Lowlands 2016

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Of is dit een naam die je niet hoeft te verwachten op Lowlands ?

Dubbel. De kans is wel aanwezig, want het past in het tourschema en het zou ook aanslaan op Lowlands. Anderzijds hebben we de afgelopen jaren wel al heel veel Diplo gehad: Major Lazer 2x en Diplo. Zou dus ook kunnen dat ze ervoor kiezen om dit jaar eens een jaartje wat kalmer aan te doen. Ook zal 'ie niet goedkoper zijn geworden dit jaar en hebben we toch al veel dure elektro inmiddels.

Ik neig naar nee. ;)
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik ben bezig met mensen over te halen om mee te gaan naar Lowlands, ik ben echt volledig om na deze namen! (Vooral Biffy en Anderson .Paak zijn awesome) Maar de mensen die ik nu meervraag zijn niet de grootste muziekliefhebbers, vooral rap en elektronisch (zullen wel blij zijn met Anderson .Paak, M83 en Disclosure). En ik moet wel mensen vinden om mee te gaan aangezien ik met mijn 15 jaren oud van mijn ouders niet alleen mag. Kunnen jullie vertellen wat er buiten de belevenis nog meer te beleven is om die vrienden over te halen ook mee te gaan?
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Ik denk van wel.

Vond major lazer vorig jaar een (onaangename) verrassing, had toen al eigenlijk Jacku verwacht maar het werd alleen diplo zonder skrillex.

Waarschijnlijk dit jaar wel met z'n tweeën denk ik dus omdat het ook wel past bij lowlands, zit misschien een beetje tegen het commerciële aan maar ook wel een echt eigen muziekstijl waarin je goed de invloeden van beide djs terug hoort.

Major lazer is daarentegen enorm commercieel in mijn ogen, ook niet echt een bepaalde muziek stijl want het gaat echt alle kanten op. Vond het niet saai maar had vorig jaar ook wat anders mogen zijn.

Bijvoorbeeld tame impala op het hoofdpodium, wat denk ik dit jaar wel gaat gebeuren, of zijn er al goede redenen waarom deze band niet kan komen?
 

Borisvoll

Playlistbediener
17 feb 2016
10
0
Ik denk van wel.

Vond major lazer vorig jaar een (onaangename) verrassing, had toen al eigenlijk Jacku verwacht maar het werd alleen diplo zonder skrillex.

Waarschijnlijk dit jaar wel met z’n tweeën denk ik dus omdat het ook wel past bij lowlands, zit misschien een beetje tegen het commerciële aan maar ook wel een echt eigen muziekstijl waarin je goed de invloeden van beide djs terug hoort.

Major lazer is daarentegen enorm commercieel in mijn ogen, ook niet echt een bepaalde muziek stijl want het gaat echt alle kanten op. Vond het niet saai maar had vorig jaar ook wat anders mogen zijn.

Bijvoorbeeld tame impala op het hoofdpodium, wat denk ik dit jaar wel gaat gebeuren, of zijn er al goede redenen waarom deze band niet kan komen?

Tame impala zou natuurlijk te gek zijn, gezien hun populariteit zal het lowlands wel flink wat gaan kosten. En met al die goede namen in de line up weet ik niet of het wel rendabel is om opnieuw tame impala te boeken. Ze staan begin juli wel op Werchter dus ze blijven hopelijk in Europa. Ondanks dit hoop ik dat lowlands het tegendeel kan bewijzen.
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Waw wat een fantastische namen op Lowlands!!
Ik ben enorm jaloers, want met mijn Werchtercombi zie ik nog niet een kwart van de kwaliteit die nu al bij de ll line-up te zien is.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Tame impala is pas echt groot geworden na hun album currents. Die kwam vlak voor lowlands vorig jaar uit maar pas na dat succes zijn ze zo gegroeid.

Zouden ze bij lowlands achteraf geen spijt gehad hebben dat tame impala niet gewoon alpha headliner had moeten zijn ipv ben Howard? Of hebben ze meteen een optreden voor dit jaar besproken?
Ik denk dat een band als tame impala toch wel iets met een festival als lowlands moet hebben, gezien de psychedelische muziekstijl erg goed bij de festivalsfeer past. Bovendien stond tame impala er ook al toen ze nog wat onbekender waren. Het feit dat een festival als lowlands altijd al een hoge pet van hun heeft gehad kan dat meespelen? Ik denk dat werchter en andere festivals dit een paar jaar geleden niet gedurfd hadden om zo'n toen nog relatief onbekende band een hoge podiumplaats te geven. Lowlands is toch weer een van de eersten geweest die deze band een kans heeft gegeven. Daar moet zon band dan toch ook wederzijds respect voor hebben?
 

schreuder

Playlistbediener
16 jun 2015
12
0
Ga denk meer dan 10 jaar naar lowlands, de laatste jaren combineer ik het met rock Werchter puur voor de line up. Waar lowlands steeds tegenviel had Werchter vaak een dikke line up staan. Dit jaar ben ik zo tevreden met de lowlands line up en vind ik die van Werchter wat tegenvallen haha het kan verkeren. Ben blij met de namen tot nu toe en zo zou het ook moeten zijn! Lowlands is het met Pinkpop het grootste wat we in NL hebben en zou elk jaar een killer line up moeten hebben. Word een top jaar!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
want met mijn Werchtercombi zie ik nog niet een kwart van de kwaliteit die nu al bij de ll line-up te zien is.

Als ik jou was zou ik dat Werchter affiche toch even iets beter bekijken. Want ik denk dat je op het verkeerde affiche zit te kijken.
 

schreuder

Playlistbediener
16 jun 2015
12
0
bedoel dat de line up van lowlands meevalt ter vergelijking met de voorgaande jaren en ik de Werchter line up wat vind tegenvallen in vergelijking met de Werchter line up van vorige jaren.. Wat natuurlijk ook met smaak te maken heeft maar dat hoef ik jou niet uit te leggen toch...
 

Silvan

Playlistbediener
19 feb 2016
23
0
Is jullie ook opgevallen dat de hele indeling van de lijst met namen op de lowlands website is aangepast en nu als derde naam op de lijst eodm staan, boven Foals en LCD Soundsystem, is dit denken jullie gewoon tijdelijk of is eodm echt een van de headliners? wat onbegrijpelijk zou zijn...
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Muse staat bovenaan omdat die gewoon bovenaan moet staan. Dan volgen de andere grote act op alfabetische volgorde, daarom staat disclosure op 2 en eodm op 3. En dan hans appart eronder (bekend al dat die in de Alpha staat) en Paul ook appart voor bravo?
 

Borisvoll

Playlistbediener
17 feb 2016
10
0
Ik zie net wel dat tame impala op 15 juli in duitsland staat (melt! Festival) en daarna pas weer op 31 augustus in Denver optreedt. Gaan dan toch wat meer Europese festivals tame impala in hun line-up zetten??
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Tame impala zou opzich wel vet zijn, al denk ik dat veel mensen het leuk vinden denk ik niet dat tame impala veel tickets zal verkopen. Voor mij is het in ieder geval een 'super vet om te zien als je dan toch al op lowlands bent' gevalletje.

Hopen dat we dit keer niet nog een maand hoeven te wachten op nieuwe namen. Op wie hopen jullie het meest en bestaat er ook een kans dat ze naar de polder komen?
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
...

Hopen dat we dit keer niet nog een maand hoeven te wachten op nieuwe namen. ...

Ze zeggen zelf dat ze nog ruim 200 acts gaan bekend maken:
http://lowlands.nl/nieuws/veertien-nieuwe-bevestigingen-voor-lowlands/
En het is nog 159 dagen tot Lowlands, dus elke week tot die tijd iets van 8 of meer acts bekend maken, dan komen we aardig uit.
 

LowlandsFreak

Randprogramma
9 jun 2015
142
5
...Op wie hopen jullie het meest en bestaat er ook een kans dat ze naar de polder komen?

Niet echt hopen, maar lowlands is goed bezig met hun programma en bv Radiohead zou een mooie toevoeging zijn. Ze zijn in de buurt.

Zelf zou ik Richie Hawtin (13 augustus in Amsterdam) en/of Aphex Twin graag zien op Lowlands. Fun Lovin' Criminals zou ook een leuke zijn.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
stan-the-man wrote:
…Op wie hopen jullie het meest en bestaat er ook een kans dat ze naar de polder komen?


Niet echt hopen, maar lowlands is goed bezig met hun programma en bv Radiohead zou een mooie toevoeging zijn. Ze zijn in de buurt.

Japan is niet echt in de buurt, dacht ik.
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Hoe groot is de kans op FIDLAR? staan 9 augustus nog in Noorwegen en hebben nog geen Nederlandse data. Zou iig een prachtige toevoeging zijn.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Tame impala hoop ik niet. Verwacht namelijk niet dat die iets anders doen dan vorig jaar. En is denk ik toch een redelijk prijzige band op het moment. Dan zie ik liever iets anders groots komen.

Idd nog iets minder dan 200 namen. 100 muziek namen en dan nog 100 namen die iets met cultuur, literatuur, theater en dans te maken hebben.

Namen in de grote van Radiohead gaan er denk ik niet meer komen. Er gaat ook nog een enorme rits Nederlandse acts geprogrammeerd worden.

Vorig jaar moesten we vaak gewoon een kleine maand wachten op nieuwe namen. En dropte ze tussendoor het volledige theater programma of iets in die trend.

Ik zou zelf the 1975 een leuke toevoeging vinden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Waarom gaat iedereen ervan uit dat Tame Impala een dure band geworden is? Natuurlijk zal hun gage gestegen zijn na het succes van Currents, maar voor een headliner zouden die toch erg goedkoop uitkomen hoor.

Ik verwacht overigens niet dat Tame Impala hier passeert. Vermoedelijk keren die begin augustus terug naar de VS voor Lollapalooza, en blijven ze daar tot aan die Amerikaanse zaalshows eind augustus. Ze hebben namelijk reeds flink wat Europese landen staan in juni/juli, en door hun tour van vorige zomer zouden ze de meeste festivals in augustus op herhaling spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken