

De capaciteit van de Lowlands-tenten naar een gok van mij:
– Alpha: 17.000
– Bravo: 10.000
– Heineken: 10.000
– India: 1.500
– Lima: 500
– Charlie: 200
– X-Ray: 150
– Juliet (soort theatervorm, enkel zitplaatsen): 500
– Echo ben ik nooit geweest

Dit zijn geen exacte aantallen, en ik vind het moeilijk om in te schatten maar zoiets is het denk ik. Wel moet je ermee rekening houden dat er ook nog buiten tenten mensen kunnen staan, m.u.v. Juliet en Echo (vol=vol, dan komt er niemand meer binnen) en de X-Ray (zie je niet veel en slecht geluid).
Wellicht dat andere mensen er nog iets zinnigs over kunnen zeggen.

Ik had het niet beter kunnen doen ?

Neejoh, Er kunnen echt wel meer mensen in de X-ray toch? ik gok iets van 450 mensen. Wat nog steeds veels te klein was voor de namen die ze daar vorig jaar programmeerden.

– X-Ray: 150

Neejoh, Er kunnen echt wel meer mensen in de X-ray toch? ik gok iets van 450 mensen. Wat nog steeds veels te klein was voor de namen die ze daar vorig jaar programmeerden.

Aleee jongens, rustig rustig. Moet dat nou altijd. We maken er 300 van.

Ik denk inderdaad dat 150 iets te klein ingeschat is. Afgelopen jaar puilde die tent echt regelmatig uit.

Users who are viewing this thread