Lowlands 2016

amboly

Playlistbediener
22 jan 2016
23
2
Hi All,

Dit jaar twijfelen ik en mijn vrienden over het gaan naar pkp of LL. Wat mij erg tegen staat aan LL is dat de ‘mainstage’ een tent is. Deze is toch zo vol? Als je bv Muse wil zien moet je vrij lang van te voren al in zo’n overvolle warme tent gaan staan. Althans, dat is het beeld dat ik er nu van heb.

Er zijn vast veel mensen met ervaring
1f609.png
thnx!

Dat klopt. En de tenten zijn nog veel drukker als het regent. Er staan wel schermen buiten de tent. En er zijn veel meer optredens tegelijkertijd, dus het publiek wordt veel en veel meer verspreid t.o.v. Pinkpop. Lowlands heeft ook een veel betere sfeer. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn :).

 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
De tenten zorgen juist voor een typische sfeer en goede akoestiek! Pukkelpop zit vol met Belgen, op zich niets mis mee maar een weekend lang wablief, alee, patattekes en haaje enzo is zowiezo niks voor mij ;p
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Hi All,

Dit jaar twijfelen ik en mijn vrienden over het gaan naar pkp of LL. Wat mij erg tegen staat aan LL is dat de ‘mainstage’ een tent is. Deze is toch zo vol? Als je bv Muse wil zien moet je vrij lang van te voren al in zo’n overvolle warme tent gaan staan. Althans, dat is het beeld dat ik er nu van heb.

Er zijn vast veel mensen met ervaring
1f609.png
thnx!
Zoals al eerder gezegd zorgen de tenten voor een enorm fijne sfeer. Het verschil tussen een meter net buiten de tent of een meter in de tent is echt al een verschil in mijn optiek. Bij Muse zal het inderdaad wel stampevol zijn, maar over het algemeen kun je bij redelijk populaire bands een prima plekje vinden :)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Er zijn misschien drie acts elk jaar waar je echt van tevoren moet zijn om een plekje te bemachtigen. Voor de rest kun je gewoon vlak voor het begint aan komen lopen, geen probleem.

Verder: Lowlands heeft een veel betere line-up dan Pukkelpop so far.

Sfeer is ook goed, dus gewoon gaan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
En ook bij die drie acts hoef je echt niet heel lang van tevoren in de tent te staan. Na het voorafgaande optreden kun je over het algemeen nog steeds heel makkelijk naar binnen is mijn ervaring.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Bring Me The Horizon komt naar de HMH op 13-11. Kunnen we ze dan afschrijven voor Lowlands of zijn publiciteit aan het trekken en bestaat er een kans dat ze alsnog naar de polder komen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
Bring Me The Horizon komt naar de HMH op 13-11. Kunnen we ze dan afschrijven voor Lowlands of zijn publiciteit aan het trekken en bestaat er een kans dat ze alsnog naar de polder komen?

Staat ook al op Pinkpop, dus denk niet dat ze naar Lowlands komen.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
stan-the-man wrote:
Bring Me The Horizon komt naar de HMH op 13-11. Kunnen we ze dan afschrijven voor Lowlands of zijn publiciteit aan het trekken en bestaat er een kans dat ze alsnog naar de polder komen?


Staat ook al op Pinkpop, dus denk niet dat ze naar Lowlands komen.

Ja ik was daar al een beetje bang voor, ook al kan ik mij ook wel indenken dat door hun 'doorbreken bij mainstream publiek' een lowlands show ook wel zou passen. Twijfel om kaartje te kopen voor de HMH show
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Bring me the Horizon is gaat echt niet op Lowlands staan. Wordt dan een overkill en heeft dus geen zin meer voor Lowlands om die te boeken/aan te kondigen.
 

Dirk

Campingartiest
11 nov 2014
65
0
FIDLAR komt begin augustus naar Paradiso, staan daarna onder meer op festivals Reading/Leeds, OFF (Polen) en Oya (Noorwegen). Pakken ze er een showtje op Lowlands (uitpuilende Charlie, het lijkt me wel wat) bij of kunnen we ze juist afschrijven?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
FIDLAR komt begin augustus naar Paradiso, staan daarna onder meer op festivals Reading/Leeds, OFF (Polen) en Oya (Noorwegen). Pakken ze er een showtje op Lowlands (uitpuilende Charlie, het lijkt me wel wat) bij of kunnen we ze juist afschrijven?

Oya heeft een mooie line up zeg!
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
708
435
Hoe groot achten jullie de kans dat er namen als Noel Gallagher, half moon run en pendulum naar LL komen?
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Hoe groot achten jullie de kans dat er namen als Noel Gallagher, half moon run en pendulum naar LL komen?
* Half Moon Run staat op BKS en acht ik daarom niet waarschijnlijk.
* Noel Gallagher zou wel mooi passen natuurlijk (aankondigen na het HMH-optreden), maar ik verwacht het eigenlijk niet meer. Ik denk dat LL inmiddels wel genoeg Britse rock heeft geboekt.
* Zelfde geldt een beetje voor Pendulum. Een DJ-set zie ik nog wel gebeuren, maar er zijn al vrij veel grote elektronische acts, dus ik zie het niet direct gebeuren.

Maar dat is meer gevoel dan wijsheid.
 

Dirk

Campingartiest
11 nov 2014
65
0
Noel Gallagher zie ik nog wel gebeuren. Staat in augustus bijvoorbeeld ook op Pukkelpop, Sziget en A Summer's Tale Festival in Duitsland. De week na Lowlands heeft hij weer een festival in Groot-Brittanni:e, dus hij zou zijn Euopese deel zomaar af kunnen sluiten in Biddinghuizen. Er staan inderdaad al een aantal (Britse) rockbands, maar eigenlijk komt alleen The Last Shadow Puppets qua geluid in de buurt van Noel, Biffy Clyro, Foals e.d. is allemaal een hele andere kant van het genre.
 

RS

Playlistbediener
3 mrt 2016
8
0
Jeremy loops staat week van te voren in engeland en de week na LL in Amsterdamse bos. En begin van de zomer staat hij op concert at sea. Kan ik hem verwachten op LL? Zou nl goed in Lima kunnen staan denk ik.

Kunnen we lumineers of The tallest man on earth ook verwachten? Staan namelijk op o.a. pkp.

Verder heb ik nog een paar namen die ik niet verwacht maar wel gaaf zou vinden:
Of monsters and men
City of the sun
Hozier
John Mayer
Seafret
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
83
1
Ik ben ook benieuwd hoe groot de kans op pendulum is. Op ultra zou de show super geweest moeten zijn maar daarna niks meer bekend gemaakt behalve de dj sets (oa paaspop). Dit hoeft voor mij niet zo, doe dan wel thuis cdtje op zetten ;) denk dat het een beetje afhankelijk is hoe rob swire erover denkt na ultra gezien hij de meest bepalende factor is. En zolang er geen nieuw album is zal het denk ik ook niet op lowlands omdat het daar meestal om vernieuwende muziek gaat. Bijvoorbeeld lcd soundsystem, wel reünie maar ook nieuw album op komst.

Heb liever Jacku op lowlands dan pendulum djset
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Net zelf kaarten gehaald voor FIDLAR in paradiso, maar van mij mogen ze zeker ook naar Lowlands komen. Al schat ik de kans na een clubshow minder groot in dan voorheen.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Joe Bonamassa's nieuwe plaat is vandaag uitgekomen en hij tourt tot nu toe van begin tot half juli in Europa. Wellicht dat deze tour nog wordt uitgebreid? Zou een vette blues rock naam zijn. Wat denken jullie?
 

Rene1617899556

Playlistbediener
27 feb 2016
5
0
Sinds kort heb ik de muziek van Jennylee leren kennen.
Het zou geweldig zijn om haar op een klein podium te zien.

Verder hoop ik dat LL verrast met wat goede nog niet zulke bekende artiesten.

Wie heeft daar leuke voorbeelden van?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Sinds kort heb ik de muziek van Jennylee leren kennen.
Het zou geweldig zijn om haar op een klein podium te zien.

Verder hoop ik dat LL verrast met wat goede nog niet zulke bekende artiesten.

Wie heeft daar leuke voorbeelden van?
Staat volgende week vrijdag in de Tolhuistuin. Verder begrijp ik je vraag niet helemaal, wil je tips uit de LL line up? Of dingen die op Jennylee lijken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken