Lowlands 2017

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
@ @marc;
1e x Korn:

Was dat niet tijdens de VANS warp tour in de Dommelsch (buiten) op een zondag?
Meen me te herinneren dat er toen ook een eerste glimp van Limp Bizkit ( toen nog niet zo commercieel) te zien was.
tezamen met oa Rancid en Pennywise

Nope, was toch echt in de tent volgens mij. Ik ga het eens proberen na te zoeken. Ik weet ook niet of de warped tour er was in 96
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Berreal wrote:
@ @marc;
1e x Korn:

Was dat niet tijdens de VANS warp tour in de Dommelsch (buiten) op een zondag?
Meen me te herinneren dat er toen ook een eerste glimp van Limp Bizkit ( toen nog niet zo commercieel) te zien was.
tezamen met oa Rancid en Pennywise


Nope, was toch echt in de tent volgens mij. Ik ga het eens proberen na te zoeken. Ik weet ook niet of de warped tour er was in 96

Het was idd in 1996 in de Golf-tent. Zie dit linkje en dan het zaterdagprogramma. Overigens jammer dat deze site uit de lucht is. Maar wel veel geschiedenis over Lowlands te vinden...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Hier is een lijstje met wat ik denk dat nog mogelijk is:

Big Sean,Chance the Rapper, Joey badass, Big 2, Mario kartel, Kevin, hef (aangezien er nog geen hip hop is)

London grammar, george ezra, rudimental, the Killers

Is dit mogelijk?

Ja ik denk dat er wel wat tussen zit wat een grote kans maakt om op LL te komen :)
 

SonnyC

Playlistbediener
15 jan 2017
11
0
Overigens jammer dat deze site uit de lucht is. Maar wel veel geschiedenis over Lowlands te vinden…

[/quote]
@Hugo: Lowlove was idd een toffe site. Meer te beleven dan op de Lowlands site zelf.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Idd en ook nog eens een stuk overzichtelijker... Maar goed, dat was de goede 'ouwe' tijd... Overigens, in mijn beginjaren (eind jaren 90) werden de namen voor Lowlands door Jan Smeets op Pinkpop nog deels bekend gemaakt... Toen waren er nog niet zoveel van dit soort sites en fora, waarop gediscussieerd werd welke artiest wel/niet zou komen...
 

schreuder

Playlistbediener
16 jun 2015
12
0
Er zal toch nog wel een headliner uit de hoge hoed komen, kan me bijna niet voorstellen dat The Xx de Alpha afsluit.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ha, ha! Zeker, Smeets die een heel lijstje aankondigde vanaf het podium. Alsof je alle namen kon onthouden ?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
schreuder wrote:
Er zal toch nog wel een headliner uit de hoge hoed komen, kan me bijna niet voorstellen dat The Xx de Alpha afsluit.

Kan prima
Hebben al laten zien dat ze Pukkelpop zonder problemen kunnen afsluiten en denk dat the xx een van de meest gehypete bands van dit jaar gaat worden op 3FM. Verwacht dat de Alpha afgeladen vol zal zijn.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
The XX als headliner zou ik zonde vinden, zeker als je 25 jaar Lowlands wilt vieren mag er toch zeker wel een grotere naam afsluiten, vorig jaar hadden ze ook Muse als een van de headliners en ik zie Mumford & Sons toch niet van die grootte zijn. Ik snap die hype rond The XX ook niet maar dat zal dan wel aan mij liggen, ik vind het echt totaal geen boeiende naam dus dat helpt ook niet erg. Het ligt er wellicht ook aan wie ze kunnen krijgen, wat ik wel begreep is dat ze graag weer uitverkopen en met The XX als headliner, tja ik zie het niet maar wie weet is het wel weer gewoon een leuke line-up in zijn totaal.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
GusGus mag je dus wel opschrijven. Park & Sons ook. Benieuwd of er meer namen lekken voor de nieuwe lichting.

Wat betreft de post van WeckoJ hierboven: boekingen als Muse vorig haar en Foo Fighters paar jaar geleden zijn eerder de uitzondering dan de regel. Soms heb je als festival mazzel dat je zo'n act kunt boeken. Maar meestal zijn bands van dit formaat onhaalbaar voor Lowlands.

Wat betreft het jubileum: zou leuk zijn als ze met een fraaie verrassing op de proppen komen, maar denk het eigenlijk niet. Denk dat je het eerder moet zoeken in ludieke acties op het terrein.

Ben zelf overigens bij 25-jarig jubileum van Pinkpop geweest, daar waren vooraf ook hoge verwachtingen van. Uiteindelijk was het een vrij 'gewoon' affiche voor pinkpopbegrippen van destijds. Met een zeer tegenvallende The Orb als afsluiter. Wel twee podia naast elkaar op het hoofdpodium, waardoor acts elkaar sneller opvolgden.

Bands geven denk ik niets om jubileumedities. Als ze genoeg betaald krijgen en het past in het tourschema, dan komen ze. Anders níet.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.570
569
Ben ervan overtuigd dat we de headliners hebben. Denk ook dat de eerste 3 namen op de site headliners zijn en de volgende 3 subs of heineken/bravo afsluiters.

En wat Martijn zegt. The XX heeft Pukkelpop al geheadlined met succes. Daarnaast is Mumford & Sons ook gewoon een grote vis in het huidige festivallandschap.

Hoop op wat mooie namen komende week. Vooral een paar mooie namen van Green Man zouden mooi zijn. Met name Ryan Adams staat hoog op mijn lijstje.

Daarnaast ben ik toch echt benieuwd waar The Killers dit jaar terecht zullen komen. Pinkpop is al uitgesloten, BKS of DTRH zijn ook niet erg voor de hand liggend, maar ook Lowlands lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Daarnaast ben ik toch echt benieuwd waar The Killers dit jaar terecht zullen komen. Pinkpop is al uitgesloten, BKS of DTRH zijn ook niet erg voor de hand liggend, maar ook Lowlands lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Op Lowlands zullen ze waarschijnlijk niet staan nee, gezien de verwachting dat de headliners al bekend zijn. Helemaal uit te sluiten valt het echter nog niet. Misschien in de categorie buitenkansjes voor Lowlands?

Pinkpop dus ook niet. Ik blijf geneigd te denken dat ze het best zouden passen bij DTRH, maar gezien het feit dat ze in andere landen door FKP Scorpio zijn geboekt lijkt dat ook niet logisch. Los van de vraag of ze uberhaupt niet te groot zijn voor DTRH.

Blijft BKS over. Maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat BKS nog zo'n grote headliner weet te strikken naast AF en RH.

Geen Nederlandse festivals dan voor The Killers dit jaar?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Volgens mij hebben we die discussie over The XX een paar pagina's terug ook gehad.

Ik vind the XX echt lekkere muziek als ik s'morgen met mijn slaaphoofd de auto in stap naar mijn werk om even rustig op gang te komen.
Heb het nieuwe album dan ook echt veel gedraaid.
Maar als ik na mijn werk terug naar huis rij moet ik er niet aan denken om The XX op te zetten. En zo denk ik er ook over op Lowlands.
Lekker muziekje om in het zonnetje of voor een mainact te luisteren , maar als afsluiter trekt het me gewoon niet. Maar zoals hierboven gezegd ben ik er bang voor dat dit wel gaat gebeuren.

Ach, nog een paar dagen en dan weten we meer ! Ik kan niet wachten :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.860
6.006
Eerlijk? Heb je de recensies gelezen over hun concert dat ze gegeven hebben in Antwerpen? Op plaat komen die nummers misschien zo over maar live zullen die waarschijnlijk veel beter tot hun recht komen (was ook zo bij de djsets van Jamie xx waar ik en waarschijnlijk velen anderen zouden denken dat hij In Colour integraal zou draaien, nope! :p) Kijk ff in het PKP topic, daar heb ik een honderdtal kanshebbers gezet voor PKP en volgens mij zal er wel een pak overlap zijn. Ik verwacht wel een soort co-headline structuur wat betreft The xx, zijn meer een band voor heel laat op de avond, dus dat er bv nog een band voorkomt..
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Hallo allen, dit is mijn eerste bericht als mede-lid van de website. Al vaak interessante berichten gelezen en ook ik ben een festivalfanaat dus ik vond dat ik maar gewoon mee ging doen.
Hoe groot is de kans dat Kaleo, Royal Blood, Jamie T, Kodaline of Pendulum LIVE op Lowlands 2017 staan?
Zelf dacht ik dat misschien NERO, X ambassadors/Imagine Dragons, SOHN, Frightened Rabbit, Rise Against, misschien Sub Focus? en Michael Kiwanuka aanwezig zullen zijn.
Ben benieuwd wat de rest ervan denkt!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.570
569
Kaleo zou ik ook wel toejuichen, maar die verwacht ik op DTRH. Royal Blood idem.
Pendulum lijkt me wel kanshebber, was toch erg vet op Werchter 2009. Plus Rise Against hoop ik ook op.

Overige namen die je noemt spreken me minder aan, dus heb ik me ook niet in verdiept.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarom moet voor jullie de afsluiter in de grote tent een feest zijn?
Kijk hoeveel tenten Lowlands heeft waar zeker wel een Techno set wordt gespeeld, een garagerockbandje staat te vlammen of een andere grote act een nette set levert.
Val alle headliners/afsluiters die ik op Pukkelpop heb mogen zien de afgelopen jaren was The XX met afstand de beste, wat een magische avond was dat. Je hebt nu ook gewoon de optie om voldaan je weekend af te sluiten terwijl je aan het wegdromen bent en ook heerlijk wegdanst op de nogal dansbare songs van het nieuwe album.

Ik vind het prachtig dat Lowlands dit jaar met deze categorie headliners/sub's/afsluiters komt. Dit zijn allemaal acts die we in de toekomst misschien nog wel op grotere plekken zien spelen en het is dus belangrijk dat zij deze spots krijgen.

Ook denk ik dat mensen die dit misschien op plaat niet zo'n geweldige act vinden dat ze live compleet van mening kunnen veranderen.

Benieuwd naar de nieuwe namen!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken