Live is Live 2025

Couleur Café is groter + heel wat elektronische events met 10-15k bezoekers...
Ja, klopt, maar nadat Brussels Summer Festival corona niet overleefde leek CORE even in dat gat te springen van stadsfestival met een enigszins mainstream appeal, zonder zich aan slechts één niche vast te binden.

In Antwerpen heb je vast ook grote elektronische events, maar is toch moeilijk te vergelijken met een festival à la Live /s Live.

Maar het is de discussie waard. Ik ben er mee akkoord hoor, Antwerpen mag dat festival hebben. Maar maar Cactus dan een trapje lager mikken, en Rock Zottegem het met iets anders doen.

Ik vond Core een prima concept, maar duidelijk een festival teveel. Bovendien was het voor veel bezoekers te vaag op welk publiek ze mikten denk ik.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Maar het is de discussie waard. Ik ben er mee akkoord hoor, Antwerpen mag dat festival hebben. Maar maar Cactus dan een trapje lager mikken, en Rock Zottegem het met iets anders doen.

Ik vond Core een prima concept, maar duidelijk een festival teveel. Bovendien was het voor veel bezoekers te vaag op welk publiek ze mikten denk ik.
Dat laatste ja, Core was veel te schizofreen. Heb daar toen in mijn review ook iets over gezegd, ik had soms echt het gevoel dat ik op twee verschillende festivals tegelijk rondliep. Langs de ene kant muziekliefhebbers die aan de live podia stonden en aan de andere kant publiek met Tomorrowlandvlaggen aan de DJ-podia, met ook amper overlap tussen die twee groepen.

Zonde wel want verder vond ik Core echt een heel fijn festival. Ik hoop nog steeds dat een festival hun lichttechniek en dat hoofdpodium gaat adopteren.

• Geweldig
Waarderingen: swissepfan
Ken ook mensen die eerste jaar als TML adepten tickets hadden gekocht en er dan rondliepen zich afvragend wat ze er deden. Want ook de dance was te alternatief.

Het eerste jaar was dat op CORE wel het geval, maar het tweede jaar waren we toch regelmatig tussen dj-sets en live acts aan het afwisselen. Vond het ook een enorm fijn festival. Nu goed, moest Live/s Live écht tanken, wat ik niet hoop, dan kan CORE natuurlijk die plaats inpikken?

Nu zit ik zelf in een luxepositie door veel events gratis/als vrijwilliger mee te maken en daardoor niet voor elk festival apart te moeten betalen, zeker nu de prijzen voor veel events belachelijk hoog beginnen worden. Maar Live /s Live moet denk ik gewoon op het kapitaalkrachtige TW Classic volk beginnen mikken, of toch voor een van hun dagen, in plaats van ergens tussen alle doelgroepen in te blijven hangen zoals CORE ook deed.

Users who are viewing this thread