Lowlands 2017

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
Er is ieder jaar wel een headlinenaam waar discussie of twijfel over is qua grote. 2014: Stromae, 2015: Major Lazer, 2016: LCD uiteindelijk was het bij alle drie boven verwachting goed, dus heb er alle vertrouwen in dat het met the XX zeker goed gaat komen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.316
1.748
Natuurlijk komt het helemaal goed met The Xx en uiteraard staat de Alpha helemaal vol.

Vorige keer op LL was prachtig, weliswaar zeer ingetogen, optreden. Nu zijn ze twee albums verder en spelen ze die tent helemaal plat.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.389
1.068
Even afwezig en tig berichten gemist.....
Ik ben het er ook wel mee eens dat er wel een grote act geboekt mag worden ook al ben je afhankelijk van het aanbod. 25 jaar is maar eenmalig.....
 

Buddha

Nieuw lid
11 mrt 2016
3
0
Nu al zooooooo blij met mn 150 eurie ticket & tot nu toe bevestigde namen!! :D

& tussen de geruchten staat ook veel goeds maar waarom heeft niemand het over Soulwax?!? Vond t vorig jaar al n gemis met hun nieuwe tour
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Even afwezig en tig berichten gemist…..
Ik ben het er ook wel mee eens dat er wel een grote act geboekt mag worden ook al ben je afhankelijk van het aanbod. 25 jaar is maar eenmalig…..

Noem eens iets. Welke grote act zou Lowlands volgens jullie nog moeten toevoegen?
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
@Marc wrote:
Even afwezig en tig berichten gemist…..
Ik ben het er ook wel mee eens dat er wel een grote act geboekt mag worden ook al ben je afhankelijk van het aanbod. 25 jaar is maar eenmalig…..

Noem eens iets. Welke grote act zou Lowlands volgens jullie nog moeten toevoegen?

Zou bijvoorbeeld niet iets kunnen gebeuren als Volbeat, Eminem (groot gerucht voor R&L), Foo Fighters (HELE kleine kans, maar toch), The Weeknd zou volgens mij ook nog zomaar kunnen (niet mijn smaak maar ja). Madness zou kunnen omdat die in 1992 weer bij elkaar kwamen, Wu-tang Clan was 25 jaar geleden gevormd (maar die zie ik niet zo snel komen), The Killers is nog steeds geen helderheid over. Een aantal ideetjes die ze wat mij betreft mogen boeken als grote extra act.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou bijvoorbeeld niet iets kunnen gebeuren als Volbeat, Eminem (groot gerucht voor R&L), Foo Fighters (HELE kleine kans, maar toch), The Weeknd zou volgens mij ook nog zomaar kunnen (niet mijn smaak maar ja). Madness zou kunnen omdat die in 1992 weer bij elkaar kwamen, Wu-tang Clan was 25 jaar geleden gevormd (maar die zie ik niet zo snel komen), The Killers is nog steeds geen helderheid over. Een aantal ideetjes die ze wat mij betreft mogen boeken als grote extra act.

Volbeat komt al naar Eindhoven
Eminem.... Ik snap niet dat men die gast überhaupt wil zien. Brengt al tijden vooral slechte muziek uit en live komt het vooral van een tape af.
Foo Fighters stonden er een tijd gelegen al en die zijn ook door pech erg moeilijk te boeken.
The Weeknd is ook echt niet een speciale naam voor een 25 jarig bestaan.
En Madness en Wu-Tang zijn toch ook niet meer die grote speciale knallers die een jubileumeditie zo speciaal zouden maken.

The Killers zouden zeker een fijne toevoeging zijn maar jullie hebben het over speciale/grote namen voor een jubileumeditie.
We weten allemaal toch ook wel dat die speciale jubileums een mooi verkooppraatje zijn. Zelfs als Glanstonbury of Coachella iets hoog op hun verlanglijstje hebben staan dan blijft het vissen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Is allemaal waar, maar waren de enige die ik zo snel kon bedenken :)
En gelijk heb je, ik zit zelf ook niet op Eminem of the Weeknd te wachten
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.530
818
Voor mij is the XX juist de mooiste boeking tot nu toe. Ga deze maand ook naar de show in de afas live! Zal jullie zeker even laten hoe het was.

The offspring staat een week eerder in België. Dat zou ook wel een leuke boeking zijn.

Er zijn ook maar bar weinig echt grote acts in de buurt rond lowlands. Kasabian is bijvoorbeeld in de UK enorm. Maar hier niet. Ze hebben daarom met the editors en m&s al de grootste namen die in augustus Touren. Correct me if i'm wrong.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.389
1.068
Moby
Temple of the Dog ivm 25 jarig bestaan van hun album
Coldplay stonden ooit in de Charlie
Pearl Jam
Live (al zit ik daar niet op te wachten)
Tool
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Beach House tourt in augustus ook in Europa. Voorlopig staan er twee data op de planning waaronder een festival in het zelfde weekend als Lowlands in Portugal.
Niet dat ik dat als de grote naam zie, maar zeker welkom.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Moby
Temple of the Dog ivm 25 jarig bestaan van hun album
Coldplay stonden ooit in de Charlie
Pearl Jam
Live (al zit ik daar niet op te wachten)
Tool

Begrijpelijk maar Reading/Leeds en Pukkelpop hebben die ook niet....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.316
1.748
Tool is fantastisch, waanzinnig exclusieve act natuurlijk. Dat zou daadwerkelijk het affiche opsieren. Coldplay lijkt me veel en veel te duur, stukken duurder nog dan Foo Fighters en Muse denk ik.

Temple of The Dog is ook leuk, maar als die komen verwacht ik ze eerder op Pinkpop. Zelfde geldt voor Pearl Jam. Mogen van mij allebei hoor, maar dat zal wel niet.

Moby is toch gewoon compleet uitgerangeerd? Evenals Eminem?

En acts als Volbeat, Madness en noem maar op: allemaal prima, maar geen mens die dan plotseling lyrisch wordt over het programma. Als ze dat hadden gewild, hadden ze Radiohead of Arcade Fire moeten boeken. Foo Fighters zou voor de liefhebber gaaf zijn, maar al niet meer zo speciaal omdat ze aantal jaren geleden er ook al stonden.

Roluf heeft gelijk: de grootste spelers op het toneel in augustus tot dusverre zijn M&S en Editors. En die zijn beiden al geboekt. Als potentiële headliner is verder alleen Major Lazer een optie. Tenzij Reading/Leeds en Pukkelpop plotseling nog met verrassende namen komen.

Ik hoop dat - als ze al extra budget hebben vanwege een jubileum - dat ze dit in de breedte stoppen. Inderdaad acts als Beach House, en meer van dat formaat erbij.

Kraftwerk is bijvoorbeeld ook nog wel een optie trouwens. In augustus aangekondigd voor Portugees festival.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.389
1.068
@Marc wrote:
Moby
Temple of the Dog ivm 25 jarig bestaan van hun album
Coldplay stonden ooit in de Charlie
Pearl Jam
Live (al zit ik daar niet op te wachten)
Tool

Begrijpelijk maar Reading/Leeds en Pukkelpop hebben die ook niet….

Maar die hebben ook geen jubileum...... hoeveel mensen dachten dat Muse zou komen vorig jaar?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.316
1.748
Ik denk dat A Tribe Called Quest of Run The Jewels zeker te verwachten zijn. Lowlands zit meestal vooraan als het gaat om grote toegankelijke hiphopnamen. Afgelopen jaren stond Kendrick Lamar er al twee keer, vorig jaar Anderson.Paak.

Zowel ATCQ en RTJ passen passen in dat rijtje en ik denk dat lowlands ze graag wil boeken. Of ze beschikbaar zijn in augustus is natuurlijk een tweede:
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
ATCQ zouzeker tof zijn en wel in de lijn van Lowlands liggen.... Sigma een optie in het kader Electronica ?
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
ATCQ zouzeker tof zijn en wel in de lijn van Lowlands liggen…. Sigma een optie in het kader Electronica ?

Sigma zou inderdaad wel kunnen, ik zat er ook al aan te denken. Verder zie ik misschien the Offspring nog wel langskomen, en ATCQ zou prachtig zijn maar die durf ik nog niet op te schrijven. Royal blood zie ik helaas ook niet meer komen want die staan hetzelfde weekend in Japan, maar wie weet wat er met het jubileum allemaal gaat gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken