King Gizzard and the Lizard Wizard

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.813
Albumpje gaat dit worden hoor. Volgend jaar Graspop?
Dat album gaat echt wat worden ja. Het geluid en de thema's met de grooves en harmonieën van Polygondwanaland er doorheen geweven. Of zoiets.

Op Graspop verwacht ik ze zelf echter niet direct. Zou de boeking verwelkomen, maar ik zou verbaasd zijn als de organisatie hen daadwerkelijk gaat boeken. Zijn ze vaak toch net even te conservatief voor, zeker met het soort positie die een band als King Gizz inmiddels vraagt. Zie ze eerder binnenkort doorgroeien naar sub of een late Barn positie op Werchter ofzo. Daar hebben ze trouwens nog nooit gespeeld, wordt gauw eens tijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.813
Ter contrast: de akoestische Caverns show van afgelopen week. Om even bij te komen van het metalgeweld.


En de setlist, met zowaar een meerderheid aan nummers van Paper Maché Dream Balloon:

 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.813
Gisteren ochtend ook even lekker PetroDragonic Apocalypse over de Graspop camping laten schallen. Was een hele fijne start van de dag. Later nog eens aandachtiger luisteren, maar wát een band is dit joh. Ze blijven gewoon maar beter en beter worden, terwijl ze al op zo’n hoog niveau zaten. Ongekend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Gisteren ochtend ook even lekker PetroDragonic Apocalypse over de Graspop camping laten schallen. Was een hele fijne start van de dag. Later nog eens aandachtiger luisteren, maar wát een band is dit joh. Ze blijven gewoon maar beter en beter worden, terwijl ze al op zo’n hoog niveau zaten. Ongekend.
Maar de vraag is: viel het in de smaak bij de Graspoppers? Blijft toch King Gizz.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Maar de vraag is: viel het in de smaak bij de Graspoppers? Blijft toch King Gizz.
Ik gok dat ze echt wel een dealtje kunnen maken met elkaar. Uurtje in de marquee of Dome helemaal kapot spelen met het metal werk. Daar zou de band toch wel oren naar hebben?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.519
1.984
Ik gok dat ze echt wel een dealtje kunnen maken met elkaar. Uurtje in de marquee of Dome helemaal kapot spelen met het metal werk. Daar zou de band toch wel oren naar hebben?
Zou daar geen gedoe van komen, als een 'outsiderband' op zo'n kleine spot de show van het weekend neerzet?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.324
5.813
Zou daar geen gedoe van komen, als een 'outsiderband' op zo'n kleine spot de show van het weekend neerzet?
Zou niet weten waarom, goede muziek is goede muziek. Maar ik zie ze zelf in elk geval toch eerder op Werchter verschijnen. Daar hebben ze verbazingwekkend genoeg ook nog nooit gestaan, en is toch meer hun doelgroep. Ze gaan juist goed op die afwisseling tussen genres, ook in de shows, weet niet of ze geïnteresseerd zouden zijn in een show enkel en alleen metal spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken