King Gizzard and the Lizard Wizard

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Heel jammer dat ze Dripping Tap niet hebben gespeeld in Tilburg :(
Is zowat het enige nummer waarvan ik hoop dat ze het niet spelen wanneer ik ze zie. Een beetje overroepen en vormloos ding eigenlijk. Maar vooral: het laat minder ruimte voor andere, meer spannende nummers op de setlist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Ja, die heb ik ook gehaald. Weet nog niet zeker of ik ga, maar ik wil in ieder geval de optie hebben, voor het uitverkoopt 😅

Cool! Ik wilde ook nog eventueel Luxemburg erbij pakken, maar dinsdag Keulen, woensdag Luxemburg en donderdagochtend naar Lowlands zou een vermoeiende wereldreis worden! 😅
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Ben ik de enige die het vond tegenvallen? Heb ze in de 013 gezien maar kwam er maar niet in en vond de nummers erg slordig gespeeld. Helemaal aan het einde met de hardere nummers heb je mijns inziens toch echt een drummer nodig die strakker weet te spelen. Helpt ook niet dat er van mijn favoriete nummers (zoals People-Vultures, Gaia, Nuclear Fusion, Gamma Knife, Hell, The Grim Reaper) precies 0 gespeeld werden. Die kans is natuurlijk ook klein met zoveel materiaal.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Cool! Ik wilde ook nog eventueel Luxemburg erbij pakken, maar dinsdag Keulen, woensdag Luxemburg en donderdagochtend naar Lowlands zou een vermoeiende wereldreis worden! 😅
Ja inderdaad, ik ga wellicht ook naar Lowlands als vrijwilliger, dus dan is Keulen mooi zat. En nog net iets makkelijker te bereiken ook dan Luxemburg geloof ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ben ik de enige die het vond tegenvallen? Heb ze in de 013 gezien maar kwam er maar niet in en vond de nummers erg slordig gespeeld. Helemaal aan het einde met de hardere nummers heb je mijns inziens toch echt een drummer nodig die strakker weet te spelen. Helpt ook niet dat er van mijn favoriete nummers (zoals People-Vultures, Gaia, Nuclear Fusion, Gamma Knife, Hell, The Grim Reaper) precies 0 gespeeld werden. Die kans is natuurlijk ook klein met zoveel materiaal.
Jij bent echt de eerste die ik ooit heb zien beweren dat Cavs niet strak zou spelen. Totaal geen last van gehad. Gaia had ik ook graag willen horen, voor People-Vultures had je in Amsterdam moeten zijn… maar ja dat valt niet van tevoren te weten natuurlijk.

Jammer dat het je tegen is gevallen! Ik moet wel zeggen dat ik Amsterdam zelf ook leuker vond dan Tilburg, maar dat had met meer factoren te maken. De band leek wel een tikje vermoeid, werden ook wat grapjes gemaakt over een hangover, misschien is dat wat je opviel…
 
  • Leuk
Waarderingen: pongolesi

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Jij bent echt de eerste die ik ooit heb zien beweren dat Cavs niet strak zou spelen. Totaal geen last van gehad. Gaia had ik ook graag willen horen, voor People-Vultures had je in Amsterdam moeten zijn… maar ja dat valt niet van tevoren te weten natuurlijk.

Jammer dat het je tegen is gevallen! Ik moet wel zeggen dat ik Amsterdam zelf ook leuker vond dan Tilburg, maar dat had met meer factoren te maken. De band leek wel een tikje vermoeid, werden ook wat grapjes gemaakt over een hangover, misschien is dat wat je opviel…
Ja zou kunnen inderdaad, ik ga op Lowlands voor een herkansing. En qua drums vergelijk ik het misschien teveel met wat oudere opnamen waarin het gewoon retestrak is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ja zou kunnen inderdaad, ik ga op Lowlands voor een herkansing. En qua drums vergelijk ik het misschien teveel met wat oudere opnamen waarin het gewoon retestrak is.
Ja grappig, toen ik gisteren de stream van Oslo zat te kijken kwam men juist tot de conclusie dat Cavs beter was gaan drummen alleen, dan samen met Eric. Maar die twee drummers samen had ook wel wat inderdaad, en was vaak super strak locked in, zeker waar. Ga er wel op letten als ik Tilburg nog eens terugluister! En laten we hopen op een goeie herkansing op Lowlands dan 🥁
 
  • On fire
Waarderingen: pongolesi

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Godsamme deze gasten spelen 4 dagen op een rij en de shows worden alleen maar beter... super lekkere jams en improvisaties weer 🔥
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Stu keek op setlist.fm en zag dat er nog niks van Float Along - Fill Your Lungs gespeeld was deze tour. Dat moest direct rechtgezet worden natuurlijk. Samen met nog wat nummers die al jaren niet gespeeld zijn, zoals Boogieman Sam. Setlistje weer hoor!

 
  • Leuk
Waarderingen: snoep

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Lijkt erop dat Gila Monster het minst exclusieve liedje was van Tilburg..
Haha ja inderdaad, nu was het op zich te verwachten dat ze hem meer zouden spelen, maar inderdaad die voelde toen nog heel bijzonder.

De microtonal opening met Open Water > Honey > Billabong Valley is exclusiever, al die nummers worden nauwelijks live gespeeld de laatste tijd.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Spelen ze eigenlijk al meer van Butterfly 3000 behalve Shanghai zo nu en dan?
Nee, helaas niet. Vergt toch wat ombouwen van die elektronische tracks geloof ik, om ze met live instrumentatie te spelen. Er werd gespeculeerd dat ze zoiets op deze tour meer gingen doen, samen met Changes, maar daar is nog niks van terecht gekomen helaas…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken