Lowlands 2016

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Foals naar Lowlands!
Begint zo langzamerhand toch een mooi line-up’je te worden hoor!

De bovenkant is dik in orde!

Maar Lowlands moet net zoals DTRH wel een goede onderkant gaan brengen. Die kleine namen van Lowlands gecheckt en het is toch wel meuk/buitenlandse feestbands. (Ik ben geen fan van buitenlandse feestbands)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Mwa, vond die onderkant vorig jaar toch vrij geniaal: Pond, DMAs, Slaves, Fuzz, Wand, Ought, District, Shamir, Ho99o9, etc.
Vond dat in de gehele breedte toch een festival om van te smullen. Maar het verschilt wel echt een beetje van jaar tot jaar inderdaad... :p

Hopen dat ze deze trend volhouden. :)
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik heb m'n tickets! Met dank aan 3FM.

Nog nooit naar Lowlands geweest, maar die lineup ziet er toch al best gaaf uit!

Zie met Last Shadow Puppets, Sigur Ros, Eagles of Death Metal, M83 toch al weer een aantal artiesten die ik echt wil zien! De rest moet ik me nu even in gaan verdiepen, hehe.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mwa, vond die onderkant vorig jaar toch vrij geniaal: Pond, DMAs, Slaves, Fuzz, Wand, Ought, District, Shamir, Ho99o9, etc.

Met dat rijtje is niks mis, zeker niet. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar gezien de clashfinders van afgelopen jaren mogen ze het van mij ietsjes beter over de dag verdelen, bij Lowlands komt het in mijn ogen vaker over dat het s'avonds wat clasht en er bandjes staan die ook wat eerder nog zeker tot zijn recht kwamen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Mwa, vond die onderkant vorig jaar toch vrij geniaal: Pond, DMAs, Slaves, Fuzz, Wand, Ought, District, Shamir, Ho99o9, etc.
Vond dat in de gehele breedte toch een festival om van te smullen. Maar het verschilt wel echt een beetje van jaar tot jaar inderdaad…
1f61b.png


Hopen dat ze deze trend volhouden.
simple-smile.png

Zo'n rijtje is er dit jaar inderdaad nog niet, maar heb er alle vertrouwen in dat er weer een mooi lijstje uitrolt. Tot dusverre inderdaad veel wereldmuziek en weinig indie onder de nog te ontdekken acts.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Met dat rijtje is niks mis, zeker niet. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar gezien de clashfinders van afgelopen jaren mogen ze het van mij ietsjes beter over de dag verdelen, bij Lowlands komt het in mijn ogen vaker over dat het s’avonds wat clasht en er bandjes staan die ook wat eerder nog zeker tot zijn recht kwamen.
Ja, die dagindeling is vaak erg matig. Vooral dat het dan bij sommige acts idioot druk is en bij andere extreem rustig. De halflege tent bij Django Django om 11 uur savonds was wat sneu, hadden ze beter smiddags gekund.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Je kunt dit jaar ook je ticket in vier termijnen betalen. Dan is je ticket 5 euro duurder.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Jeeeeej ik ben er weer bij :) ticket gekocht net voordat ticketmaster crashte! :p

Opzich bedacht ik dat het earlybirds systeem een goeie tactische zet is.

Zo ziet iedereen straks weer hoe snel (of juist niet) de eerste 25.000 tickets verkocht zijn en hoe het er dus voorstaat met het festival qua populariteit. Gezien hier altijd zoveel kritiek op is.

Ik dacht zelf van neem maar geen risico omdat wss iedereen gebruik wilt maken van de goedkopere ticketprijs EN earlybirds korting en het is me dus gelukt :)

Owja en opvallend, 3fm hyped de laatste tijd wat meer greenday ineens en g-eazy. Zouden dit de volgende lowlands namen zijn? Kan betreft greenday dan kloppen met de pkp poster? Ik had sum41 en tlsp en foals ook al goed gegokt dus wie weet? ;p

Benieuwd naar jullie meningen!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat dit festival nog zo populair is dat het meer dan het dubbele aantal van de kaarten van DTRH/BKS verkoopt. Maar misschien vergis ik me.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
@ mrmantel

Maar iedereen heeft nu wel een beter beeld wanneer ongeveer de helft van de kaartjes verkocht zijn op de huidige manier.

En iedereen is sneller geneigd om vandaag al een kaartje te kopen toch, met earlybirds en goedkopere prijzen en de ticketrace van drie jaar geleden in t achterhoofd?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
@ juri,

Vorig jaar werd ineens ook heel vaak FATM gedraaid op 3fm, maar het zou kunnen dat greenday nog een naam is.

Vorig jaar zaten de 3 headliners ook bij de eerste lichting namen. Ik denk dat we nu met Foals, LCD en disclosure gewoon de 3 headliners binnen hebben. En verwacht daardoor geen greendday.

Ik had ook verwacht dat de earlybird tickets heel snel weg zouden zijn. Maar ze zijn nu nog steeds te koop. Ben dus benieuwd hoe snel het gaat.

Ik ben heel blij met de namen tot nu toe, Maar het zijn niet de namen die heel veel jeugd richting een festival trekken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat dit festival nog zo populair is dat het meer dan het dubbele aantal van de kaarten van DTRH/BKS verkoopt. Maar misschien vergis ik me.

Nou ja, populariteit van het festival is ontegenzeggelijk achteruit gegaan. Drie jaar geleden werden er na de start van de vvk 55000 kaarten verkocht in twee uur. Nu zijn er dus blijkbaar nog geen 25000 verkocht. En dat ondanks een fijne early birdkorting. Dat zegt genoeg lijkt me.

Aan de andere kant ging het vorig jaar ook niet zo hard en uiteindelijk waren er toch circa 50000 mensen.

Het zou me wel verbazen als ze dit jaar niet op zijn minst de 40000 halen, dus verdubbelen van BKS en DTRH moet toch wel haalbaar zijn. En de eerste namen op het affiche zijn aantrekkelijk genoeg, zou je zeggen.

Hoe dan ook, kaartje in de pocket. DTRH overigens ook al, dus een mooie zomer in het verschiet!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
vorig jaar had je ben howard met paolo nutini en bastille met chemical brothers.

Dan zou foals met disclosure kunnen. Maar het zou ook kunnen dat Foals wel een dag afsluit met iets van het niveau Paolo Nutini ervoor.

Er gaan hoe dan ook nog wat mooie namen bijzitten!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Raskolnikov wrote:
Drie jaar geleden werden er na de start van de vvk 55000 kaarten verkocht in twee uur.

Toen waren er veel minder festivals waardoor de keuze bestond uit Pinkpop-Lowlands, voor de LL-doelgroep zijn er nu veel meer festivals.

En Foals headliner? Nee toch… Eerder co-headliner met Disclosure lijkt me.
Overigens: Zal ik volgende week nog een Early Bird kunnen kopen?

De afgelopen twee jaar waren bijvoorbeeld BKS en DTRH er ook al hoor; desondanks kwam LL in deze jaren 'gewoon' uit op 50-55 duizend bezoekers. En al zijn er meer festivals, het kan natuurlijk ook zo zijn dat er steeds meer mensen festivals bezoeken en / of meer festivals bezoeken dan een paar jaar geleden.

Ik bedoelde vooral te zeggen dat de piek in populariteit een paar jaar geleden heel duidelijk was, gezien het snelle uitverkopen enkele jaren achter elkaar. Nu is dat niet meer het geval; een duidelijk signaal. In de jaren 90 en 00 verkocht LL ook niet binnen een paar uur uit. Toen kon je een maand van te voren meestal gewoon nog kaarten kopen. Ondanks dat er toen bijna geen concurrentie was van andere festivals, zoals nu weleer geval is.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Eens met raskolnikov!

En vergeet ook niet dat de gemiddelde Nederlander afgelopen jaren pas de echte klap van de recessie heeft gehad, werkeloosheid en alles werd duurder heeft gevolgen voor de keuzes die je maakt. En dan is een festival in feite een luxe artikel wat het eerst aan de kant gezet wordt. Wie weet heeft de studiefinanciering vs studielening er ook iets mee te maken? Als ik het krap had zou ik er voor kiezen om een festival in t buitenland mee te pakken gezien dat dan een combinatie is van festival en vakantie in het buitenland waar het vaak nog goedkoper is qua alles.

Ook om deze reden zou het slim zijn om ticketprijs weer eens te verlagen.

@ Thomas, als je volgende week nog earlybirds kan kopen (dan wel zaterdag) zeg ik dat je mazzel heb want ik denk dat dit jaar gewoon weer uitverkoopt!

Heb geen glazenbol maar mijn gevoel heeft t vaak goed. ;)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Sigur Ros is sowieso geen headliner. Kijk maar naar de volgorde op de site. En nog geen enkele act is echt als headliner aangekondigd dus potentieel kun je over ze allemaal nog speculeren.

Volgorde op de site:
- Disclosure (Headliner, mogelijk in co-constructie met Foals)
- Foals (Mogelijk headliner, mogelijk co-constructie met Disclosure)
- LCD Soundsystem (Zeer waarschijnlijk headliner; lijkt me te duur, maar er is een kans op sub natuurlijk )
- TLSP (D'r op of d'r onder; mogelijk de Heineken afsluiter, samen met de onderste twee namen; anders toch headliner?)
- Oscar and the Wolf (Dit is sowieso geen headliner)
- Sigur Ros (Dus dit ook niet)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Foals verkocht de hmh op de laatste dag uit. Ik denk dat Ben Howard vooral 3 keer de Hmh uitverkoopt door zijn hitjes van een paar jaar terug. Foals hoor je nu veel meer op de radio, zeker op 3FM.

Daarom zij ik eerder al dat er nog wel een hoop mooie namen zullen volgen. En op welke plekken die uiteindelijk komen te staan maakt ook niet heel veel uit.

Enige grote naam die in de buurt is (tot nu toe) en nog niet op een ander Nederlands festival is geboekt is imagine dragons.

Maarja er zijn ook een aantal festivals in augustus die nog helemaal geen namen hebben aangekondigd. We wachten dus rustig af.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Festileaks en festivalinfo zijn ook maar sites hé.
T is dat lowlove er helaas mee is gestopt anders keek ik daar voor het nieuws en forum over lowlands. Die site was veel scherper en betrouwbaarder.

Vind dat er hier bij Festileaks een hoop geroepen wordt maar volgens mij zijn het voornamelijk de mensen van Festileaks die op het forum aanwezig zijn. En waar ze hier volgens mij scherper mee zijn is met werchter en pukkelpop maar bij de Nederlandse festivals waaien ze met alle winden mee.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Zowel Festileaks als Festivalinfo kwamen met het persbericht dat Sigur Rós de eerste headliner is. Misschien kan iemand van de redactie toelichting geven?

Aanname, het staat niet benoemd in het persbericht.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Kid wrote:
Sigur Ros is sowieso geen headliner. Kijk maar naar de volgorde op de site. En nog geen enkele act is echt als headliner aangekondigd dus potentieel kun je over ze allemaal nog speculeren.

Volgorde op de site:
– Disclosure (Headliner, mogelijk in co-constructie met Foals)
– Foals (Mogelijk headliner, mogelijk co-constructie met Disclosure)
– LCD Soundsystem (Zeer waarschijnlijk headliner; lijkt me te duur, maar er is een kans op sub natuurlijk )
– TLSP (D’r op of d’r onder; mogelijk de Heineken afsluiter, samen met de onderste twee namen; anders toch headliner?)
– Oscar and the Wolf (Dit is sowieso geen headliner)
– Sigur Ros (Dus dit ook niet)


Zowel Festileaks als Festivalinfo kwamen met het persbericht dat Sigur Rós de eerste headliner is. Misschien kan iemand van de redactie toelichting geven?
LCD Soundsystem lijkt me inderdaad een headliner.
In onze post stond daar niets over. In het officiële persbericht van Lowlands ook niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken