Live is Live 2025

Couleur Café is groter + heel wat elektronische events met 10-15k bezoekers...
Ja, klopt, maar nadat Brussels Summer Festival corona niet overleefde leek CORE even in dat gat te springen van stadsfestival met een enigszins mainstream appeal, zonder zich aan slechts één niche vast te binden.

In Antwerpen heb je vast ook grote elektronische events, maar is toch moeilijk te vergelijken met een festival à la Live /s Live.

• Leuk
Waarderingen: kaiser
Maar het is de discussie waard. Ik ben er mee akkoord hoor, Antwerpen mag dat festival hebben. Maar maar Cactus dan een trapje lager mikken, en Rock Zottegem het met iets anders doen.

Ik vond Core een prima concept, maar duidelijk een festival teveel. Bovendien was het voor veel bezoekers te vaag op welk publiek ze mikten denk ik.

Maar het is de discussie waard. Ik ben er mee akkoord hoor, Antwerpen mag dat festival hebben. Maar maar Cactus dan een trapje lager mikken, en Rock Zottegem het met iets anders doen.

Ik vond Core een prima concept, maar duidelijk een festival teveel. Bovendien was het voor veel bezoekers te vaag op welk publiek ze mikten denk ik.
Dat laatste ja, Core was veel te schizofreen. Heb daar toen in mijn review ook iets over gezegd, ik had soms echt het gevoel dat ik op twee verschillende festivals tegelijk rondliep. Langs de ene kant muziekliefhebbers die aan de live podia stonden en aan de andere kant publiek met Tomorrowlandvlaggen aan de DJ-podia, met ook amper overlap tussen die twee groepen.

Zonde wel want verder vond ik Core echt een heel fijn festival. Ik hoop nog steeds dat een festival hun lichttechniek en dat hoofdpodium gaat adopteren.

Ken ook mensen die eerste jaar als TML adepten tickets hadden gekocht en er dan rondliepen zich afvragend wat ze er deden. Want ook de dance was te alternatief.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Het eerste jaar was dat op CORE wel het geval, maar het tweede jaar waren we toch regelmatig tussen dj-sets en live acts aan het afwisselen. Vond het ook een enorm fijn festival. Nu goed, moest Live/s Live écht tanken, wat ik niet hoop, dan kan CORE natuurlijk die plaats inpikken?

Nu zit ik zelf in een luxepositie door veel events gratis/als vrijwilliger mee te maken en daardoor niet voor elk festival apart te moeten betalen, zeker nu de prijzen voor veel events belachelijk hoog beginnen worden. Maar Live /s Live moet denk ik gewoon op het kapitaalkrachtige TW Classic volk beginnen mikken, of toch voor een van hun dagen, in plaats van ergens tussen alle doelgroepen in te blijven hangen zoals CORE ook deed.

CORE festival was ook het enige grote festival dat nog in Brussel werd gehouden. Was aan de Heizel dus prima bereikbaar met zowel openbaar vervoer als de wagen. Vond plaats in het prachtige Osseghempark, aan de voet van het iconische Atomium !

Maar kijk...
Er waren ook veel problemen dat er teveel festivals doorgingen op de site van de Heizel, Burencomités hebben van hun tak gemaakt en natuurliefhebbers klaagden ook dat er daar teveel evenementen doorgingen. (Brussela, Couleur café en Core + nog losse dag evenementen in het stadion).
Nu ik mis Core zoveel niet, ik vind dat Couleur café nu min of meer hetzelfde is als Core beetje minder electro en meer hiphop...

En hier is het zomaar stil.
De website nodigt ook niet echt uit. Geen bericht, geen socials update of wat dan ook

Cactus, Lokerse, RW, enz enz. allemaal wat gedropt. en LiveisLive zit redelijk optijd in de zomer , die moeten wel eens wat gaan lossen zeg.

• Leuk
Waarderingen: b_lars
En hier is het zomaar stil.
De website nodigt ook niet echt uit. Geen bericht, geen socials update of wat dan ook

Cactus, Lokerse, RW, enz enz. allemaal wat gedropt. en LiveisLive zit redelijk optijd in de zomer , die moeten wel eens wat gaan lossen zeg.
Voorspelt niet veel goeds. Ik kan me niet voorstellen dat er afgelopen zomer nog geen afspraken gemaakt werden met artiesten.
Eventueel waren ze verrast dat TW Classic in hun weekend kwam, in dat wereldje lijkt mij dat iedereen wel weet wanneer welk event doorgaat.

Zouden perfect een alternatief kunnen vormen voor die vele 1000’en op wachtlijst TW classic, aan hen om de zet te doen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Zouden perfect een alternatief kunnen vormen voor die vele 1000’en op wachtlijst TW classic, aan hen om de zet te doen.

Geen drie maar twee dagen, Snow Patrol en Kings of Leon als headliner, met bvb een Alanis Morisette, Stereophonics, Kaiser Chiefs, een Mika en wat belgen als het Zesde metaal of J Bernardt eronder en je hebt een weekend die best een ouder festivalpubliek kan lokken.

Maar als ze niet de komende twee weken een stevig teken van leven geven, zie ik het somber in.

Is hier geen klein beetje sprake van overreactie? Voor de editie van 2023 werden de eerste namen pas op 29 november gelost, het is dus niet alsof ze extreem laat zijn.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en jimmywe
Is hier geen klein beetje sprake van overreactie? Voor de editie van 2023 werden de eerste namen pas op 29 november gelost, het is dus niet alsof ze extreem laat zijn.
Dat is niet juist. De eerste twee headliners the National en the Smashing Pumpkins werden al gelost op 20 oktober 2023 dus anderhalve maand geleden als we nu 7 december zijn. Bijna alle andere festivals van juni en juli in Belgie of internationaal hebben al namen gelost of geteast naar ticketverkoop of eerste namen later in december. In Belgie zijn CACTUSFESTIVAL, AFRO-LATINO Festival, ANTILLAANSE FEESTEN, COULEUR CAFE, CLAMOTTEROCK, DOUR, RONQUIERES FESTIVAL EN LOKERSE FEESTEN al met hun campagne begonnen. Enkel Rock Zottegem en Rock Herk ontbreken nog naast Live is Live festival.

Geen drie maar twee dagen, Snow Patrol en Kings of Leon als headliner, met bvb een Alanis Morisette, Stereophonics, Kaiser Chiefs, een Mika en wat belgen als het Zesde metaal of J Bernardt eronder en je hebt een weekend die best een ouder festivalpubliek kan lokken.

Maar als ze niet de komende twee weken een stevig teken van leven geven, zie ik het somber in.
Ik voel me aangesproken. Ik zou direct 2 dagen gaan 😄

Dat is niet juist. De eerste twee headliners the National en the Smashing Pumpkins werden al gelost op 20 oktober 2023 dus anderhalve maand geleden als we nu 7 december zijn. Bijna alle andere festivals van juni en juli in Belgie of internationaal hebben al namen gelost of geteast naar ticketverkoop of eerste namen later in december. In Belgie zijn CACTUSFESTIVAL, AFRO-LATINO Festival, ANTILLAANSE FEESTEN, COULEUR CAFE, CLAMOTTEROCK, DOUR, RONQUIERES FESTIVAL EN LOKERSE FEESTEN al met hun campagne begonnen. Enkel Rock Zottegem en Rock Herk ontbreken nog naast Live is Live festival.
Beter lezen, Kereltje heeft het over de editie van 2023. Oftewel: voor die editie werden de eerste namen blijkbaar op 29 november 2022 gelost.

Klopt allemaal wel, maar je kan Live /s Live niet echt vergelijken met een Rock Zottegem of Rock Herk waar het nauwelijks lijkt uit te maken wat er staat omdat die toch een vast publiek hebben uit de streek die elk jaar traditiegetrouw komt.

Live /S Live heeft dat niet en moet het echt hebben van mensen die naar Antwerpen afzakken voor de affiche. Nu de agenda's voor zomer evenementen steeds meer gevuld worden gaan ze dus best niet te lang meer wachten, of ruim de helft loopt daar weer met gratis tickets van GVA.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Als ze hadden kunnen aankondigen hadden ze het wel gedaan hoor. Dus zal meer moeite kosten. Is trouwens niet het enige festival dat last heeft om bands uit dat segment aan te trekken.

Kunnen misschien beter concentreren om de affiche van Ed Sheeran nog wat te pimpen met extra bands? Live = Live is een gewoon een vehikel van FKP Scorpio om zich te positioneren tegenover Live Nation. Het mist een ziel. Nochtans is er volgens mij in Antwerpen wel een markt voor een groot festival.

Kunnen misschien beter concentreren om de affiche van Ed Sheeran nog wat te pimpen met extra bands? Live = Live is een gewoon een vehikel van FKP Scorpio om zich te positioneren tegenover Live Nation. Het mist een ziel. Nochtans is er volgens mij in Antwerpen wel een markt voor een groot festival.

Waarom zouden ze dat Ed Sheeran concert moeten pimpen? Het is gewoon de tour van Sheeran die in Antwerpen stopt ipv het KBS en is stijf uitverkocht. Ik weet niet eens of daar nog een support komt.

• Leuk
Waarderingen: zero
Even wat gecontroleerd:
1. Eerste editie 2022 in Zeebrugge: pas op 8 december werd the National aangekondigd als eerste headliner voor het nieuwe LIVE IS LIVE festival. Dit zou het enigste festivaloptreden in de Benelux zijn. Op vrijdag 18 februari werden andere namen aangekondigd en waren The National en Wilco op vrijdag en zondag Duran Duran al bekend en aangevuld met een dagprogramma. De zaterdag bleef een onbekende.
2. Tweede editie LIL 2023: Antwerpen: 29 november 2022 aankondiging War on Drugs, Balthazar en Warpaint voor zaterdag. Op 2 februari werd de tweede headliner aangekondigd voor zondag (een tweedaagse toen) met name Deus. op 8 februari werden voor zaterdag en zondag vijf nieuwe namen bijgevoegd.
3 The National en the Smashing Pumkins werden op 21 oktober al als headliner aangekondigd. De zaterdag bleef hier lange tijd leeg Op 25 februari kregen we een aantal nieuwe namen zodat de drie dagen al veel namen telde maar de echte headliner the editors voor zaterdag werd pas in maart aangekondigd.
Live is Live kent dus een traditie in het laattijdig brengen van sommige headliners en namen. Dat kan een voordeel zijn als ze artiesten boeken die pas laat hun zomerprogramma bekendmaken bv Jack White.

In Zwitserland zou Matt Berenger aan de voet van de Matterhorn een eerste optreden geven na een solo album op 8 april 2025.
Wie weet wordt dit nog verder vertaald naar een laattijdige SOLO festivalzomertournee in 2025 voor dit in 2020 (corona!) uitgebracht album.

We moeten pas echt ongerust zijn als Live is Live eind februari nog geen enkele internationale naam heeft gelost.

Users who are viewing this thread