Lokerse Feesten 2025 - 50-jarig jubileum

Ik snap echt niet hoe Brutus en Psychonaut passen op die zondag.
Neen, hé? Blijft héél vreemd om te zien. Zeker omdat beide namen wél gewoon perfect op die dinsdag passen. Desnoods ter vervanging van Helmet en Melvins. (Maar dat zeg ik ook enkel omdat ik die laatste twee namen me echt niets zeggen, sorry, liefhebbers!)

• Haha
Waarderingen: koolket
Denk dat Kygo die plek heeft ingenomen finaal, was sowieso niet iets wat hier in de bovenste schuif lag
Dat er een verschuiving naar DJ-acts plaatsvindt, dat zal waarschijnlijk de trend zijn, de dag van vandaag.

Maar waarom Kygo?
Die is nu toch niet de grote naam die je per se op je festival wil hebben?
Of heeft het te maken dat ze daar zo'n goede band mee hebben door zijn vorige passage?

Zet daar een Amelie Lens of CdW en je krijgt toch meer body.

En ook best bijzonder dat J Bernardt en Warhaus na elkaar op hetzelfde podium spelen. Moet ook een primeur zijn niet?
Neen, de primeur is voor Dranouter Festival waar Warhaus en J Bernard op dezelfde zaterdag 2/8/25 op dit festival spelen:

• Leuk
Waarderingen: mattman
Neen, de primeur is voor Dranouter Festival waar Warhaus en J Bernard op dezelfde zaterdag 2/8/25 op dit festival spelen:
Ik stel toch vooral vast dat Jinthe niet Maarten zijn niveau haalt solo.
Balthazar zal wel terug komen volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: Bwoite en koolket
Gisteren toch gezwicht voor een dagkaartje voor mijn eerste Lokerse Feesten. The Smashing Pumpkins stonden toch al te lang op mijn lijstje en met DIIV, Metal Molly en Mclusky staan er toch wel een paar bands die ik graag nog eens meepak maar waarvan de Nederlandse data me niet goed uitkwamen. En Hinds blijft een van de allergezelligste livebands.

Is er iemand die wat duiding kan geven voor een first timer (qua terrein, sfeer, etc.)? Ik las hier al dat het terrein een veredelde parkeerplaats was. Verder was ik benieuwd hoe gemakkelijk het is om bij Club StuBru binnen te komen. Moet je ver van tevoren klaar gaan staan of kun je bij Hinds en Mclusky wel even binnenwandelen?

Inderdaad, matige invulling (zacht uitgedrukt) van die laatste dag die nog blanco was. Want Bicep komt niet met hun live-show, maar eerder met een DJ-set als ik het goed begrijp.

Dus ... Waar gaan wij Pulp kunnen zien? Toch een show waar ik écht op zit te wachten.
Die dj-set is audiovisueel wel echt een knap kunstje hoor. Had 'm Warehouse Project al gezien en dat gaat goed werken hoor. Stel me meer vragen over die opvulling, beetje jammer. Weinig andere dancey-acts die touren op dat moment? WH en JB als package-deal geboekt?

Gisteren toch gezwicht voor een dagkaartje voor mijn eerste Lokerse Feesten. The Smashing Pumpkins stonden toch al te lang op mijn lijstje en met DIIV, Metal Molly en Mclusky staan er toch wel een paar bands die ik graag nog eens meepak maar waarvan de Nederlandse data me niet goed uitkwamen. En Hinds blijft een van de allergezelligste livebands.

Is er iemand die wat duiding kan geven voor een first timer (qua terrein, sfeer, etc.)? Ik las hier al dat het terrein een veredelde parkeerplaats was. Verder was ik benieuwd hoe gemakkelijk het is om bij Club StuBru binnen te komen. Moet je ver van tevoren klaar gaan staan of kun je bij Hinds en Mclusky wel even binnenwandelen?
Het terrein voor de main is inderdaad een parkeerplaats met grotendeels asfalt wat vooral bij heet weer niet echt ideaal is. Langs de linkerkant heb je een stuk zonder asfalt daar vind ik het zelf altijd wat aangenamer om te staan. De sfeer is eigenlijk altijd wel goed, veel lokale bezoekers. Etensaanbod is goed zowel op als naast het terrein. In Lokeren is er tijdens het festival een grote kermis en op 5 minuten wandelen is er de Fonne Feesten waar je eventueel ook nog een optreden of fuif kan meepikken.
Om naar de club te gaan moet je sowieso het terrein verlaten om dan via de straat naar de ingang van de club te gaan. Hier moet je zelfs in het beste geval wel een paar minuten voor rekenen. Dus als je er echt wil bij zijn in de club vanaf het begin lijkt het mij wel aan te raden om wat vroeger weg te gaan bij de main, op die manier heb je waarschijnlijk ook wel een betere plaats met frontaal zicht op het podium, in de zaal staan ook een aantal palen waar je niet wil achter belanden en als je wat later bent ga je misschien het optreden moeten volgen vanaf de trappen waar je meer een zijaanzicht hebt.

• Leuk
Waarderingen: teunajax

Okay...het IS een parkeerplaats. Doorheen het jaar staat het daar vol auto's, rond de Lokerse is het dus een festivalterrein. De sfeer is dus wat ze is. Er is geen streepje groen of een gezellig rustig hoekje, het is een stuk beton met een podium en drankstanden. Nou klinkt dat dramatisch, maar op zich valt dat mee. Het terrein is zo opgesteld, dat je zelfs halverwege nog aardig zicht op het podium hebt. Het voordeel is ook dat de Lokerse Feesten ook echt de Lokerse feesten zijn, het beperkt zich niet tot de festivalzone. Je kan dus makkelijk iets gaan eten bij de foodtrucks buiten die betere kwaliteit leveren dan die panini's en paardeworsten op het terrein zelf, even op de kermis wandelen of zelfs eens langs de naburige Fonnefeesten gaan.

Wat de optredens in Club StuBru betreft...die gaan door in de Sporthal naast de Grote Kaai, liefkozend 'den bunker' genoemd. In de vooravond kun je nog vrij vlot op 5 minuten van de main stage naar de Club wandelen, later op de avond? Not so much. Probleem is dat erg veel volk samenclustert aan de horecapunten en je dus al snel een kleine 10 minuten bezig bent om van front of main naar buiten te geraken en dat er zich aan de ingang van Club StuBru ook een line vormt omdat iedereen getelt moet worden die binnen en buiten gaat door de gelimiteerde capaciteit van Club StuBru. Het is wel de moeite waard, want ik heb er al een paar legendarisch goede optredens gezien de voorbije jaren. (Vive la Féte, Stake, Ada Oda)

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Het terrein voor de main is inderdaad een parkeerplaats met grotendeels asfalt wat vooral bij heet weer niet echt ideaal is. Langs de linkerkant heb je een stuk zonder asfalt daar vind ik het zelf altijd wat aangenamer om te staan. De sfeer is eigenlijk altijd wel goed, veel lokale bezoekers. Etensaanbod is goed zowel op als naast het terrein. In Lokeren is er tijdens het festival een grote kermis en op 5 minuten wandelen is er de Fonne Feesten waar je eventueel ook nog een optreden of fuif kan meepikken.
Om naar de club te gaan moet je sowieso het terrein verlaten om dan via de straat naar de ingang van de club te gaan. Hier moet je zelfs in het beste geval wel een paar minuten voor rekenen. Dus als je er echt wil bij zijn in de club vanaf het begin lijkt het mij wel aan te raden om wat vroeger weg te gaan bij de main, op die manier heb je waarschijnlijk ook wel een betere plaats met frontaal zicht op het podium, in de zaal staan ook een aantal palen waar je niet wil achter belanden en als je wat later bent ga je misschien het optreden moeten volgen vanaf de trappen waar je meer een zijaanzicht hebt.
Vorig jaar hadden ze ook nog eens poortjes gezet, waardoor ik na HO99O9 toch wel een tijdje moest aanschuiven om buiten te geraken. Dus als je na een druk optreden in de Club op tijd wil zijn bij de Main, ook weer net wat sneller vertrekken. (Als het nog rustig is, heb je hier niet echt last van dus)

• Leuk
Waarderingen: johanra en teunajax
Vorig jaar hadden ze ook nog eens poortjes gezet, waardoor ik na HO99O9 toch wel een tijdje moest aanschuiven om buiten te geraken. Dus als je na een druk optreden in de Club op tijd wil zijn bij de Main, ook weer net wat sneller vertrekken. (Als het nog rustig is, heb je hier niet echt last van dus)
Het zal ook aan het tijdschema liggen. Goose, The Haunted Youth op de Main en Kaat in de club hoef ik niet perse te zien. Dus als dat past dan heb ik geen haast. Als het voor SP is dan weer wel.

Users who are viewing this thread