Live is Live 2025

Eerlijk, ik zou het festival niet missen. Maar ik ga het anders zeggen, er zouden wel 1 of 2 midsize festivals mogen verdwijnen.
Kweet niet, maar waren er vroeger - pakweg 15 jaar geleden - niet méér festivals? Ik herrinner me Feest In The Park bv. nog, en er waren er waarschijnlijk wel nog. En dan heb je idd al die corona-festivals nog van een tijdje geleden; CORE, Encore, Hear Hear etc.. Markt genoeg, toch, lijkt me?

Laatst bewerkt:
Kweet niet, maar waren er vroeger - pakweg 15 jaar geleden - niet méér festivals? Ik herrinner me Feest In The Park bv. nog, en er waren er waarschijnlijk wel nog. En dan heb je idd al die corona-festivals nog van een tijdje geleden; CORE, Encore, Hear Hear etc.. Markt genoeg, toch, lijkt me?
Naar mijn aanvoelen zijn festivals wel meer in prijs gestegen dan de gemiddelde inflatie, waardoor mensen nu mogelijk minder festivals kunnen bezoeken.

Naar mijn aanvoelen zijn festivals wel meer in prijs gestegen dan de gemiddelde inflatie, waardoor mensen nu mogelijk minder festivals kunnen bezoeken.
Een aantal festivals in Belgie mikken op een trouw Belgisch of zelfs regionaal publiek. Maar er zijn verschillende grote kleppers die een belangrijk aandeel buitenlanders aantrekken voor hun festivals (Rock Werchter, TW Classic, Live is Live festival, Tomorrowland, Pukkelpop) vnl Nederlanders. Festivals of stadionshows in het VK, Nederland of Duitsland zijn relatief duurder dan een dagje Werchter. Verschillende middelgrote festivals bv Crammerock geven een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding voor de meer krappe beurzen.

Een aantal festivals in Belgie mikken op een trouw Belgisch of zelfs regionaal publiek. Maar er zijn verschillende grote kleppers die een belangrijk aandeel buitenlanders aantrekken voor hun festivals (Rock Werchter, TW Classic, Live is Live festival, Tomorrowland, Pukkelpop) vnl Nederlanders. Festivals of stadionshows in het VK, Nederland of Duitsland zijn relatief duurder dan een dagje Werchter. Verschillende middelgrote festivals bv Crammerock geven een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding voor de meer krappe beurzen.
Eens, ik vind dat ergens jammer dat dat segment à la Crammerock, Rock Zottegem, @jimmywe, wel wat uit zou gaan. Bovendien, Cactus verkocht dit jaar in een mum van tijd uit. Alles hangt wat je er kunt programmeren natuurlijk. Er hebben op al die festivals al mindere goden gestaan, maar om nu te zeggen dat ze overbodig zijn, zou ik wat kort door de bocht vinden.

Laatst bewerkt:
Er is toch nergens sprake dat het niet door gaat, staat toch gewoon tot 2025 :)

Dat is niet juist. De eerste twee headliners the National en the Smashing Pumpkins werden al gelost op 20 oktober 2023 dus anderhalve maand geleden als we nu 7 december zijn. Bijna alle andere festivals van juni en juli in Belgie of internationaal hebben al namen gelost of geteast naar ticketverkoop of eerste namen later in december. In Belgie zijn CACTUSFESTIVAL, AFRO-LATINO Festival, ANTILLAANSE FEESTEN, COULEUR CAFE, CLAMOTTEROCK, DOUR, RONQUIERES FESTIVAL EN LOKERSE FEESTEN al met hun campagne begonnen. Enkel Rock Zottegem en Rock Herk ontbreken nog naast Live is Live festival.
En reggae geel :)

Dan zijn ze alsnog niet extreem laat. We zijn nog maar begin december.
Aan de andere kant: in de tweede heft van december moet je niet veel aankondigen. Dan is het Warmste Week/ de feestdagen etc. We zijn nu 9 december, dus als het nog voor dit jaar moet zijn, dan zal het bijna voor deze week moeten zijn, met een grote stretch volgende week.

Zoniet, dan zit je snel in half januari als beginpunt, en dat is voor een festival die zo traag verkoopt (en echt wel die eindejaarsperiode kan gebruiken), heel erg laat ineens.

Dus ja, ik wacht deze week nog af.

• Leuk
Waarderingen: zero
Zelfs Nostalgie Beachfestival, vorige jaren onder andere Sting en Simple Minds en zo, komt normaal deze week al met namen. Wil zeggen dat de 'overschotjes', en dat zeg ik met alle respect, toch ook al redelijk verdeeld zijn.

Eens, ik vind dat ergens jammer dat dat segment à la Crammerock, Rock Zottegem, @jimmywe, wel wat uit zou gaan. Bovendien, Cactus verkocht dit jaar in een mum van tijd uit. Alles hangt wat je er kunt programmeren natuurlijk. Er hebben op al die festivals al mindere goden gestaan, maar om nu te zeggen dat ze overbodig zijn, zou ik wat kort door de bocht vinden.
Probleem is dat al die festivals op bepaalde namen mikken. En er is geen mega aanbod tourende namen.
Ik zou het graag doen met wat minder festivals. Maar dat is louter mijn mening.

Maar het is de discussie waard. Ik ben er mee akkoord hoor, Antwerpen mag dat festival hebben. Maar maar Cactus dan een trapje lager mikken, en Rock Zottegem het met iets anders doen.
Het probleem in mijn ogen is vooral dat veel festivals geconcentreerd zitten op hetzelfde weekend in juli: Cactus, Rock Zottegem, Gent Jazz, North Sea Jazz en Bospop (weliswaar in Nederland), soms ook nog een TW Classic, ...
Wat meer spreiding zou toch beter zijn.

Zie bijvoorbeeld Crammerock - zitten daar mooi in september en een reden waarom ze mooi uitverkopen is dat ze ook weinig concurrentie hebben.
Idem voor de Pukemarock destijds - zeer leuk festival op het einde van de zomer.

Als bezoeker zijn natuurlijk Cactus en Rock Zottegem wel dieptepunten in het festivalland - misschien oké voor de artiesten, maar als bezoeker ben je veel beter af elders.

Het probleem in mijn ogen is vooral dat veel festivals geconcentreerd zitten op hetzelfde weekend in juli: Cactus, Rock Zottegem, Gent Jazz, North Sea Jazz en Bospop (weliswaar in Nederland), soms ook nog een TW Classic, ...
Wat meer spreiding zou toch beter zijn.

Zie bijvoorbeeld Crammerock - zitten daar mooi in september en een reden waarom ze mooi uitverkopen is dat ze ook weinig concurrentie hebben.
Idem voor de Pukemarock destijds - zeer leuk festival op het einde van de zomer.

Als bezoeker zijn natuurlijk Cactus en Rock Zottegem wel dieptepunten in het festivalland - misschien oké voor de artiesten, maar als bezoeker ben je veel beter af elders.
Waarom is voor jou Cactusfestival een dieptepunt als bezoeker? Dit jaar eerste keer in Cactusfestival geweest wegens War on Drugs en ik vond volgende punten juist sterk als bezoeker:
- Festival vlakbij een gigantische goedkope autoparking en een treinstation: ideale aansluiting bij autovervoer en openbaar vervoer.
- Gesitueerd in het idyllische minnewater park in Brugge.
- Als je het festival verlaat, kan je even sightseeing doen in Brugge of daar een hapje eten.
- Veel zitplaatsen beschikbaar voor vermoeide benen
- En je kunt altijd vrij dicht bij het podium geraken zelfs bij the War on Drugs
- Geen keuzestress, er is maar één podium.
- Best mooie internationale groepen (bv dit jaar Waxahatchee)
- uitstekende programmatie ook van de betere Belgische groepen.
- dagticket onder da 100 Euro.
- zeer gemoedelijke sfeer met muziekfans.

Waarom is voor jou Cactusfestival een dieptepunt als bezoeker? Dit jaar eerste keer in Cactusfestival geweest wegens War on Drugs en ik vond volgende punten juist sterk als bezoeker:
- Festival vlakbij een gigantische goedkope autoparking en een treinstation: ideale aansluiting bij autovervoer en openbaar vervoer.
- Gesitueerd in het idyllische minnewater park in Brugge.
- Als je het festival verlaat, kan je even sightseeing doen in Brugge of daar een hapje eten.
- Veel zitplaatsen beschikbaar voor vermoeide benen
- En je kunt altijd vrij dicht bij het podium geraken zelfs bij the War on Drugs
- Geen keuzestress, er is maar één podium.
- Best mooie internationale groepen (bv dit jaar Waxahatchee)
- uitstekende programmatie ook van de betere Belgische groepen.
- dagticket onder da 100 Euro.
- zeer gemoedelijke sfeer met muziekfans.

Dan heb je misschien geluk gehad in beleving of is de organisatie er toch op vooruit gegaan?

Naar mijn gevoel: veel te kleine lokatie voor het aantal bezoekers dat op het terrein worden toegelaten.
Bewegen van de ene naar de andere plaats is een hel, bijvoorbeeld van het podium naar de toiletten.
Je kan soms spreekwoordelijk zeggen dat het 'een half uur duurt', maar daar was het echt wel zo.
Vooral voor dames veel te weinig toiletten trouwens.

Idem de lange wachtrijen bij de ingang en medewerkers die totaal niet op elkaar zijn ingespeeld, wat grotendeels de wachtrijen verklaart.
In plaats van een professioneel festival kwam alles over als de organisatie van één of andere pensenkermis.

Podium veel te laag. Voorste rijen kunnen zien, maar je moet al heel veel geluk hebben dat je achteraan nog iets kunt zien.

Ben er zelf niet meer geweest de laatste jaren, maar collega's van mij wel (omdat ze van Brugge zijn). Van hen hoorde ik dat het nog altijd even amateuristisch en chaotisch verloopt, maar voor hen is het eerder een jaarlijks uitstapje om te socializen, los van de affiche.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dan heb je misschien geluk gehad in beleving of is de organisatie er toch op vooruit gegaan?

Naar mijn gevoel: veel te kleine lokatie voor het aantal bezoekers dat op het terrein worden toegelaten.
Bewegen van de ene naar de andere plaats is een hel, bijvoorbeeld van het podium naar de toiletten.
Je kan soms spreekwoordelijk zeggen dat het 'een half uur duurt', maar daar was het echt wel zo.
Vooral voor dames veel te weinig toiletten trouwens.

Idem de lange wachtrijen bij de ingang en medewerkers die totaal niet op elkaar zijn ingespeeld, wat grotendeels de wachtrijen verklaart.
In plaats van een professioneel festival kwam alles over als de organisatie van één of andere pensenkermis.

Podium veel te laag. Voorste rijen kunnen zien, maar je moet al heel veel geluk hebben dat je achteraan nog iets kunt zien.

Ben er zelf niet meer geweest de laatste jaren, maar collega's van mij wel (omdat ze van Brugge zijn). Van hen hoorde ik dat het nog altijd even amateuristisch en chaotisch verloopt, maar voor hen is het eerder een jaarlijks uitstapje om te socializen, los van de affiche.
Ik had gehoord dat het publiek nogal "assholes" waren? Maar ben er nog nooit geweest...

Nieuws;

Er komt nieuws. nog even geduld!
Ik had de organisatie destijds na TWOD gevraagd of de opnames nog werden uitgebracht. daar reageerden ze toen erg snel op.
Ik heb dus nu gevraagd of we binnenkort nieuws kunnen verwachten. Dat gaat dus gebeuren. Natuurlijk nog geen tijd/verdere hints gekregen. maar er zal iets aankomen. Voor wat het waard is;

Beste Chris,

Bedankt voor je email! Meer informatie over Live is Live 2025 maken we binnenkort bekend. Hou komende weken onze social media kanalen in de gaten.

Met vriendeijke groeten,
Team Live is Live

Nieuws;

Ik had de organisatie destijds na TWOD gevraagd of de opnames nog werden uitgebracht. daar reageerden ze toen erg snel op.
Ik heb dus nu gevraagd of we binnenkort nieuws kunnen verwachten. Dat gaat dus gebeuren. Natuurlijk nog geen tijd/verdere hints gekregen. maar er zal iets aankomen. Voor wat het waard is;

Beste Chris,

Bedankt voor je email! Meer informatie over Live is Live 2025 maken we binnenkort bekend. Hou komende weken onze social media kanalen in de gaten.

Met vriendeijke groeten,
Team Live is Live
Niet om te doemdenken, maar die kan ook betekenen dat ze aankondigen dat het niet doorgaat :)

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Nieuws;

Beste Chris,

Met vriendeijke groeten,
Team Live is Live

Dat betekent dus letterlijk niks he. Is gewoon vriendelijk oppervlakkige marketing communicatie.

Ik denk nu niet dat ze zouden antwoorden op je vraag met:

'Bedankt voor je email Chris. Omwille van logistieke redenen en omdat we zelf liever naar Robbie Williams gaan kijken, hebben we besloten dit jaar geen Live /S Live te organiseren. Ons geheimpje voorlopig, okay?

Met vriendelijke groeten

Team Live is Live'

Dat betekent dus letterlijk niks he. Is gewoon vriendelijk oppervlakkige marketing communicatie.

Ik denk nu niet dat ze zouden antwoorden op je vraag met:

'Bedankt voor je email Chris. Omwille van logistieke redenen en omdat we zelf liever naar Robbie Williams gaan kijken, hebben we besloten dit jaar geen Live /S Live te organiseren. Ons geheimpje voorlopig, okay?

Met vriendelijke groeten

Team Live is Live'
Ehhhh nee:rolleyes:

Maar; ik zie het enkel als eenn teken van leven.... Daar ging het mij, en volgens mij ook anderen hier vooral om.

Ik heb ze ook niet gevraagd op mijn blote knieën om aub een naam te delen, om ticketinfo te delen. OF ze 1-2 of 3 dagen doen, of wat dan ook. Ik ben niet gek. Tuurlijk gaan ze niks prijsgeven. Ik zeg enkel; ik had eerder eens contact met ze en ze waren kordaat met reageren> Daarom nu weer eens gepolst of we iets kunnen verwachten. Dat komt er dus blijkbaar aan.
Doe ermee wat je wilt

Als het doorgaat, zet dan maar Isaac Roux op de affiche. Heeft gisteren heel veel indruk gemaakt in de AB. En eerder al Pukkelpop en Werchter gedaan.
Afgelopen editie op Werchter heeft die een korte maar wel zeer mooie set gebracht. Tot een traan toe zelfs.
Jammer dat ik niet naar de AB kon gaan.

Users who are viewing this thread